[O2FL] Bład czujnika położenia klap w kolektorze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek Tempe
    Drive
    • 2005
    • 76

    [O2FL] Bład czujnika położenia klap w kolektorze

    Zamieszczone przez DJ MŁODY
    jutro do tzw pracy :shock:
    ja niestety też.
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    [O2FL] Bład czujnika położenia klap w kolektorze

    wyskoczył czekendzin :chacha2 i taki bład zakomunikował. Na poczatku zdiagnozowalismy ze siłownik odpowidzialny za ustawianie klap na kolektorze sie zsuwa - naprawione , czekendzin nadal wyskakuje i komunikuje błąd czujnika, co ciekawe po skasowaniu nie wyskakuje podczas pierwszej jazdy tylko dopiero po zgaszeniu auta - czas wystąpienia błedu w momencie kiedy auto było zgaszone....oczywiscie po odpaleniu po chwili wyskakuje endzin :evil:

    czy sam czujnik mozna wymienic i czy wogule to wina czujnika?
    czy taki błąd moze troche kastrowac moc.?...bo mam wrażenie ze autko troszke inaczej jeździ...... :?

    aha jakl na wolnych obrotach recznie przestawiam ten siłownik to słychac delikatna róznicę w pracy silnika.....

    Komentarz

    • misza_zabrze
      L&K
      • 2013
      • 1371
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BLR 2.0 FSI 150 KM

      #3



      numer 27

      07L907386
      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
      Obecnie -> Seicento 900+LPG
      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
      Bylo ->GOLF 3 1.8

      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

      Komentarz

      • Nexus6
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4847
        • Volkswagen

        #4
        Patrzyles czy przewody przy czujniku nie pokorodowaly ?
        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

        Komentarz

        • EŁ
          L&K
          • 2004
          • 1168
          • Octavia III (5E3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #5
          przewody sprawdzane...z tego co czytam w opisach tego błedu w necie to chyba śmierc kolektora poprostu...... ...tym bardziej że syfu tam chyba nie ma bo 20 tys km temu był czyszczony

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Re: Bład czujnika położenia klap w kolektorze

            Zamieszczone przez
            czy taki błąd moze troche kastrowac moc.?...bo mam wrażenie ze autko troszke inaczej jeździ...... :?

            aha jakl na wolnych obrotach recznie przestawiam ten siłownik to słychac delikatna róznicę w pracy silnika.....
            Wymontuj ten czujnik nr 27 i wtedy poruszaj tą gruszką na drugim końcu kolektora. Jak ośka ( po lewej stronie kolektora ) która steruje tym czujnikiem nr 27 będzie się obracać tak jak poruszasz gruszką to kolektor powinien być OK. Tam w środku są cztery klapki połączone jedna do drugiej ( od prawej do lewej ) więc jeśli ośka na końcu ( ta od czujnika ) się obraca to wszystkie klapki teoretycznie powinny chodzić prawidłowo. Wtedy wysypany albo czujnik albo przewody ( oby tak było, bo nowy kolektor to ok. 1000 pln ).
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • EŁ
              L&K
              • 2004
              • 1168
              • Octavia III (5E3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #7
              1300 :x

              [ Dodano: Sro 18 Mar, 15 09:25 ]
              pytanko, czy po
              naprawie tego ciegna sterującego klapami( spadalo) wystarczy samo skasowanie błędu czy trzeba jeszcze przeprowadzać adaptacje potencjometru ( czujnika)?

              [ Dodano: Sro 18 Mar, 15 10:33 ]
              Kolektor zdjęty klapy ok....czyli moze tylko adaptacja potencjometru....ale.....po 20 tys km na dolotowych jest masakra....szlam syf kiła i mogiła.....w morde po 20 tys...... ...ale przy okazji znaleźlismy żródło dośc wku..cego postukiwania na wolnych obrotach.....luźne takie blaszki dzielące zakończone plastikowymi bokami w kanałach dolotowych głowicy.... :wink:

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Zamieszczone przez
                ....ale.....po 20 tys km na dolotowych jest masakra....szlam syf kiła i mogiła.....w morde po 20 tys......
                Dlatego, po zrobieniu u mnie tłoków, mam zamiar od razu pokombinować coś z Oil Catch Tank-iem, bo ten olej w dolocie to jakaś porażka...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                Pracuję...