Witam, pisałem już kilka razy, że szykuje mi się wymiana koła zamachowego.... niestety zanim to zrobiłem pojawiła się nowa usterka :cry: Dziś rano wyjeżdżając z garażu zauważyłem plamę oleju na kostce, której wczoraj wieczorem nie było. Nie świeciła się żadna kontrolka, biegi wskakują tak jak zawsze ale oleju było sporo więc zamiast do pracy pojechałem do mechanika, on stwierdził na szybko zdejmując osłonę, że na 90% skrzynia do wymiany. Auto kupione 4 miesiące temu, 144000 przebiegu, skrzynia przeze mnie była używana normalnie.
Od jakiegoś czasu sprzęgło ucichło ale podczas jazdy przy uchylonej szybie słyszałem taki dźwięk jakby włożyć kartę w szprychy roweru i szybko jechać, przy przyspieszaniu ten "terkot" był szybszy. Czy to, że wylało mi się sporo oleju nie powinno mieć wpływu na zmianę biegów? skrzynia pracowała normalnie dziś jak jechałem do mechanika.
Czy mechanik powiedział ci skąd jest wyciek? Dobry ten mechanik jak stwierdził że skrzynia jest do wymiany demontując osłonę, zerknąć tylko na nią i stwierdzić że skrzynia złom :lol:
Może puściło uszczelnienie przy flanszy skrzyni biegów i stąd ten wyciek?
Terkot może być od przegubu wewnętrznego.
Też sądzę,że powinieneś jechać do porządnego mechnika bo Kaszpirowski może ci pół auta wymienić. Masz ten komfort, że w wokół Wawy jest kilku polecanych na forum dobrych mechów. Terkot moim zdaniem nie ma nic wspólnego ze skrzynią. Słuchałeś skąd dobiega?
Terkot słyszałem tylko przez uchyloną szybę w trakcie jazdy więc dźwięk odbijający się od ekranów czy budynków ciężko zlokalizować. Właśnie wyczytałem w książce serwisowej, że mam skrzynię o oznaczeniu LHD... czyli na allegro używka 2500 zł ops: pięknie k**wa mam nadzieję, że po rozbiórce mój magik wycofa się z diagnozy postawionej rano. Zaufany gość, mam nadzieję, że się myli. A przegub wewnętrzny nie strzela przy ruszaniu na skręconych kołach?
[ Dodano: Czw 23 Kwi, 15 21:09 ]
Kolega himi podrzucił mi link do "terkotu", który występuje również u mnie...
Współczuję. Dosłałem Ci jeszcze jeden film z terkotem, tym razem z Audi (poprzedni był z golfa).
Miałeś jakieś objawy sprzęgłowe? Pytam o tą katastrofę ze skrzynią (zastanawiam się, czy są jakieś symptomy tego zjawiska).
Wspominałeś w pierwszym poście, że przymierzasz się do wymiany dwumasu. Czyli jak rozumiem miałeś jakieś objawy (stuki, tarcia?). Zastanawiam się od jak dawna (jak długo z tym jeździłeś) i na ile miało to wpływ na zabicie dociskiem obudowy skrzyni.
Myślę, że stukanie dwumasu jest na tyle charakterystyczne, iż nie sposób pomylić. Chyba, że ktoś ignoruje niepokojące odgłosy, które nagle się pojawiły, a wcześniej ich nie było...
W styczniu docisk dawał o sobie znać, było słychać rytmiczne tarcie metalu o metal bez wciśniętego sprzęgła, natomiast gdy je wciskałem nastawała cisza. Jeździłem z tym miesiąc może dwa i nagle ucichło, było praktycznie niesłyszalne. Myślałem, że to z powodu wyższych temperatur albo, że samo się naprawiło :evil: no i tak się naprawiło, że teraz wydam górę pieniędzy na części.
Mechanik mówił mi, że sprzęgło i dwumas mogą się rozlecieć i tyle więc miałem to gdzieś i jeździłem dalej czekając na koniec ich żywota. Jestem przeciętnym użytkownikiem auta i nie potrafie rozróżnić takich dźwięków.
xcracer dzięki za link. Na stronce nie znalazłem skrzyni z kodem LHD ale później zadzwonię zapytać.
[ Dodano: Pią 24 Kwi, 15 08:14 ]
Cały rok 2014 to było pasmo nieszczęść związane z samochodzami. Myślałem, że może ten rok będzie wyglądał inaczej... taa yhy...
W 5.000 możesz się niestety nie zmieścić....Wiem, że to bolesne.... Chyba, że skrzynia tylko do naprawy, a nie do wymiany. Sam dwumas ze sprzęgłem trójkę zje.
Sprzeglo LUK + kolo dwumasowe do 2.0TDI kosztuje okolo 1600zl. I tak mechanik ma juz przeciez auto rozebrane, wiec za robote trzeba zaplacic i to bez roznicy czy kolo bedzie z ASO czy z hurtowni go sobie sam wezmie
Ile samochód ma przejechane? Dla przeciętnego użytkownika, mogło być to ciężkie do zdiagnozowania, sprzęgło jest zamknięte w obudowie, więc te dźwięki mogły nie być jakoś strasznie słyszalne, generalnie przy puszczonym sprzęgle, czy stary, czy nowy dwumas jest słyszalny, po naciśnięciu jest cisza, można to tak tłumaczyć. Ale faktycznie niefart. Nie da się tego pospawać? Uszkodziło się coś wewnątrz skrzyni?
uszkodzona tylko obudowa, spawacz dziś się nad tym męczył ale nie dało rady mimo, że posiada umiejętności i odpowiedni sprzęt do aluminium to okazało się, że skrzynia nie jest z samego aluminium tylko czegoś tam innego i po chwili w miejscu łączenia spawu z materiałem powstawało pęknięcie. Dzwoniłem do gości, których polecał xcracer lecz nie posiadają LHD. Byłem też w Czosnowie u jakichś magików od skrzyń niestety nie posiadali tej częśći obudowy, której potrzebuję ale przynajmniej dowiedziałem się, że środek jest w dobrym stanie i nic tam nie padło. W ASO obudowa 1500(w autowimarze powiedzieli mi 1800).
No więc dziś odebrałem auto od mechanika. Wszystko ładnie, pięknie. Nowy rozrząd, sztywne koło zamachowe i skrzynia biegów po regenracji a mianowicie mój środek przełożony w używaną obudowę(usługę przełożenia i kupno obudowy wykonałem w firmie Auto-Rama na ul. Piotra Skargi w Warszawie). Odbierając auto wszystko było ok... zrobiłem sobie rundkę na próbę, przejechałem jakies 20 km i po wyjsciu z samochodu usłyszałem klekot :evil: gdy samochód jest na luzie to klekocze... po wciśnięciu sprzęgła cisza... czy to oznacza, że znów mam rozkręcać pól auta? niedługo osiwieje :|
Komentarz