1.4 TSI 2 tygodnie temu zamówiona ma byc na początek kwietnia.
[O II FL] t-benzyna
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez grzes74Pracownik salonu SKODY po odbyciu jazdy... chciałem zobaczyć co potrafią TSI -
na codzień jeżdżę dieslem spoza stajni VW - i wydawało mi się że wiem jak się powinno jeździć autem z turbiną. A ledwo co ujechaliśmu 2-3 km koleś "śmiało niech pan go sprawdzi" ...(wskazówka od temp. leżała poziomo)... po skończonych testach - ("można spokojnie wyłączyć nic mu nie będzie")
Potem wyjaśnił że w TSI nie obowiązują reguły studzenia jak w dieslach bo.... itd itp.
Z tego co piszecie widać że trzeba stosować standardowe zasady, a demówek lepiej się wystrzegać..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grzes74Pracownik salonu SKODY po odbyciu jazdy... chciałem zobaczyć co potrafią TSI - na codzień jeżdżę dieslem spoza stajni VW - i wydawało mi się że wiem jak się powinno jeździć autem z turbiną. A ledwo co ujechaliśmu 2-3 km koleś "śmiało niech pan go sprawdzi" ...(wskazówka od temp. leżała poziomo)...
Zamieszczone przez grzes74po skończonych testach - ("można spokojnie wyłączyć nic mu nie będzie")
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Kolega z pracy kupił Fiata po jazdach próbnych. Na początku bardzo się cieszył, że trafił taką okazję (dobrze wyposażony egzemplarz) za niską cenę. A teraz zastanawia się co z nim zrobić bo się okazało, że egzemplarz w super stanie za niską cenę pali mu prawie półtora litra oleju na 5 tys. km :roll:
Komentarz
-
-
Re: [O II FL] t-benzyna
Zamieszczone przez grzes74Ahoj,
Dziś usłyszałem że turbiny w tsi są chłodzone cieczą - i obieg płynu jest jakiś czas podtrzymywany, po wyłączeniu silnika. W związku z tym nie trzeba ich "studzić" po dynamicznej jeździe jak TDI.
Komentarz
-
-
No niestety tak to jest - gość na autokacik kupil ProCeed'a z przebiegiem 8kkm teraz ma 16kkm i w ASO się zastanawiają czy mu wymienić / naprawić turbinę na gwarancji.
Jak my szukaliśmy z Dusią auta byliśmy w Łodzi na jazdach testowych Focusem ST, to gość nie za bardzo wiedział co robię jak jechałem spokojnie dopóki się auto nie rozgrzało a po powrocie z jazdy gdzie jej koncowka była naprawdę mocno dynamiczna przegazował i wyłaczył.... po zatrzymaniu silnika słychać było dłuuuuugo dźwięk zatrzymującej się turbiny :?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWNo niestety tak to jest - gość na autokacik kupil ProCeed'a z przebiegiem 8kkm teraz ma 16kkm i w ASO się zastanawiają czy mu wymienić / naprawić turbinę na gwarancji.
Komentarz
-
-
tak democarTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Witam,
pod adresem http://tbr.gr/122hp/SSP_405_1.4l_90k...rbocharger.pdf mozna obejrzec materialy szkoleniowe VW dla silnika 1.4 TSI 122KM.
Apropos wymuszonego chlodzenia turbiny po wylaczeniu silnika, na stronie 16 mozna przeczytac: "While the engine is running, the turbocharger is mainly cooled by the engine oil. The coolant is only transported to the turbocharger as required. When the warm engine is switched off, the coolant circulation pump is switched on for up to 480 seconds. This prevents vapour locks forming in the turbocharger coolant circuit." krotko mowiac, po wylaczeniu silnika pompa plynu chlodzacego pracuje przez 8 minut zapewniajac przez ten czas chlodzenie turbiny.
Komentarz
-
-
"Zewnątrz turbina sie chłodzi ale wewnatrz obieg oleju ustaje i olej sie "smaży". " niby tak ale z drugiej strony gdy silnik chodzi - turrbina chlodzona jest olejem: "While the engine is running, the turbocharger is mainly cooled by the engine oil.", jesli zewnetrzne chlodzenie woda jest wydajne ( a pewnie jest? ), to dlaczego po wylaczeniu silnika temperatura oleju (tego samego, ktory wczesniej chlodzil turbine ) mialaby wzrosnac tak by zaczal sie 'smazyc'? Wydaje mi sie, ze zacznie spadac i 'smazenia' raczej nie bedzie. Potencjalnie bylby problem gdyby to dodatkowe chlodzenie woda byloby niewydajne .... wtedy rzeczywiscie olej moglby sie 'smazyc' - ale to swiadczyloby raczej o wadzie konstrukcyjnej - co moim zdaniem jest malo prawdopodobne - anyway - zycie pokaze jak jest w praktyce. W dieslach VAG tez ma taki patent z ta dodatkowa pompa chlodzaca turbine?
Komentarz
-
Komentarz