Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG w 1.6 MPI BSE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • LPG w 1.6 MPI BSE

    Witam wszystkich... Od niedawna jestem właścicielem Octavii 2 1.6 MPI z silnikiem o oznaczeniu BSE. Kupiłem autko już zagazowane i na te chwile wszystko jest ok. No może poza tym że bierze olej ale to podobno nic nadzwyczajnego... Przebieg 190000 na gazie przejechane 60000km. Olej motul 5w40 natomiast mam pytanie o te silniki BSE z LPG. Czy są wśród forumowiczów właściciele takich motorów z lpg jakie są wasze opinie ewentualnie jakie problemy je trapią i jakie mogą być koszty ich usunięcia... Dziękuję za pomoc z góry... Grzegorz

  • #2
    Mam ten sam motor .Gaz zakladany 1.5 roku temu więc przebieg w porownaniu z twoim znikomy ale odpukać nic złego sie nie dzieje.Noge mam ciężkawą wiec i lpg lyka troche wiecej i oleum troche dolewac muszę. Regularna zmiana filtrow ,przeglądy i do przodu. Mialem obawy czy kupując auto z tym kodem silnika gazować ale doszedłem do wniosku że rożnica ceny paliw zrekompensuje mi ewentualne naprawy :-).

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za odpowiedź i tak tobie jak i sobie życzę bezproblemowej dalszej eksploatacji

      Komentarz


      • #4
        Gdzieś kiedyś wyczytałem, że te BSE głowice są z meksyku i są bardziej podatne na usterki z gazem. Moja ma na gazie przelatane od fabryki 150kkm i jeździ. Olej wypije jak obroty wysokie około 4 tyś.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Grzegorz0330 Zobacz wpis
          Czy są wśród forumowiczów właściciele takich motorów z lpg jakie są wasze opinie ewentualnie jakie problemy je trapią i jakie mogą być koszty ich usunięcia
          Ile było już takich tematów na tym forum

          Generalnie jak dbasz tak masz i tyle

          Prędkości autostradowe i standardowe przełożenia w skrzyni biegów - powinieneś się liczyć ze zużyciem oleju. A tak to zero problemów związanych z gazem itp. Ważne, żeby instalacja była dobrze wyregulowana, coby nie była zbyt uboga mieszanka.

          Ogólnie to tankować za ~1/2 ceny beny i jeździć
          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

          Komentarz


          • #6
            Tankując 1 cały bak lpg oszczędzasz mniej więcej na całościowy przegląd instalacji. Taki przegląd wypada zrobić przynamniej raz w roku. Więc zawsze śmieje się z ludzi co mówi, że lpg to wydatek, że później te przeglądy i nic się nie oszczędza. Powie to ten co nigdy nie mial lpg

            Komentarz


            • #7
              Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zgadzam sie z opinią "jak dbasz tak masz" tyle że dotyczy to przede wszystkim samochodów nowych. Kiedy kupujesz samochód z przebiegiem 200 tyś i więcej to przysłowie powinno brzmieć "masz tak jak dbali poprzedni właściciele, a wszyscy wiemy że z tym bywa różnie
              Ostatnio edytowany przez Grzegorz0330; 46974.

              Komentarz


              • #8
                Ano różnie

                Tak z ciekawości to jakie masz komponenty w instalacji? Konkretnie to wtryski, reduktor i sterownik.

                Jak już kolega wyżej wspomniał, ważne, aby pamiętać o wymianie filtrów FC i FL (zależne od przebiegu lub od czasu), IMO max. to 15kkm, bo różnie z jakością gazu w Polsce bywa.
                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                Komentarz


                • #9
                  U mnie (w zasadzie u zony, bo ona aktualnie jeździ octavią) przejechane na gazie ok. 90 tys. km (całkowity przebieg niecałe 110 tys. km) na razie bez problemów. Rok temu uciekał trochę płyn bo niestety przewody przy reduktorze już trochę puszczały, ale po wymianie jest już okej. Po 80 tys. na lpg zaczęły szwankować wtryskiwacze (MEDy - instalacja landi rezno omegas) i musiałem wymienić na nowe (a ciekawostka - wcześniej miałem golfa V z takim samym silnikiem, gaz też omegas ale zakładany 2 lata wcześniej i chyba wtedy były trwalsze wtryskiwacze, bo jak sprzedawałem po przebiegu ponad 100 tys. km na LPG to nie wykazywały jeszcze śladów zużycia). Oczywiście LPG na bieżąco serwisowane co ok. 10-15 tys. km.

                  Komentarz


                  • #10
                    mam brc sq24, założone 4 lata temu przy przebiegu ~90000, obecnie ~215000 na blacie; problem z gazem jedyny jak dotąd - wtryskiwacze lpg do czyszczenia ultradźwiękowego przy przebiegu ~195kkm ponieważ topornie przełączał się na gaz ostatniej zimy. Jazda autostradami (standardowa skrzynia, czyli 140kmh=~4500rpm) oznacza żarcie oleju

                    Komentarz


                    • #11
                      Czernobyl nie chcę Cię martwić, ale u mnie jest ten sam problem z przełączaniem na LPG w zimie i czyszczenie wtryskiwaczy nie pomogło. Zimą przy pierwszym uruchamianiu auto po nocy przełączam ręcznie na gaz i tyle. Też mam instalację BRC i 198.000 przelotu.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X