Zamieszczone przez rodro
1.4TSI Jakie macie przebiegi?
Zwiń
X
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
-
-
Jak faktycznie te silniki są liczone na 250-300 tys km jak 1.6tdi to nie napawa to optymizmem. Wychodzi na to, że po 2 użytkownikach 3 nie ma już co szukać. Jeden zrobi przykładowo 120-130 tys km w 5 lat, nastepny kolejne 120 w nastepne 5 lat i mamy 10 letnie auto, które ma 250 tys km i w sumie teoretycznie należe przymierzać się do remontu/wymiany. Stąd sprzedanie takiego auta będzie graniczyło z cudem lub ostrą obniżką cenową. :?
Niefajnie, bo 10 lat to buda i środek powinny znieść nieźle, jeżeli będą użytkowane z głową. Pożejemy zobaczymy. Ja myślę o nowym 1.4TSi, ale ja robie rocznie 10 tys, a nawet jak mi wzrośnie do 15 tys, bo córka już mobilna i chętnie jeździ dalej, to i tak auto mnie przeżyje. :|Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lu5aszZamieszczone przez Dig DugJak faktycznie te silniki są liczone na 250-300 tys km jak 1.6tdi
1.6tdi spokojnie 400łyknie i są juz tacy uzytkownicy."Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KulfonPJa mam 127 000 przejechane, auto z grudnia 2010, rozrząd oryginalny w silniku nic nie robione odpukać chodzi jak żyleta. Miesiąc temu zaktualizowałem sobie oprogramowanie silnika z wersji 5xxx na wersję 9xxx - cośtam i chodzi jeszcze lepiej - ciszej i równiej.
Oby tak dalej.czarna perła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawciolZamieszczone przez KulfonPJa mam 127 000 przejechane, auto z grudnia 2010, rozrząd oryginalny w silniku nic nie robione odpukać chodzi jak żyleta. Miesiąc temu zaktualizowałem sobie oprogramowanie silnika z wersji 5xxx na wersję 9xxx - cośtam i chodzi jeszcze lepiej - ciszej i równiej.
Oby tak dalej.
Głowica VAS5054A, Odis Engineering, FlashDisc Skoda, seta na odwagę, poślady ścisniętę na kamień i jazda :diabelski_usmiech
...po 15 minutach kasowanie wszystkich errorów VCDS-em i radość z nowej wersji oprogramowania
A dokładniej z 5295 na 9059
Jest jeszcze trochę nowsza wersja oprogramowania ale narazie nie ładuję bo ta jest OK.
Co do oleju to od kilku wymian jeżdżę na Liqui Moly Toptec 4200 5W30 504-507 ale wymiana co 15000 km. Teraz chyba spróbuję czegoś innego - może jakieś Neste CityPro albo coś innego...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawciolGłowica VAS5054A, Odis Engineering, FlashDisc Skoda
A co to jest? I gdzie to zdobyc?
Ja ma teraz Shella 0W40 ale napinacz daje o sobie znac
BTW - co do dziwnych dźwięków i podejrzenia napinacza - usłyszałem to u siebie dwu lub trzykrotnie podczas 4 letniej eksploatacji po odpaleniu samochodu po zostawieniu go na parkingu/garażu podczas kilkudniowej 7-10 dni delegacji. Dźwięki były faktycznie niepokojące ale trwało to tylko 1-2s. Na codzień podczas eksploatacji auto odpala normalnie po weekendowym postoju z piątku na poniedziałek bez względu na temperaturę otoczenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KulfonPZamieszczone przez slawciolGłowica VAS5054A, Odis Engineering, FlashDisc Skoda
A co to jest? I gdzie to zdobyc?
Ja ma teraz Shella 0W40 ale napinacz daje o sobie znacczarna perła
Komentarz
-
-
VCDS-em zrób autoscana, zobaczysz cos takiego:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (CAX) Labels: 03C-906-016-CAX.clb
Part No SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
Component: MED17.5.5 G 9059
Revision: LCH11--- Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 73430 790 00064
VCID: 68DF5E2B5B86005E3C3-803D
pogrubiony tekst to wersja softu sterownika silnika
Komentarz
-
-
lu5asz, Kiedyś było podejmowane w temacie gdzie Irek ujeżdżał O2 2.0TDI, ten od kosmicznych przebiegów.
A dodatkowo rozmawiałem z jego odpowiednikiem, co jeżdzi rapidem 1.6TDI i wozi kolejarzy LOTOSu i miał wtedy 40 tys w 2 miesiące zrobione. Mówił mi, że mają w swojej firmie przewozowej O2 i Rapidy z 1.6TDi i jednemu wyszła korba przy 250 tys km, a drugi dogorywa i ma niecałe 300 tys, a wcześniej była juz turbina robiona. 1.9 i 2.0 chwalił, a na tego 1.6 narzekał.
Ja forumowe opowieści traktowałem z przymróżeniem oka, zwłaszcza te o CAXA i rozrządzie, do czasu jak koledze w G6 padł rozrzad przy 43 tys, a on dba o auto, jeszcze bardziej jak ja. Tak więc w tych niby pogłoskach jest zawsze coś prawdy. Niestety. :|Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
KulfonP, U mnie Auto-Scan wywala:
Address 01: Engine (CAX) Labels: 03C-906-016-CAX.clb
Part No SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
Component: MED17.5.5 9970
Revision: LCH12--- Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 20580 456 184228
VCID: 68D9C8E25B04B15E33D-803D
No fault code found.
Readiness: 0000 0000
Czyli wychodzi że mam wersje 9970 samochód z lipca 2011r
Komentarz
-
Komentarz