styczeń 2011 - aktualnie 75 tys. dwa przeglądy za mną, z wymian do tej pory jedna żarówka, wycieraczki przednie, olej i odgrzybianie klimy. Reszta nie ruszana.
1.4TSI Jakie macie przebiegi?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez OrsonTSItroche naciagany ten wpis....
to jest nie mozliwe zeby w tym samochodzie spaliła sie tylko jedna zarówka w 2,5 roku no i kwestia hamulców, zawieszenia........
Moja Oktavia jest ze stycznia 2011. Czyli dokladnie ma teraz 2.5 roku.
U mnie sie nawet zarowka nie spalila.
Jedyne co wymienilem w niej to opony z przodu bo sie stare od przebiegu lyse zrobily.
Tez tylko 2 przeglady jak na razie. Przebieg 51000 mil (to wychodzi jakies 82000 km). Nawet wycieraczki mam te same :-)
Tak wiec akurat moge spokojnie uwierzyc w ten wpis
Komentarz
-
-
A powiedz mi Orson czym sie rozni wersja GB od EU? Oprocz oczywistej rzeczy czyli kierownicy po drugiej stronie kabiny.
Ja tez mam DRL i tez non stop na nich jezdze.
Tak gwoli scislosci to przeglady robilem w PL. Akurat tak wychodzilo z komputera ze jak bylem na wakacjach to sie wyswietlal serwis.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrsonTSIczyli ponad 30 tys na jednym oleju ?
a jakim zalewasz?
Tym co daja w serwisie dla wydluzonych przebiegow :-) Bodajze Castrol.
[ Dodano: Sro 26 Cze, 13 13:45 ]
Zamieszczone przez OrsonTSIusmiech znaczyl ze wersja GB czyli sie tak nie psuje......
Co fakt to drogi sa zupelnie inne niz w Gdansku.
Ale nie az takie cudowne jak by mozna myslec. dziury po zimie tez sa. Pewnie mniej ale na pewno nie jest rowno jak stol.
Komentarz
-
-
troche szkoda silnika bo te akurat lubia swiezy olej ale jesli smigasz autostrada...
ja mam tez Castrola LL 5w30 i zmieniam co 15 tys i przez jakies 7-9 tys widze roznice pracy silnika a pozniej juz czym blizej serwisu to ta praca jest inna, mniej przyjemna dla ucha ale to moje spostrzezenie
ja 80 % przebiegu robie w miescie i wole zapewnic swiezy olej turbinie
[ Dodano: Sro 26 Cze, 13 14:51 ]
teraz zauwazylem ze wersja EL w GB nie posiada czujników z przodu a jak z kurtynami ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Arex73Nawet wiecej jak policzyc. Ponad 40 000.
Zamieszczone przez OrsonTSItroche szkoda silnika bo te akurat lubia swiezy olejSPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Kierowca i pasazer na pewno. Poduszki boczne w fotelach rowniez.
Kurtyn z tego co wiem to nie ma.
Tez zauwazylem ze sa roznice pomiedzy wersjami w PL i GB.
Ale o tym to wiecej moga powiedziec specjalisci forumowi ktorzy ogladali moj woz.
Marbab, Krzynol, lilo.
Ja tylko wiem ze roznice sa :-)
[ Dodano: Sro 26 Cze, 13 14:00 ]
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańja tu chyba czegoś nie kumam ? QG2 jest bodajże co max 2 lata/30tys km... ew jak zawoła szybciej komp...... to jak Tobie się udało robić przegląd po 40tys ?
Jak juz pisalem. Mam gwarancje (do 60000 mil) wiec robie jak napisali.
I wlasnie dlatego ze mi sie niedlugo gwarancja konczy wymieniam na nowy :-)
Komentarz
-
-
sporo jak na Skodilacka, pocieszajace jest to ze relacja do naszych zarobków nie robi juz takiej roznicy cenowej..... mam brata i kuzyna w Szkocji to troche wiem jak sie tam zarabia...... i jakie mozna auto kupic za kilka normalnych pensji a jakie u nas
nie korciło cie na vauxhalla insignie
Komentarz
-
-
Daj spokoj. To szmelc jest.
Wszyscy z ktorymi sie spotkalem tylko narzekaja na Vauxhalla/ Opla.
Ja chce jezdzic bezproblemowo.
Po podliczeniu wad i zalet jak rowniez kosztow wyszlo ze Skoda jest jak na razie w mojej czolowce :-)
Wiem ze moze zabrzmi to dziwnie na forum Octavii, ale ja nie jestem uczuciowo zwiazany z zadna marka.
Samochod ma byc wygodny, solidny, tani w utrzymaniu i zakupie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrsonTSItroche naciagany ten wpis....
to jest nie mozliwe zeby w tym samochodzie spaliła sie tylko jedna zarówka w 2,5 roku no i kwestia hamulców, zawieszenia........
