Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

porównanie 1.9 i 2.0 tdi, jakie jest naprawde 2.0 tdi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • porównanie 1.9 i 2.0 tdi, jakie jest naprawde 2.0 tdi?

    1. jago7270+przyszły użytkownik
    2. piotrek_gdy
    3. ahmed799 (jeżeli praca na to pozwoli)
    4. krzynol(a moja czapeczka jeszcze jest - znajdzie się )
    5. bryndzel (ale się spóźnię)
    6. marbab
    7. eX (na jakies 80%) krzynol mam kabel dla ciebie od LECa
    8. Djfruwel
    9. Bobas122
    10. karoldez (narazie S1)
    11. SiGx (ale nie na 100%, a o której planowany zjazd? )
    12.

  • #2
    porównanie 1.9 i 2.0 tdi, jakie jest naprawde 2.0 tdi?

    Pomyslałem żeby zapytać użytkowników 2.0 tdików...o prawdę. sam mam 1.9 tdi.
    Poprostu - wielu mechaników i to bardzo dobrych uważa, że silnik 2.0 tdi to niewypał koncernu vw. Ze są dużo bardziej wadliwie niż 1.9 i w zasadzie nie potrzebna była ta zmiana. Co o tym sądzicie?
    Podobno dużo częsciej się psują, elektronika, czujniki różne...itp,
    dzis sam bylem świadkiem jak w passacie b6 2.0 tdi (140 km)...padło totalnie smarowanie (podobno dól silnika jest kiepski) i mechanik znajomy (na pewno dobry) wymieniał całkowicie silnik na inny i powiedział " te silniki to pomyłka"

    Czy rzeczywiscie 1.9 tdi jest mniej wadliwe? czy to tylko choroby wieku dziecięcego w 2.0 tdi?(choć przecież już od przedszkola troche czasu minęło)

    Komentarz


    • #3
      Silniki w Passatach i Audi 2.0TDI to inne 2.0TDI niz te nasze. Chodzi wlasnie o smarowanie i walek wyrównoważający w głowicy.

      Jaka generalnie roznica miedzy 1.9 a 2.0. Glownica 8V vs. 16V, a wiec jeden walek byl sa dwa, inne sterowanie, wiecej mocy przy mniej wysilonym silniku i wieksze spalanie niz 1.9.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        a ja myslalem ze to to samo w calym koncernie vw (2.0 tdi), ze wystepuja tylko dwa rodzaje mocy 140 i 170 km w roznych wozach koncernu....czym zatem one sie roznia? w sensie w skodzie i w vw? tylko tym walkiem?

        Komentarz


        • #5
          Jeszcze byla wersja 2.0TDI 136KM 8V na poczatku w Passatach.

          Oprocz tego przez chyba pierwsze 2 lata BKD czyli 2.0TDI 140KM byl zupelnie innym konstrukcyjnie silnikiem niz BKD juz w 2005 roku A wiec roznia sie te silniki na przestrzeni lat, a wiec ja bym nie generalizowal ze te silniki to zlo :P
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Maicroft, a czym się różnią BKD z początku produkcji od tych późniejszych???
            oczywiście pomijam fakt awarii głowic
            NajtFukinPatrol North-West

            UNIDEN 510 XL + ML145

            BYŁ ASZ
            PÓŹNIEJ BYŁ BKD
            BYŁA TEŻ CEGA
            A TERAZ JEST SUPERB CBBB
            MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

            Komentarz


            • #7
              Glowica w BKD i BMN ma ten sam numer. Jedyne co to do BKD trafila ta gorsza partia.


              Generalnie moj informator donosi ze wiele jest roznic, z tym ze Skoda dostala juz ten nowy silnik. Tamten byl chyba rok w Golfach
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Re: porównanie 1.9 i 2.0 tdi, jakie jest naprawde 2.0 tdi?

