[O II FL] t-benzyna

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jacog
    Rider
    • 2008
    • 420
    • Felicia I (6U1)

    #26
    1.4 TSI 2 tygodnie temu zamówiona ma byc na początek kwietnia.

    Komentarz

    • Salvatore
      Rider
      • 2008
      • 282

      #27
      Zamieszczone przez grzes74
      Pracownik salonu SKODY po odbyciu jazdy... chciałem zobaczyć co potrafią TSI -

      na codzień jeżdżę dieslem spoza stajni VW - i wydawało mi się że wiem jak się powinno jeździć autem z turbiną. A ledwo co ujechaliśmu 2-3 km koleś "śmiało niech pan go sprawdzi" ...(wskazówka od temp. leżała poziomo)... po skończonych testach - ("można spokojnie wyłączyć nic mu nie będzie")

      Potem wyjaśnił że w TSI nie obowiązują reguły studzenia jak w dieslach bo.... itd itp.
      Z tego co piszecie widać że trzeba stosować standardowe zasady, a demówek lepiej się wystrzegać..
      Hehe :-D Nie wiem czy zasady nie obejmują TSI, ale na pewno nie obejmują demówek :-) Gościowi nie chciało się z Tobą bujać poł godziny zanim auto się rozgrzeje :-)

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #28
        Zamieszczone przez grzes74
        Pracownik salonu SKODY po odbyciu jazdy... chciałem zobaczyć co potrafią TSI - na codzień jeżdżę dieslem spoza stajni VW - i wydawało mi się że wiem jak się powinno jeździć autem z turbiną. A ledwo co ujechaliśmu 2-3 km koleś "śmiało niech pan go sprawdzi" ...(wskazówka od temp. leżała poziomo)...
        niezły debil :?

        Zamieszczone przez grzes74
        po skończonych testach - ("można spokojnie wyłączyć nic mu nie będzie")
        a później będzie atrakcyjna zadbana testówka do kupienia :roll:

        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • rrysio
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 493

          #29
          Kolega z pracy kupił Fiata po jazdach próbnych. Na początku bardzo się cieszył, że trafił taką okazję (dobrze wyposażony egzemplarz) za niską cenę. A teraz zastanawia się co z nim zrobić bo się okazało, że egzemplarz w super stanie za niską cenę pali mu prawie półtora litra oleju na 5 tys. km :roll:

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8033
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #30
            rrysio, może spróbować reklamować powinien ??
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Piotr_T
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 479

              #31
              Re: [O II FL] t-benzyna

              Zamieszczone przez grzes74
              Ahoj,
              Dziś usłyszałem że turbiny w tsi są chłodzone cieczą - i obieg płynu jest jakiś czas podtrzymywany, po wyłączeniu silnika. W związku z tym nie trzeba ich "studzić" po dynamicznej jeździe jak TDI.
              Chlodzenie ciecza to mialy tez 1.8T, ale co z tego skoro chlodzenie ciecza tez zamiera po zgaszeniu silnika (pompa staje i pozostaje mizerny ruch grawitacyjny, to ze sie czasem wentylator chlodnicy kreci to raczej oznacza, ze zgasilismy niezle nabuzowany silnik i nie jest raczej powodem do dumy). Poza tym bardziej zabojcze dla turbosprezarki jest utracenie smarowania (ktore tez chlodzi) bo sie po prostu zatrze na lozyskach wirnika...

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #32
                No niestety tak to jest - gość na autokacik kupil ProCeed'a z przebiegiem 8kkm teraz ma 16kkm i w ASO się zastanawiają czy mu wymienić / naprawić turbinę na gwarancji.
                Jak my szukaliśmy z Dusią auta byliśmy w Łodzi na jazdach testowych Focusem ST, to gość nie za bardzo wiedział co robię jak jechałem spokojnie dopóki się auto nie rozgrzało a po powrocie z jazdy gdzie jej koncowka była naprawdę mocno dynamiczna przegazował i wyłaczył.... po zatrzymaniu silnika słychać było dłuuuuugo dźwięk zatrzymującej się turbiny :?
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • Piotr_T
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 479

                  #33
                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                  No niestety tak to jest - gość na autokacik kupil ProCeed'a z przebiegiem 8kkm teraz ma 16kkm i w ASO się zastanawiają czy mu wymienić / naprawić turbinę na gwarancji.
                  Ups... Democar ? Ciekawe jak to sie skonczy, IMHO gosciu bedzie mial problem zeby udowodnic, ze to nie on i jego "agresywna" jazda przyczynila sie do uszkodzenia

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #34
                    tak democar
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • rrysio
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 493

                      #35
                      Zamieszczone przez AdamB
                      rrysio, może spróbować reklamować powinien ??
                      Bez szans - normy zużycia oleju podawane przez producentów są takie, że nie ma szans na reklamację z tego powodu. W instrukcji do naszych OII jest napisane, że zużycie oleju może osiągnąć 0,5 litra na 1000 km :lol:

                      Komentarz

                      • rdb
                        Classic
                        • 2009
                        • 14

                        #36
                        Witam,

                        pod adresem http://tbr.gr/122hp/SSP_405_1.4l_90k...rbocharger.pdf mozna obejrzec materialy szkoleniowe VW dla silnika 1.4 TSI 122KM.
                        Apropos wymuszonego chlodzenia turbiny po wylaczeniu silnika, na stronie 16 mozna przeczytac: "While the engine is running, the turbocharger is mainly cooled by the engine oil. The coolant is only transported to the turbocharger as required. When the warm engine is switched off, the coolant circulation pump is switched on for up to 480 seconds. This prevents vapour locks forming in the turbocharger coolant circuit." krotko mowiac, po wylaczeniu silnika pompa plynu chlodzacego pracuje przez 8 minut zapewniajac przez ten czas chlodzenie turbiny.

                        Komentarz

                        • jacog
                          Rider
                          • 2008
                          • 420
                          • Felicia I (6U1)

                          #37
                          Zewnątrz turbina sie chłodzi ale wewnatrz obieg oleju ustaje i olej sie "smaży". Ten temat regularnie sie pojawia na OCP tak samo jak temat wymiany oleju po 1500km. Każdy musi sam zdecydować czy chłodzi na jałowym czy nie.

                          Komentarz

                          • rdb
                            Classic
                            • 2009
                            • 14

                            #38
                            "Zewnątrz turbina sie chłodzi ale wewnatrz obieg oleju ustaje i olej sie "smaży". " niby tak ale z drugiej strony gdy silnik chodzi - turrbina chlodzona jest olejem: "While the engine is running, the turbocharger is mainly cooled by the engine oil.", jesli zewnetrzne chlodzenie woda jest wydajne ( a pewnie jest? ), to dlaczego po wylaczeniu silnika temperatura oleju (tego samego, ktory wczesniej chlodzil turbine ) mialaby wzrosnac tak by zaczal sie 'smazyc'? Wydaje mi sie, ze zacznie spadac i 'smazenia' raczej nie bedzie. Potencjalnie bylby problem gdyby to dodatkowe chlodzenie woda byloby niewydajne .... wtedy rzeczywiscie olej moglby sie 'smazyc' - ale to swiadczyloby raczej o wadzie konstrukcyjnej - co moim zdaniem jest malo prawdopodobne - anyway - zycie pokaze jak jest w praktyce. W dieslach VAG tez ma taki patent z ta dodatkowa pompa chlodzaca turbine?

                            Komentarz

                            Pracuję...