Dałem do przeglądu i nabicia klimatyzację okazało się że mechanicy zdiagnozowali uszkodzony kompresor. Z tym wiążą się moje pytania.
1) czy można jakoś samemu sprawdzić działanie tego kompresora?
2) czy jest możliwa wymiana we własnym zakresie?
3) jeśli bym kupował używke i mam kompresor o numerze 1K0820803N czy można zastosować 1K0820803G,1K0820803Q lub 1K0820803S?
Dałem do przeglądu i nabicia klimatyzację okazało się że mechanicy zdiagnozowali uszkodzony kompresor
a przed wizyta u mechanikow chlodzila? Czynnik byl?
U mnie w zeszlym roku nie chcialo po nabiciu wystartowac....ale Adamb mi podpowiedzial co zrobic...tj auto w srodku nagrzane na sloneczku i chlodzenie na maxa - klima ozyla...... masz vaga?
Nie wiem czy chodziło bo auto mam kupione przed zimą wiec juz nie było jak sprawdzić. Teraz auto jakoś sobie chłodzi ale nie jestem w stanie powiedzieć czy to klima czy samo auto. Jakoś nie jest strasznie zimno nawet na najmniejszej temperaturze. Teraz auto chłodzi źle jak jest temperatura silnika mniejsza niż 90 jak juz osiągnie 90 to w miarę chłodzi (ducha zimnem). A mam kabel do auta i żadnych błędów z klimy nie mam. Jak dałem do mechanika to klima nie działała bo był zepsuty czynnik wysokiego ciśnienia ale to od niedawna był zepsuty, bo co jakiś czas sprawdzam kablem błędy.
A co do mojego drugiego pytania to bardziej mi chodzi czy jak mam nabita klimę czy przy wymianie może się coś stać wylecieć płyn czy coś. Czy lepiej zostawić to mechanikom i jak to jest z tym numerem.
sid123 Jeśli klima jest nabita to trzeba odesaać czynnik z układu chłodzenia. Co do usterki obstawiam, że jest to uszkodzony elektrozawór. Jeśli jesteś z okolic Rybnika to polecam Chłodnic-Pol z Sośnicowic.
sid123 może masz uszkodzony zawór sterujący sprężarką?
Co do numerów sprężarek osobiście miałem jak u ciebie 1K0820803N, po kolizji zamieniona na 1K0820803S.
Sprawdzę jutro w garażu i ci potwierdzę numerację.
Ostatnio przerabiałem to samo, w moim przypadku sprężarka była po prostu zatarta (co się często też zdarza) bo auto kupiłem z kompletnie pustą klimatyzacją. Czynnik chłodzący ma za zadanie również smarowanie sprężarki, więc dłuższa jazda z pusta klimą powoduje właśnie taką awarię.
Jeżeli masz VCDS to można mniej więcej zdiagnozować uszkodzenie sprężarki. U mnie po nabiciu klimatyzacji można było odczytać ciśnienie ok 5bar w układzie więc było ok, sygnał sterujący do sprężarki po włączeniu klimatyzacji również dochodził, więc została sama sprężarka do sprawdzenia.
Auto dałem do innego serwisu na szybką kontrole mechanicy mi wszystko wytłumaczyli i pokazali na swoim komputerze. Ciśnienie po uruchomieniu auta ma być ok 5 bar i takie mam. Po zwiększeniu obrotów albo włączeniu klimatyzacji ciśnienie zmienia się i wzrasta nawet do 13bar, ale mam słabą wydajność kompresora. Powodować to może zawór albo sama sprężarka, mechanik sprężarkę raczej wyeliminował ponieważ jeśli była by uszkodzona to nie reagowała by a żadne czynniki które ją mają uruchamiać. Wiec postawił mi diagnozę na ten zawór a przy okazji doszedł do tego że mam uszkodzony jeszcze termostat. Oczywiście nie dał mi 100% pewności że to zawór bo bez wyjęcia nie da się tego tak łatwo ocenić.
Dzięki wszystkim za rady. Jak auto zostanie naprawione to dam znać co dokładnie było zepsute.
Jakie macie ciśnienie, jak podłączycie vaga np. przy 15 stopniach tak jak dziś... (nie odpalając auta)?
