Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Czyszczenie klapy gaszenia/egr BKD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Czyszczenie klapy gaszenia/egr BKD

    Witam,
    przymierzam się do kupna Octavii 2.0 TDI 140 KM z roku 2005, auto od znajomego pierwsza ręka. Przebieg-i tu uwaga 330 000 km. Pytanie co robic?Cena b. atrakcyjna moim zdaniem, auto dość znam i była wymiana sprzęgła i dwumasy na 270 000. Proszę o rady i jakiekolwiek info ile te silniki mogą zrobić km??

  • #2
    [O2] Czyszczenie klapy gaszenia/egr BKD

    Witajcie,

    Jako że zrobiło się cieplej postanowiłem zastanowić się nad moja klapą gaszenia... W kilku autach ostatnimi czasy ten element się wysrał a naprawa jest dość kosztowna, dlatego zastawiałem się nad profilaktyką :szeroki_usmiech

    Problem występuje przez syf i dwa ułamane zęby mechanizmu sterowania klapką... Jest on szerzej opisany tu:
    Forum - Octavia Club Polska

    Jako że od urodzenia mam 2 lewe ręce i chciałbym to zrobić możliwie sprawnie i bez strat i żeby był ślad dla przyszłych pokoleń pytam tu:

    1. Jak się do tego zabrać, po ściągnięciu osłony ?
    2. które śruby pierwsze które drugie itp?
    3. z czym obchodzić się delikatnie?
    4. łatwo coś zepsuć ?
    5. po wymontowaniu czym czyścić ? Jakie środki itp
    6. po zamontowaniu trzeba coś robić ? odczekać, włączyć na wolne obroty, klasnąć czy zatańczyć lambada ?

    Jakby ktoś napisał krótkiego manuala czy miał jakieś trafne spostrzeżenia to prosiłbym o info (będą punkty :idea: )

    Zamieszczam fotkę by Maicroft

    Komentarz


    • #3
      miguello, wez i wywal w kosmos cały ten egr, nic dobrego dla silnika nie robi , wręcz przeciwnie, są goście na forum którzy ci w tym pomogą :szeroki_usmiech

      [ Dodano: Pią 26 Lut, 10 20:12 ]
      jedyny minus to taki ze auto bedzie sie dłużej nagrzewać
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez piramida
        miguello, wez i wywal w kosmos cały ten egr, nic dobrego dla silnika nie robi , wręcz przeciwnie
        :idea:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz


        • #5
          tiaa wiem wiem ale żeby usunąć klapę i egr trzeba by zrobić program czego narazie mam w planach :wink:

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez miguello
            ale żeby usunąć klapę i egr trzeba by zrobić program czego
            a mogę wiedzieć, dlaczego?
            czy bez programu będzie coś nie teges?
            pytam, by się na przyszłość nastawić bo tak głębokiego pojęcia o tym nie mam, by coś wyrwać z silnika i jeździć bez tego.

            Komentarz


            • #7
              miguello to ty jeszcze prawiczek jesteś :roll: :diabelski_usmiech
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez ufo
                czy bez programu będzie coś nie teges
                no musisz oszukac elektronike silnika
                czyli musisz dlubnąć program w kompie
                a skoro dlubnąć to pewnie mozna nieco poprawić osiągi :diabelski_usmiech
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez ufo
                  a mogę wiedzieć, dlaczego?
                  czy bez programu będzie coś nie teges?
                  pytam, by się na przyszłość nastawić bo tak głębokiego pojęcia o tym nie mam, by coś wyrwać z silnika i jeździć bez tego.
                  ufo, mówiąc najkrócej, sterownik zgłupieje, jeśli wywalisz tą klapę i nic tam nie będzie, do komputera trafią błędy z tym związane i nawet może (chociaż nie wiem, czy tak się dzieje, bo nie próbowałem osobiście) przełączyć Ci silnik w tryb awaryjny...

                  Komentarz


                  • #10
                    ufo,w pierwszym poście jest link do tematu Marka wszystko wyjaśnione (teraz go wkleiłem, wcześniej zapomniałem )

                    piramida, tiaa pod tym względem tak, octavia ma jeździć bezawaryjnie a przyspieszenia daje mi motocykl :wink:

                    Ale nie o tym mieliśmy pisać :P pomoże ktoś ?


                    fernando Ty dłubałeś przy tym z Markiem, może coś podpowiesz?

