Zdejmij i daj fotki rdzy którą masz na progach a Panu "chromemaster_coś tam" wyslij fakturę za naprawę
Listwy progowe OCTAVIA II FL
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez andrzej111Zdejmij i daj fotki rdzy którą masz na progach a Panu "chromemaster_coś tam" wyslij fakturę za naprawę
Mocowane są na takich samych taśmach, w taki sam sposób. Jeżeli masz jakieś informacje o rdzewieniu pod tymi zakładkami to chętnie to poczytam.
Do "diabolo228" - fotki zrobię gdzieś za tydzień, teraz brak czasu przez dzień. Mają być fotki nakładek metalowych czy folii?McKrak
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SknerusMcKrakZamieszczone przez andrzej111Zdejmij i daj fotki rdzy którą masz na progach a Panu "chromemaster_coś tam" wyslij fakturę za naprawę
Mocowane są na takich samych taśmach, w taki sam sposób. Jeżeli masz jakieś informacje o rdzewieniu pod tymi zakładkami to chętnie to poczytam.
Do "diabolo228" - fotki zrobię gdzieś za tydzień, teraz brak czasu przez dzień. Mają być fotki nakładek metalowych czy folii?Mastershine - Auto Detailing Studio
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SknerusMcKrakCzyli oryginalne nakładki Skody też powodują rdzę? Dziwne, ale dzięki za informację.
Mocowane są na takich samych taśmach, w taki sam sposób. Jeżeli masz jakieś informacje o rdzewieniu pod tymi zakładkami to chętnie to poczytam.
Na oryginalne listwy nikt jeszcze nie narzekał, przynajmniej nie doczytałem.
A tu recenzja
Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
zrób te i te jęśli dasz radę koledzy pewnie też popatrzą, w Vectrze c miałem orginalne przez opla nakładki montowane i nigdzie rdzy nie było.. zresztą jeszcze rdzy w aucie z nakładkami nie widziałem chyba że to już było pognite to rdza może sie tam sama pojawiła[/quote]
Zdjęcia takich nakładek dał "Zbigniew 147" na str. 1 tego tematu.
U mnie nakładki są od 1,5 roku brak rdzy. Kolor lakieru to beż 4K4K i nakładki nie kontrastują tak jak np. u "Zbigniew 147. Na zdjęciach widać: od strony pasażera nie zniszczone, ale od strony kierowcy widać pogięcia i porysowania. Powyżej nakładek orginalne plastiki i widać są zniszczone (porysowane). Czyli nakładki przyjeły na siebie ciosy. Nakładki jak to nakładki można wymienić i tak zrobię.
To nie nakładki rdzewieją. Czy to będą chińskie czy czeskie. Wszystko zależy od zamocowania. Jeżeli nakładki zamocujemy tak, że pod nie dostanie się brud (piasek) i dodatkowo będą miały możliwość porzesuwania się, zwłaszcza pod naciskiem nogi to porysuje nam orginalny lakier.
Nie oglądałem oryginalnych - plastikowych i możliwe, że w miękki plastiki wbija się piasek zamiast w lakier??? może plastik lepiej przylega do progów i nie wbija się pod nie brud??? może mają lepsze mocowania???? Może.
Co do folii to należy ją wymieniać jak się porysuje.
Na zdjęciu widać porysowaną folię ale nie lakier. Będę ją wymieniał bo raz - już porysowana, a dwa - bardzo nie fachowo założona (przeze mnie).McKrak
Komentarz
-
-
Witam wszystkich.
Tez się zastanawiam nad ochroną progów. Zwłaszcza, że mojej BIAŁEJ Octavii każde zarysowanie lakieru wydaje się jeszcze bardziej widoczne. Na poczatek zastanawiam się nad folia, a jeżeli się nie sprawdzi to pewnie będe się oglądał za nakładkami na progi, ale pewnie do białego koloru bedzie to trudniejszy wybór.
Mam pytanko: jak szukać tej folii, tzn. jaka jest najlepsza (ewentualnie sprawdzona przez Was). Możecie mi podesłać jakiś namiar i jeżeli ktoś ma doświadczenie, to jakich błędów unikać przy montażu.
