Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dymienie przy przyspieszaniu O2 2.0 TDI RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Dymienie przy przyspieszaniu O2 2.0 TDI RS

    Bry

  • #2
    [O2] Dymienie przy przyspieszaniu O2 2.0 TDI RS

    Witam

    Użytkuję O2 w wersji RS z silnikiem 2.0 TDI DSG. Sytuacja wygląda następująco, jechałem wczoraj autostradą, około 150 km/h tak przez 10 kilometrów. Na jednym z węzłów zrobiłem zawrotkę i przy podjeździe do włączenia się do ruchu auto zadymiło ( jasny dym widoczny w tylnej szybie, nie były to kłęby dymu), tak było przez chwilę i potem spokój. Zdarzyło się to już kolejny raz więc postanowiłem opisać, bo nie znalazłem nigdzie podobnej sytuacji.

    autem na co dzień jeździ żona, gdzie pokonuje około 15 km i jedzie raczej spokojnie. czy to może mieć wpływ na to, że potem jak ja wsiądę i przycisnę mocniej to zakopci?

    Nie wyrzuca błędów, nie ubywa płynu w spryskiwaczu. co do oleju to też mi się wydaje, że jest ok.

    druga rzecz to to, że po krótkiej przejażdżce ( około 7 - 10 km) załącza się wentylator, pomimo, że nie ma upałów!? może elementy powiązane

    auto ma przejechane 248 000 i poza tym sprawuje się bez zarzutów.

    Może ktoś miał taką sytuację i wskaże co robić z tematem?! Jeżeli potrzeba więcej info to chętnie dopiszę.

    Pozdrawiam
    Łukasz
    Pozdrawiam
    Łukasz

    O2 RS 2.0 TDI, DSG

    Komentarz


    • #3
      lukasz_mil zobacz mój ostatni post w tym wątku - Forum - Octavia Club Polska . Obstawiam, że siada Ci turbo..
      A swoją drogą wierzę, że miałeś na myśli, że nie ubywa płynu chłodzącego, a nie płynu w spryskiwaczu.. :wink:
      O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
      Maciej
      Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

      Komentarz


      • #4
        Jakiś czas temu był problem z turbiną, mianowicie wywalało błąd przeładowania turbiny przy dawaniu depa!
        Mechanik rozeznał temat i wymienił zawór n75! Odpukać od tego czasu przy depnięciu nic się już nie dzieje!

        Z tego co opisujesz może tak być! Żona nie jeździ ostro to i turbina na mniejszych obrotach pracuje ja jak depnę mocniej to zadymi bo i turbina mocniej pracuje!

        a dawała jeszcze jakieś objawy poza tym dymem?


        PS. tak chodziło o płyn chłodniczy
        Pozdrawiam
        Łukasz

        O2 RS 2.0 TDI, DSG

        Komentarz


        • #5
          Wiesz co, czasami wydawało mi się, że auto słabiej zbiera się z dołu, tak jakby nie od początku prawidłowo dmuchało turbo. Od mojej przejażdżki zauważyłem, że ten problem się nasilił, a "ciągnięcie" zaczynało się gwałtownie i czuć było wyraźne szarpnięcie / wyrywanie do przodu przy ok 2k rpm.
          Zobaczę jak będzie po montażu, właśnie dostałem tel, że turbina gotowa do odbioru. Ale ogarnę to dopiero jutro, a wieczorem montaż i testy. Dam znać..
          O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
          Maciej
          Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

          Komentarz


          • #6
            To czekam z niecierpliwością na info. Bo u mnie jest tak samo! Też potrzebuje się wkręcić i dopiero dostaje mocy! a jak na 170KM to powinien mieć kopnięcie już od początku! tak mi się przynajmniej wydaje

            Pozdrawiam
            Łukasz
            Pozdrawiam
            Łukasz

            O2 RS 2.0 TDI, DSG

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez lukasz_mil
              druga rzecz to to, że po krótkiej przejażdżce ( około 7 - 10 km) załącza się wentylator, pomimo, że nie ma upałów!? może elementy powiązane
              Po wylaczeniu auta rozumie, ze wentylatory pracuja.. to moze uruchamia sie wypalanie DPF-a i jak dostanie w palnik to w koncu ona sie aktywuje i wypalony syf wylatuje.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Zamieszczone przez lukasz_mil
                druga rzecz to to, że po krótkiej przejażdżce ( około 7 - 10 km) załącza się wentylator, pomimo, że nie ma upałów!? może elementy powiązane
                Po wylaczeniu auta rozumie, ze wentylatory pracuja.. to moze uruchamia sie wypalanie DPF-a i jak dostanie w palnik to w koncu ona sie aktywuje i wypalony syf wylatuje.
                DPF jest po to zeby ten syf wlasnie nie wylatywal z rury, no chyba ze go nie ma.

                Komentarz


                • #9
                  Odkurz w pewnych warunkach jest zawsze, tylko nie jest czarny :idea:

                  Chyba ze mam/mialem dwa popstute auta z DPFem :lol:

                  BTW. W S2 lewa koncowka wydechu jest tak czysta, ze mozna jej test bialej rekawiczki zrobic, prawa jest lekko zakurzona :lol:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kuebk
                    DPF jest po to zeby ten syf wlasnie nie wylatywal z rury, no chyba ze go nie ma
                    Maicroft, ma rację- zawsze w pewnych warunkach może zadymić
                    ale zobaczyłbym jak wstaje turbina i dodatkowo zobaczyłbym stopień zapełnienia filtra DPF

                    Zamieszczone przez lukasz_mil
                    autem na co dzień jeździ żona, gdzie pokonuje około 15 km i jedzie raczej spokojnie.
                    to jest właśnie to co powoduje wykończenie DPFa :roll:
                    na 15km nie ma gdzie się wypalić a i spokojna jazda też nie służy wypalaniu
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz


                    • #11
                      Wypalanie DPF łatwo poznać po obrotach silnika. Jeżeli stojąc na luzie po takiej jeździe autostradowej przed wyłączeniem silnika masz 1000obr/min zamiast 800, a po zgaszeniu działają wentylatory to prawie na pewno trwała procedura wypalania.

                      Komentarz


                      • #12
                        no dobra, skoro tak się dzieje to od czego jest kontrolka DPF?? zaświeca się tylko przy zapalaniu, potem gaśnie i NIC! w instrukcji wyraźnie piszą, "kiedy pali się kontrolka to nie gasić tylko jeździć ...... itp. itd"

                        to albo coś mam zrąbane albo coś mam zrąbane
                        Pozdrawiam
                        Łukasz

                        O2 RS 2.0 TDI, DSG

                        Komentarz


                        • #13
                          A swieci kontrolka DPF?? Ona swieci tylko w momencie kiedy stopien zapelniania jest powyzej normy, a sukcesywne proby wypalenia przez x czasu nie przyniosly rezultatu.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            no właśnie nie świeci! mam to auto od lutego i od tego czasu ni razu nie zaświeciła się!

                            Ehhh... człowiek kupuje auto żeby było miło a tu same problemy a myślałem, że utrzymać akwarium z rybami w dobrym stanie to jest wyczyn
                            Pozdrawiam
                            Łukasz

                            O2 RS 2.0 TDI, DSG

                            Komentarz


                            • #15
                              lukasz_mil, nie marnuj czasu tylko sprawdź %zapełnienia filtra :wink:
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X