Octavia II - zgrzyty przy dwójce - problem z wlaniem 2l olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rauxel
    Ambiente
    • 2014
    • 238
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #76
    Na blacie mam w tej chwili 318 tys km. Ciekawe, ile pozyje...

    Olej najpierw zlal korkiem kontrolnym, potem jakims od spodu. Nowy wlewal pompka z dlugim wezykiem, do ktorej wchodzil litr na raz.

    Komentarz

    • robreg
      L&K
      • 2010
      • 1195
      • Octavia I (1U2)
      • AXP 1.4 MPI 75 KM

      #77
      Zamieszczone przez Rauxel
      Olej najpierw zlal korkiem kontrolnym, potem jakims od spodu. Nowy wlewal pompka z dlugim wezykiem, do ktorej wchodzil litr na raz.
      Powinien zlać to dwoma otworami od spod skrzyni, jeśli od spodu zlal jednym otworem, mogl w skrzyni zostac jeszcze stary olej.
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz

      • Rauxel
        Ambiente
        • 2014
        • 238
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #78
        Nie patrzylem mu na rece, pracowal w kanale. Jednak nowego weszlo prawie dwie butelki, wiec raczej bylo pusto...

        Komentarz

        • robreg
          L&K
          • 2010
          • 1195
          • Octavia I (1U2)
          • AXP 1.4 MPI 75 KM

          #79
          W skrzyni BXE nie wlewa sie oleju korkiem od sprawdzania poziomu, tylko jakims otworem wyzej (ja wlewalem przez dziure po wykreceniu czujnika biegu wstecznego).

          Wlewajac przez taki otwor moglbym zalac i 4 litry i z pewnoscia by weszly do skrzyni bez wylewania sie z niej, stąd moje wątpliwości.

          Ja przy wymianie zamiast 1,7 wlalem z premedytacja 2,0dm3 oleju i też bez problem sie zmieściły :-)
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz

          • pitt51
            Classic
            • 2014
            • 8

            #80
            Ach ten olej. Nic dodać nic ująć.

            Tak zrobiłem i jest ok. Byłem u kilku wymieniaczy i powiem wam, że nie mają bladego pojęcia o wymianie oleju w naszych skrzyniach. Miłej lektury.
            pitt51

            Komentarz

            • misza_zabrze
              L&K
              • 2013
              • 1371
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BLR 2.0 FSI 150 KM

              #81
              Temat boomernag wraca co miesiac. Sa dostepne maulane jak to zrobic zeby nie spier.. skrzyni. wystarczy tylko poszukac... Podam poraz n-ty linka http://workshop-manuals.com/skoda/

              Tak jak pisze robreg, sa 2 otowry zlewowe na dole skrzyni. Jeden pod dyfem drugi od strony przelozen. (jesli mozna to tak napisac.) Olej wlewa sie porzpez otwor wlacznika swiatel wstecznych.

              Wg manuala nie ma czegos takiego jak otwor kontrolny. Jest on duzo nizej niz wymagany poziom oleju w skrzyni. Do skrzyni wlewa sie tyle ile podaje producent. Przy wymianie wlewa sie mniej niz gdy skrzynia zostala rozebrana. Wszystko zalezy od oznaczenia skrzyni.
              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
              Obecnie -> Seicento 900+LPG
              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
              Bylo ->GOLF 3 1.8

              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

              Komentarz

              • Rauxel
                Ambiente
                • 2014
                • 238
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #82
                Nie wiem, nie znam sie, moge liczyc, ze dobrze wykonal robote, bo dzis zrobilem 250 km i skrzynia chodzi idealnie. Moze nie jak nowa, bo sluszny przebieg ma, ale biegi wchodza lekko.

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #83
                  W Twoim przypadku moze (podkreslam slowo MOŻE) byc okolo litra oleju za duzo w skrzyni.
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • Rauxel
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 238
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #84
                    Jezeli nawet jest, to wplywa to jakos negatywnie na prace przekladni? Wedlug mnie biegi chodza swietnie.

                    Komentarz

                    • robreg
                      L&K
                      • 2010
                      • 1195
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                      #85
                      Wieksze ryzyko rozszczelnienia uszczelnien walkow, zwiekszone opory pracy przekladni (olej przekladniowy stawia duzy opor przy jego przemieszczaniu), zwiekszone nagrzewanie sie przekladni podczas pracy...

