Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2FL Podwyższone obroty 1.6 tdi cayc zimową aurą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dawcio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez zdybi Zobacz wpis
    to regulator napięcia na alternatorze. Daje zbyt niskie napięcie przez co uruchamia się funkcja doładowywania akumulatora.
    jest to możliwe

    Zostaw komentarz:


  • zdybi
    odpowiedział(a)
    To nie DPF obroty są wyższe niż przy DPF. Akumulator wymieniony na nowy. Klima to też nie jest. Z tego co namierzyłem prawdopodobnie jest to regulator napięcia na alternatorze. Daje zbyt niskie napięcie przez co uruchamia się funkcja doładowywania akumulatora. Prąd ładowania 13,8V, a powinno być 14,2V.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    To auto ma kumulacje problemow czesto jak podbija obroty:

    1) wypalanie DPF
    2) uruchomienie nagrzewnicy elektrycznej
    3) slaby akumulator
    4) zalaczenie klimy
    5) humory sterownika

    Zostaw komentarz:


  • dawcio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez asusek Zobacz wpis
    Możliwe ze DPF się wypala
    inne objawy

    Zostaw komentarz:


  • asusek
    odpowiedział(a)
    Możliwe ze DPF się wypala.

    Zostaw komentarz:


  • zdybi
    odpowiedział(a)
    Podbijam temat. Również 1,6 TDI CAYC podnosi obroty oraz uruchamia wentylator główny na pełnych obrotach. Początkowo działo się to sporadycznie głównie zimową porą. Na ten moment dzieje się tak praktycznie non stop. Mam wrażenie, że jest to związane z prądem ponieważ głównie dzieje się tak np w korku, na światłach przy złej pogodzie gdzie włączone są światła mijania. Ponadto przy zmianie biegów gdy obroty silnika spadają światła potrafią lekko przygasać.

    Zostaw komentarz:


  • samtech84
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
    Tak się właśnie spodziewałem. Passat AVB 101 KM w trasie też było bez szału. Przy takim dużym aucie i obciążeniu to 140 KM minimum. Z tego co się orientuję to CFHF od CFHC różni się półosiami i spokojnie można go podnieść do 140 KM
    Różni się tylko softem reszta taka sama. CFHF jak i CFHC można podnieść do około 175 - 180 KM

    Zostaw komentarz:


  • Eryk Konieczny
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kamilkamien Zobacz wpis
    Sprawdziłem i jest jak opisujesz. Co prawda jest u mnie klima manualna ale na "zimnym" i wentylator a obroty niskie. Podkręca temperaturę do tych 18 stopni na pokrętle i obroty wzrastsją. Po minucie pracy przechodząc pokrętłem z zimnego w ciepłe (czyli z niskimi obrotami i podwyższonymi) odczułem zmianę temperatury wylatujące z nawiewów ale nie było to super ciepłe powietrze. Przechodząc gałką temperatury od zimnego do ciepłego słychać zza deski delikatne "cyknięcie" czyli jak by sie nagrzewnica uruchamiała.


    A czy ogrzewanie jest może ukryte pod jakimś innym kodem?
    Wydaje mi się, że to cyknięcie to bardziej jakiś przekaźnik, który powoduje, że następuje wzrost obrotów.

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Tak się właśnie spodziewałem. Passat AVB 101 KM w trasie też było bez szału. Przy takim dużym aucie i obciążeniu to 140 KM minimum. Z tego co się orientuję to CFHF od CFHC różni się półosiami i spokojnie można go podnieść do 140 KM

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    Kolego JayKey49 powiem ci tak, jak jechałem w tym roku na wakacje z 4 osobową rodziną i rowerkami na dachu to chciałem w trakcie wyprzedzania wysiadać, jak jeżdzę sam to auto jako tako się odpycha, natomiast, gdy jedziemy całą rodziną to o bezpiecznym wyprzedzaniu można zapomnieć ( naprawdę trzeba to robić z rozsądkiem i zapasem odległości), jest jeden plus to auto bardzo mało pali, jeśli w 2017 nie uda mi się zmienić auta, to pewnie pójdzie na chipa i nie chodzi tu o kopa w mieście, bo to mi nie potrzebne, ale o bezpieczne wyjazdy wakacyjne itp. Mam porównanie do poprzedniczki, która miała 140 kucy i mimo tylko 30 koni więcej pod maską , mając boxa i 2 rowery na dachu nie było wielkich problemów z bezpiecznym poruszaniem sie na trasach. Ostatnio nawet moja połowica podczas wyprzedzania mnie upominała,że to nie nasza stara ocia, szukałem 140 konnej, ale wierz mi w Gdańsku z rozsądnym przebiegiem i stanem technicznym nie było takowej. Myślę ,że drugi raz nie kupię 110 konnej, bo oprócz walorów spalania nie ma innych plusów w tym silniku. Koszty serwisowania tego silnika są identyczne jak w 140 kucach, pali 1 litr mniej niż 140 więc nie jest to jakaś piorunująca oszczędność , a przyjemności z jazdy żadnej

