siemi1, jak zlejesz ten co masz w skrzyni to nie będziesz miał wątpliwości, że warto było go wymienić. Myślę, że od 100 kkm w górę to już można zmieniać bez zastanowienia.
Octavia II - zgrzyty przy dwójce - problem z wlaniem 2l olej
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez robregkowal 2002, ty mniem nie straszzzz... to już 112000km temu powinienem zmienić bez zastanowienia ;-)
a w instrukcji piszą, że jest tak za..... ten olej, że starcza do samego końca, skrzyni bądź auta.
siemi1 podpytaj forumowych sprzedawców, ale o ile pamiętam to większość poleca Fuchs-a. Jak nie to zawsze możesz zalać ori z ASO.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002siemi1 podpytaj forumowych sprzedawców, ale o ile pamiętam to większość poleca Fuchs-a.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81W swojej octavii mam ten sam problem tj. lekki zgrzyt przy szybkiej zmianie z 1 na 2. Myslicie ze wymiana oleju pomoze ? No i jaki olej zalac ?
Oznaczenie skrzyni - EUH.
Komentarz
-
-
Można też wejść na konfigurator Fuchsa i sprawdzić:
Ja w Octavii wymianiałem na Fuchsa 75W90 (przy przebiegu 150tys), a ostatnio w Lupo też (ale tam poszedł jakiś Pemco ). W Octavii zniknęło zacinanie przy szybkiej zmianie z 1 na 2, więc polecam. W Lupo jeszcze nie jestem w stanie stwierdzić. Tam był problem z wrzucaniem wstecznego i 1 przy niskich temperaturach. Wydaje mi się, że jest lepiej, ale muszę jeszcze poczekać na spadek temperatur. Z tą starą konstrukcją to coś jest, bo w Lupo na zimnym to czuć, że skrzynia zdecydowanie ciężej chodzi. W Octavii tego nie ma.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Ostatnio też wymieniałem olej w skrzyni,a też miałem lekkie zgrzyty przy zmianie. Wlałem mobil 75w-90,jest teraz bardzo dobrze.
A gość spuszczał dolnym korkiem część,a górnym wysysał drugi litr. Przy nalewaniu nowego zrobił dokładnie tak samo.Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Komentarz
-
-
koledzy ja mam do Was pytanie. wymieniałem olej w skrzyni bo mam juz niespełna 200tys km przebiegu. po wymianie oleju (w aso) skrzynia trochę zaczęła mi haczyć a przy zmianie biegów. mój mechanik twierdzi że to może byc przez olej. na stronie skrzynie.com.pl doradca poinformował mnie że zalecanym olejem do mojej skrzyni jest inny typ oryginalnego oleju. zdecydowałem się na drugą zmianę. nie wiem, może nie zwracałem wcześniej na to uwagi, ale na pewno tego nie było, a teraz jak jadę ok 80km/h na 4 biegu przy niecałych 2000tys obr pojawia się świst, po wysprzęgleniu go nie słychac, jak zdejme nogę z gazu to trochę się wycisza. jak przekroczę tą prędkość to też jest cicho. co to może być?
czy może być zalany zły olej? czy może to lepiej zalać jakiegoś fuchsa?
Komentarz
-
-
asterix_007, możesz zapodać jeszcze ceramizer.
U mnie i kilku innych pomogło znacznie zniwelować takie objawy.
Podstawa - dobry olej - dobrany pod konkretną skrzynięO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
4tech, jaki ceramizer polecacie? chodzi mi o coś wypróbowanego? druga kwestia - jak mamy dobrać olej jak nigdzie nie ma informacji na temat norm i rodzajów olejów? skad mam wiedziec jaką moja skrzynia spełnia normy? każdy poleca inaczej, pojechałem do aso - wygladało na to że wlali mi nie ten co trzeba, bo biegi zaczęły haczyc, szlak zreszta wie jak oni go zmienili?? szlak wie jak wymieniają te oleje? może wlali 1l i tyle?
a tak w ogóle to stosujecie się do tego biuletynu serwisowego który jest dostępny w necie?
Komentarz
-
-
No olej, to też różne... Musiałbyś rzucić okiem do wątku o skrzyniach i olejach, tam jest sporo wymienionych i jakie są po nich efekty :wink: .
Ceramizer, no to ja polecam tylko ten z ceramizer.pl do skrzyni biegów.
Przepraszam za reklamę, ale sam z niego korzystam i mogę śmiało polecić
Biuletyn serwisowy mam w ... poważaniu :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Olej zmieniałem chyba normalnie, czyli korek spustowy i olej sio...
Potem pierwszy litr nowego, strzykaweczkę ceramizera i tyle drugiego litra ile wlazło - czyli coś koło 0,6 :diabelski_usmiech
Po mniej więcej roku (a może dwóch bo już nie pamiętam) uzupełniłem odrobinkę.
Strzykaweczka ma coś koło 30-50 ml, czyli mało tego jest.
To wszystko
Od tamtej pory nic więcej. Zginęły mi problemy zgrzytów i czasem haczących biegów, a i huczenie też się chyba uspokoiło :lol:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
powiedzcie mi w ogóle jaki olej ma być przy skrzyni manualnej w 1.6TDI? kiedyś było to jasno opisane 75w90 i krótka piłka. a teraz? nie ma opisanych zadnych norm ani innych danych.. i jak tu dobrać? konfigurator amsoil podaje 75w90 ale konfiguratory innych firm podają informację patrz w instrukcji w której nic nie ma;-(
Komentarz
-
-
NAVIGATOR, a skąd wziąłes że akurat ten typ oleju jest do tej skrzyni? kurde nigdzie nie ma żadnych informacji o jakich normach oleje mają byc w naszych skrzyniach? aso zmienilo mi oliwę na VW G 070 726 A2 i był problem ze zmianą biegów które zaczęły haczyć...
ponoć te procedury zmiany oleju są też ważne.. bo skrzynie te mają źle pod względem praktycznym ulokowane korki spustowe/wlewowe...?
Komentarz
-
-
Dokręć tak, żeby trzymało - czyli mocno ale z wyczuciem :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz