Drgania podczas szybkiej jazdy autostradowej.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzesiek022
    Classic
    • 2010
    • 22

    Drgania podczas szybkiej jazdy autostradowej.

    Witam
    W związku z tym iż będę miał wymienianą chłodnicę z osuszaczem klimy i nie tylko :evil: bo przedwczoraj miałem bliskie spotkanie z sarną, a trapi mnie głośniejsza praca przy włączeniu klimy najprawdopodobniej sprężarki, pomyślałem że nadarza się okazja jednak wymienić tą sprężarke w której serwis stwierdził głośniejszą pracę. Doradźcie jakie modele będą się nadawały. Odczytałem z nalepki na sprężarce: VAG 1K0820859T chyba model 6SEU14C i chyba się nie myle że pasuje model denso DCP02030. Czy kupować te denso czy pasuje i warto coś innego wybrać. Cena tego denso w IC 1350zł. Auto 2011 rok skoda octavia 2 FL 1.4 TSI CAXA

    [ Dodano: Czw 14 Lip, 16 08:16 ]
    Powiedzcie jakie macie kompresory klimy w 1.4 tsi caxa. Chce wymienić te denso 1K0820859T, bo ponoć miały felerne łożyska i u mnie się chyba potwierdza to. Etka pokazuje tylko 1K0820859T lub S dla caxa ale dla golfa który ma te same mocowanie pokazuje też 5K0820803A lub C. Na tym samym mocowaniu widze wcześniejsze octavie z kompresorami 1K0820808.

    [ Dodano: Pią 15 Lip, 16 08:44 ]
    Ostatecznie czy brać sanden 5N0820803 lub 5K0820803 czy denso 1K0820859S(DCP32045) o zwiększonej pojemności na klimat gorący?

    [ Dodano: Nie 17 Lip, 16 20:26 ]
    Podsumowując:
    - denso typ 7SEU17C - DCP32045 - 1k0820859s - o powiększonej pojemności
    - sanden typ pxe14 - 5k0820803 - 5n0820803
    - sanden typ pxe16 - 1k0820803 - 1k0820808
    Czy te sprężarki są zamienne- kompatybilne między sobą?
    Czy sanden jest lepszy od denso ?
  • sylwester.kida
    Drive
    • 2008
    • 47

    #2
    Drgania podczas szybkiej jazdy autostradowej.

    Witam ponownie po kilku latach nieobecności.
    Jakis czas temu wymieniłem moją OII BKC na OII fl CFHC (82kkm) i generalnie jestem zadowolony ale jest pewne ale, otóż od około 10 miesięcy borykam się z drganiami auta powyżej 140km/h. Choć jakiś czas temu tak jakby granica przesunęła się w okolice 150km/h i mam wrażenie jak by czasami były mniejsze lub byłby ich brak.
    Objawy zauważyłem w lipcu zeszłego roku, drga delikatnie całe auto.
    Od tamtego czasu kilku krotnie wyważyłem koła, potem wymieniłem dwie opony i felgę. Następnie założyłem koła od innej OII oraz moje zimowe, drgania cały czas występowały. Następnie za poradą diagnosty , który sprawdził geometrię podwozia (ok) wymieniłem tylne silentblocki w wahaczach przednich, brak poprawy.
    W piątek byłem w serwisie na przeglądzie i mechanik po przejażdżce zaproponował mi optymalizację kół w serwisie zewnętrznym, gdyż jak stwierdził przeguby są ok i tarcze też sprawdził je dodatkowo na podnośniku po zdjęciu kół.
    Po optymalizacji wyszło że koła są ok, więc je doważyłem na aucie i to też nie pomogło.
    Tak więc pomysłów brak a problem dalej istnieje.

    POMOCY :?:

    Komentarz

    • nocki2
      Classic
      • 2014
      • 14

      #3
      Haaa sory za sarkazm ale był czas przywyknąć to tylko skoda a nie mercedes.W tym aucie zawsze cos musi być głośne albo wibruje, buczy, buczy w schowku, skrzypi, drży, uszczelki lakier wycieraja, sktzynie padaja itd. I jak te drgania nie są na tyle uporczywe aby przeszkadzaly na codzień proponuje przyzwyczaić sie ten typ tak ma.

      Komentarz

      • sylwester.kida
        Drive
        • 2008
        • 47

        #4
        Ja do niczego się nie przyzwyczaję. Tym bardziej że wiem że może być bez tego z resztą tak miałem i nie piszę tu o szumach skrzypieniu i braku wyciszenia tylko o wibracjach których nie było kiedyś a teraz są .
        A mercedes to wcale nie takie micyje.

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          sylwester.kida, sprawdź wewnętrzne przeguby od półosi
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • rezon
            RS
            • 2006
            • 1894
            • Volvo
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            ostatnio spotkałem się na forum z informacją o źle wyważonych tarczach hamulcowych, które dawały objawy podobne do źle wyważonych kół. Nie masz lekko skrzywionej którejś z półosi?

            Komentarz

            • himi
              L&K
              • 2013
              • 1115
              • Octavia II (1Z3)
              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

              #7
              Nie ma się do czego przyzwyczajać. Ja CFHC jeździłem już 200 km/h i nie miałem żadnych niepożądanych drgań - wibracji. Ani na stalówkach + zimówki ani na alu z letnimi.

              Znasz historię samochodu? Pytam o ewentualność przeszłości powypadkowej, bo to może wiele tłumaczyć.

              Komentarz

              • buldoggg
                Rider
                • 2014
                • 347
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                moim zdaniem-zrób geometrie gdzieś indziej i problem powinien zniknąć.

                Komentarz

                • sylwester.kida
                  Drive
                  • 2008
                  • 47

                  #9
                  Jak pisałem tarcze zostały wyważone z kołami na samochodzie. Geometrię sprawdzałem w dobrym warsztacie. Przeguby wewnętrzne sprawdzał kolega mechanik i "kierownik hali"w serwisie skody, oczywiście bez demontażu .
                  Pozatym jak były by to przeguby to na dystansie 15kkm posypały by się bardziej a drgania są na takim samym poziomie.
                  Ja swoją jechałem w zeszłym roku 210km/h i jechała jak po szynach w zeszły piątek na próbę też poszła 210 i to nie to samo auto.
                  Zastanawiam się nad ukrzywioną półosią.

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    sylwester.kida,skoro sprawdziłeś tarcze , koła i geometrię to zostaje albo półoś(co raczej jest mało prawdopodobne- chyba, że miałeś kolizję) albo jedno z łozysk(są ich 3) na wewnętrznym przegubie
                    niestety nie da się tego sprawdzić BEZ DEMONTAŻU, chyba, że mechanik jest dobry i miał już taki przypadek :wink:
                    drgania pojawiają się w zakresie 40-60km/h i 120- 160km/h ale nie zawsze występują. co dziwne- częściej ulega uszkodzeniu przegób wewnętrzny lewy
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • sylwester.kida
                      Drive
                      • 2008
                      • 47

                      #11
                      Mechanik miał być bardzo dobry, drgania mam tylko powyżej 150km/h do max czyli 210km/h.
                      Kolizji ja nie miałem, Auto kupiłem używane a właścicielem od nowości była Skoda Auto Polska i w systemie nie mam nic o naprawach powypadkowych.

                      Komentarz

                      • pawel_breslau
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 175

                        #12
                        Ja skupiłbym się jednak na kołach i na ich DOBRYM wyważeniu.
                        Ja mam obecnie podobnie. Z tym, że kilka miesięcy było OK.
                        Jakiś rok do 1,5 temu też miałem podobne drgania do tych opisywanych przez Ciebie przy 150. Wyważałem koła w co najmniej 4 zakładach poleconych, i co?
                        I nic. Pojechałem do gościa w wieku na oko 60 wiosen, który nie czyni nic innego jak wyważanie kół i wszelkie inne czynności przy kołach.
                        Przy 2 szt. to męczył się niemiłosiernie ale dał radę i nic nie biło. A teraz zapytacie? Teraz to pewnie z połowy ciężarków na kołach nie mam od tych naszych "pięknych dróg".
                        Jak żyć Pani Premier, jak żyć.
                        Pozdrawiam.
                        Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                        Komentarz

                        • himi
                          L&K
                          • 2013
                          • 1115
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                          #13
                          Mój znajomy miał w Accordzie takie problemy. Dopiero jak mu poleciłem swoich ,,gumiarzy'' jest zadowolony. Chłopakom się jeszcze chce i rzeczywiście robią to solidnie i rzetelnie. Wyważenie to jednak ważna sprawa.

                          Komentarz

                          • sylwester.kida
                            Drive
                            • 2008
                            • 47

                            #14
                            Koła były wyważanie w jednym zakładzie na dwóch wyważarkach, potem na innej. Następnie wyważałem kola z innej octavii i zakładałem do mnie i na nich też drgało, moje koła w tej drugiej octavii bez drgań.
                            W koncu w jeszcze innym zakładzie wyważyłem koła zimowe i na nich też drgało.
                            W piątek przed świętami wyważyłem koła w serwisie HPA w Rzeszowie razem z optymalizacją i doważaniem na samochodzie. Maszyna do optymalizacji była kalibrowana dzień wczesniej.
                            Myślę że pięć maszyn w tym jedna naprawdę extra nie mogły się mylić. No i oczywiście zamieniałem koła przednie z tylnymi

                            Komentarz

                            • himi
                              L&K
                              • 2013
                              • 1115
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                              #15
                              No w tej sytuacji kaszana tkwi w innym miejscu.