    Zostaw komentarz:


  • kamilkamien
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Eryk Konieczny Zobacz wpis
    Witam.
    Ja mam też 1,6 CR TDI. U mnie też podnosi obroty, jak jest poniżej 5 stopni. Jednak, że ja mam dogrzewanie elektryczne (7E6). W moim przypadku wszystko zależy od temp ustawionej na klimatroniku. Jeśli mam "low" (zime) to obroty zawsze są niskie niezależnie od prędkości wentylatora. Zmiana temp na min 18 stopni powodu wzrost obrotu do 1000.
    Sprawdziłem i jest jak opisujesz. Co prawda jest u mnie klima manualna ale na "zimnym" i wentylator a obroty niskie. Podkręca temperaturę do tych 18 stopni na pokrętle i obroty wzrastsją. Po minucie pracy przechodząc pokrętłem z zimnego w ciepłe (czyli z niskimi obrotami i podwyższonymi) odczułem zmianę temperatury wylatujące z nawiewów ale nie było to super ciepłe powietrze. Przechodząc gałką temperatury od zimnego do ciepłego słychać zza deski delikatne "cyknięcie" czyli jak by sie nagrzewnica uruchamiała.


    A czy ogrzewanie jest może ukryte pod jakimś innym kodem?

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Koledzy jak już piszecie o CFHF. Ja mam CFHC. Powiedźcie mi jak się sprawuje te 110 koni ?

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    U mnie w 2.0 CFHF jest tak samo w pierwszej chwili mnie to irytowało, ale teraz się przyzwyczaiłem i skoro wszyscy tak mają to tak ma być

    Zostaw komentarz:


  • trooper
    odpowiedział(a)
    U mnie w 2.0 CFHF jest dokładnie tak samo przy zimnym silniku i niższych temperaturach, po odpaleniu po nocy (lub jak postoi) trzyma ~ 1000 obr/min.

    Zostaw komentarz:


  • Eryk Konieczny
    odpowiedział(a)
    Witam.
    Ja mam też 1,6 CR TDI. U mnie też podnosi obroty, jak jest poniżej 5 stopni. Jednak, że ja mam dogrzewanie elektryczne (7E6). W moim przypadku wszystko zależy od temp ustawionej na klimatroniku. Jeśli mam "low" (zime) to obroty zawsze są niskie niezależnie od prędkości wentylatora. Zmiana temp na min 18 stopni powodu wzrost obrotu do 1000.

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Wentylator nie śmiga. Tego nie doczytałem w Twoim przypadku

    Zostaw komentarz:


  • kamilkamien
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
    Podobnie mamy w 2.0 TDI. Jak jest zimno na zewnątrz to póki nie zagrzeje się do około 80 stopni to trzyma wolne w okolicach 1000
    I podwyższone obroty ma też tylko w połączeniu z uruchomionym wentylatorem?

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Podobnie mamy w 2.0 TDI. Jak jest zimno na zewnątrz to póki nie zagrzeje się do około 80 stopni to trzyma wolne w okolicach 1000

    Zostaw komentarz:


  • O2FL Podwyższone obroty 1.6 tdi cayc zimową aurą

    Witajcie serdecznie!
    Jako, że jestem pierwszą zimę z moim O2FL 1.6 tdi cayc 2010r mam do użytkowników kilka pytań.
    Pytanie głównie tyczy się obrotów silnika. Kiedy na dworze jest poniżej chyba 5 stopni obroty w samochodzie wzrastają do około tysiąca. Obroty wysokie utrzymują się do chwili kiedy wskazówka od temperatury płynu chłodzącego stanie na baczność. Kiedy mam 90 stopni na blacie wszystko wraca do normy. Obroty się nie podwyższają kiedy jest cieplej. Obroty są wysokie w chwili kiedy jest uruchomiony wiatrak wentylacji. Kiedy jest na "0" może byc temperatura ujemna i obroty trzymają się normalnej wartości. Obroty też nie podnoszą się kiedy uruchomię przy wyłączonym wentylatorze grzanie szyby. Początkowo myślałem, że od ostatnich małych tras wypala się DPF, ale było to za częste. Póżniej wydedukowałem, że może byc to "system" pomagający się dogrzać silnikowi ale wszystko jest zależne od wentylatora. Czytałem też o nagrzewnicy elektrycznej, która wymusiła by większe zapotrzebowanie na prąd, podbiła by obroty ale niestety nie mam na naklejce w bagażniku opisywanego na tym forum kodu 7E6. W skrzynce z bezpiecznikami zaś mam obsadzone gniazda kabli 1, 2, 3, 5, 7 ale bez dodatkowych bezpieczników. Samochód daje dopiero ciepło z nawiewów po około 2-3 minutach a nie jak tez czytałem po 30 sekunda
POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X