Pozdrowionka dla wszystkich.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pitek5Witam wszystkich.
Tez się zastanawiam nad ochroną progów. Zwłaszcza, że mojej BIAŁEJ Octavii każde zarysowanie lakieru wydaje się jeszcze bardziej widoczne. Na poczatek zastanawiam się nad folia, a jeżeli się nie sprawdzi to pewnie będe się oglądał za nakładkami na progi, ale pewnie do białego koloru bedzie to trudniejszy wybór.
Mam pytanko: jak szukać tej folii, tzn. jaka jest najlepsza (ewentualnie sprawdzona przez Was). Możecie mi podesłać jakiś namiar i jeżeli ktoś ma doświadczenie, to jakich błędów unikać przy montażu.
Pozdrowionka dla wszystkich.
Na allegro np. w dziale motoryzacja wpisz "folie ochronne" - można poczytać i też jest tam dużo informacji. Grubości od 10 do 200 mikronów. Im cieńsza tym łatwiej założyć ale grubsza lepiej chroni ale znowu więcej ją widać.
Jak samemu, to najwięcej czasu należy poświęcić przymierzaniu i wycinaniu, choć i tak później trochę należy naciągać. Ja przyklejałem na wilgotno tzn rozpylacz z wodą i ludwikiem, folia naciągana i plastikiem wygładzanie - wypychanie pęcherzyków. Można nakładać na ciepło z opalarką ale nie próbowałem. Oczywiśćie powierzchnie lakieru wcześniej należy przygotować oczyścić/odtłuścić.
Ale... w każdym większym mieście są firmy specjalizujące się w naklejaniu takich folii na auto, głównie są to reklamy. Drogie auta oklejają całe elementy - drzwi, klapy itd. Dobry sposób na głupków którzy rysyją lakier np. gwoździem.
W kilku zaprzyjaźnionych warsztatch dano mi namiary abym zadzwonił i dowiedział się, tam doradzą jaką grubość folii, gdzie jeszcze nakleić, itd., nie jest to drogie, i mają różne folie. W Krakowie np. polecano mi "szyldziarnia" ale można poszukać inne - można zadzwonić i popytać. Przyglądałem się jak oklejają Porsche taką czarną - nie podjąbym się bez praktyki, ale takie małe elementy jak progi to...
PozdrawiamMcKrak
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pitek5SknerusMcKrak, mozesz mi podesłać jakieś namiary na te firmy w Krakowie. Będe miał od czego zacząć, a jak się zagłebie w temat to pewnie coś też wyszukam, ale od czegoś trzeba zacząć
Jak już coś zadziałam to nie omieszkama się podzielić fotkami i spostrzeżeniami.
Pozdrowionka.
adres; Kraków Orawska 12, to jest koło Matecznego, jak jedziemy od Matecznego Konopnicką w stronę mostu Grunwaldzkiego to skręcić należy za stacją benzynową (Shell) i to jest Orawska, a nr 12 to praktycznie budynek po prawej za stacją.
tel. 502-494-643 Pan Artur (nie pamiętam nazwiska) lub (12) 656-48-09
Jeszcze słyszałem o LOGO producen reklam, Walerego Sławka 43, tel.669-941-260 ale nie wiele mogę o niej powiedzieć.
PozdrawiamMcKrak
Komentarz
-
-
Panowie czy warto pchac sie w koncu w te nakladki od chromemaster_pl czy brac raczej oryginalne plastikowe? Roznica w cenie to 50 pln (ori drozsze). Pod nakladki planowalem dac folie carbonowa by uniknac zarysowan od piasku itd.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lockinPanowie czy warto pchac sie w koncu w te nakladki od chromemaster_pl czy brac raczej oryginalne plastikowe? Roznica w cenie to 50 pln (ori drozsze). Pod nakladki planowalem dac folie carbonowa by uniknac zarysowan od piasku itd.
Ciekawy pomysł z folią pod chromowe nakładki.
