DPF eksploatacja

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pioran
    Classic
    • 2014
    • 16
    • Octavia II (1Z3)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    DPF eksploatacja

    Witajcie jak to jest z DPF-em?
    1.6 TDI 105. Mam dpf i wypala się co jakieś 500-600km.
    Wiadomo wypalania załączy się w różnych sytuacjach i niezawsze jest możliwość dokończenia procesu. Czy po wyłączeniu silnika podczas wypalania dużo oleju przybywa?
    Mój dpf opróżnia się do 20% czy to znaczy że jest zużyty w 20%?
    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.


    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  • ver8
    Drive
    • 2015
    • 72
    • Octavia II (1Z3)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    DPF wypala się w prawidłowych odstępach km.
    Jeżeli chcesz dbać o DPFa to nie możesz przerywać procesu wypalania. Objawia się to podniesionymi obrotami na biegu jałowym na postoju. Jak takie coś zauważysz to czekasz aż obroty spadną a najlepiej przejechać się gdzieś z obrotami między 1800 a 2500. Wyższe obroty wbrew obiegowej opinii wcale nie pomagają w wypalaniu. Jak raz na jakiś czas przerwiesz ten proces to świat się nie zawali :-)
    Wypalanie uruchamia się po spełnieniu kilku warunków: obroty w zakresie 1800-2500, rozgrzany silnik, odpowiednia duża prędkość, 4 lub wyżej bieg, odpowiednia ilość paliwa w baku (brak żyda), ilość sadzy w DPFie (Soot Mass Calc (g) >= 15g, itd. (gdzieś w necie opisane są wszystkie warunki, które muszą być spełnione). Czas pełnego wypalania od początku procesu do samego końca nie powinien przekroczyć 10 min.
    DPF wypala się różnie...raz do 25% a raz do 5-10% zależy od tego jak dobre występują warunki podczas jazdy. Jak zacznie się wypalać w mieście i wyskoczy ci światło, to wtedy przestanie wypalać się przy 25%. Ale jak będziesz na autostradzie, będziesz jechał na tempomacie, ze stałymi obrotami np. 2100, to wypali się na maxa. np do 5%. I właśnie wtedy można określić stopień wypalania całkowitego.
    Bardzo ważną rzeczą jest nie tylko to jak się wypala ale także, ile popiołu masz zdeponowane w filtrze (Oil Ash). Produktem spalania sadzy jest popiół, który niestety zbiera się w filtrze DPF i nic z tym nie zrobisz. Po przekroczeniu dopuszczalnej wartości popiołu, filtr trzeba: usunąć, wymienić na nowy lub oddać na regeneracje (płukanie chemią).
    Czy dużo oleju przybywa? trudno powiedzieć, czy to przez przerwanie procesu, czy przy samym wypalaniu. Wydaje mi się, że to najbardziej jest związane ze szczelnością pierścieni na tłokach i tego jak duże są dotryski. (i tutaj kłania się sprawa tego, czy czasem za duże obroty silnika nie powodują tego, że paliwo nie spala się w całości i później jest przeciskane przez pierścienie, może właśnie wypalanie powinno byś wykonywne przy 1900 a nie np 2400, gdy silnik zdąży przepalić całe wtryśnięte paliwo razem z dotryskami).

    ​​​​​​Jeżeli chcesz dalej zgłębiać tajniki DPFa to kup sobie ELM327 (bluetooth) oraz zainstaluj apkę VAG DPF.

    Komentarz

    • pioran
      Classic
      • 2014
      • 16
      • Octavia II (1Z3)
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Dzięki za opisanie procesu.
      Właśnie korzystam z vag dpf. Czyli precyzyjnie nie da się określić ile życia jeszcze zostało dla DPFa?
      Czy dobrym wyborem jest usunięcie filtra?

      Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


      Komentarz

      • Tomek000
        Ambiente
        • 2013
        • 143
        • Octavia II (1Z3)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez pioran Zobacz wpis
        Dzięki za opisanie procesu.
        Właśnie korzystam z vag dpf. Czyli precyzyjnie nie da się określić ile życia jeszcze zostało dla DPFa?
        Czy dobrym wyborem jest usunięcie filtra?

        Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

        Usunięcie sprawnego filtra jest nie dobrym wyborem, jak raz na jakiś czas przerwiesz wypalanie świat się nie zawali.
        Przejechałem 1.6tdi około 100kkm, u mnie oleju nie przybywało. Na początku też badałem, sprawdzałem, doktoryzowałem się jak to działa (tak przez 10-15kkm) później po prostu jeździłem, ale zawsze po wypaleniu (jak się udało wychwycić) kasowałem licznik przebiegu dziennego żeby mieć pogląd co ile mniej więcej się wypala.
        Jaki masz przebieg?
        Kodiaq 1.5 DSG Style

        Komentarz

        • pioran
          Classic
          • 2014
          • 16
          • Octavia II (1Z3)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          193tyś km

          Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

          Komentarz

          • ver8
            Drive
            • 2015
            • 72
            • Octavia II (1Z3)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez pioran Zobacz wpis
            Dzięki za opisanie procesu.
            Właśnie korzystam z vag dpf. Czyli precyzyjnie nie da się określić ile życia jeszcze zostało dla DPFa?
            Czy dobrym wyborem jest usunięcie filtra?
            Oczywiście, że się da. Zobacz jaką masz wartość Oil Ash Residue. Pisałem ci w pierwszym poście, że to produkt spalania sadzy, który pozostaje w filtrze na stałe. Zobacz w vag dpf jaką masz wartość. Graniczna jest 60g dla PD i 175ml dla CR.
            Jak kupiłem auto to miałem przejechane 130 tys i wartość Oil Ash Residue na poziomie 800ml. Teraz mam już 241 tys i wartość Oil Ash Residue mam 130ml, czyli pozostało mi jeszcze 45ml życia DPFa.

