Octavia II - zgrzyty przy dwójce - problem z wlaniem 2l olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Nedar
    Ambiente
    • 2009
    • 209
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #51
    Panowie czy procedura wymiany oleju w skrzyni KXX w 2.0 BKD będzie taka sama jak opisana w tym wątku na pierwszej stronie?
    W Twoim przypadku nie ma takich problemów.
    Według instrukcji:
    "Poziom oleju jest prawidłowy, jeżeli skrzynia napełniona jest olejem do dolnej krawędzi otworu wlewowego"
    Pytanie czy masz odpowiedni klucz do sprawdzenia poziomu oleju? Może być na imbus lub spline [nie podam rozmiaru].



    Panowie ile oleju wchodzi do skrzyni biegów z oznaczeniem FVH ?
    W ETCE nie znalazłem żadnej informacji.
    Według wujka Google 2,0L
    Załączone pliki

    Komentarz

    • Freedom
      Classic
      • 2013
      • 36

      #52
      Nedar dziękuję za szybką odpowiedz.
      Pozdrawiam Freedom

      Komentarz

      • xcracer
        Elegance
        • 2014
        • 851
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #53
        Zamieszczone przez Nedar
        Cytat:
        Panowie czy procedura wymiany oleju w skrzyni KXX w 2.0 BKD będzie taka sama jak opisana w tym wątku na pierwszej stronie?


        W Twoim przypadku nie ma takich problemów.
        Według instrukcji:
        "Poziom oleju jest prawidłowy, jeżeli skrzynia napełniona jest olejem do dolnej krawędzi otworu wlewowego"
        Pytanie czy masz odpowiedni klucz do sprawdzenia poziomu oleju? Może być na imbus lub spline [nie podam rozmiaru].
        Mógłbyś napisać gdzie znalazłeś tą instrukcję?

        Jeśli chodzi o klucz to nie będę go potrzebował. W domu nie mam warunków żeby się z tym bawić, kupię olej i podjadę do warsztatu na wymianę. O instrukcję pytam ponieważ przy wymianie będę patrzył na ręce
        Moja FLka:

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

        Komentarz

        • Nedar
          Ambiente
          • 2009
          • 209
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #54
          Mógłbyś napisać gdzie znalazłeś tą instrukcję?
          Internet to nieograniczone źródło informacji.

          Niestety tego w sieci chyba nie ma.

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • xcracer
            Elegance
            • 2014
            • 851
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #55
            Producent twierdzi, że oleju w skrzyni się nie wymienia i większość użytkowników tego nie robi. Wbrew temu w każdym swoim samochodzie wymieniam olej w skrzyni. Wczoraj przy przebiegu ok. 144 kkm wymieniłem olej w skrzyni. Wyglądał tak, praktycznie tak ciemny jak zlewany z silnika:



            Skrzynia KXX, weszło około 2150 ml czyli praktycznie książkowo. Wg instrukcji wchodzi 2,3 l ale myślę, że nie sposób spuścić taką ilość.
            Moja FLka:

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4199
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #56
              xcracer, myślę, że pokazałeś bardzo dosadnie, że olej w skrzyni się zmienia
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              • xcracer
                Elegance
                • 2014
                • 851
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #57
                Oczywiście, że się wymienia. Po coś w końcu ktoś zaprojektował korek spustowy i do napełniania . Kiedyś pytałem o olej i wymianę tu:

                BCS - manualne skrzynie biegów - sprzedaż, naprawa skrzyni biegów. Regeneracja skrzyni biegów. Skrzynie biegów po regeneracji. Sprawdź czy jest u nas skrzynia biegów dla Ciebie. Bezpieczne zakupy - faktura i gwarancja.


                Jedno zdanie pamiętam do dziś "producent nie zaleca z czego my się bardzo cieszymy..."
                Jak dla mnie komentarz zbędny tym bardziej, że 1L dobrego oleju to 35-38 zł. Za wymianę zapłaciłem 20 zł.
                Moja FLka:

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                Komentarz

                • Rauxel
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 238
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #58
                  Panowie, u mnie w BXE z skrzynia JCR sytuacja wyglada tak, ze czasem przy wbijaniu 2. biegu zgrzytnie, ale bardzo sporadycznie, czasem czuje, jakbym przesuwal lewarkiem po "kulkach", szczegolnie na zimnym silniku i szybkim przelaczaniu z 1. na 2. bieg. Ruszajac z miejsca, po wcisnieciu sprzegla, trzeba odczekac moment, zeby 1. bieg "wszedl", ale robi to bez oporu, plynnie. Tak samo, gdy juz rusze, zmiana z 1. na 2. jest nieodczuwalna i plynna (jak w automacie) jezeli robie to powoli (1 - luz - 2). Dzwonilem do speca od skrzyn i twierdzi, ze trzeba wymenic sprzeglo, dwumas i zregenerowac synchronizatory w skrzyni. Koszt porazajacy, wymiana oleju ponoc nie pomoze. Czytajac Wasze posty odnosze wrazenie, ze spec sie myli.