Najważniejsze aby nakładki były dobrze przymocowane (przyklejone), nie mogą się przesuwać.
Czy zamocować metalowe czy plastykowe? Mogę się wypowiadać za siebie.
Mnie na nakładki namówili znajomi (Szkodziarze) - to moja pierwsza Skoda. Oglądałem zamontowane oryginalne plastikowe i te lepsze tzn. plastik z chromem. Cena całych czarnych była wtedy 179,- ale te "lepsze" z ładnymi blaszkami tylko do przodu ponad 320.- dla mnie cena za dwie blaszki nie do przyjęcia, a te całe czarne dla mnie brzydkie. Wtedy nie wiedziałem o foliach.
Czy chromy czy czarny plastik to kwestia upodobań. Dlatego na próg bagażnika zamontowałem bezbarwną folię bo w tym miejscu nie podobała mi się blacha-chrom.
Jeszcze raz - ważny jest sposób zamontowania!!! by nakładka nie miała szans się przesuwać. Jeśli się obawiasz, nie zależy Ci na chromach, nie podobają się czarne plastiki (mnie też nie) to naklei folie, czy to przeźroczyste czy kolorowe (te grubsze). Na pewno warto zabezpieczyć progi!
Mam nadzieje, że nie zanudziłem.
Pozdrawiam.McKrak
Komentarz
-
-
Odświeżę temat.
Ostatnio po myciu, próbowałem zdrapać brud i jakie było moje zaskoczenie gdy lakier zaczął normalnie schodzić.
Zastanawiam się czy to wina nakładki czy uszczelki? Plan jest taki
podkład epoxydowy, na to baza plus klar.
Teraz zastanawiam się czy lepiej okleić całość przezroczystą folią i na to przykleić progi od nowa.
Czy może zrobić zaprawki, przykleić nakładki i nakleić pasek czarnej taśmy 3M która zabezpieczy miejsce styku uszczelki z lakierem oraz szczelinę między nakładką a progiem?
fotki problemu:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez siemi1O kurde, Śłabo to wygląda...
Ktoś zdejmowł te oruginalne listwy tak aby ich nie uszkdozic, patrząc an fotki powuyżej zastanawiam sie czy ich nie zdjąć i nie nakleić folii a na nią tych listew...
Po wyczyszczeniu oraz wymalowaniu przyklejam nakładkę na taśmie dwustronnej 3M.
Wydaje mi się, że winna może też być uszczelka drzwi która uszkodziła lakier.
Tak wyglądał temat po zdjęciu listwy i wyczyszczeniu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ceed1Jaka uszczelka? Nikt tak nie ma. Ewidentnie wina nakładki na progi. Wyrzuć to w cholerę.
Komentarz
-
-
To mój pierwszy post na tej grupie choć czytam Wasze teksty od kilku lat...
10 lat temu odbierając z salonu Octavię Combi 2FL Elegance chciałem, aby od razu założyli mi listwy progowe ... W salonie nie mieli oryginałów, a ja następnego dnia po odbiorze chciałem jechać nową Skodą na wyczekiwany urlop. W tej sytuacji zakupiłem to co mieli na stanie (listwy metalowe, które ktoś zamówił i nie odebrał). Jak mi je pokazali przed założeniem miały od spodu przyklejone taśmy (aby przykleić je do progu samochodu). Przez te 10 lat, metalowe listwy progowe nieco się przyniszczyły...
Dziś w salonie postanowiłem zaszalałem i kupiłem nowe oryginalne KDA 600 002 czarne z chromowanym napisem SKODA.
Pomyślałem, że w internecie znajdę jakieś informacje jak ściągnąć te poprzednie i .... nic sensownego nie mogę znaleźć.
Chciałbym zdjąć te stare, przyniszczone listwy progowe, ale zrobić to tak, aby zdejmując nie uszkodzić lakieru mojej Octavii.
Czy ktoś z Was zdejmował metalowe listwy na progi? Jak to zrobiliście? Czym udało Wam się usunąć z lakieru pozostałości starych taśm, którymi były przyklejone poprzednie listwy ?
Komentarz
-
Komentarz