Użytkuję O2 w wersji RS z silnikiem 2.0 TDI DSG. Sytuacja wygląda następująco, jechałem wczoraj autostradą, około 150 km/h tak przez 10 kilometrów. Na jednym z węzłów zrobiłem zawrotkę i przy podjeździe do włączenia się do ruchu auto zadymiło ( jasny dym widoczny w tylnej szybie, nie były to kłęby dymu), tak było przez chwilę i potem spokój. Zdarzyło się to już kolejny raz więc postanowiłem opisać, bo nie znalazłem nigdzie podobnej sytuacji.
autem na co dzień jeździ żona, gdzie pokonuje około 15 km i jedzie raczej spokojnie. czy to może mieć wpływ na to, że potem jak ja wsiądę i przycisnę mocniej to zakopci?
Nie wyrzuca błędów, nie ubywa płynu w spryskiwaczu. co do oleju to też mi się wydaje, że jest ok.
druga rzecz to to, że po krótkiej przejażdżce ( około 7 - 10 km) załącza się wentylator, pomimo, że nie ma upałów!? może elementy powiązane
auto ma przejechane 248 000 i poza tym sprawuje się bez zarzutów.
Może ktoś miał taką sytuację i wskaże co robić z tematem?! Jeżeli potrzeba więcej info to chętnie dopiszę.
lukasz_mil zobacz mój ostatni post w tym wątku - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...2928&start=125. Obstawiam, że siada Ci turbo..
A swoją drogą wierzę, że miałeś na myśli, że nie ubywa płynu chłodzącego, a nie płynu w spryskiwaczu.. :wink:
O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836 Maciej
Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..
Jakiś czas temu był problem z turbiną, mianowicie wywalało błąd przeładowania turbiny przy dawaniu depa!
Mechanik rozeznał temat i wymienił zawór n75! Odpukać od tego czasu przy depnięciu nic się już nie dzieje!
Z tego co opisujesz może tak być! Żona nie jeździ ostro to i turbina na mniejszych obrotach pracuje ja jak depnę mocniej to zadymi bo i turbina mocniej pracuje!
Wiesz co, czasami wydawało mi się, że auto słabiej zbiera się z dołu, tak jakby nie od początku prawidłowo dmuchało turbo. Od mojej przejażdżki zauważyłem, że ten problem się nasilił, a "ciągnięcie" zaczynało się gwałtownie i czuć było wyraźne szarpnięcie / wyrywanie do przodu przy ok 2k rpm.
Zobaczę jak będzie po montażu, właśnie dostałem tel, że turbina gotowa do odbioru. Ale ogarnę to dopiero jutro, a wieczorem montaż i testy. Dam znać..
O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836 Maciej
Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..
To czekam z niecierpliwością na info. Bo u mnie jest tak samo! Też potrzebuje się wkręcić i dopiero dostaje mocy! a jak na 170KM to powinien mieć kopnięcie już od początku! tak mi się przynajmniej wydaje
druga rzecz to to, że po krótkiej przejażdżce ( około 7 - 10 km) załącza się wentylator, pomimo, że nie ma upałów!? może elementy powiązane
Po wylaczeniu auta rozumie, ze wentylatory pracuja.. to moze uruchamia sie wypalanie DPF-a i jak dostanie w palnik to w koncu ona sie aktywuje i wypalony syf wylatuje.
druga rzecz to to, że po krótkiej przejażdżce ( około 7 - 10 km) załącza się wentylator, pomimo, że nie ma upałów!? może elementy powiązane
Po wylaczeniu auta rozumie, ze wentylatory pracuja.. to moze uruchamia sie wypalanie DPF-a i jak dostanie w palnik to w koncu ona sie aktywuje i wypalony syf wylatuje.
DPF jest po to zeby ten syf wlasnie nie wylatywal z rury, no chyba ze go nie ma.
Wypalanie DPF łatwo poznać po obrotach silnika. Jeżeli stojąc na luzie po takiej jeździe autostradowej przed wyłączeniem silnika masz 1000obr/min zamiast 800, a po zgaszeniu działają wentylatory to prawie na pewno trwała procedura wypalania.
no dobra, skoro tak się dzieje to od czego jest kontrolka DPF?? zaświeca się tylko przy zapalaniu, potem gaśnie i NIC! w instrukcji wyraźnie piszą, "kiedy pali się kontrolka to nie gasić tylko jeździć ...... itp. itd"
A swieci kontrolka DPF?? Ona swieci tylko w momencie kiedy stopien zapelniania jest powyzej normy, a sukcesywne proby wypalenia przez x czasu nie przyniosly rezultatu.
Komentarz