                  Ktos sie z tym spotkal ?

                  Komentarz

                  • D2mian
                    Rider
                    • 2010
                    • 551
                    • Toyota
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #59
                    Rauxel, po pierwsze zmień olej na ORI, następnie regulacja wybieraków (filmiki są na YouTube). Dopiero jak to nie pomoże to można myśleć o otwarciu skrzyni.
                    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                    Smarowanie zapewnia

                    Komentarz

                    • Rauxel
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 238
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #60
                      D2mian takze masz tak, ze po wcisnieciu sprzegla 1. bieg wchodzi "po chwili" ? Stojac na swiatlach, musze odpowiednio wczesniej wrzucic jedynke, bo inaczej trzeba "czekac". Same biegi zas wchodza plynnie i w porownaniu do Opla Corsy, ktorego mialem poprzednio, to bajka - tam biegi zgrzytaly a sprzeglo kopalo :P

                      Problem ze zgrzytaniem jest sporadyczny, stad, celem oszczedzania skrzyni, chcialem zmienic olej na oryginalny z ASO.

                      Komentarz

                      • D2mian
                        Rider
                        • 2010
                        • 551
                        • Toyota
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #61
                        Rauxel, u mnie wszystko śmiga jak złoto Polecam wymianę oleju na ORI
                        120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                        Smarowanie zapewnia

                        Komentarz

                        • xcracer
                          Elegance
                          • 2014
                          • 851
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #62
                          Przeczytajcie sobie jeszcze to:

                          Moja FLka:

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                          Komentarz

                          • aronus
                            Rider
                            • 2008
                            • 643
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez Rauxel
                            D2mian takze masz tak, ze po wcisnieciu sprzegla 1. bieg wchodzi "po chwili" ?
                            Ja mam dokładnie tak samo. Byłem z tym u mechanika i powiedział mi, że jeżeli dzieje się tak jedynie z jedynką i wstecznym to żeby się tym nie przejmować. To są stare konstrukcje skrzyń z jakimiś tam przeróbkami pamiętające jeszcze czasy Golfa II i tak mają. U mnie wymiana oleju w skrzyni nic nie poprawiła ani nie pogorszyła, ale i tak jestem zdania, że olej w skrzyni należy wymieniać.

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez xcracer
                              Producent twierdzi, że oleju w skrzyni się nie wymienia i większość użytkowników tego nie robi. Wbrew temu w każdym swoim samochodzie wymieniam olej w skrzyni. Wczoraj przy przebiegu ok. 144 kkm wymieniłem olej w skrzyni. Wyglądał tak, praktycznie tak ciemny jak zlewany z silnika:

                              Obrazek

                              Skrzynia KXX, weszło około 2150 ml czyli praktycznie książkowo. Wg instrukcji wchodzi 2,3 l ale myślę, że nie sposób spuścić taką ilość.
                              VW bredzi ze oleju sie nie wymienia, ale jak kupujesz olej fabryczny na wymianę ma on TYLKO dwa lata na wlanie od daty produkcji. Tak więc olej przy zdrowych zmysłach nawet co dwa lata mozna wymieniać. Zalezy jak komu sie dbac chce. ;-)
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • xcracer
                                Elegance
                                • 2014
                                • 851
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #65
                                Od czasu wymiany pojeździłem trochę i mogę śmiało powiedzieć, że skrzynia pracuje lepiej. Nie żeby przed wymianą pracowała źle ale daje się zauważyć bardziej "miękką" zmianę biegów oraz lżejszy ruch samego lewarka.
                                Moja FLka:

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                Komentarz

                                • adaś
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 876
                                  • Volkswagen

                                  #66
                                  A u mnie po 100k km od wymiany dwójka znowu zaczyna bardziej opornie wchodzić. Chyba czas na kolejną wymianę.
                                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                  Komentarz

                                  • 4tech
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4199
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #67
                                    adaś, ile czasu ci zajęła ta "setka" :?:
                                    Więcej niż 2 lata?
                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                    Komentarz

                                    • adaś
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 876
                                      • Volkswagen

                                      #68
                                      Trzy lata z hakiem.
                                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                      Komentarz

                                      • Rauxel
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 238
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #69
                                        Bylem w ASO. Wedle ETKI do mojego BXE z JCR wchodzi olej G 070 726 A2 a nie G 052 512 A2. Ktory mam wybrac ? Ten G 070 jest fabryczny a pracownik ASO twierdzi, ze fabryki sie nie poprawia... :/

                                        Komentarz

                                        • D2mian
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 551
                                          • Toyota
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #70
                                          Rauxel, G 070 726 A2 ten drugi to starsza wersja która była lana w okresie produkcji auta. Przy wymianie lej G 070 726.
                                          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                          Smarowanie zapewnia

                                          Komentarz

                                          • robreg
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1195
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                            #71
                                            Ojej, ojej, olej... zmienilem. Pacjentka to V-tka, podtyp GQQ bodajze. Przebieg 227000km (w "zeszyt" pojdzie zapis pewnie 225000, by ladniej wygladalo, ale ja nie o tym).

