Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2 FL] Jakie sprzęgło w silnikach CAXA?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2 FL] Jakie sprzęgło w silnikach CAXA?

    Cześć,

    przyznaję się bez bicia, że za dużo nie szukałem, ale zwalam to na szok proszę bez banów.
    Dzisiaj w ASO mi powiedzieli, że kończy mi się sprzęgło i że wymiana to około 4000 zł, spadłem z krzesła. "Doradca" na moje pytanie o koszt wymiany musiał stukać 5 min. w komputerze więc może powiedział mi na odwal się.
    Zacząłem jednak sprawdzać ceny i na sprzeglo.com.pl są zestawy po 600-700 zł brutto (LUK, Sachs), a robocizna po serwisach to pewnie ze 400-500 zł.
    Mam jednak zagwozdkę. Czy u mnie jest jakaś dwumasa czy nie?
    Octavia II, 1,4tsi, 90kW skrzynia manual 6b. Produkcja 2013 (styczeń chyba), silnik CAXA (chyba bo na zleceniu serwisowym jest numer silnika CAX B9....)

    Jeżeli jest dwumasa to faktycznie z 1,5 k pln trzeba dołożyć, ale na stronie sprzeglo.com.pl dwumasa jest z opisem, że to do DSG.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam

  • #2
    Nie masz dwumasy i tak jak piszesz, występuje w 1.4TSI, ale tylko z DSG

    Komentarz


    • #3
      Cześć,
      jakie masz objawy tego kończącego się sprzęgła? W roczniku 2013 to chyba jeszcze nie czas, chyba, że masz sporo przejechane i sprzęgło było ostro traktowane.
      Pytam bo mam auto z 2010 roku, 151 tys. przebiegu i spokój (odpukać) ze sprzęgłem.
      Może warto tą informację zweryfikować poza ASO?

      Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        jatomm mam przebieg 76 kkm. Kupiłem przy przebiegu 52 kkm i te moje przebiegi to przede wszystkim dojazd do pracy po obwodnicy Warszawy. Ok. 70 km w dwie strony. Trochę korka jak to na obwodnicy. Raczej nie pałuję samochodu, spalanie mam poniżej 7 l z tych 20kkm.
        Dzisiaj podjechałem do ASO z czymś innym i przy okazji zgłosiłem, że mi czasami dławi się przy ruszaniu i że czasami trochę szarpie jak schodzi z obrotów. No i czasami mi też drży buda jak stoję na jałowym (raczej na zimnym). Dodatkowo ze dwa dni temu wcisnąłem gaz jak miałem zapięty 1 bieg i wciśnięte sprzęgło i było takie szarpnięcie w okolicy 1krpm.
        Czasami też przy przyśpieszaniu w okolicy 2-3 krpm czuć takie szarpnięcia.
        Ostatnimi czasy podczas ruszania zgasł mi dwa razy, ale czy to sprzęgło? Chciałem ruszyć dynamicznie i zonk

        Ja się nie znam na samochodach, ale wydaje mi się, że tak nie powinno być. Dodatkowo sprzęgło chyba wysoko bierze. Sprawdzę później bo w sumie się do tego przyzwyczaiłem i nie wiem czy to 1/2 czy 2/3.

        Pan z ASO powiedział, że to sprzęgło i że 4k będzie kosztowała wymiana... jaja jakieś

        Komentarz


        • #5
          Nie wiem jak edytować post więc jest nowy.
          sprzęgło "łapie" gdzieś tak w 1/3 zakresu licząc od momentu wciśnięcia puszczając.
          Samochód zaczyna się toczyć i nie gaśnie więc nie wiem czy to dobrze czy źle (czyt. ślizga się sprzęgło). Przyśpiesza raczej normalnie (na biegach 5 i 6).

          drgania o których pisałem wyżej (te z wciśniętym sprzęgłem i na biegu) są też przy wciśniętym sprzęgle i bez biegu.

          Komentarz


          • #6
            W poprzednim aucie (nie Skoda) miałem dość silne objawy padniętego sprzęgła - na 5 i 6 biegu sprzęgło ślizgało się tzn. rosły obroty silnika, auto wyło a prędkość nie zwiększała się.
            To że auto toczy się po puszczeniu sprzęgła i gazu to chyba normalna rzecz (jeśli nie to poprawcie mnie) jadąc w korku na 2 biegu jak puścisz wszystko to auto będzie jechało ok 12-13 kmh i nie zgaśnie. Tak miałem w każdym aucie. Nie jest to objaw ślizgającego się sprzęgła.
            Drgania mogą pochodzić np. od uszkodzonej poduszek pod silnikiem.
            To że sprzęgło łapie ci po puszczeniu w okolicy 1/3 to dobrze. Gorzej jakby łapało na samym końcu (wysoko) - to jest objaw zużycia.
            Też nie jestem mechanikiem, piszę z własnych doświadczeń - może fachowcy wypowiedzą się nt. twoich objawów.