                      Chyba tylko tyle.
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz

                      • Rauxel
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 238
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #86
                        Kolego, jak sie nie daj co wysypie, to bede wiedzial. :P Mechanik mowil mi, ze olej spuszczal dwoma korkami, poza tym gosc zajmuje sie tylko skrzyniami i mysle, ze wie, co robi. Oby.

                        Skrzynia zas sprawuje sie doskonale, zwykle po 120 km A4 zjazd i wrzucenie dwojki to byl zgrzyt, wczoraj weszla jakbym ruszal. Ladnie chodzi i oby tak pozostalo.

                        Komentarz

                        • robreg
                          L&K
                          • 2010
                          • 1195
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez Rauxel
                          Mechanik mowil mi, ze olej spuszczal dwoma korkami, poza tym gosc zajmuje sie tylko skrzyniami i mysle, ze wie, co robi.
                          Problem polega na tym co Ci mechanik mówi.

                          Te skrzynie NIE MAJĄ dwóch korków do zlewania oleju. Mają jeden korek do zlewania oleju i jeden korek do nalewania oleju. Korek do zlewania oleju nie pozwala spuścić całego oleju ze skrzyni biegów (spuszcza on tylko olej z zespołu mechanizmu różnicowego, olej w zespole zębatek skrzyni biegów zostaje właściwie w całości), a korek do nalewania oleju w Octavii II jest BEZUŻYTECZNY (ze względu na to, że znajduje się w niewłaściwym miejscu).

                          Zamiast tego, do zlewania oleju trzeba używać jednego korka (spustowego) i jednego otworu po śrubie mocującej wspornik łożyska w sekcji trybów skrzyni biegów, a do nalewania oleju należy używać innego otworu w obudowie, np. otworu w którym normalnie siedzi czujnik włączenia biegu wstecznego.
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz

                          • misza_zabrze
                            L&K
                            • 2013
                            • 1371
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BLR 2.0 FSI 150 KM

                            #88
                            Rauxel, domyslam sie ze wie co robi

                            robreg, jak ci koles zacznie tlumacyzc ze zlewal korkiem spustowym i wspornikiem lozyska ... itd , to jesli sie nie znasz to odrazu zapali sie lampka a jakie lozysko a czy to bezpieczne a gdzie to itd. Lepiej i szybciej powiedziec ze dwoma korkami. (zreszta ja tez bym tak powiedzial zamiast tlumaczyc).
                            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                            Obecnie -> Seicento 900+LPG
                            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                            Bylo ->GOLF 3 1.8

                            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                            Komentarz

                            • czernobyl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1276
                              • Octavia III (5E3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #89
                              koledzy, który olej do skrzyni z 1.6 BSE? wszyscy tu o dieslach, a i mnie dopadł po 110tys. przebiegu problem ze zgrzytaniem i oporami przy szybszym wrzucaniu dwójki. który będzie dobry? pojawiły się w wątku 3 typy:
                              1. G 052 512A2
                              2. Motul 300 Gear
                              3. Fuchs (który?) - ten? http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-tit...id-fe-75w.html
                              z góry dzięki

                              Komentarz

                              • xcracer
                                Elegance
                                • 2014
                                • 851
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #90
                                Pozycja nr 3 jak najbardziej. Ten jest bardzo dobrym zamiennikiem oleju, który możesz kupić w ASO. Możesz zadać pytanie w sklepie, do którego link wkleiłeś. Na pewno odbiorą właściwy olej.
                                Moja FLka:

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                Komentarz

                                • czernobyl
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1276
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez xcracer
                                  Pozycja nr 3 jak najbardziej. Ten jest bardzo dobrym zamiennikiem oleju, który możesz kupić w ASO. Możesz zadać pytanie w sklepie, do którego link wkleiłeś. Na pewno odbiorą właściwy olej.
                                  dzięki za rady
                                  napisałem do tego sklepu - dostałem odp, że fuchs 75W będzie ok - zamówiłem, dziś zleciłem wlanie. weszło 1,7L do skrzyni JHT (wg fuchsa powinno być 2L, ale wg wlewającego było absolutnie pod korek)
                                  zrobiłem potem ledwie 10km, więc wrażenia opiszę za jakiś czas

                                  Komentarz

                                  • Rosomak
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1365
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #92
                                    Mógłby mi ktoś napisać jaki jest NA PEWNO olej do skrzyni biegów 1,6BSE skrzynia LVN :?:
                                    Jakie jest oznaczenie tego oleju nr w/g VWAG :?:
                                    Jaki jest jego oznaczenie SAE i API :?:
                                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                    Komentarz