                Zamieszczone przez sew1981
                Podobno dużo częsciej się psują, elektronika, czujniki różne...itp,
                dzis sam bylem świadkiem jak w passacie b6 2.0 tdi (140 km)...padło totalnie smarowanie (podobno dól silnika jest kiepski)
                podobno to wałęsa przez płot przeskoczył... dół silnika jest taki sam jak w 1.9, mam tu na myśli blok silnika, cała reszta jest inna. Swoim BKD zrobiłem ponad 140 tyś km i wymieniałem w silniku tylko olej z filtrami. W początkowych egzemplarzach produkcji, 2003,2004 rok bywały przypadki pękających głowic, później to poprawiono, aczkolwiek problemu nie rozwiązano całkowicie, ponieważ w jakimś tam ułamku procenta usterka nadal występuje. W porównaniu do 1.9 turbina nie jest tak trwała, poza tym silnik to udana konstrukcja, jednak pod względem bezawaryjności nieco lepiej wypada 1.9...
                [center:a5df0a9dad]

                [/center:a5df0a9dad]

                Komentarz


                • #9
                  Oki,dzięki
                  NajtFukinPatrol North-West

                  UNIDEN 510 XL + ML145

                  BYŁ ASZ
                  PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                  BYŁA TEŻ CEGA
                  A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                  MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                  Komentarz


                  • #10
                    ahano to moj obraz sie rozjasnil troszke podziekowal...a takie jeszcze pytanko w takim razie "pomocnicze"...co wolelisbyscie w O2?:
                    1.9 tdi z dobrym wirusem, czy 2.0 tdi fabryczne (140km) - bo chyba podobnie by sie sprawowaly, pod wzgledem dynamiki.p.s. bo z tego co widze pod wzgledem awaryjnosci 1.9 jest nieco lepsze jednak

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez sew1981
                      co wolelisbyscie w O2?:
                      1.9 tdi z dobrym wirusem, czy 2.0 tdi fabryczne (140km)
                      Względem spalania 1,9- po wirusie nie przekraczam 6 l/100 (miasto, często but w podłodze).
                      Względem skrzyni- 2,0 - tam jest 6 biegów :cry:
                      Względem potencjalnego dłubania- 2.0 bo więcej się uzyska.
                      A względem kasy- 1.9.
                      Zależy od której strony spojrzeć.
                      It doesn't matter what we're losing
                      It only matters what we're going to find!

                      Komentarz


                      • #12
                        a swap skrzyni 6 biegowej do 1.9 tdi to trudna i droga operacja? w ogole mozliwa?
                        bo podejrzewam ze z asz OI (taka posiadam i ma 6 biegow w 1.9 tdi, tylko ze fabrycznie 130 km) jest to niemozliwe, ze wzgledu na inna bude (mocowania)?

                        [ Dodano: Czw 15 Paź, 09 14:39 ]
                        oczywiscie pisze o swapie takiej skrzyni (6 z asz OI, albo 6 z bkd OII) do OII 1.9 tdi

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez sew1981
                          a swap skrzyni 6 biegowej do 1.9 tdi to trudna i droga operacja
                          Bezproblemowa- skrzynia, sprzęgło, i całe przeniesienie napędu. Ale skrzynia 6 z golfa 1.9, nie wiem czy się da z 2.0 tdi
                          It doesn't matter what we're losing
                          It only matters what we're going to find!

                          Komentarz


                          • #14
                            no czyli z OI asz (1.9 tdi 130 km) moze byc?

                            Komentarz


                            • #15
                              Miałem octavkę I z 1,9TDI 110km, teraz mam dwójkę z 2.0 BKD - obie zawirusowałem :twisted:
                              Jeszcze przed zawirusowaniem dwójki sprawdzałem która ma leprze przyśpieszenie i wyszło że mimo wszystko 140 kucy w dwójce wychodzi na prowadzenie, pomimo większej wagi Octavii II. Różnica była tym większa im większa była prędkość.
                              W dodatku w dwójce robią 1,9 - 105km.
                              Inna sprawa to spalanie które w 2.0 TDI jest sporo wyższe.
                              Wybór prosty moc albo spalanie.
                              Dodam że nie miałem problemów z żadnym z tych silników.
                              Pozdro

                              [ Dodano: Czw 15 Paź, 09 15:03 ]
                              Przepraszam, problem miałem, turbina w BKD padła

                              [ Dodano: Czw 15 Paź, 09 15:04 ]
                              W jedynce zresztą też

                              Komentarz


                              • #16
                                mój znajomy ma paska 2.0 TDI z 2007 r. Bierze mu ok 1 l na 1kkm oleju, próbował go w ramach posiadanej gwarancji reklamować i usłuszał od kierownika serwisu,że ten model tak ma. W kuluarach mechanik zdradził mu, że wg koncernu VW ten silnik jest wielką niedoróbką i mało który silnik dociągnie do 250 kkm. :shock:
                                Ta informacja został potwierdzona również w drugim serwisie. :shock: :!: :!: :!:
                                "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  a wiec ja bym nie generalizowal ze te silniki to zlo :P
                                  zgadzam się
                                  jeździłem 1.9 teraz mam 2.0 i jeździ mi się jeszcze lepiej więcej pali ale i ma większą moc.
                                  Proponuję 2.0 + wirusek

