Octavia II - zgrzyty przy dwójce - problem z wlaniem 2l olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #26
    siemi1, jak zlejesz ten co masz w skrzyni to nie będziesz miał wątpliwości, że warto było go wymienić. Myślę, że od 100 kkm w górę to już można zmieniać bez zastanowienia.
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • robreg
      L&K
      • 2010
      • 1195
      • Octavia I (1U2)
      • AXP 1.4 MPI 75 KM

      #27
      kowal 2002, ty mniem nie straszzzz... to już 112000km temu powinienem zmienić bez zastanowienia ;-)

      a w instrukcji piszą, że jest tak za..... ten olej, że starcza do samego końca, skrzyni bądź auta.
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz

      • siemi1
        L&K
        • 2012
        • 1287
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BMM 2.0 TDI 140 KM

        #28
        Zamieszczone przez kowal 2002
        siemi1, jak zlejesz ten co masz w skrzyni to nie będziesz miał wątpliwości, że warto było go wymienić. Myślę, że od 100 kkm w górę to już można zmieniać bez zastanowienia.
        Jakim zalac?
        Spalanie - Motostat.pl
        Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
        Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
        Sprzedam na OLX!!

        Komentarz

        • yunior81
          RS
          • 2010
          • 1657
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #29
          W swojej octavii mam ten sam problem tj. lekki zgrzyt przy szybkiej zmianie z 1 na 2. Myslicie ze wymiana oleju pomoze ? No i jaki olej zalac ?
          Oznaczenie skrzyni - EUH.

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #30
            Zamieszczone przez robreg
            kowal 2002, ty mniem nie straszzzz... to już 112000km temu powinienem zmienić bez zastanowienia ;-)

            a w instrukcji piszą, że jest tak za..... ten olej, że starcza do samego końca, skrzyni bądź auta.
            Rozrząd łańcuchowy w TSI też miał być za....sty i bezobsługowy a poszedł do roboty szybciej niż ten na pasku.


            siemi1 podpytaj forumowych sprzedawców, ale o ile pamiętam to większość poleca Fuchs-a. Jak nie to zawsze możesz zalać ori z ASO.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #31
              Zamieszczone przez kowal 2002
              siemi1 podpytaj forumowych sprzedawców, ale o ile pamiętam to większość poleca Fuchs-a.
              W sobotę zmieniłem olej w skrzyni na Fuchsa przy dopiero 186kkm ops: ale czy jest lepiej to muszę zrobić więcej km aby się wypowiedzieć.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • aronus
                Rider
                • 2008
                • 643
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Zamieszczone przez yunior81
                W swojej octavii mam ten sam problem tj. lekki zgrzyt przy szybkiej zmianie z 1 na 2. Myslicie ze wymiana oleju pomoze ? No i jaki olej zalac ?
                Oznaczenie skrzyni - EUH.
                Jak masz autem przelatane to 100-150 tys. to bym zmieniał tak czy siak. Ja u siebie zmieniłem olej ze względu na to, że skrzynia zamarzała mi na wstecznym. Czy po wymianie oleju skrzynia nie zamarza tego nie wiem bo potem nie było już takich mrozów. Pojechałem do ASO i kupiłem oryginalny olej, tzn dobrali mi go po VINie koszt coś 80-90 zł za dwa litry. Zamiennik pewnie ze 30 zł tańszy, czy lepszy czy gorszy tego nie wiem i przy takich pieniądzach nie chciało mi się zastanawiać. Jeżeli chodzi o pracę skrzyni to nic się nie zmieniło. Moja skrzynia nie lubi jak jej się szybko zmienia biegi, bo wtedy mogą wchodzić z oporem. Jak rozmawiałem z mechanikiem to stwierdził, że moja skrzynia JHT to stara konstrukcja VW i żeby cudów po nie nie oczekiwać.

