O2 / 1.6MPI LPG-BRC - części eksploatacyjne itd itp etc etc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Greg00pl
    Classic
    • 2017
    • 35
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    O2 / 1.6MPI LPG-BRC - części eksploatacyjne itd itp etc etc

    Panie i Panowie i wszystko pomiędzy xD
    Sposobię się do "dopieszczenia" mojej Okty... tzn:
    1) Rozrząd - tu pytanie brzmi jakiej marki podzespoły i po ile?
    2) Wszystkie filtry i płyny:
    a) filtr powietrza K&N E-2014
    b) filtr kabinowy K&N VF3013
    c) pozostałe filtry MANN
    d) olej Motul SPECIFIC CNG/LPG 5W40
    e) płyn chłodniczy Dynagel
    * płukanie układu chłodzenia i oleju płuczkami od LiquiMoly
    3) Głowica - uszczelka, uszczelniacze, planowanie...
    4) Do uszczelnienia micha i klawiatura...
    5) Świece - jakie będą sensowne do gazu ?
    6) Czyszczenie odmy - jak się za to zabierać....
    7) Co jeszcze warto / nie warto / pasuje / wypada zrobić, żeby cieszyć się prawidłową pracą auta...
    8) diabli wzięli mi klimę - pękła (dosłownie) sprężarka... o ile się orientowałem to wymiana sprężarki, dobicie gazu i jak będzie działać to będzie a jak poszły opiłki w układ to już po klimie -> ile w tym prawdy?
    9) Gdzie dostanę i ile kosztuje czujnik uderzeniowy od airbagów (słupek od strony kierowcy) i jak się do dziada dobrać, żeby go zmienić...
    10) Tylna wycieraczka zatarta w cholerę (nawet nie drgnie) - poproszę o jakieś nr katalogowe i ceny

    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie...
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Wymień jeszcze olej w skrzyni i dodaj ceramizer do skrzyni i silnika.
    Polecam

    mógłbyś też napisać ile ten wóz ma przelotu.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • Wolga85
      Rider
      • 2014
      • 288
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Przy głowicy komplet uszczelek kolektora dolotowego (są słabe i po ponownym założeniu puszczają lewe powietrze a ten silnik jest na nie bardzo wrażliwy). Plus wymiana kostki lub samych pinów do przepustnicy (też typowy częsty problem w O2 1.6 mpi). Co do klimy to można ja płukać/przedmuchać czyścić na pewno wymiana osuszacza (niestety tu jest razem ze skraplaczem czyli chłodnicą klimy). Jak już będziesz grzebał to zajrzyj też w tylne zawieszenie. Nawet jak nic nie będzie do roboty to można przykonserwowac śruby regulacyjne. Bo przeważnie awaria jednego elementu kończy się kompleksowym remontem tyłu bo nie da się ruszyć śrub od regulacji zbieżności i kątów albo są w stanie rozkładu tak zaawansowanego że nie da się złożyć klucza.

      Komentarz

      • Przemek_i
        RS
        • 2012
        • 3237
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez Wolga85 Zobacz wpis
        można przykonserwowac śruby regulacyjne.
        Dokładnie.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz

        • smajler
          Rider
          • 2017
          • 658
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez Greg00pl Zobacz wpis
          d) olej Motul SPECIFIC CNG/LPG 5W40
          Zgodnie ze stroną MOTULA olej tam ma tylko norme BMW LL-04. Czy to się nie będzie gryzło z brakiem normy VW?

          Komentarz

          • Przemek_i
            RS
            • 2012
            • 3237
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
            Zamieszczone przez Greg00pl Zobacz wpis
            d) olej Motul SPECIFIC CNG/LPG 5W40



            Zgodnie ze stroną MOTULA olej tam ma tylko norme BMW LL-04. Czy to się nie będzie gryzło z brakiem normy VW?

            Zalać MOTUL x-CESS 5W40 i będzie ok

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz

            • Greg00pl
              Classic
              • 2017
              • 35
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7

              OK to jeszcze raz i po kolei z wyceną:
              1) Zestaw rozrządu INA 530017131 VKMC011131 około 245zł
              2) filtr powietrza K&N E-2014 jakieś 262 zł
              3) filtr kabinowy K&N VF3013 jakieś 250zł
              4) pozostałe filtry MANN (oleju i paliwa) koło 60zł
              5) olej MOTUL x-CESS 5W40 jakieś 110zł
              6) płyn chłodniczy Dynagel -> 47zł
              7) dwie płuczki oleju i jedna układu chłodzenia razem około 100zł + 70zł za 5L byle oleju 5w40 do przepłukania do czysta
              8) FEBI BILSTEIN 48672 1Z5955711C jakieś 240zł
              * być może Chłodnica oleju NRF 31304 078117021A cena około 87zł
              9) Klima - chłodnica z osuszaczem NRF 35520 jakieś 250zł i kompresor Denso 750 lub regen... za 400plnów
              10) świece NGK w wersji z jedną elektrodą masową widzę już tylko irydowe do lpg po 60zł sztuka plus przewody NGK lub BERU po 130zł za komplet....
              11) do tego komplet uszczelek Uszczelki - zestaw REINZ 02-31280-05 jakieś 290zł
              12) aaa i jeszcze komplet paska osprzętu za jakieś 190zł


              Plus robota: wyczyścić odmę, EGR, przepustnicę (oblookać kostkę czy cholera jej nie bierze)... robocizna mój majster krzyczy za w/w 1000-1500zł plus do tego ile tam wezmą za robotę przy głowicy (pewnie z 400zł)...

              czyli 3K PLN za części (bez gazu i płukania klimy ale to znajomy po kosztach mi ciachnie...)
              i jakieś 1500 - 2000 za robotę majstra i usługi firm trzecich... i tak jak się właśnie obawiałem piątka nie moja xD


              Pozostaje tylko jeszcze zapytać, czy ktoś z szanownych kolegów nie wie skąd wziąść zakichany czujnik uderzeniowy do airbagów ten od strony kierowcy i ile to cudo kosztuje...

              A i jeszcze pytanie następujące... po wyczyszczeniu odm, egie-er-ów i przepustnic zapewne jeszcze pasuje VCDS i poodpalać adaptacje, powymieniać filtry w inst. gazowej, zresetować mapy paliwowe (i benz i lgp) i od nowa zrobić korektę inst LPG ?


              Komentarz

              • Przemek_i
                RS
                • 2012
                • 3237
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez Greg00pl Zobacz wpis
                A i jeszcze pytanie następujące... po wyczyszczeniu odm, egie-er-ów i przepustnic zapewne jeszcze pasuje VCDS i poodpalać adaptacje, powymieniać filtry w inst. gazowej, zresetować mapy paliwowe (i benz i lgp) i od nowa zrobić korektę inst LPG ?
                napisz na lpg forum - poradzą - ale po takiej "naprawie" ja bym zrobił wszystko od nowa - w sensie ustawień instalacji

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                • rodaczek
                  RS
                  • 2011
                  • 1600
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Też mam 1.6 Mpi i wszystkie materiały eksploatacyjne i części zamawiam u konkon w http://forum.octaviaclub.pl/forum/ha...Bci-oryginalne

                  Moja Octavia:
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                  Rafał

                  Komentarz

                  Pracuję...