Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

dłużej odpala kiedy chłodniej, abo dopiero za drugim razem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dłużej odpala kiedy chłodniej, abo dopiero za drugim razem

    zdjęcia volvo gdzieś znalazłem.
    motovitek

  • #2
    dłużej odpala kiedy chłodniej, abo dopiero za drugim razem

    Cześć. Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu przy niższych temperaturach.

    Samochód który posiadam to RS 2.0 tdi. Problem pojawia się kiedy temperatura zejdzie do 3stopni i idzie w dół. trzeba dłużej kręcić albo odpali dopiero za drugim razem. Po odpaleniu i ruszeniu samochód poszarpuje kiedy jadę powoli na 1 biegu (wyjazd z posesji) dalej jest wszystko ok.
    Sadziłem że to problem świec żarowych ale zeskanowałem samochód kompem i nic nie wykazało. Ma ktoś jakiś pomysł?
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

    Komentarz


    • #3
      hans860, kąt wtrysku może mieć wpływ na odpalanie, nie wiem czy na szarpanie też, ale tak czy tak sprawdź
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road
      My O2FL

      Komentarz


      • #4
        ale zmiana temp. otoczenia nie powinna chyba mieć nic do kąta wtrysku
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

        Komentarz


        • #5
          hans860, kąt się nie zmienia, ale może być źle ustawiony. Przerabiałem to u siebie. przy temperaturze >10 *C palił bez problemu a im chłodniej tym dłużej trzeba było kręcić. Okazało się, że miałem kąt wtrysku sporo poniżej optimum. Przy okazji dowiedziałem się, że mam termostat do wymiany, bo nie mogłem zrobić wykresu ze względu na zbyt niską temperaturę silnika (musi być >80 *C)
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road
          My O2FL

          Komentarz


          • #6
            nie orientujesz się jaki jest optymalny kąt dla 2.0 tdi ? A i jeszcze jedno czy ewentualny zły kąt może mieć wpływ na spalanie?
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

            Komentarz


            • #7
              hans860, nie powinien mieć a jeśli już to ledwo zauważalne. Przykładowo mi na rozgrzanym pokazywał 0,5 l/h na postoju a teraz 0,4 więc jak widzisz różnica żadna a dodatkowo mam nowy termostat. Nie orientuję się jaki powinien być dla 2.0, ale poszukaj dobrze po necie, ja znalazłem info na forum golfa.
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road
              My O2FL

              Komentarz


              • #8
                Kat wtrysku ustawia sie na silniku z pompa a nie na pompowtryskach czy common rail.

                Z tego co znalazlem to pompowtrysk. Mozesz pokazac grupe 7 vag z temperaturami czy nie ma odstepstw od normy a jesli temp sa ok i nie generuje bledow to zaczal bym od swiec zarowych. Jesli okaza sie dobre to uszczelnienia pompowtryskow. Ile ma przelotu?

                Komentarz


                • #9
                  mirekm71, dobrze myślałem, źle napisałem. Synchronizacja wałka rozrządu (przez niektórych też nazywana kątem wtrysku w przypadku pd).
                  hans860, może spójrz na to: ocena kąta wtrysku + korekta - Forum VW Golf V
                  ale nie gwarantuję, że wartości dla BKC i BMN są podobne.
                  رافال
                  Spoty
                  Cause freedom is a lonely road
                  My O2FL

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez rafiki
                    mirekm71, dobrze myślałem, źle napisałem. Synchronizacja wałka rozrządu (przez niektórych też nazywana kątem wtrysku w przypadku pd).
                    hans860, może spójrz na to: ocena kąta wtrysku + korekta - Forum VW Golf V
                    ale nie gwarantuję, że wartości dla BKC i BMN są podobne.
                    Synchronizacja walka nie pamietam ale w 4 albo 5 grupa ostatnia kolumna ma byc 0 lub zblizona do 0. Moze sobie przeskakiwac +- 0,6 czy jakos tak oczywiscie na odpalonym. Jednakze to sie raczdj samo nie przestawi.

                    Komentarz


                    • #11
                      ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl


                      ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl


                      tak to u mnie wygląda. Pierwszy pomiar wykonany przy 61 stopniach. Wtryski wymienione rok temu na akcji serwisowej
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

                      Komentarz


                      • #12
                        I to jest pomiar wtryskow. W/g mnie jest wporzo ale ja sie za bardzo nie znam. Zrob jeszcze grupe 5ta. Nie pamietam w ktorej jest synchronizacja ale i tak uwazam, ze jak wymieniali Ci pompki to zlozyli na starych uszczelkach do czego nikt sie nie przyzna ale nowe juz dostal ktos w garazu ktoregos z serwisantow. Zaloz albo przenies temat do mechanicznego tam sa chlopaki obcykane w temaci i moze cos lepszego wymysla. Dla mnie powinienes jeszcze wkleic na zimno grupe 7 statycznie (bez odpalania) i grupe 5 podczas pracy.

