Witam chciałbym się dowiedzieć ile płynu chłodzącego wchodzi do chłodnicy ,mam na myśli ten pomarańczowy G12 to jest chyba koncentrat i miesza się 1.1 jeśli się mylę.prosze o oświecenie dzięki za pomoc pozdrawiam
Skoda octavia 2 1,6 benzyna 1Z3
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez opermon Zobacz wpisDla silników BSE, BSF, CMXA wg np Motula wchodzi 7,7l płynu chłodzącego.
Wysłane przy użyciu TapatalkaPozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
To teraz mam mętlik w głowie no bo tak mi się wydawało że wchodzi około.3.5 litra ,jak się okazuje to go jest znacznie więcej 7.7 ? .Chce wymienić płyn chłodniczy bo wyczytałem.ze co 5 lat się powinno zmienić i nie wiem ile koncentratu kupić G12 .Ostatnie pytanie przy wymianie trzeba cały płyn spuścić trzeba coś przepiłować czy zlać i dolać 1do 1 płynu i wody destylowanej .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maxim2 Zobacz wpisTo teraz mam mętlik w głowie no bo tak mi się wydawało że wchodzi około.3.5 litra ,jak się okazuje to go jest znacznie więcej 7.7 ? .Chce wymienić płyn chłodniczy bo wyczytałem.ze co 5 lat się powinno zmienić i nie wiem ile koncentratu kupić G12 .Ostatnie pytanie przy wymianie trzeba cały płyn spuścić trzeba coś przepiłować czy zlać i dolać 1do 1 płynu i wody destylowanej .
Golf Mk5 > Volkswagen Workshop Service and Repair Manuals > Power unit | 4-cylinder injection engine (1.6 l roller rocker finger) | Engine cooling | Removing and installing parts of cooling system | Draining and filling coolant | Draining
Wcześniej należy podłożyć jakieś naczynie na wypływający płyn.Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Inna wersja to zrobić płukanie woda destylowaną. Spuścić płyn, dolać wody, rozgrzać auto do otwarcia termostatu i wymieszania. I tak trzy razy albo aż spuszczana ciecz będzie przezroczysta. Na koniec zalewamy układ 4 litrami koncentratu i uzupełniamy woda destylowaną. Aby skrócić czas potrzeby na ostygnięcie silnika można podgrzać wodę przed zalaniem (nie powinno się wlewać zimnej wody do ciepłego silnika).
Przy chłodnicy powinien być korek, warto też zdjąć jeden wąż z chłodnicy oleju, jak pokazano w manualu dla golfa mk5.Ostatnio edytowany przez logan_x; 15897.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez logan_x Zobacz wpisInna wersja to zrobić płukanie woda destylowaną. Spuścić płyn, dolać wody, rozgrzać auto do otwarcia termostatu i wymieszania. I tak trzy razy albo aż spuszczana ciecz będzie przezroczysta. Na koniec zalewamy układ 4 litrami koncentratu i uzupełniamy woda destylowaną. Aby skrócić czas potrzeby na ostygnięcie silnika można podgrzać wodę przed zalaniem (nie powinno się wlewać zimnej wody do ciepłego silnika).
Przy chłodnicy powinien być korek, warto też zdjąć jeden wąż z chłodnicy oleju, jak pokazano w manualu dla golfa mk5.
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
Komentarz