            Znalazłem taki opis padającego sprzęgła z netu. Może ci pomoże:

            Wśród najczęstszych objawów zużycia sprzęgła samochodowego wymienić należy:
              • Brak reakcji samochodu podczas próby gwałtownego ruszenia z miejsca,
              • Brak przyspieszenia samochodu pomimo włączonego biegu i dodawania gazu przy zwiększanej prędkości obrotowej silnika oraz przy włączeniu piątego czy szóstego biegu w czasie jazdy pod górę, co spowodowane jest ślizganiem się tarczy sprzęgła,
              • Twardniejący pedał sprzęgła - oznaczający zużywanie się powierzchni styku, gdzie sprężyna talerzowa docisku spotyka się z łożyskiem oporowym,
              • Nieprzyjemny zapach w kabinie pojazdu mogący wskazywać na zużyte okładziny tarczy sprzęgła. Z początku objawy mogą pojawiać się podczas dużego obciążenia układu napędowego (podczas ruszania z miejsca lub jazdy pod górę), później także podczas normalnej jazdy. W niektórych przypadkach niemożliwe jest nawet ruszyć z miejsca.
              • Szum dochodzący z okolic skrzyni biegów może oznaczać, iż uszkodzeniu uległo łożysko sprzęgła. Jego głośna praca najczęściej występuje po wciśnięciu pedału sprzęgła. Może się również zdarzyć, iż łożysko hałasuje bez obciążenia, a podczas wciśnięcia pedału sprzęgła szum ustaje.
              • Ruszanie samochodu możliwe dopiero, gdy prawie puściliśmy pedał sprzęgła („pedał wysoko bierze”). Samochód powinien ruszać po delikatnym uniesieniu nogi na pedale sprzęgła.
              • Brak możliwości włączenia biegu. Jeżeli po rozebraniu auta okaże się, że okładziny tarczy sprzęgła są wizualnie w dobrym stanie, nie wolno wahać się z wymianą. W następstwie może się zdarzyć, iż jeden z tłumików drgań (sprężyn w tarczy sprzęgła) wypadnie z mocowania i zaciśnie się w docisku. W efekcie niemożliwym stanie się włączenie biegu. Nastąpi brak możliwości rozłączenia napędu, co może być również spowodowane pęknięciem sprężyny talerzowej docisku. Wówczas pojawi się dodatkowo zagrożenie, iż odłamany kawałek uszkodzi obudowę skrzyni biegów.
              • Nasilające się szarpanie pojazdu podczas ruszania. Za to uczucie dyskomfortu odpowiadają zużyte tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Do takiego uszkodzenia może doprowadzić ostra, gwałtowna i szarpana jazda.

            Moim zdaniem wizyta u innego mechanika niezbędna - mogą cię naciągnąć na wymianę sprzęgła a okaże się, że drgania i problemy pozostaną.

            Komentarz


            • #7
              Też to czytałem i trochę filmów na YouTube obejrzałem i raczej nie mam zwalonego sprzęgła. Przyśpiesza normalnie, na 4,5,6 biegu obroty i prędkość rosną normalnie. Jak nic chcieli mnie naciągnąć na wymianę.
              Też słyszałem, że można ruszyć bez gazu i w korku jeżdżę tak jak napisałeś. Smrodu sprzęgła nigdy nie czułem, z powyższych objawów raczej nic nie występuje.
              Do tych drgań na postoju to bym jeszcze myślał o świecach. Za 5kkm będę wymieniał to zobaczymy co i jak.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez bibop Zobacz wpis
                Do tych drgań na postoju to bym jeszcze myślał o świecach. Za 5kkm będę wymieniał to zobaczymy co i jak.
                To ile masz nalatane na tych świecach? 72kkm?
                Tutaj właśnie szukałbym problemów z autem.

                Komentarz


                • #9
                  Niby robili mi serwis jak kupowałem (w Polmot Auto) i w książkę wpisali, że była wymiana świec, ale... kto ich tam wie co wymienili

                  Nie wiem co ile się świece wymienia, ale myślę, że co 30kkm to można/trzeba?

                  Komentarz


                  • #10
                    świece co 60 kkm się wymienia



                    CB Harry II ASC + Triflex

                    Pozdrawiam Mirek!!

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X