Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] przekręcone śruby pokrywy filtra powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] przekręcone śruby pokrywy filtra powietrza

    Panowie, pytanie trochę laickie ale może macie patent na mój przypadek.
    Zauważyłem ostatnio, że pokrywa filtra powietrza jest lekko niedokręcona. Niestety jak się okazało połowa śrub ma przekręcone otwory i nie można ich dociągną. Jakieś 2mce temu przy okazji naprawy zawieszenia u fachmana, zleciłem również wymianę oleju + filtry. Prawdopodobnie wtedy fachman załatwił mi temat na cacy. Macie jakiś patent na te przekręcone plastikowe gniazda śrub? Zastanawiam się czy nie przewiercić ich na wylot i nie skręcić na śruba + nakrętka. Ewentualnie może firma od lutowania plastiku dałaby radę zalać gniazda śrub i potem je rozwiercić?

  • #2
    ja dawalem troche dluzsze wkrety i jest ok

    Komentarz


    • #3
      Probowalem z dluzszymi i grubszym gwintem. Jedna chwycila, niestety 3 sruby dalej luzne. Na dodatek zlokalizowane sa jedna obok drugiej wiec prawa strona pokrywy nie jest dociśnięta.

      Komentarz


      • #4
        No dobra, z uwagi na brak praktycznych podpowiedzi temat trzeba było ogarnąć samemu metodą garażową w otwory po śrubach wsunąłem obcięty kilku cm kawałek plastikowej trytki. Tym razem wszystkie śruby elegancko się podociągały i pokrywa szczelnie przylega. Wiem, że to może mało profesjonalne ale skuteczne. Jeżeli ktoś podsunie lepsze rozwiązanie to przy wymianie filtra w przyszłym roku je zastosuje.

        Komentarz


        • #5
          kadmar a nie myślałeś, żeby wkręty na kleju typu poxipol wkręcić? Wcześniej trzeba pamiętać, by gwinty posmarować czymś tłustym, żeby się klej do wkręta nie przykleił.

          Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
          Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
          Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

          Komentarz


          • #6
            Ja bym zaproponował zalanie jakąś żywicą a po zaschnięciu nawiercenie otworów i wkręcenie wkrętów.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
              Ja bym zaproponował zalanie jakąś żywicą a po zaschnięciu nawiercenie otworów i wkręcenie wkrętów.
              Kiedyś moją metodą reanimowałem gwinty w plastyku i wychodziło jak oryginał.

              Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
              Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
              Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

              Komentarz


              • #8
                Myślałem o poxipolu ale stwierdziłem, że może wkręty złapać i rozpierdzielą się gniazda śrub już totalnie. Dopiero jak już zamykałem temat przypomniała mi się poxilina, którą niektórzy reanimowali awaryjnie gwinty w hydraulice. No cóż, pokombinuję w przyszłym roku przy kolejnej wymianie filtra powietrza

                Pomysł z żywicą też niezły - dzięki panowie

                Komentarz


                • #9
                  kadmar pamiętaj, że w przypadku poxipolu rozwiercasz gwinty i wklejasz śrubę wcześniej smarując gwint śruby np. smarem, a później nakładasz warstwę kleju, który utworzy ci nowy gwint.
                  Poxilina raczej służy do zabezpieczenia pęknięć w hydraulice.

                  Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                  Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                  Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X