Witam, poszukuję wycieraczek na przednią szybę oraz filtr kabinowy. Auto z klimą.
02 wymiana klocków i tarcz tył
Zwiń
X
-
02 wymiana klocków i tarcz tył
pomieważ zrobiło sie ciepło , a klocki z tyłu i tarcze miały juz wartości min. postanowiłem wymienić cały komplet na nowy. Myslałem , że będzie to tzw. pikuś , ale vw skutecznie utrudnił życie, aby czasem samemu nie robić tylko do serwisu za grube pieniadze, zresztą fachowcom, którzy nic lepiej nie zrobią, a nawet wiecej spierdzelą.
. Najwiekszym problemem przy wymianie tarcz tylnych są dwie śruby trzymające pałąk zacisku hamulca , aby je odkręcic potrzebny jest klucz trzpieniowy spline M14, niezbedny jest kanał ja używałem tzw klucza przegubowego, bo nie ma tam dojscia na zwylły klucz i uwierzcie mi siła konia aby pusciły.
Następna ważna rzecz, to cofnięcie tłoczka w zacisku aby wszedł na nowe klocki, ja zrobiłem sobie taki przyrzadzik , ktory dociskał lekutko tłoczek, a kluczem należy ten tłoczek wkrecac w prawo. pamietajcie nie wciskac na siłe tak jak przednie , bo nie wejdzie. Reszta to juz zabawa.Jak coś służe pomocą.
-
-
hmm, obserwowałem niejednokrotnie DGW przy tej robocie i mam wrażenie, że robi to jedną ręką, rozmawiając przez telefon
natomiast widziałem tez jak to robił w maździe, gdzie bez pomocy drugiej osoby (!) się nie obyło, może to kwestia narzędzi i "obcykania" tematusaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Do tylu w OII faktycznie trzeba miec klucz XZN oraz faktycznie troche zaciecia. Zadnego kanalu nie trzeba miec, chociaz faktycznie trudno odkrecic sruby, ale od czego bardziej wyrafinawane srodki Wcisko-wkrecacz do tloczka jak w kazdym innym VAGu.
Hmm pol godziny na strone mysle ze starczy jak ktos wie gdzie i co uderzyc i jak poluzowac :twisted: :but :hammer
Komentarz
-
-
czyzyk64, masz chyba w BJB takie tarcze i zaciski jak u mnie w BXE czyli 255mm i mam wrażenie, że odkręcałeś całe jarzmo zacisku ( te śruby Spline i te przegubowe klucze + siła konia ) a to błąd, bo tarcza schodzi bez ściągania jarzma. Wystarczy odkręcić dwie śruby trzymające zacisk ( potrzebna 13 oczkowa i płaska "chuda" 15 do przytrzymania tulejki prowadzącej ), zdjąć go, wyjąć klocki, odkręcić śrubę trzymającą tarczę ( torx chyba 25 albo 30 ) i tarcza bez problemu zejdzie TYLE, ŻE nie ściąga się jej prosto do siebie, tylko trzeba najpierw odchylić ją na zewnątrz z jednej strony ( tej od tyłu auta ) a potem wysunąć delikatnie do tyłu ( z jarzma ) i gotowe.
Ale na pocieszenie powiem Ci, że w dwóch różnych warsztatach robiących wszystko ( nie tylko grupę VAG ) próbowali u mnie zrobić to samo. W pierwszym się im udało, choć też się cho..rnie namęczyli; w drugim nie mieli akurat tego klucza, więc szef po niego pojechał a ja w tym czasie, nie wierząc w to, że ktoś mógł aż tak zakombinować zdjąłem tarczę jedną ręką. Od tej pory sam sobie wymieniam tarcze/klocki bo przynajmniej wiem, że nikt mi nie rozkręci bez sensu połowy auta...
To co na pewno niezbędne to wciskacz/wkręcacz do tłoczków, choć ja pierwszym razem poradziłem sobie bez ( śruby, podkładki i kluczyk do "kątówki" :twisted: )
Jak napisał szkoda teoretycznie można to zrobić jedną ręką al'a DGW :diabelski_usmiechJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Panowie nie przesadzajcie z tym, że bez klucza nie można zmienic tarcz z tyłu.
Dziś zmieniłem bez żadnego problemu.
Niezbędne "instrumenty"do zmiany to:
klucz do zmiany tarcz a szlifierce kątowej - pasuje idealnie :diabelski_usmiech
ścisk stolarski
i co bardzo ważne należy odkręcic korek od zbiorniczka z płynem hamulcowym.
Pół obrotu i ściskamy, pół obrotu i ściskamy. Kompletnie bez problemu. Zastanawiałem się przed pracą czy poradzę sobie bez wspomnianego klucza. Okazało się to banalnie proste. Jedna strona 40 min z odkręceniem i przykręceniem koła.
Tak mi to sprawnie poszło, że zrobiłem tą samą operację w zaprzyjaźnionym VW Passacie
Trzeba uważac, bo po wkręceniu jednej czy dwóch stron podniesie się poziom płynu w zbiorniczku i może się przelac.