                Komentarz

                • adaś
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 876
                  • Volkswagen

                  #33
                  Można też wejść na konfigurator Fuchsa i sprawdzić:


                  Ja w Octavii wymianiałem na Fuchsa 75W90 (przy przebiegu 150tys), a ostatnio w Lupo też (ale tam poszedł jakiś Pemco ). W Octavii zniknęło zacinanie przy szybkiej zmianie z 1 na 2, więc polecam. W Lupo jeszcze nie jestem w stanie stwierdzić. Tam był problem z wrzucaniem wstecznego i 1 przy niskich temperaturach. Wydaje mi się, że jest lepiej, ale muszę jeszcze poczekać na spadek temperatur. Z tą starą konstrukcją to coś jest, bo w Lupo na zimnym to czuć, że skrzynia zdecydowanie ciężej chodzi. W Octavii tego nie ma.
                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                  Komentarz

                  • yunior81
                    RS
                    • 2010
                    • 1657
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    aronus, mam nalatane 128 TKM, skrzynia chodzi bardzo dobrze. Rzadko ale jednak sie zdarza zgrzyt pomimo wciśniętego sprzegła do podłogi.
                    Za chwile mam przegląd i wymianę płynów i filtrów to i olej w skrzyni się wymieni.

                    Komentarz

                    • boogoo
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 239

                      #35
                      Ostatnio też wymieniałem olej w skrzyni,a też miałem lekkie zgrzyty przy zmianie. Wlałem mobil 75w-90,jest teraz bardzo dobrze.
                      A gość spuszczał dolnym korkiem część,a górnym wysysał drugi litr. Przy nalewaniu nowego zrobił dokładnie tak samo.
                      Następna będzie panamera....????
                      Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                      Komentarz

                      • asterix_007
                        Drive
                        • 2013
                        • 60

                        #36
                        koledzy ja mam do Was pytanie. wymieniałem olej w skrzyni bo mam juz niespełna 200tys km przebiegu. po wymianie oleju (w aso) skrzynia trochę zaczęła mi haczyć a przy zmianie biegów. mój mechanik twierdzi że to może byc przez olej. na stronie skrzynie.com.pl doradca poinformował mnie że zalecanym olejem do mojej skrzyni jest inny typ oryginalnego oleju. zdecydowałem się na drugą zmianę. nie wiem, może nie zwracałem wcześniej na to uwagi, ale na pewno tego nie było, a teraz jak jadę ok 80km/h na 4 biegu przy niecałych 2000tys obr pojawia się świst, po wysprzęgleniu go nie słychac, jak zdejme nogę z gazu to trochę się wycisza. jak przekroczę tą prędkość to też jest cicho. co to może być?
                        czy może być zalany zły olej? czy może to lepiej zalać jakiegoś fuchsa?

                        Komentarz

                        • 4tech
                          RS
                          • 2008
                          • 4199
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #37
                          asterix_007, możesz zapodać jeszcze ceramizer.
                          U mnie i kilku innych pomogło znacznie zniwelować takie objawy.

                          Podstawa - dobry olej - dobrany pod konkretną skrzynię
                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                          Komentarz

                          • asterix_007
                            Drive
                            • 2013
                            • 60

                            #38
                            4tech, jaki ceramizer polecacie? chodzi mi o coś wypróbowanego? druga kwestia - jak mamy dobrać olej jak nigdzie nie ma informacji na temat norm i rodzajów olejów? skad mam wiedziec jaką moja skrzynia spełnia normy? każdy poleca inaczej, pojechałem do aso - wygladało na to że wlali mi nie ten co trzeba, bo biegi zaczęły haczyc, szlak zreszta wie jak oni go zmienili?? szlak wie jak wymieniają te oleje? może wlali 1l i tyle?

                            a tak w ogóle to stosujecie się do tego biuletynu serwisowego który jest dostępny w necie?

                            Komentarz

                            • 4tech
                              RS
                              • 2008
                              • 4199
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #39
                              No olej, to też różne... Musiałbyś rzucić okiem do wątku o skrzyniach i olejach, tam jest sporo wymienionych i jakie są po nich efekty :wink: .
                              Ceramizer, no to ja polecam tylko ten z ceramizer.pl do skrzyni biegów.
                              Przepraszam za reklamę, ale sam z niego korzystam i mogę śmiało polecić

                              Biuletyn serwisowy mam w ... poważaniu :diabelski_usmiech
                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                              Komentarz

                              • asterix_007
                                Drive
                                • 2013
                                • 60

                                #40
                                4tech, w jaki sposób zmieniałes u siebie olej?
                                czy po tym ceramizerze trzeba zmienić oliwę? ile się tego wlewa?