                        Komentarz


                        • #13
                          w 2 zdjęciu grupa 4 ostatnia rubryka jest kąt wtrysku
                          (jak można przenieść temat?)
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

                          Komentarz


                          • #14
                            mirekm71, hans860, przenieść temat może tylko mod/admin

                            [ Dodano: Wto 17 Lut, 15 19:14 ]
                            synchronizację powinieneś mieć ok. -1,5 do -1. 0 wyświetla jak jest poza skalą. ile ma rozrząd?
                            رافال
                            Spoty
                            Cause freedom is a lonely road
                            My O2FL

                            Komentarz


                            • #15
                              rozrząd ma 50tysi.
                              Prośba do Admina o przeniesienie tematu do działu mechanicznego
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

                              Komentarz


                              • #16
                                hans860, a czasowo ile? sprawdź czy pasek nie jest za lużny.
                                رافال
                                Spoty
                                Cause freedom is a lonely road
                                My O2FL

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nie szukal bym problemu w rozrzadzie. Nie pali bo ma zla dawke- grupa7 temperatury albo sie zapowietrza czyli uszczelniacze pompek, pompa vacu i zapomnialbym... nawet filtr paliwa. Swiece zarowe przy tych temp, nie wiem nie uzywam.

                                  w 1,9 rozrzad wymieniam co 100k i nie zagladam.

                                  Mozesz to jeszcze olac, idzie wiosna moze jak sie poglebi bedzie latwiej zdignozowac.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    rozrząd muszę sprawdzić w książce ile czasowo jest.
                                    mirekm71, w Piątek wkleję grupę 7 bo jutro mam wyjazd.

                                    Jeździć to średnio z tym bo już mnie coraz bardziej wkurza to odpalanie i to skaczące spalanie
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Nie wiem co masz na mysli skaczace spalanie ale to tez brzmi jak pompki.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ale to chyba jest normalne, że jak jest zimno, to dłużej trzeba dieslem pokrecic. Mój przynajmniej tak ma. Jak jest temperatura na minusie (-5 i poniżej) to 2x grzeje świece i też dłużej kręcę.
                                        Może chwile dluzej pokręć i załapie.

                                        Co innego te szarpanie na jedynce.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Swiece sa szybkiego grzania i grzeje sie je tylko raz a diesel ma palic na strzal. Na pocieszenie moge podac dwa przyklady.
                                          1. Mialem sharana, ktorego kupilem z przebiegiem 310k i przez 6lat dobilem do 670. Swiece grzalem jak bylo -10 i to nie raz zapominalem. Zawsze palil na strzal a do 500tys rano nawet nie chodzil glosniej niz palony w dzien (w lecie). Pozniej troche klekotal.
                                          2. Mam sharana, ktorego kupilem z silnikiem j/w auy i przebiegiem 165k dwa lata temu. Zrobilem nim trochę ponad 100k i zawsze rano jak odpalam zwlaszcza w zimie mam lomot i kakofonie dzwiekow. Nic nie robie, jezdze, uznalem, ze ten typ tak ma. Czytalem o ludziech, ktorzy wlozyli po kilka tys zl probujac to naprawic a przeciez pali i jedzie. Zarabia, przebieg ma maly bo tylko 270tys po co szukac problemow ;-)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            czyli nic konkretnego się nie dowiedziałem co dalej z tym fantem
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              hans860 "pocieszę Cię", bo powodów może być kilka, jedne tańsze, inne droższe w naprawie..


                                              Tak więc:

                                              1) uciekające paliwo - wina:
                                              a) przepuszczające uszczelniacze pompek
                                              b) nieszczelność w układzie paliwowym
                                              Spróbuj przez kilka dni zostawiać samochód na noc z tyłem wyżej, np. najeżdżając tylnymi kołami na krawężnik - jeśli rano będzie odpalał bez problemu znaczy się ucieka paliwo.

                                              2) padnięty czujnik temperatury cieczy:
                                              Po nocy, przed odpaleniem podepnij VCDS-a i sprawdź wartość temperatury, jaką wskazuje czujnik.
                                              Jeśli wartość będzie zbliżona do temperatury otoczenia - OK, jeśli będzie się różnić - komp dostaje błędny sygnał, przez co przy odpalaniu robi się problem.

                                              3) padnięta Vacum Pompa

                                              4) padnięta pompa paliwa w zbiorniku - czasem pomimo tego, że ją słychać daje za niskie ciśnienie.

                                              5) wiązka pompowtryskiwaczy - zdarza się, że styki wiązki z upływem lat stają się za luźne, są zasyfione olejem, itp. Powoduje to brak styku we wtyczkach pompek i świec żarowych.

                                              6) świece żarowe - zdarza się, że pomimo padniętej świecy VCDS nie wywala błędu.

                                              7) akumulator - przy wyeksploatowanym akumulatorze zdarza się, że niski prąd rozruchu powoduje problemy z odpalaniem.

                                              8) rozrusznik - wyeksploatowany rozrusznik będzie powodował problemy z odpalaniem.

                                              9) klapa gasząca - uszkodzona klapa gasząca potrafi się przyblokować w pozycji zamkniętej, powodując problem z odpalaniem. Mniejszy problem jeśli klapa przyblokuje się przy odpalaniu, większy jeśli zrobi to np. w czasie wyprzedzania, gasząc silnik.


