Kompresor klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sid123
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

    Kompresor klimatyzacji

    cezary 70, Współczuję :!:
    Zamieszczone przez cezary 70
    Wiec jak się domyślacie nie będę na najbliższym spocie
    Zdrowie najważniejsze :!: A co się stało że asfalt Cię zaatakował :?:
  • sid123
    Classic
    • 2014
    • 16

    #2
    Kompresor klimatyzacji

    Witam

    Dałem do przeglądu i nabicia klimatyzację okazało się że mechanicy zdiagnozowali uszkodzony kompresor. Z tym wiążą się moje pytania.
    1) czy można jakoś samemu sprawdzić działanie tego kompresora?
    2) czy jest możliwa wymiana we własnym zakresie?
    3) jeśli bym kupował używke i mam kompresor o numerze 1K0820803N czy można zastosować 1K0820803G,1K0820803Q lub 1K0820803S?

    Z góry dziękuję za pomoc. :-)

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      1. tak, testerem bądź pomiarem ciśnień
      2. tak, pod warunkiem , że masz czym płukać układ
      3. nr niech się inni wykażą
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8162
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Dałem do przeglądu i nabicia klimatyzację okazało się że mechanicy zdiagnozowali uszkodzony kompresor
        a przed wizyta u mechanikow chlodzila? Czynnik byl?
        U mnie w zeszlym roku nie chcialo po nabiciu wystartowac....ale Adamb mi podpowiedzial co zrobic...tj auto w srodku nagrzane na sloneczku i chlodzenie na maxa - klima ozyla...... masz vaga?
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • sid123
          Classic
          • 2014
          • 16

          #5
          Nie wiem czy chodziło bo auto mam kupione przed zimą wiec juz nie było jak sprawdzić. Teraz auto jakoś sobie chłodzi ale nie jestem w stanie powiedzieć czy to klima czy samo auto. Jakoś nie jest strasznie zimno nawet na najmniejszej temperaturze. Teraz auto chłodzi źle jak jest temperatura silnika mniejsza niż 90 jak juz osiągnie 90 to w miarę chłodzi (ducha zimnem). A mam kabel do auta i żadnych błędów z klimy nie mam. Jak dałem do mechanika to klima nie działała bo był zepsuty czynnik wysokiego ciśnienia ale to od niedawna był zepsuty, bo co jakiś czas sprawdzam kablem błędy.
          A co do mojego drugiego pytania to bardziej mi chodzi czy jak mam nabita klimę czy przy wymianie może się coś stać wylecieć płyn czy coś. Czy lepiej zostawić to mechanikom i jak to jest z tym numerem.

          Komentarz

          • Wopik6
            Drive
            • 2014
            • 82

            #6
            sid123 Jeśli klima jest nabita to trzeba odesaać czynnik z układu chłodzenia. Co do usterki obstawiam, że jest to uszkodzony elektrozawór. Jeśli jesteś z okolic Rybnika to polecam Chłodnic-Pol z Sośnicowic.

            Komentarz

            • gradek
              RS
              • 2010
              • 12911
              • Superb III (3V3)

              #7
              sid123 może masz uszkodzony zawór sterujący sprężarką?
              Co do numerów sprężarek osobiście miałem jak u ciebie 1K0820803N, po kolizji zamieniona na 1K0820803S.
              Sprawdzę jutro w garażu i ci potwierdzę numerację.

              Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
              Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
              Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

              Komentarz

              • thomash
                Classic
                • 2015
                • 37
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BVY 2.0 FSI 150 KM

                #8
                Ostatnio przerabiałem to samo, w moim przypadku sprężarka była po prostu zatarta (co się często też zdarza) bo auto kupiłem z kompletnie pustą klimatyzacją. Czynnik chłodzący ma za zadanie również smarowanie sprężarki, więc dłuższa jazda z pusta klimą powoduje właśnie taką awarię.
                Jeżeli masz VCDS to można mniej więcej zdiagnozować uszkodzenie sprężarki. U mnie po nabiciu klimatyzacji można było odczytać ciśnienie ok 5bar w układzie więc było ok, sygnał sterujący do sprężarki po włączeniu klimatyzacji również dochodził, więc została sama sprężarka do sprawdzenia.

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8162
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Jakie macie ciśnienie, jak podłączycie vaga np. przy 15 stopniach tak jak dziś... (nie odpalając auta)?
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • sid123
                    Classic
                    • 2014
                    • 16

                    #10
                    Auto dałem do innego serwisu na szybką kontrole mechanicy mi wszystko wytłumaczyli i pokazali na swoim komputerze. Ciśnienie po uruchomieniu auta ma być ok 5 bar i takie mam. Po zwiększeniu obrotów albo włączeniu klimatyzacji ciśnienie zmienia się i wzrasta nawet do 13bar, ale mam słabą wydajność kompresora. Powodować to może zawór albo sama sprężarka, mechanik sprężarkę raczej wyeliminował ponieważ jeśli była by uszkodzona to nie reagowała by a żadne czynniki które ją mają uruchamiać. Wiec postawił mi diagnozę na ten zawór a przy okazji doszedł do tego że mam uszkodzony jeszcze termostat. Oczywiście nie dał mi 100% pewności że to zawór bo bez wyjęcia nie da się tego tak łatwo ocenić.
                    Dzięki wszystkim za rady. Jak auto zostanie naprawione to dam znać co dokładnie było zepsute.