                              Komentarz

                              • sylwester.kida
                                Drive
                                • 2008
                                • 47

                                #16
                                Jedyne jeszcze nie sprawdzone tak naprawdę rzetelnie to przeguby i półosie, a potem coraz głębiej.
                                Miałem nadzieję, że ktoś na forum spotkał się z takim przypadkiem, na razie nie mogę odstawić auta na warsztat ale jak będzie to możliwe to wstawię do skody. Mam jeszcze gwarancję i nie chcę grzebać w niezależnych serwisach a z kolei nie chcę płacić w serwisach za kolejne wymienione części bez efektu jakiego oczekuję. Mam jeszcze pomysł aby zdjąć koła i wyczyścić miejsca osadzenia felg do czystego metalu.

                                Komentarz

                                • himi
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1115
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                  #17
                                  Jak masz gwarancję to nie ma tematu. Jeśli strzelają z dupy to rzeczoznawca za 300 złotych i jest inna rozmowa. Dawno bym to zrobił.

                                  Komentarz

                                  • sylwester.kida
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 47

                                    #18
                                    Tak ale po drodze mogą ci wymienić kupę rzeczy teoretycznie odpowiedzialnych za takie bicia a niejako zużywającymi podczas eksploatacji i będę musiał za nie zapłacić.
                                    Ale myślę ze tak się to skończy, podczas ostatniej wizyty wykryli błąd klimy i zamówili jakieś klapy nawiewów więc za jakiś czas jak pojadę na wymianę to będą szukali drgań.

                                    Komentarz

                                    • kuebk
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 74

                                      #19
                                      To jest FWD czy 4WD?

                                      Komentarz

                                      • sylwester.kida
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 47

                                        #20
                                        FWD

                                        Komentarz

                                        • kapi
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1174
                                          • Fabia combi

                                          #21
                                          moim skromnym zdaniem - kierowałbym sie w strone dokładnego sprawdzenia półosi.
                                          jeśli przegub wewn. jest wybity, ręką tego nie sprawdzisz a zaczyna się od drgań jak opisujesz.
                                          Zbyt duży luz skrętny przegubu objawia się stukami podczas zmiany obciążenia. Trzeba wtedy wymienić przegub. Ślady współpracy kulek (np. wybłyszczenia bieżni) nie są podstawą do wymiany przegubu.
                                          z mojego małego doświadczenia, jak masz przegub na kulkach, to bym go rozebrał i sprawdził wg powyższego.
                                          jeśli masz tripoda ( trzy łożyska rozstawione 120* w korpusie przegubu - tego bez rozebrania nie zobaczysz) - to możliwe że te właśnie łożyska dostają luz i zaczyna się ich powolny zgon.

                                          mimo wszystko - skoro koła masz ok, tarcze też, to teraz czas na półosie.
                                          w Fabii miałem tez problem z mech. różnicowym w skrzyni.

                                          masz samochód po zmianie programu ? miał wirusa ?

                                          winowajcą za występowanie takich usterek jest duży moment obrotowy lub wymiana części nieodpowiednich do mocy (Nm) auta.
                                          OII sprzedana


                                          Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                          Komentarz

                                          • sylwester.kida
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 47

                                            #22
                                            Ja wirusa nie robiłem, poprzedni właściciel też raczej nie.

                                            [ Dodano: Sob 11 Kwi, 15 20:59 ]
                                            Zamieszczone przez kapi
                                            to możliwe że te właśnie łożyska dostają luz i zaczyna się ich powolny zgon.
                                            .
                                            jeśli tak to naprawdę powolny bo przez około 15kkm nic się nie zmieniło lub wręcz poprawiło.

                                            Komentarz

                                            • spoq
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 95

                                              #23
                                              Zobacz ten filnik (są 3 części) ,dotyczy superba ,ale problem ten sam co ty
                                              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                              Komentarz

                                              • kapi
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1174
                                                • Fabia combi

                                                #24
                                                spoq, https://www.youtube.com/watch?v=deabEiVE9i4 od 1:36
                                                temat ciekawy, im więcej elementów tłumiących ( gum) , tym ciężej coś znaleźć.
                                                OII sprzedana


                                                Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                                Komentarz

                                                • vaz
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 799
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Felgi są oryginalne?
                                                  Masz pierścienie dystansowe?
                                                  Śruby kół są sferyczne czy stożkowe?
                                                  Było sprawdzane bicie promieniowe kół/nierównomierność sprężystości opon?
                                                  Drgania są zależne tylko od prędkości czy pojawiają się przy określonych obrotach silnika?
                                                  Antyfotoradar Valentine1
                                                  Harry II Classic+Sirio ML145

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...