Wyciek chłodziwa - sztywny przewód O2 FL 1.6 BSE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • despersky
    Classic
    • 2024
    • 24
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Wyciek chłodziwa - sztywny przewód O2 FL 1.6 BSE

    Cześć, witam wszystkich.

    No niestety kolejna naprawa przede mna, chyba najpilniejsza. Ubytek chłodziwa, pierwotnie myślałem że to krócieć z czujnikiem temperatury i go wymieniłem, było tam lekkie zapocenie ale uszczelka cała. Po wymianie dalej problem, króciec suchy ale zalana szkrzynia od góry pod wysprzęglikiem. Po dokladnych ogledzinach z kanału znalazłem winnego.

    Pytanie do Was, czy polecacie jakiś zamiennik najlepiej z metalu? Oryginalny jest z tworzywa i przez 25 lat podczas wibracji silnika miał prawo pęknąć wlaśnie przy tej łapce przykęconej do bloku. Zamiennik z Viki ma fatalne opinie, nie pasuje, trzeba wyginać, przerabiać. Może wymieniał to ktoś z Was, nr 10 na rysunku. Dzięki za pomoc.
    Screenshot_20250208_181556_Chrome.jpg
    Ostatnio edytowany przez despersky; 10005116.
  • despersky
    Classic
    • 2024
    • 24
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Przewód wymieniony na zamiennik metalowy, stary już mocno przeciekał, kałuża pod autem, co trzy dni dolewka płynu:

    B19216 BORSEHUNG - pasuje idealnie i jest o połowe tańszy od plastikowego oryginału.

    Wymieniłem też oring:
    20 X 3 EPDM Elring 588.400

    Robota zajeła mi 2,5 godziny. Klika wskazówek może komuś z Was się przyda:

    Koniecznie kanał bo wg mnie wypiecię węża z tego przewodu z tyłu silnika i odkrecenie śruby mocującej ten przewód do bloku z pozycji leżącej graniczyłoby z cudem bardzo króciutki ruch klucza (na grzechotkę zwykłą za mało miejsca, może oczkowy z grzechotką by wszedł). Wiadomo odkręcamy dolną osłonę silnika i zrzucamy chłodziwo. Wyjmujęmy bagnet i zdejmujemy plastikową rurkę do której wchodzi bagnet. Żeby się dostać do przewodu z przodu silnika trzeba też zdemontować pompe powietrza wtórnego razem ze wspornikiem, odpiąć wtyczkę cewki zapłonowej i odkręcić cewkę, odkręcić wspornik cewki (przewody mogą zostać na cewce). U mnie jeszcze troche przeszkadzały wtryski od gazu ale jakos sie udało bez ich demontażu. Wypiać wiązki elektryczne z plastikowych opasek. Wypiąć gruby wąż od króćca z czujnikiem temperatury. Uwaga zlatuję dużo chłodziwa szczególnie z wymienianego przewodu. Koniecznie zaopatrzcie się w kleszcze do opasek samozaciskowych.
    Ostatnio edytowany przez despersky; 10005116.

    Komentarz

    Pracuję...