                    Komentarz

                    • rodro
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 238
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      Jakie macie ciśnienie, jak podłączycie vaga np. przy 15 stopniach tak jak dziś... (nie odpalając auta)?
                      Sprawdziłem z ciekawości i w temperaturze 16,5 oC było około 4,1 bara (wartość wyświetlana 4-4,2 bara). Znalazłem w sieci taką informację:
                      wg. tabeli przemiany dla R134a
                      Temp/C - ciśnienie/bar
                      0 stC= 2 bar
                      5stC = 2,5bar
                      10=3,1
                      15=3,95
                      20=4,8
                      25=5,6
                      30'C=6,6bar

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8162
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        rodro, i to by sie zgadzalo :diabelski_usmiech Dzieki
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • nocki2
                          Classic
                          • 2014
                          • 14

                          #13
                          Kolego pierwsza sprawa wentylatory czy sprawne czy szczotki nie zawieszone. JAK prad dochodzi do kompresora a on nie chce wystartowac to możliwe ze zawór wydajność sprężarki. Moja jak kupilem to klima byla nie nabita jak nabilem to mechanik stwierdzil ze zatarty kompresor.przeszukalem cale forum a problemem byl zawieszony zawór przywalilem mlotkiem ze 20 razy po sprężarce i uslyszalem piekny brzdek i start kompresora.Klima działa już miesiąc tak wiec pomoglo.

                          Komentarz

                          • greg44
                            L&K
                            • 2011
                            • 1198
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez nocki2
                            problemem byl zawieszony zawór przywalilem mlotkiem ze 20 razy po sprężarce
                            No fajna naprawa, młotkiem i przecinakiem. Dobrze, że pomogło, a nie zaszkodziło. A z jakiego źródła miałeś informacje, że trzeba przywalić młotkiem?

                            Komentarz

                            • vudi
                              Classic
                              • 2013
                              • 26

                              #15
                              sid123, ale startowała Ci? Bo ja mam problem aktualnie taki, uciekał mi czynnik po kilku próbach okazało się, że to wina korka na chłodnicy, po wymianie chłodnicy niby działa, ale załącza się dość późno (tj. +-10km)... i nie wiem co jest

                              Komentarz

                              • kowaltom99
                                Elegance
                                • 2009
                                • 752
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez vudi
                                sid123, ale startowała Ci? Bo ja mam problem aktualnie taki, uciekał mi czynnik po kilku próbach okazało się, że to wina korka na chłodnicy, po wymianie chłodnicy niby działa, ale załącza się dość późno (tj. +-10km)... i nie wiem co jest
                                późny strat klimy - zawór na spręzarce do wymiany - jest o tym topic

                                Komentarz

                                • vudi
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 26

                                  #17
                                  kowaltom99, a całkiem możliwe że jest, ja więcej czytam na tym forum i akurat mi się ten temat pojawił. nie bardo mam czas wszystko czytać i pojawiam się sporadycznie, a ostatnim czasem przywołany przez Ciebie temat nie rzucił się ku mej uwadze

                                  Komentarz

                                  • sid123
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 16

                                    #18
                                    Mi mechanicy to sprawdzali i też na vcds widać że sprężarka jakoś działa na 30% wydajności czasami jak coś zaskoczy to wtedy ta sprawność jest większa i wtedy od razu lepiej chłodzi. Mechanik stwierdził ze to ten zawór czy regulator co jest na kompresorze, ponieważ sprężarka działa bo reaguje ale jest źle sterowana. Ja stwierdziłem że wymienię cała bo byłem u kilku mechaników i zdania są podzielone wiec nie opłaca się mi wyjmować kompresora kilka razy jak to nie będzie ten regulator. Wiadome że można było zaryzykować i wymienić ten jeden regulator i może by ruszyło.
                                    A co do startowania to ona właśnie startuje od razu na te 30% tylko że jak jadę to ta sprawność jakoś losowo się zmienia i dlatego jest u mnie takie wrażenie, że się załącza jak auto się nagrzeje.

                                    Komentarz

                                    • vudi
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 26

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kowaltom99
                                      Zamieszczone przez vudi
                                      sid123, ale startowała Ci? Bo ja mam problem aktualnie taki, uciekał mi czynnik po kilku próbach okazało się, że to wina korka na chłodnicy, po wymianie chłodnicy niby działa, ale załącza się dość późno (tj. +-10km)... i nie wiem co jest
                                      późny strat klimy - zawór na spręzarce do wymiany - jest o tym topic
                                      Nie mogę znaleźć tego topicu. Dziś klima mi odpaliła od razu. Gdzie ten zawór dokładnie się znajduje? To może jak już się bawić to oddać cały kompresor do regeneracji?

                                      Komentarz

                                      • dexter23pl
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 42

                                        #20
                                        Zawór jest w sprężarce. Po przeciwnej stronie jak koło pasowe. dochodzi do niego kabel z wtyczką.

                                        Komentarz

                                        • kowaltom99
                                          Elegance
                                          • 2009
                                          • 752
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez vudi
                                          Zamieszczone przez kowaltom99
                                          Zamieszczone przez vudi
                                          sid123, ale startowała Ci? Bo ja mam problem aktualnie taki, uciekał mi czynnik po kilku próbach okazało się, że to wina korka na chłodnicy, po wymianie chłodnicy niby działa, ale załącza się dość późno (tj. +-10km)... i nie wiem co jest
                                          późny strat klimy - zawór na spręzarce do wymiany - jest o tym topic
                                          Nie mogę znaleźć tego topicu. Dziś klima mi odpaliła od razu. Gdzie ten zawór dokładnie się znajduje? To może jak już się bawić to oddać cały kompresor do regeneracji?
                                          Ależ proszę bardzo - tylko trzeba trochę poczytać 23 strony :-)
                                          Podobno pomaga opukanie delikatnie młotkiem w ten zawór, aby się odwiesił - ale to "kowalska" robota - do stosowania tylko w ostateczności

                                          Komentarz

                                          Pracuję...