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez miguello
                      pomoże ktoś ?
                      miguello, nie ma czegoś takiego jak skuteczne działanie prewencyjne w tym wypadku :idea:

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez ufo
                        czy bez programu będzie coś nie teges?
                        IMO nie, trzeba tylko jeszcze EGR wyłączyć softem, ale muszę jeszcze DGW podpytać

                        Zamieszczone przez ufo
                        pytam, by się na przyszłość nastawić bo tak głębokiego pojęcia o tym nie mam, by coś wyrwać z silnika i jeździć bez tego.
                        EGR kieruje syf w postaci spalin z powrotem do silnika -> EKO, ale tak na prawdę tylko szkodliwe dla motorowni
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz


                        • #13
                          fernando, czyli źle rozumiem że te zęby wyłamują się przez syf który się tam uzbierał?

                          Komentarz


                          • #14
                            fernando Ty dłubałeś przy tym z Markiem, może coś podpowiesz?
                            Nie chcę się bardzo rozpisywać, ale ogólnie rzecz biorąc te ząbki nie są zaprojektowane na duże przebiegi (jakie konkretnie, to zależy od wielu czynników). Taka typowa oszczędność, w niektórych VW to koło jest metalowe :roll:, ale szacuję, że koszt jego wykonania jest ok.3-4 razy wyższy niż z tworzywa sztucznego. Klapka u Marka była już czwartą, którą widziałem padniętą w BKD :|

                            [ Dodano: Pią 26 Lut, 10 21:32 ]
                            Zamieszczone przez miguello
                            fernando, czyli źle rozumiem że te zęby wyłamują się przez syf który się tam uzbierał?
                            Może i ten syf w tym pomaga, ale nie nazwałbym tego główną przyczyną. To są po prostu cieniutkie ząbki plastikowe, które muszą pokonać opór dość mocnej sprężyny... Nie ma rady - po iluś cyklach muszą się wyłamać :roll:

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez miguello
                              ufo,w pierwszym poście jest link do tematu Marka wszystko wyjaśnione (teraz go wkleiłem, wcześniej zapomniałem )
                              nie no...przyczyny to ja znam, tylko zastanawiał mnie fakt dlaczego zmiana programu, ale teraz już się dowiedziałem, dzięki szkoda, fernando, piotrek_gdy

                              Komentarz


                              • #16
                                kowal 2002, szacun punkt dla Ciebie :bow

                                Komentarz


                                • #17
                                  Forum - Octavia Club Polska
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    szkoda, :kciukgora

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Uzupełniając wypowiedź kowala, chciałbym tylko napisać, że nie ma potrzeby wyjmować EGRa, żeby wyjąć tę całą przepustnicę, a wystarczy odkręcić trzy śruby imbusowe :idea:

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zrobione

                                        Trochę przy tym posiedziałem bo dojście do niektórych śrub wcale nie jest takie łatwe ale dało rade.
                                        Klapa aż tak nie była zasyfiona jak sam EGR :shock:
                                        Użyłem odtłuszczacza do tarcz hamulcowych ( nie pamiętam teraz firmy) i naprawdę dobrze rozpuszcza ten syf. Do tego ten twardy nagar drapałem pędzelkiem i listewka drewnianą.

                                        Co do celowości tego zabiegu myślę że było warto dla czyszczenia samego EGRa, bo olej tak czy tak na 90% siedzi w tej puszcze z elektronika klapy, a tego wolę nie rozbierać puki ona jest sprawna... jak padnie to wtedy rozbiorę bo nie będzie nic do stracenia :P

                                        po złożeniu i modlitwie wszystko działa :yay:

                                        dzięki wszystkim za rady :bow

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Witam Panowie. Odswieżę temat bo u mnie właśnie pojawił sę problem z EGR, wyskakuje błąd, po usunięciu wraca po jakichś 200km, z tego co się naczytałem można zaślepić, wywalić albo wymienić ja mam natomiast pytanie czy można tak póki co jeździć??? czy może większych szkód narobić??? do przeglądu zostało mi 3tys km i wtedy chciałbym to zrobić jesli nie spowoduje to innych szkód.
                                          2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            A jaki blad sie pojawia... bo bledy mają zwiazek z roznymi rzeczami - w rozumieniu zespolu EGR/klapa gasząca
                                            Przemek
                                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              001025 EGR system Insufficient Flow
                                              P0401
                                              2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Mozesz poki co jezdzic... wyglada na zasyfiony EGR...
                                                Przemek
                                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  W razie serwisu co radzicie? czyscic, czy usunać?
                                                  2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X