Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

wyciek z klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wyciek z klimatyzacji

    No to trzeba na nowo rozkręcić ten wątek

  • #2
    wyciek z klimatyzacji

    Link pół roku jestem posiadaczem Octavi 1.9 tdi 2005.Ostatnio mam problem z klimatyzacją(półautomatyczna)miałem nabijany gaz już 3 razy,po około 2,3tygodnia zaczyna sie syczenie czyli oznaka że gazu jest mało,najgorsze jest to że nie widać nigdzie wycieku gazu(przy pomocy lamy uv) mechanik rozkłada ręce.Macie jakieś pomysły.Lampą było swiecone tylko w komorze silnika.mechanikcos nabakiwał że trzeba rozkręcic całą deske i tam popatrzeć, jest to możliwe że tam jest wyciek?
    ARTUR.J

    Komentarz


    • #3
      U mnie był wyciek na korku osuszacza na chłodnicy od klimy. też nie było widać w uv, dopiero obsikałem pianką i wpuszczałem powietrze do układu z kompresora i było widać bąbelki. W podobnym czasie czynnik mi uciekał

      Komentarz


      • #4
        arturro039, zmień mechanika! :-)

        Tak jak vudi pisze, jeśli masz oryginalny skraplacz (czyli chłodnicę klimatyzacji sterczącą na przodzie auta), czynnik prawdopodobnie cieknie białym korkiem, uśmiechającym się do ciebie po otwarciu pokrywy silnika nieopodal lewej przedniej lampy.

        Fachowcy od klimatyzacji mający do czynienia z Octaviami powinni wiedzieć, że to paskudztwo przeciekać lubi.

        NEWS: mi ostatnio przez rok czasu wybąbelkowało z układu klimatyzacji 80% czynnika... zaworkiem wysokiego ciśnienia! :evil: :evil: :evil:
        Pozdrawiam, Robreg.
        ----
        furmanka.blogspot.com fan ;-)

        Komentarz


        • #5
          Linkękuję za info.sprawdzę i dam znać. Pozdrawiam
          ARTUR.J

          Komentarz


          • #6
            Ostatnio jak mi nabijali klime, gosc spryskal ten korek osuszacza jakims uszczelniaczem, zeby czynnik nie uciekl za predko.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Rauxel
              gosc spryskal ten korek osuszacza jakims uszczelniaczem, zeby czynnik nie uciekl za predko.
              Ciekawe co to za uszczelniacz, pierwsze słyszę o czymś takim. Raczej jakąś ściemę ci walił.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Rauxel
                Ostatnio jak mi nabijali klime, gosc spryskal ten korek osuszacza jakims uszczelniaczem, zeby czynnik nie uciekl za predko.
                :haha: :haha: :haha: :haha:
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz


                • #9
                  Pomyslec, ile kitu moga "fahofcy" wcisnac, nie ? Ale wiecie co ? Troche tego zostalo na korku, jakby pianka. Ciekawe, czy cokolwiek da :P Na razie, po nabiciu, zniknal metaliczny dzwiek z nawiewow. Jak znow sie pojawi, to znak, ze "uszczelniacz" jednak nie uszczelnia :P

                  Komentarz


                  • #10
                    Raczej popsikał pianą aby sprawdzić czy ucieka. Gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie :szeroki_usmiech

                    Komentarz


                    • #11
                      Rauxel, klimatyzacja w naszych pojazdach dokreca czynnik do 15 atmosfer - chcialbym zobaczyc pianke, ktora powierzchniowo utrzyma takie cisnienie w ryzach...
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz


                      • #12
                        To znaczy, ze fabrycznie ten korek jest nieszczelny po to, zeby dobijac regularnie uklad ? Czy da sie wymienic go wraz z osuszaczem na taki, ktory nie przepuszcza ?

                        Po rozmowie z serwisantem klimatyzacji w pracy, stwierdzil on, ze w autach po 2010 roku klimatyzacja specjalnie jest robiona tak, by czynnik uciekal.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Rauxel
                          ze w autach po 2010 roku klimatyzacja specjalnie jest robiona tak, by czynnik uciekal.
                          Głupoty gada, niby dlaczego tak maja robić? Co teoria starzenia się produktu, jak z żarówkami? :szeroki_usmiech

                          Jakieś fachmany od klimy wymieniają korek na metalowy, ale to nie jest fabryczne rozwianie, sami dorabiają takie korki. Tylko z tego co wiem, to metal wkoło korka ulega erozji i dlatego jest nieszczelność. A sprawdź jak wygląda sama chłodnicza w dolnej części, mocno jest uszkodzona od kamieni?

                          Komentarz


                          • #14
                            Nie, nie jest z nia tak zle. Auto kupilem uzywane, nie wiem kiedy serwis klimy byl robiony... W kazdym badz razie nie chlodzila zle, choc wolalem sprawdzic. Brakowalo jakis 200 g czynnika. Teraz chodzi jak lodowka... ciekawe, jak dlugo. Widac, trzeba robic coroczny serwis.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Rauxel
                              To znaczy, ze fabrycznie ten korek jest nieszczelny po to, zeby dobijac regularnie uklad ? Czy da sie wymienic go wraz z osuszaczem na taki, ktory nie przepuszcza ?

