Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Rozrząd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Rozrząd

    Cześć,
    nurtuje mnie pewna rzecz a mianowicie kiedy powinienem zrobić rozrząd auto ma 98 tys przebiegu od nowości 2010 r ?

  • #2
    Wg książki serwisowej pierwszy rozrząd powinieneś zrobić przy 150 000 km, ja osobiście robiłem w serwisie przy 85 000

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za info , ja chyba trochę jeszcze pojeżdżę i kasę pozbieram XD. Swoją drogą dużo w skodach ten rozrząd kosztuje z rolkami i pompą i robocizną?

      Komentarz


      • #4
        Mnie kosztować będzie kosztować 950 zł (z robocizną), zakładam Boscha. Ten Twój pasek ma 7 lat już, raczej do wymiany w mojej opinii.

        Komentarz


        • #5
          Za około 9 tyś mam wymianę olejów , płynów i wgl to chyba na wtedy zaplanuje 250 dni albo 9k km . Co będzie pierwsze

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Wapniaro Zobacz wpis
            Cześć,
            nurtuje mnie pewna rzecz a mianowicie kiedy powinienem zrobić rozrząd auto ma 98 tys przebiegu od nowości 2010 r ?
            Witam,
            ja w ostatni wtorek sam wymieniłem sobie rozrząd (po 77 tysiącach kilometrów - auto ma 8 lat). I w sumie trochę żałuję. Pasek był praktycznie jak nowy (jeszcze oryginalny), reszta gratów (pompa wody, rolka napinająca) również. Jeżdżę głównie po mieście gdzie rozrząd chyba mocniej się zużywa. Ale ponieważ wcześniej kupiłem części do wymiany ( i przygotowałem się do tego psychicznie :-) to uznałem że jednak wymienię. I tak też zrobiłem a przy okazji wymieniłem również pasek wieloklinowy alternatora i napinacz - również chyba zupełnie niepotrzebnie. Teraz wiem że przed wymianą rozrządu warto sprawdzić stan paska przez zdjęcie górnej części plastykowej obudowy (trwa to z 30 sekund) i jeśli nie ma również problemów z pompą wody ( np. ubytki płynu) to chyba nie ma się co spieszyć z wymianą. Moje koszty: pasek rozrządu Contitech - CT908, rolka napinająca SKF: VKM11113, pompa wody Hepu: P572 (wersja wzmocniona) to ok. 330 zł. Za napinacz paska wieloklinowego Ruville zapłaciłem 120 zł. Pasek wieloklinowy kosztował mnie kilkadziesiąt złotych ( nie pamiętam dokładnie ile). Robocizna 0 zł ale trzeba sobie zarezerwować cały dzień - ja robiłem to pierwszy raz (m.in. 2 razy musiałem podróżować do Castoramy po klucze nasadkowe 16 i 18 i 19). No i trzeba koniecznie dysponować kanałem albo podnośnikiem, kluczem do napinania paska (All... ok. 20 zł) i kluczami dynamometrycznymi ( napinacz i dolne osłony paska rozrządu). W sumie fajne doświadczenie choć momentami było ciężko (głównie fizycznie :-(
            P.S.
            Teraz widzę że masz TDI - tutaj koszty materiałów i robocizna mogą być jednak inne (może nie być tak łatwo ale ta sugestia dotycząca zweryfikowania stanu paska wydaje się być aktualna).
            Ostatnio edytowany przez Jaroslav92525; 7495.
            Pozdrawiam,
            Jaroslav92525

            -----------------------
            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Wapniaro Zobacz wpis
              Cześć,
              nurtuje mnie pewna rzecz a mianowicie kiedy powinienem zrobić rozrząd auto ma 98 tys przebiegu od nowości 2010 r ?
              Zamieszczone przez Wapniaro Zobacz wpis
              Za około 9 tyś mam wymianę olejów , płynów i wgl to chyba na wtedy zaplanuje 250 dni albo 9k km . Co będzie pierwsze
              Masz w pobliżu fachowy warsztat forumowego mechanika Roberta Polecam Warsztat Roberta z Mińska Maz. - Octavia Club Polska i jego warsztat K-mot AUTO SERWIS
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X