                                            Olej zszedl w pierwszej czesci korkiem zlewowym, opilkow metalu brak, magnesu w korku jakby takze nie bylo (w kazdym razie za bardzo do wkretaka sie nie chcial magnesic). Poszło w dol okolo 700ml. I co dalej? U mnie poszedl korek nalewowy i sonda odsysarki do oleju (ktora dlugo i ochoczo wyciagala to, co znalazla na dnie sekcji skrzyni biegow wlasciwej), wiec reszty ilosci odebranego oleum nie znam, ale mam dobry prognostyk: po odkreceniu korka wlewowego olej zaczal sie wylewac, wiec teza o tym ze dziura jest za nisko u mnie sie potwierdzila. Potwierdzila sie tez teza, ze mam szczelna skrzynie biegow :-)

                                            Nie potwierdzila sie teza o szambie zlewanym ze skrzyni. U mnie zlalem mniej wiecej czysty, IMHO bardzo (jak na przebieg) przejrzysty olej, a jedynym objawem rozniacym go od swiezego oleju byla barwa - intensywnie pomaranczowo / jasnobrazowa / miedziana. Cos jakby kalafonia do lutowania albo bursztyn w tych odcieniach.

                                            Potem korki duze wkrecic, wyjac filtr powietrza, wykrecic wlacznik swiatla cofania i zaaplikowac dwie butle oleum od VW. Wiem, wiem, ta setka oliwy ponad norme pewnie mi sie czkawka odbije i moze popsuje szczelnosc skrzyni, ale na razie jestem dobrej mysli. Oby jej na dobre wyszlo.
                                            Pozdrawiam, Robreg.
                                            ----
                                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                            Komentarz

                                            • misza_zabrze
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1371
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                              #72
                                              Juz gdzies bylo wczesniej pisane, ze tzw "oko" jest duzo nizej niz zalecany poziom oleju http://workshop-manuals.com/skoda/oc...ear_oil_level/
                                              Przy wymianie oleju wykreca sie korek zlewowy oraz zaslepke podtrzymujaca lozysko (czy jakos tak) w drugiej czesci skryzni. Dodatkowo trzeba tez zblokowac skrzynie. Dodatkowo nie wejdzie tyle oleju ile w nowej skrzyni tylko mniej.(1.7 L w GQQ) Olej wlewa sie otworem gdzie wkrecony jest zalacznik swiatel cofania co tez zostalo uczynione .
                                              Dane skrzyni

                                              http://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/power_transmission/gearbox_0a4/technical_data/identification_of_the_gearbox/identification_characters_aggregate_assignment_rat ios_filling_capacities_(octavia_ii)/

                                              Manual wyminay oleju

                                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                              Komentarz

                                              • Rauxel
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 238
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #73
                                                Wymienilem dzis olej. Starego wylecialo... 0,5 litra :shock: Jak to mechanik zobaczyl, to sie bardzo zdziwil... jak te biegi mialy nie zgrzytac ? Rozwalilbym skrzynie i tyle by z tego bylo... wyciekow nie ma, wiec musial tak z fabryki wyjechac a ze poprzedni wlasciciel auta to kobieta... jechalo ? Jechalo ! Zgrzytalo... co tam. Ech.

                                                Swiezego oleju weszlo okolo 1,7 litra.

                                                Po jezdzie probnej po miescie... biegi wchodza idealnie, dwojka nie zgrzyta, wsteczny nie haczy, przy redukcji 3>2 synchronizator dziala szybciej...

                                                200 zl i skrzynia jak nowa !

                                                Komentarz

                                                • robreg
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1195
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                  #74
                                                  Rauxel, a zlał cały olej, obydwoma otworami?
                                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                                  ----
                                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                  Komentarz

                                                  • xcracer
                                                    Elegance
                                                    • 2014
                                                    • 851
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Rauxel
                                                    Wymienilem dzis olej. Starego wylecialo... 0,5 litra :shock: Jak to mechanik zobaczyl, to sie bardzo zdziwil... jak te biegi mialy nie zgrzytac ? Rozwalilbym skrzynie i tyle by z tego bylo... wyciekow nie ma, wiec musial tak z fabryki wyjechac a ze poprzedni wlasciciel auta to kobieta... jechalo ? Jechalo ! Zgrzytalo... co tam. Ech.

                                                    Swiezego oleju weszlo okolo 1,7 litra.

                                                    Po jezdzie probnej po miescie... biegi wchodza idealnie, dwojka nie zgrzyta, wsteczny nie haczy, przy redukcji 3>2 synchronizator dziala szybciej...

                                                    200 zl i skrzynia jak nowa !
                                                    Ciekawe jak bardzo taka jazda praktycznie na sucho skróciła życie skrzyni. Na pewno wpłynie to w jakimś stopniu na jej trwałość...
                                                    Moja FLka:

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...