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez sew1981
                                    ahano to moj obraz sie rozjasnil troszke podziekowal...a takie jeszcze pytanko w takim razie "pomocnicze"...co wolelisbyscie w O2?:
                                    1.9 tdi z dobrym wirusem, czy 2.0 tdi fabryczne (140km) - bo chyba podobnie by sie sprawowaly, pod wzgledem dynamiki.p.s. bo z tego co widze pod wzgledem awaryjnosci 1.9 jest nieco lepsze jednak
                                    2.0TDI z dobrym wirusem Sam chip styknie do ludzkiego przemieszczania sie komfortowo.
                                    Ja coprawda mam niewielki przebieg ale:
                                    1. nie dolewam oleju miedzy przegladami (ofc przeglady co 13-15kkm)
                                    2. coprawda na obecnej mocy to juz przejechalem z 50kkm wczesniej z czipem z 45kkm, ale chodzi jak w zegarku na razie.
                                    Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      keraj998, Jak bierze 1l na 1000km TYSIAC to niech go ubezpieczy i zrzuci ze skarpy, lepiej na tym wyjdzie :idea:

                                      [ Dodano: Czw 15 Paź, 09 16:40 ]
                                      palioza, Wlasnie robisz czeste wymiany oleju, wiec jak nalejesz go na max to do wymiany masz min i jest OK. Mi wlasnie w tych okolicach 11-13kkm zaczyna ryczec zeby mu polac
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        a jak ze skrzynia? nie da rady wpakowac w bxe skrzyni 6 stopniowej z asz?

                                        [ Dodano: Czw 15 Paź, 09 19:19 ]
                                        p.s. szkoda ze nie ma wersji 1.9 z 6 stopniowka w octavii II fabrycznie....pod programy idealne rozwiazanie byloby....a tak w ogole czy w koncernie vag jest jakis produkt 1.9 tdi (105 km) pokrewny bxe ze 6 stopniowa skrzynka(w vw, seacie, audi)?...chyba nie, co...?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          szkoda ze nie ma wersji 1.9 z 6 stopniowka w octavii II fabrycznie
                                          a pewnie że jest dsg się nazywa

                                          mam, używam z wirusem i sobie chwalę

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Osobiście olej wymieniam co 10-12kkm(Mobil ESP 5w30). Najwiecej od wymiany do wymiany dolałem 0,5 litra! Użytkuję ją od roku, fakt że przebieg mam niecałe 110 kkm(udukomentowane przez ASO), sam zrobilem ok 30 kkm. To ogolnie na tym dystansie to tylko olej,filtry, świece żarowe( 2 były spalone) i czujnik parkowania. Tak wygląda podsumowanie roku użytkowania Oby tak dalej Nie byłem tak nigdy zadowolony z auta:]

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez sew1981
                                              p.s. szkoda ze nie ma wersji 1.9 z 6 stopniowka w octavii II fabrycznie
                                              Jest i ten model nazywa się: OCTAVIA CROSS 1,9tdi
                                              była Octavia II 1.9 TDI
                                              jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez sew1981
                                                a tak w ogole czy w koncernie vag jest jakis produkt 1.9 tdi (105 km) pokrewny bxe ze 6 stopniowa skrzynka(w vw, seacie, audi)?...chyba nie, co...?
                                                Oczywiście, że tak. Mnóstwo golfów mk5 z BXE ma 6 biegowe skrzynie. Wystarczy looknąć na allegro, co trzeci targany z Niemiec. Skrzynie 6-tki były za dopłatą, tylko mało kto się decydował, bo koszt na tyle wysoki, że lepiej się opłacało brać po prostu mk5 w BKD

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Jasiek
                                                  Zamieszczone przez sew1981
                                                  p.s. szkoda ze nie ma wersji 1.9 z 6 stopniowka w octavii II fabrycznie
                                                  Jest i ten model nazywa się: OCTAVIA CROSS 1,9tdi
                                                  To co kolega mówi, to skrzynie do Haldexa, one są 6-biegowe.
                                                  BLUELIGHT.PL
                                                  ledy, zestawy i palniki xenonowe D2S, H1, H4, H7 .... 4k,5k,6k,8k,10k,12k

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X