Sprawdziłem z ciekawości i w temperaturze 16,5 oC było około 4,1 bara (wartość wyświetlana 4-4,2 bara). Znalazłem w sieci taką informację:
wg. tabeli przemiany dla R134a
Temp/C - ciśnienie/bar
0 stC= 2 bar
5stC = 2,5bar
10=3,1
15=3,95
20=4,8
25=5,6
30'C=6,6bar
Kolego pierwsza sprawa wentylatory czy sprawne czy szczotki nie zawieszone. JAK prad dochodzi do kompresora a on nie chce wystartowac to możliwe ze zawór wydajność sprężarki. Moja jak kupilem to klima byla nie nabita jak nabilem to mechanik stwierdzil ze zatarty kompresor.przeszukalem cale forum a problemem byl zawieszony zawór przywalilem mlotkiem ze 20 razy po sprężarce i uslyszalem piekny brzdek i start kompresora.Klima działa już miesiąc tak wiec pomoglo.
sid123, ale startowała Ci? Bo ja mam problem aktualnie taki, uciekał mi czynnik po kilku próbach okazało się, że to wina korka na chłodnicy, po wymianie chłodnicy niby działa, ale załącza się dość późno (tj. +-10km)... i nie wiem co jest
sid123, ale startowała Ci? Bo ja mam problem aktualnie taki, uciekał mi czynnik po kilku próbach okazało się, że to wina korka na chłodnicy, po wymianie chłodnicy niby działa, ale załącza się dość późno (tj. +-10km)... i nie wiem co jest
późny strat klimy - zawór na spręzarce do wymiany - jest o tym topic
kowaltom99, a całkiem możliwe że jest, ja więcej czytam na tym forum i akurat mi się ten temat pojawił. nie bardo mam czas wszystko czytać i pojawiam się sporadycznie, a ostatnim czasem przywołany przez Ciebie temat nie rzucił się ku mej uwadze
Mi mechanicy to sprawdzali i też na vcds widać że sprężarka jakoś działa na 30% wydajności czasami jak coś zaskoczy to wtedy ta sprawność jest większa i wtedy od razu lepiej chłodzi. Mechanik stwierdził ze to ten zawór czy regulator co jest na kompresorze, ponieważ sprężarka działa bo reaguje ale jest źle sterowana. Ja stwierdziłem że wymienię cała bo byłem u kilku mechaników i zdania są podzielone wiec nie opłaca się mi wyjmować kompresora kilka razy jak to nie będzie ten regulator. Wiadome że można było zaryzykować i wymienić ten jeden regulator i może by ruszyło.
A co do startowania to ona właśnie startuje od razu na te 30% tylko że jak jadę to ta sprawność jakoś losowo się zmienia i dlatego jest u mnie takie wrażenie, że się załącza jak auto się nagrzeje.
sid123, ale startowała Ci? Bo ja mam problem aktualnie taki, uciekał mi czynnik po kilku próbach okazało się, że to wina korka na chłodnicy, po wymianie chłodnicy niby działa, ale załącza się dość późno (tj. +-10km)... i nie wiem co jest
późny strat klimy - zawór na spręzarce do wymiany - jest o tym topic
Nie mogę znaleźć tego topicu. Dziś klima mi odpaliła od razu. Gdzie ten zawór dokładnie się znajduje? To może jak już się bawić to oddać cały kompresor do regeneracji?
sid123, ale startowała Ci? Bo ja mam problem aktualnie taki, uciekał mi czynnik po kilku próbach okazało się, że to wina korka na chłodnicy, po wymianie chłodnicy niby działa, ale załącza się dość późno (tj. +-10km)... i nie wiem co jest
późny strat klimy - zawór na spręzarce do wymiany - jest o tym topic
Nie mogę znaleźć tego topicu. Dziś klima mi odpaliła od razu. Gdzie ten zawór dokładnie się znajduje? To może jak już się bawić to oddać cały kompresor do regeneracji?
Ależ proszę bardzo - tylko trzeba trochę poczytać 23 strony :-)
Podobno pomaga opukanie delikatnie młotkiem w ten zawór, aby się odwiesił - ale to "kowalska" robota - do stosowania tylko w ostateczności
Komentarz