            Czy dobrym wyborem jest usunięcie filtra? Sam się nad tym zastanawiam. Przeczytaj ten post http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...-nowe-przepisy

            Ps. Zapomniałem Ci napisać w pierwszym poście, że:

            - awaria któregokolwiek z poniższych podzespołów załatwi DPFa na amen w tydzień : czujnik różnicy ciśnień spalin, wtryski, turbina, EGR, nieszczelność w dolocie,
            więc jak się nawet będziesz pieścił z autem i dbał o niego bardziej niż o własną żonę, to jak ci coś padnie z tego co napisałem, to problem z DPFem murowany, chyba że się szybko zorientujesz

            - jak będziesz wymieniać olej silnikowy to koniecznie zwróć uwagę, czy ma normę 507 00, czyli jest niskopopiołowy dla silników z DPFem

            Komentarz

            • pioran
              Classic
              • 2014
              • 16
              • Octavia II (1Z3)
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              U mnie parametry wyglądają tak:
              Czy znasz jakiś program oprócz vcds żeby zdiagnozować turbinę i egr?

              Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

              Komentarz

              • ver8
                Drive
                • 2015
                • 72
                • Octavia II (1Z3)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                do turbiny i egra to nie znam nic innego jak vcds,
                co do twojego DPFa to masz dopiero 32% zapełnienia popiołem, to chyba dobry wynik jak na ten przebieg

                Komentarz

                • cianek
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 171
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  32% to jeszcze mało. Problemy zaczynają się po przekroczeniu 90%. Wtedy wypala się co mniej więcej 50 km. Ja swój usunąłem i bardzo żałuję. Teraz chciałem włożyć nowy, ale okazało się, że się nie da. Wymieniony na oryginalny, zrobione adaptacje itp i nie chciał przerwać cyklu wypalania... Nauczka na przyszłość.

                  GARAŻ

                  Komentarz


                  • #10
                    Jak aplikacja vag dpf spawdza się co do rzeczywistosci? Sprawdza dane po canie?

                    Komentarz

                    • mig2012
                      Classic
                      • 2019
                      • 1
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Witam. Mam Octavie 2.0tdi 140 km. dopiero od 2 tyg. Wcześniej nie miałem auta z dpfem , Ostatnio jadąc w trasie zapaliła się kontrolka filtra na ok 20min . Myślałem że tak ma być , a czytając forum , piszecie że wypalanie filtra nie jest sygnalizowane kontrolką , więc mam coś nie tak ??

                      Komentarz

                      • modoc007
                        Ambiente
                        • 2017
                        • 122
                        • Octavia IV combi (NX5)
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez mig2012 Zobacz wpis
                        Witam. Mam Octavie 2.0tdi 140 km. dopiero od 2 tyg. Wcześniej nie miałem auta z dpfem , Ostatnio jadąc w trasie zapaliła się kontrolka filtra na ok 20min . Myślałem że tak ma być , a czytając forum , piszecie że wypalanie filtra nie jest sygnalizowane kontrolką , więc mam coś nie tak ??
                        musisz podłączyć do kompa czy filtr nie jest zawalony, u mnie takie świecenie tez było za pierwszym razem za kolejnym samochód wszedł w tryb serwisowy i trzeba było go wypalać programowo.

                        Komentarz

                        • oolsztyniak
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6647
                          • Superb II combi (3T5)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez mig2012 Zobacz wpis
                          piszecie że wypalanie filtra nie jest sygnalizowane kontrolką , więc mam coś nie tak ??
                          bo nie jest chyba, że procedura wcześniej została przerwana lub z jakichś powodów kolejna nie doszła do skutku - zostało to zasygnalizowane kontrolką.
                          Jeśli zgasła jest ok jeśli nie 2,5 tysiąca obrotów i jazda 10-15 min z utrzymaniem stałych obrotów i zgaśnie.
                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                          Komentarz

                          • cianek
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 171
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            mig2012 kontrolka pojawia się dopiero kiedy dochodzi do jakiejś nieprawidłowości co pokazywane jest jako żółta kontrolka na blacie. U mnie mimo >90% zapełnienia nigdy nie wystąpiła a cykl wypalania przerywałem często. Warto odpowiednio jeździć dieslem, bo to jest najczęściej winowajcą (lub uwalony któryś z czujników). Temperatura spalin musi być odpowiednia by móc dopalić to co jest w filtrze i przekształcić w tą sadzę, która się akumuluje. Inaczej będzie się "zatykał" i kontrolka będzie się pojawiać.

                            GARAŻ

                            Komentarz

                            Pracuję...