Jest szansa, że w jakichś ekstremalnych sytuacjach może byc trochę ciężej wkręcic tłoczek. Fachowcy polecają poluzowac lekko odpowietrznik zakładając wcześniej na niego rurkę igielitową zanurzoną w płynie. Zapobiegnie to zapowietrzeniu się układu.zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
"Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"
Komentarz
-
-
Jeśli ktoś ma dom z garażem to na 90% ma takie narzędzia. Nie są to jakieś wymyślne narzędzia.
A męczarnią bym tego nie nazwał. Taka sama "męczarnia " jak ze specjalnym kluczem.
Czy założysz ścisk stolarski czy specjalny klucz, czy kręcisz tłoczek uchwytem od szlifierki czy kluczem nasadowym śrubę od "specjalnego" klucza to bez różnicy.
Wiadomo zawsze można podjechac do ASO lub warsztatu i zapłacic min. 100-150 pln za tył.
Jeśli ktoś ma pojęcie o zmianie oleju w aucie, zdjęciu koła to spokojnie poradzi sobie z wymianą tarcz i klocków.
Chyba, że boi się ubrudzenia rąk :diabelski_usmiech
Metodę tą opisywali użytkownicy forum VW Passata.
Nie sądziłem, że sobie poradzę bez tego klucza. Podchodziłem trochę sceptycznie do tej metody "chałupniczej". Jednak łatwośc o której pisali w/w użytkownicy potwierdziła się.
Nie namawiam wszystkich do próbowania ale jeśli ktoś ma ochotę może bez problemu podjąc się wyzwania i zaoszczędzone pieniążki przeznaczyc na inny celzaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
"Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czyzyk64kowal 2000, w moim tarcze są 260 x 12, i tak powiem szczerze , że chyba bym ich nie zdjął bez odkręcenia jarzma.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sazad... Swoją drogą to chciałbym zobaczyć ten magiczny sposób ściągania tarcz.
Ty masz u siebie tarcze 260mm x 12mm, a w BXE były 255mm x 10mm i tu jest cała "magia", która zmienia przyjemną robotę przy 1,9 w "męczarnie" w przypadku 2,0.
BTW. W 1,8 TSI, też się pewnie nie obejdzie bez ściągania jarzma więc muszę się przy okazji zaopatrzyć w odpowiednie klucze :diabelski_usmiech ...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
wczoraj też zmieniałem tył
i faktycznie nie da rady zdjąć tarczy bez jarzma
ale trzepień XZN + kluczyk przegubowy i luzik->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
abstinent, jak będziesz wyciągał stare klocki to się przyjrzyj jak są założone te blaszki ( wchodzą na wcisk ) i nie będziesz miał problemu z założeniem nowych. Tylko wyczyść wszystko ładnie!
Rozumiem, że "taśma dwustronna" to tylko takie porównanie... Może wrzuć jakąś fotę?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
nie porównanie tylko normalna cieniutka folia dwustronna 3M
no i jeszcze jedno
czyszczę piastę, prowadnice na jarzmach i co jeszcze by się zdało?
za tłoczki raczej się nie biorę bo bigosu narobię
jedni piszą żeby smarować tył klocka, a jedni piszą że ta folia ma właśnie niwelować piski :?
no i czym smarować poszczególne rzeczy
piasta miedziany czy a ATE do hamulców :?:
jutro jadę dopiero kupić co trzeba
przy okazji olej będę zmieniał więc się zejdzie trochę :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
O to ja na swoich starych Premier-ach takiej nie miałem.
Jak jest taka dwustronnie klejąca to nie smaruj klocka smarem od tyłu. Miedzianego na piastę bym nie dawał, tylko zwykły. Na prowadnice i te części klocka, które pracują metal/metal to smar Plastilube.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
abstinent tak jak napisałeś taśma jest po to aby klocek nie przemieszczał się (metal o metal) co powoduje piszczenie. Często zamiast taśmy jest taka czarna okładzina która wygniata się i ustala pozycję klocka. Piszczenie najczęściej wynika z minimalnego ruchu klocka podczas hamowania.
Od siebie dodam, że praca szybka i przyjemna przez pierwsze kilkaset kilometrów delikatnie z hamulcami co by nie zeszklić klocków bo będą piski.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
no mniej więcej wszystko już wiem
w instrukcji pisze że 200 km spokojnie i nie długo hamować
z tymi tłoczkami też czytałem że jeden ponoć wkręca się w lewo, ale pewno ściema
ściski stolarskie gotowe, do wyboru do koloru :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pią 25 Maj, 12 08:40 ]
niestety takie coś tylko znalazłem
ponoć się nadaje
jeszcze jedno
przy wyciąganiu nie było żadnych blaszek
rozumiem że mam nic nie wkładać :idea:
jedna strona wyczyszczona i gotowa do zakładania
Komentarz
-
-
to kup:
ATE PLASTILUBE
Komentarz
-
Komentarz