Koledzy może, źle szukam, ale nie mogę znaleźć żadnego postu jak w temacie. Ma ktoś może instrukcję jak zdemontować przedni zderzak w O2FL?
Z góry thnx, Grzegorz
Otwierasz maskę, wysuwasz reflektory, wyciągasz kratki przy przeciwmgielnych.
Odkręcasz 3 śruby przy chłodnicach, po dwie (chyba - bo nie pamietam) pod lampami, po jednej wewnątrz nadkola przy samym narożniku zderzaka i po jednej wewnątrz kratek reflektorów.
Wszstkie śruby górne sa na krawędzi zderzaka.
Wysuwasz zderzak z prowadnic pod błotnikami i zdejmujesz.
Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
Przed awarią forum był temat założony przez kowal 2002 - [OII] Montaż spryskiwaczy reflektorów w OII. Część z tego tematu pozwolenie sobie wkleić:
Z narzędzi:
- Wkrętaki/końcówki typu TORX nr 25 i 30 ( najlepiej z krótka rączką, tak aby dało się odkręcić śruby od spodu zderzaka, bez podnoszenia auta )
- Klucz nasadowy 10 najlepiej taki z „grzechotką” i dodatkową przedłużką ( ok. 25 cm ), ostatecznie może być 10 płaska lub oczkowa ale jak najkrótsza, bo miejsca do kręcenia przy zbiorniku jest bardzo mało
- Coś do wycięcia otworów w zderzaku. Ja używałem Dremel-a, ale można to zrobić np. przy pomocy piły włosowej, lub zwykłej wiertarki, ale wtedy przydała by się pomoc drugiej osoby ( do trzymania zderzaka ), bo wiertarka jest ciężka a zderzak niestabilny; jeden błąd i mamy rysę na lakierze...
- Pilniki do dokładnego wygładzenia brzegów wyciętych otworów, wkrętaki: płaski i gwiazdkowy, jakiś nożyk, cienki marker/cienkopis ( do zaznaczenia otworów ), jakieś obcążki itp...
- Jakiś koc lub miękka wykładzina ( ok. 2m x 1m ), na której położymy zderzak w czasie wycinania otworów.
- Miska/naczynie na płyn, który wyleje się ze zbiornika po wyjęciu z niego pompki spryskiwaczy przedniej szyby ( chyba, że zadbamy wcześniej, żeby zbiornik był pusty )
Zaczynamy pracę:
- Otwieramy maskę
- Wyciągamy główne lampy ( odkręcamy plastikową nakrętkę z tyłu, odblokowujemy zaczep z boku, wypinamy wtyczkę zasilającą )
- Wyciągamy zaślepki przy halogenach poprzez ich mocne szarpnięcie do przodu, odkręcamy dwie śruby mocujące każdy halogen, odpinamy złączkę zasilającą.
- Wyciągamy plastikowe kołki rozporowe ( 7 szt ) zaznaczone na zdjęciach na zielono.
- Odkręcamy małe śruby TORX 25 ( zaznaczone na żółto ) : 4 szt. od spodu zderzaka, po 3 szt w nadkolach < skręcamy koła i mamy do nich bezpośredni dostęp >, po delikatnym odgięciu odkręconego nadkola odkręcamy po jednej śrubie z każdej strony za nadkolem po wewnętrznej stronie zderzaka ( w sumie 2 szt ), odkręcamy 2 szt schowane za zaślepkami obok halogenów. W sumie powinno być 14 szt. wykręconych śrub.
- Odkręcamy 3 szt dużych śrub TORX 30 ( zaznaczone na czerwono )
- Zdejmujemy zderzak, zaczynając od nadkoli ( odginamy końce zderzaka lekko na zewnątrz auta, żeby jego krawędzie wyskoczyły z zatrzasków ). Gdy puszczą boki, zderzak powinien bez problemu zejść do przodu. Odkładamy go na przygotowaną wcześniej podkładkę/koc.
Duże piwo dla kowal 2002 za poradnik ze zdjęciami, mi pomógł ogromnie przy wymianie zbiorniczka spryskiwaczy na większy
Witam!
Nie chce zakładać nowego tematu. Możecie mi podać numer spinki mocującej nadkole do zderzaka tylnego w O2 2007 combi? Z ETKI nie wiele wynika w tej sprawie.
Chodzi o miejsce zaznaczone na zdjęciu. Wiem, że można tam dać cokolwiek, ale chcialbym żeby było fabrycznie.
Dzięki za pomoc, ale po oględzinach w innych autach wydaje mi się, że to jest plasitkowe.W ASO dali mi coś, ale nie pasuje. Przeglądnąłem wszystkie możliwości z ETKI, ale na logike nic tam nie pasuje.
Komentarz