Cześć,
nurtuje mnie pewna rzecz a mianowicie kiedy powinienem zrobić rozrząd auto ma 98 tys przebiegu od nowości 2010 r ?
Witam,
ja w ostatni wtorek sam wymieniłem sobie rozrząd (po 77 tysiącach kilometrów - auto ma 8 lat). I w sumie trochę żałuję. Pasek był praktycznie jak nowy (jeszcze oryginalny), reszta gratów (pompa wody, rolka napinająca) również. Jeżdżę głównie po mieście gdzie rozrząd chyba mocniej się zużywa. Ale ponieważ wcześniej kupiłem części do wymiany ( i przygotowałem się do tego psychicznie :-) to uznałem że jednak wymienię. I tak też zrobiłem a przy okazji wymieniłem również pasek wieloklinowy alternatora i napinacz - również chyba zupełnie niepotrzebnie. Teraz wiem że przed wymianą rozrządu warto sprawdzić stan paska przez zdjęcie górnej części plastykowej obudowy (trwa to z 30 sekund) i jeśli nie ma również problemów z pompą wody ( np. ubytki płynu) to chyba nie ma się co spieszyć z wymianą. Moje koszty: pasek rozrządu Contitech - CT908, rolka napinająca SKF: VKM11113, pompa wody Hepu: P572 (wersja wzmocniona) to ok. 330 zł. Za napinacz paska wieloklinowego Ruville zapłaciłem 120 zł. Pasek wieloklinowy kosztował mnie kilkadziesiąt złotych ( nie pamiętam dokładnie ile). Robocizna 0 zł ale trzeba sobie zarezerwować cały dzień - ja robiłem to pierwszy raz (m.in. 2 razy musiałem podróżować do Castoramy po klucze nasadkowe 16 i 18 i 19). No i trzeba koniecznie dysponować kanałem albo podnośnikiem, kluczem do napinania paska (All... ok. 20 zł) i kluczami dynamometrycznymi ( napinacz i dolne osłony paska rozrządu). W sumie fajne doświadczenie choć momentami było ciężko (głównie fizycznie :-(
P.S.
Teraz widzę że masz TDI - tutaj koszty materiałów i robocizna mogą być jednak inne (może nie być tak łatwo ale ta sugestia dotycząca zweryfikowania stanu paska wydaje się być aktualna).
Komentarz