No to trzeba na nowo rozkręcić ten wątek
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
wyciek z klimatyzacji
Zwiń
X
-
Tagi: Brak
-
wyciek z klimatyzacji
Link pół roku jestem posiadaczem Octavi 1.9 tdi 2005.Ostatnio mam problem z klimatyzacją(półautomatyczna)miałem nabijany gaz już 3 razy,po około 2,3tygodnia zaczyna sie syczenie czyli oznaka że gazu jest mało,najgorsze jest to że nie widać nigdzie wycieku gazu(przy pomocy lamy uv) mechanik rozkłada ręce.Macie jakieś pomysły.Lampą było swiecone tylko w komorze silnika.mechanikcos nabakiwał że trzeba rozkręcic całą deske i tam popatrzeć, jest to możliwe że tam jest wyciek?ARTUR.J
-
arturro039, zmień mechanika! :-)
Tak jak vudi pisze, jeśli masz oryginalny skraplacz (czyli chłodnicę klimatyzacji sterczącą na przodzie auta), czynnik prawdopodobnie cieknie białym korkiem, uśmiechającym się do ciebie po otwarciu pokrywy silnika nieopodal lewej przedniej lampy.
Fachowcy od klimatyzacji mający do czynienia z Octaviami powinni wiedzieć, że to paskudztwo przeciekać lubi.
NEWS: mi ostatnio przez rok czasu wybąbelkowało z układu klimatyzacji 80% czynnika... zaworkiem wysokiego ciśnienia! :evil: :evil: :evil:Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
To znaczy, ze fabrycznie ten korek jest nieszczelny po to, zeby dobijac regularnie uklad ? Czy da sie wymienic go wraz z osuszaczem na taki, ktory nie przepuszcza ?
Po rozmowie z serwisantem klimatyzacji w pracy, stwierdzil on, ze w autach po 2010 roku klimatyzacja specjalnie jest robiona tak, by czynnik uciekal.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Rauxelze w autach po 2010 roku klimatyzacja specjalnie jest robiona tak, by czynnik uciekal.
Jakieś fachmany od klimy wymieniają korek na metalowy, ale to nie jest fabryczne rozwianie, sami dorabiają takie korki. Tylko z tego co wiem, to metal wkoło korka ulega erozji i dlatego jest nieszczelność. A sprawdź jak wygląda sama chłodnicza w dolnej części, mocno jest uszkodzona od kamieni?
Komentarz
-
Zamieszczone przez RauxelTo znaczy, ze fabrycznie ten korek jest nieszczelny po to, zeby dobijac regularnie uklad ? Czy da sie wymienic go wraz z osuszaczem na taki, ktory nie przepuszcza ?
Po rozmowie z serwisantem klimatyzacji w pracy, stwierdzil on, ze w autach po 2010 roku klimatyzacja specjalnie jest robiona tak, by czynnik uciekal.
Po drugie, w przypadku skraplacza O2, koroduje nie materiał korka (który oryginalnie jest plastikowy), tylko korpus skraplacza.
Po trzecie, tak, da się wymienić ten skraplacz na nieoryginalny zamiennik. Są modele innych producentów, które tego korka w tym miejscu nie mają. Moja dostała taki skraplacz, który (o ile dobrze pamiętam) w ogóle osuszacza wymienialnego nie ma. Niby rzecz straszna, ale biorąc pod uwagę to, że w oryginalnym skraplaczu nie dało się rozsądnie osuszacza wymienić i jak przyszło co do czego, poszedł cały nowy ze skraplaczem, raczej się tym nie przejmuję. Jak będzie potrzeba, przyjdzie kolejny skraplacz - taka karma.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
Zamieszczone przez SlimorathPodlaczam sie pod temat, czy da sie wymienic sam skraplacz bez wymiany chodnicy??Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
Typowe uszkodzenia klimy
Wszyscy pisza ponoć jest patent wymiany na metalowy. Toteż potwierdzam. Fachman od klimy po moich 2 zdaniach psiknął wodą na korek i wszytsko było jasne. Na podjeżdcie stały 2 świeże jeszcze niemieckie Octavki z tym samym problemem. A wczęsniej mi już kompresor chcieli wyciagać. Zamiast 1500 za regeneracje kompresoera zapłaciłem 250 za wymiane korka i dobicie prawie pustego układu. Wymiana droga bo tego cholerstwa nie mogłem wykręcić, trzeba było wycinać.
Z klima miałem jeszcze niejeden problem. Koło pasowe od kompresoera połączone jest z z wnętrzem kompresora gumowym spoidłem (w razie blokady kompresora guma się zrywa). Niestety spoidło się rozpuściło minionego lata. Koło chodzi ale kompresor stoi. Wymiana koło 150 zeta. Trzeci przypadek czujnik ciśninia czynnika ale komp odrazu pokazał o co chodzi. MOże w 2016 nie dołożę do klimy. Pozdrawiam
Komentarz
-
ciekawi mnie jak po wycięciu tego korka wyczyścił to co wpadło do środka?
wystarczy aby jeden wiór aluminim dostał się do kompresora klimy i po nim
to spoidło nie rozpuściło się lub zerwało bez przyczyny, albo coś się dzieje ze sprężarką albo z układem
błąd czujnika nie zawsze oznacza usterkę czujnika, może nie ma czynnika
ja uważam że usunięcie korka osuszacza bez uszkodzenia skraplacza jest praktycznie nie możliwe, skorodowane gniazdo w jaki sposób uszczelnić metalowym korkiem?
w jaki sposób pozbyć się syfów które wpadły do skraplacza podczas usuwania korka-jest to nie możliwe
jedynym sensownym rozwiązaniem jest wymiana skraplacza razem z osuszaczem na nowy
Komentarz
-
Zamieszczone przez GerwazyNie wiecie czy mogę jeździć bez czynnika (klima jest manualna)?
6PK950Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
Gerwazy, ja taka mozliwosc rozwazalem u siebie jak miesiac temu klima zaczela halasowac i slabo chlodzic. Oczywiscie wszystko przed wyjazdem na wakacje. :szeroki_usmiech Nie usmiechalo mi sie kupowac nowego kompresora. Ostatecznie poszukalem troche i znalazlem uzywke z Yeti z 2015 za bardzo przyzwoite pieniadze.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
Komentarz