                                              Ja w swoim BKD zaraz po kupnie miałem podobne problemy jak Ty.
                                              Jak było ciepło to ze 2-3 razy zdarzyło mi się, że rano miałem problem z odpaleniem.
                                              Wraz z upływem czasu/km i ochłodzeniem problemy z odpalaniem zaczęły się nasilać i zdarzało się to 2-3 razy w tygodniu.

                                              Na początek poszedł czujnik temperatury cieczy - problem rozwiązał się częściowo - ciężkie odpalanie miało miejsce rzadziej, ale jednak nie zniknęło.

                                              Potem wymieniłem rozrusznik, bo oryginalny zaczynał niedomagać, a trafił się nowiutki Bosch w dobrej kasie. Jednak problem z odpalaniem nie zniknął.

                                              W końcu wleciała nowa klapa gasząca, bo oryginalna zupełnie padła (szarpanie przy gaszeniu, jak się okazało problemy z odpalaniem). Po wymianie od kilku miesięcy mam spokój z odpalaniem


                                              Tak więc niestety ale przed Tobą sprawdzanie kolejnych elementów w zasadzie metodą prób i błędów..

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Rozrusznik, aq i swiece przy +3st na razie bym odstawil auto odpala i dalej szarpie wiec prawdopodobnie jest zapowietrzony (powinien troche dymic na bialo i smierdziec niespalonym paliwem).

                                                Nie zawsze i nie wszystkie objawy sa jednakowe i mozliwe do zdjagnozowania. Nieraz trzeba cos wymienic na probe. Najpierw komp. Jesli nic nie pokaze to trzeba uzyc mozgu :-)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  kamel1980, a więc tak:
                                                  1) uciekające paliwo - ostatnio miałem samochód na kanale i sprawdziłem wszystkie przewody tam gdzie dało się i wszystko było suche.

                                                  a) przepuszczające uszczelniacze pompek - to zostawię na koniec bo to już grubsza dłubanina

                                                  b) nieszczelność w układzie paliwowym - jak to inaczej sprawdzić sprawdzić?
                                                  Bo u mnie parking jest pod lekkim spadem, więc samochód jest przechylony
                                                  i auto raz odpali na dotyk a raz dłużej trzeba pokręcić

                                                  2) czójnik sprawdzę jutro koło południa i dam znać
                                                  3) padnięta Vacum Pompa- co ona ma wspólnego z tego co wiem to odpowiada ona za podcisnienie dla hamulca oraz do sterowania turbo, egr



                                                  5) wiązka pompowtryskiwaczy - jeśli coś z nią jest nie tak to zwykle bipy są wysokie

                                                  6) świece żarowe - zdarza się, że pomimo padniętej świecy VCDS nie wywala błędu.
                                                  Jest możliwy jakiś inny test świec żarowych?

                                                  7) akumulator - Mam 2 letni akumulator

                                                  8) rozrusznik - jego też bym zostawił... bo przy odpalaniu nawet kontrolki nie przygasają a jak jest cieplej to odpalał od strzału

                                                  9) klapa gasząca -tu coś chyba w tym jest bo mam jeszcze jeden problem. Otóż przy normalnej jeździe i gwałtownym przyspieszeniu mam takie 2 strzały -jak by przerwa w dostawie mocy. Jak sprawdzić klapę gaszącą i czy da się ją jakoś przeczyścić?



                                                  mirekm71, samochód rano dymi na biało ale przy dzisiejszych temperaturach to norma więc ciężko mi stwierdzić czy to przez zapowietrzenie. Jednak jak stanę za samochodem to czuje nie przyjemny zapach. Jednak to zapowietrzenie miało by sens bo na zdjęciach w 1 poście na jednym z wtrysków jest spora korekcja, a to też może wynikać z nieszczelności pompki, uszkodzenie raczej wykluczam bo cholera wtryski mają raptem rok a nie tankuje na stacjach "no name"

                                                  [ Dodano: Nie 22 Lut, 15 14:31 ]
                                                  A więc tak, sprawdziłem kilka rzeczy.

                                                  zimny silnik i nie włączony :
                                                  - synchronizacja kąta wtrysku 0.00*
                                                  -grupa 7 pokazała :
                                                  temp. paliwa 2*C
                                                  temp. na zewnątrz 3.0 *C
                                                  temp płynu chłodniczego 0.0*C

                                                  praca na zimnym silniku:

                                                  -synchronizacja kąta wtrysku 0.74* , 0,35*

                                                  korekcja wtrysków skakała dość sporo bo na cylindrze 1 : 0.28 - 1.25mg
                                                  Reszta w miarę ok

                                                  sprawdziłem też jak wygląda klapa gasząca. Jest trochę zabrudzona, ale nie jakoś masakrycznie. Zauważyłem również źle założoną uszczelkę (odgiętą i wychodzącą poza kołnierz w którym powinna być) na rurze od IC. poprawiłem to choć i tak chyba kwalifikuje się na wymianę
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X