                                    • czernobyl
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1276
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #93
                                      Rosomak, napisz do tego sklepu z mojego linka nr 3 parę postów wyżej, na pewno coś Ci doradzą konkretnego

                                      ja jestem jakieś 5k po wlaniu fuchsa 75W i mogę stwierdzić, że problem z wrzuceniem szybko dwójki znikł - znów mogę w razie potrzeby rozpędzić się na 1. biegu do 6k rpm i wrzucić 2. bez czekania na spadek obrotów

                                      Komentarz

                                      • Rosomak
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1365
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #94
                                        Dzięki kolego. Napisałem do tego sklepu. Oto odpowiedź:

                                        "Witam

                                        Do Pana skrzyni producent przewiduje zastosowanie oleju serwisowego G052512A2. W ilości 2 litrów który spełnia normę VW TL 525 12.
                                        Wspomniany olej mamy w ofercie w naszym sklepie - link poniżej
                                        VW G052512A2 G 052 512 A1 serwisowy olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów koncernu VAG - AUDI, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN. Oryginalny olej do skrzyni biegów Opakowanie 1 litr

                                        Grupa VAG nie podaje lepkości swoich olejów ani klasy jakości API.

                                        Olej ten niestety nie należy do najtańszych. Mogę zaproponować równie dobry tańszy zamiennik tego oleju - FUCHS Titan Sintofluid FE 75W.
                                        Olej przekładniowy FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W to syntetyczny olej do manualnych skrzyń biegów w samochodach osobowych.
                                        Posiada pakiet dodatków spełniający normę API GL-4. Zastosowanie technologii FE (Fuel Economy) zapewnia maksymalną efektywność pracy przekładni oraz redukuje zużycie paliwa.
                                        Gwarantuje łatwy rozruch przekładni w niskich temperaturach otoczenia.
                                        Olej przekładniowy FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W jest rekomendowany przez VW jako olej spełniający następujące normy : VW TL 521 78; VW TL 525 12; VW TL 726.
                                        Może być stosowany jako alternatywa dla olejów serwisowych VW spełniających powyższe normy.
                                        FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów SAE 75W, API GL-4. VW G 052 527, MB 235.17, FORD WSS-M2C200-D2 1 litr


                                        Pozdrawiam"
                                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                        Komentarz

                                        • robreg
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1195
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Rosomak
                                          Dzięki kolego. Napisałem do tego sklepu. Oto odpowiedź:

                                          (...)Grupa VAG nie podaje lepkości swoich olejów ani klasy jakości API.(...)
                                          To przynajmniej mi dało do myślenia przy wyborze oleju do skrzyni biegów. I podreptałem do ASO, olej przekładniowy to nie pieniądze.
                                          Pozdrawiam, Robreg.
                                          ----
                                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                          Komentarz

                                          • prezes73
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 522
                                            • Hyundai

                                            #96
                                            Powiedzcie mnie jak wygląda sprawa oleju RAVENOL MTF-3 SAE 75W do 1.4 TSI CAXA? Warto zmienić na taki?

                                            Komentarz

                                            • aronus
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 643
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #97
                                              Zamieszczone przez robreg
                                              To przynajmniej mi dało do myślenia przy wyborze oleju do skrzyni biegów. I podreptałem do ASO, olej przekładniowy to nie pieniądze.
                                              Też jestem togo zdania. Nie piszę, że inne oleje są złe, ale nie ma 100% pewności co Skoda do skrzyń lała, więc nie eksperymentowałem i też kupiłem w ASO. Litr oleju w ASO kosztuje chyba 50 zł przy wymianie co 100 tys. km to finansowo tragedii nie ma

                                              Komentarz

                                              • Krzysztofmarcinek
                                                Classic
                                                • 2017
                                                • 5
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #98
                                                Witajcie! Wybaczcie odgrzanie kotleta. Mam drobne pytanko. Wg ETKI do skrzyni biegów GQQ właściwym olejem jest ten o numerze G 052 512. Kilka stron wcześniej napisał ktoś, że taki był kiedyś (od nowości), a teraz jest nieco inny G 070 726.
                                                Czy jest jakaś różnica między nimi lub czy mają różny wpływ na pracę skrzyni.
                                                Zamówiłem ten rzekomo stary G052... w ASO wg. VINu i teraz zastanawiam się czy aby na pewno jest to dobry wybór?
                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                Pracuję...