                              Po rozmowie z serwisantem klimatyzacji w pracy, stwierdzil on, ze w autach po 2010 roku klimatyzacja specjalnie jest robiona tak, by czynnik uciekal.
                              Po pierwsze, akurat w Octavii 2-giej ten patent obowiązywał nie po 2010 roku, tylko od początku istnienia O2, czyli od 2004 roku.

                              Po drugie, w przypadku skraplacza O2, koroduje nie materiał korka (który oryginalnie jest plastikowy), tylko korpus skraplacza.

                              Po trzecie, tak, da się wymienić ten skraplacz na nieoryginalny zamiennik. Są modele innych producentów, które tego korka w tym miejscu nie mają. Moja dostała taki skraplacz, który (o ile dobrze pamiętam) w ogóle osuszacza wymienialnego nie ma. Niby rzecz straszna, ale biorąc pod uwagę to, że w oryginalnym skraplaczu nie dało się rozsądnie osuszacza wymienić i jak przyszło co do czego, poszedł cały nowy ze skraplaczem, raczej się tym nie przejmuję. Jak będzie potrzeba, przyjdzie kolejny skraplacz - taka karma.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz


                              • #16
                                Podlaczam sie pod temat, czy da sie wymienic sam skraplacz bez wymiany chodnicy??

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Slimorath
                                  Podlaczam sie pod temat, czy da sie wymienic sam skraplacz bez wymiany chodnicy??
                                  Tak, w przednim pasie masz umieszczone: skraplacz, w przypadku diesli intercooler, oraz chłodnicę. Są skręcone ze sobą, ale są to odrębne elementy.
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Typowe uszkodzenia klimy

                                    Wszyscy pisza ponoć jest patent wymiany na metalowy. Toteż potwierdzam. Fachman od klimy po moich 2 zdaniach psiknął wodą na korek i wszytsko było jasne. Na podjeżdcie stały 2 świeże jeszcze niemieckie Octavki z tym samym problemem. A wczęsniej mi już kompresor chcieli wyciagać. Zamiast 1500 za regeneracje kompresoera zapłaciłem 250 za wymiane korka i dobicie prawie pustego układu. Wymiana droga bo tego cholerstwa nie mogłem wykręcić, trzeba było wycinać.

                                    Z klima miałem jeszcze niejeden problem. Koło pasowe od kompresoera połączone jest z z wnętrzem kompresora gumowym spoidłem (w razie blokady kompresora guma się zrywa). Niestety spoidło się rozpuściło minionego lata. Koło chodzi ale kompresor stoi. Wymiana koło 150 zeta. Trzeci przypadek czujnik ciśninia czynnika ale komp odrazu pokazał o co chodzi. MOże w 2016 nie dołożę do klimy. Pozdrawiam

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ciekawi mnie jak po wycięciu tego korka wyczyścił to co wpadło do środka?
                                      wystarczy aby jeden wiór aluminim dostał się do kompresora klimy i po nim
                                      to spoidło nie rozpuściło się lub zerwało bez przyczyny, albo coś się dzieje ze sprężarką albo z układem
                                      błąd czujnika nie zawsze oznacza usterkę czujnika, może nie ma czynnika

                                      ja uważam że usunięcie korka osuszacza bez uszkodzenia skraplacza jest praktycznie nie możliwe, skorodowane gniazdo w jaki sposób uszczelnić metalowym korkiem?
                                      w jaki sposób pozbyć się syfów które wpadły do skraplacza podczas usuwania korka-jest to nie możliwe
                                      jedynym sensownym rozwiązaniem jest wymiana skraplacza razem z osuszaczem na nowy

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Mi też wyciekł czynnik - oczywiście kwestia korka. Nie chce mi się na koniec lata wymieniać bebechów za 1200 PLN.
                                        Nie wiecie czy mogę jeździć bez czynnika (klima jest manualna)?
                                        Słyszałem, że w tych modelach może to być niebezpieczne dla sprężarki.

                                        (1,9TDi, 2005, klima manualna)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Gerwazy
                                          Nie wiecie czy mogę jeździć bez czynnika (klima jest manualna)?
                                          Możesz jeździć, kto bogatemu zabroni. Później szykuj kasę na nowy kompresor klimy, bo stary będzie zatarty.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Gerwazy
                                            Nie wiecie czy mogę jeździć bez czynnika (klima jest manualna)?
                                            kup pasek dla wersji bez klimy zaloz i pomijasz tym sposobem kompresor klimy.

                                            6PK950
                                            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                            Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                            Bylo ->GOLF 3 1.8

                                            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              @greg44: Gatesem nie jestem, ale na browca mam. A wolałbym tę kapustę spożytkować na jeszcze więcej browca :diabelski_usmiech

                                              @misza_zabrze: Dzięki Misza za podpowiedź. Podjąłem trop.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Gerwazy, ja taka mozliwosc rozwazalem u siebie jak miesiac temu klima zaczela halasowac i slabo chlodzic. Oczywiscie wszystko przed wyjazdem na wakacje. :szeroki_usmiech Nie usmiechalo mi sie kupowac nowego kompresora. Ostatecznie poszukalem troche i znalazlem uzywke z Yeti z 2015 za bardzo przyzwoite pieniadze.
                                                Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                                Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                                Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                                Bylo ->GOLF 3 1.8

                                                Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                                Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez misza_zabrze
                                                  kup pasek dla wersji bez klimy zaloz i pomijasz tym sposobem kompresor klimy.

                                                  6PK950
                                                  Czy przy Klimatroniku to też przejdzie? Ktoś potwierdzi?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X