                                Komentarz

                                • 4tech
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4199
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #41
                                  Olej zmieniałem chyba normalnie, czyli korek spustowy i olej sio...
                                  Potem pierwszy litr nowego, strzykaweczkę ceramizera i tyle drugiego litra ile wlazło - czyli coś koło 0,6 :diabelski_usmiech
                                  Po mniej więcej roku (a może dwóch bo już nie pamiętam) uzupełniłem odrobinkę.
                                  Strzykaweczka ma coś koło 30-50 ml, czyli mało tego jest.

                                  To wszystko

                                  Od tamtej pory nic więcej. Zginęły mi problemy zgrzytów i czasem haczących biegów, a i huczenie też się chyba uspokoiło :lol:
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  • asterix_007
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 60

                                    #42
                                    powiedzcie mi w ogóle jaki olej ma być przy skrzyni manualnej w 1.6TDI? kiedyś było to jasno opisane 75w90 i krótka piłka. a teraz? nie ma opisanych zadnych norm ani innych danych.. i jak tu dobrać? konfigurator amsoil podaje 75w90 ale konfiguratory innych firm podają informację patrz w instrukcji w której nic nie ma;-(

                                    Komentarz

                                    • navigator
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 583
                                      • Volkswagen

                                      #43
                                      asterix_007, jak mniemam LHW.... VW G 052 512 A2..... i ewentualne zamienniki po śladzie
                                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                      Komentarz

                                      • asterix_007
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 60

                                        #44
                                        NAVIGATOR, a skąd wziąłes że akurat ten typ oleju jest do tej skrzyni? kurde nigdzie nie ma żadnych informacji o jakich normach oleje mają byc w naszych skrzyniach? aso zmienilo mi oliwę na VW G 070 726 A2 i był problem ze zmianą biegów które zaczęły haczyć...

                                        ponoć te procedury zmiany oleju są też ważne.. bo skrzynie te mają źle pod względem praktycznym ulokowane korki spustowe/wlewowe...?

                                        Komentarz

                                        • navigator
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 583
                                          • Volkswagen

                                          #45
                                          Zamieszczone przez asterix_007
                                          a skąd wziąłes że akurat ten typ oleju jest do tej skrzyni?
                                          ...zasadniczo z riserczu jaki ongdaj uprawiałem....luknij może tu

                                          reasumując, osobiście mam zalany olej jaki Ci podałem, haczenia brak (LHW)
                                          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                          Komentarz

                                          • asterix_007
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 60

                                            #46
                                            Ja zmienie oliwę na olej Fuchs 75w ktory jest odpowiednikiem oliw OE. Tylko mam pyt, zmienię go sam, zgodnie z biuletynem opracowanym przez VW, z jaka siłą odkręcić korki spustowe w skrzyni? Pytam sie o to bo nigdy sam tego nie robiłem, a wiwm że blok jest aluminiowy i łatwo urwać śrubę..

                                            Komentarz

                                            • 4tech
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 4199
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #47
                                              Dokręć tak, żeby trzymało - czyli mocno ale z wyczuciem :diabelski_usmiech
                                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                              Komentarz

                                              • asterix_007
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 60

                                                #48
                                                Hehe dosyć względne pojęcie, mocno ale z wyczuciem hehe a czy sa gdzieś podane jakieś wartości dynamometryczne?

                                                Komentarz

                                                • xcracer
                                                  Elegance
                                                  • 2014
                                                  • 851
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #49
                                                  Panowie czy procedura wymiany oleju w skrzyni KXX w 2.0 BKD będzie taka sama jak opisana w tym wątku na pierwszej stronie?
                                                  Moja FLka:

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                                  Komentarz

                                                  • Freedom
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 36

                                                    #50
                                                    Panowie ile oleju wchodzi do skrzyni biegów z oznaczeniem FVH ?
                                                    W ETCE nie znalazłem żadnej informacji.
                                                    Załączone pliki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...