Nie wykluczam, że na przeglądzie przy 90 tys coś wyskoczy.
a żarówka się przepaliła i na gwarancji wymienili (podobno do 2 czy 3 miesięcy i one są objete gwarancją)
Komentarz
-
-
99 580 km. Przyszedł czas na małe podsumowanie.
OII FL 1,4TSI Ambient 2010 r. Rosso Brunnelo.
90% jazdy w trasie.
Żarówek nie liczę, ale tak ze 3 komplety H7 i dziennych poszło.
W zimie kłopoty z otwarciem wlewu paliwa - zamarza bolec - wymieniony na gwarancji - dalej zamarza.
Cieknące uszczelki drzwi przednich - naprawione na gwarancji.
Wymieniony kierunkowskaz w lusterku - dziura od kamienia.
Wymienione lampki podświetlenia tablicy.
4 komplety wycieraczek przód, 1x tył.
Do 75 kkm wymiana oleju co 25 kkm, później co 15kkm. Liquid Moly TT4200. Nie wymaga dolewek pomiędzy przegladami. Filtry zawsze moje.
Co jakiś czas głośniejsze uruchomienie przez 2s (wiadomo napinacz). Przyjąłem, że TTTM.
Klocki wymienione przy 75 kkm. Świece przy 50 kkm - następna wymiana 105 kkm.
Dezynfekcja klimy 2 razy w roku wraz z wymianą filtra kabinowego.
Wrażenia:
- silnik: REWELACJA. Jak dla mnie wystarczający. Jest czym wyprzedzić. Spalanie 7 l/100km. Przy pełnym obciążeniu muł, ale rzadko się to zdarza. Coś mi się wydaje że sprzęgło możne niedługo się skończyć.
- Komfort: DOBRY. Przyjemnie się tym jeździ. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności i nie jest przesadnie hałaśliwe. Climatic - wystarcza jak dla mnie. Fotele wygodne, chociaż podparcie lędźwi to jest takie jakby nie było. Powyżej 140, 150 dosyć głośno w kabinie - od powietrza.
- jakość wykonania: DOBRY. Pomimo takiego przebiegu wszystko na swoim miejscu i nic nie hałasuje, oprócz obudowy zegarów, która na dziurach lubi czasami się odezwać. Mała perswazja pomaga :P.
- skrzynia: B.DOBRY. Skok lewarka taki jak mi pasuje, przełożenia skrzyni odpowiednie do silnika. Problemy przy wrzucaniu wstecznego. Czasami dwa razy trzeba nacisnąć sprzęgło. Ale tak miało większość moich aut także tym się nie przejmuje.
- widoczność, oświetlenie. B.DOBRY. Pomimo, że nie mam ksenonów po zastosowaniu NB+ widoczność dobra. Bardzo podoba mi się lusterko samo-ściemniające i czujnik deszczu. Duże lusterka. Brakuje mi ich jak jeżdżę innymi autami.
- przestrzeń. REWELACJA. Jeden z powodów zakupu auta. Hatchback a i tak wszystko co potrzebuje przewiozę. W środku sporo miejsca nawet na tylnej kanapie za kierowcą.
- serwis. ŻENADA, DNO. To jest jedyny powód dla którego mocno bym się zastanawiał przed zakupem kolejnej Skody.
- koszty. DOBRY. Koszt przejechania 100km uwzględniający wszystkie koszty związane z samochodem i paliwo wynosi 45,61 zł. (Części, ASO, ubezpieczenie itd).
Wnioski:
Jestem zadowolony z zakupu. Byle tak dalej. W planach jeszcze 50 kkm. Zobaczymy co się urodzi przez ten czas. Serwis psuje cały wizerunek marki. Jestem chory jak zbliża się przegląd. Nie lubie ludzi tam pracujących i sposobu podejścia do klienta. Drażni mnie brak elementarnej wiedzy u doradców serwisowych.
Lakier ciężki w utrzymaniu. Ciągle brudny, a nie mam czasu zrobić mu detaling. Nastepne auto będzie białe.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Zbliża się kolejny przegląd więc małe podsumowanie:
Samochodem jeżdżę od lutego 2012. Przebieg 42kkm i ciągle rośnie w stosunku 35% miasto reszta tereny podmiejskie niezabudowane...
Do tej pory
- 17kkm wymienione sprężyny z tyłu bo fabryczne siadły o 3 cm poniżej normy, nowe na razie Ok. Niebawem wyjazd na wakacje. Wtedy ocenimy :twisted:
- 2 razy wymieniona pompa wody. Pierwszy raz w październiku 2012 z powodu wydawania wysokiego tonu na wolnych obrotach. Po dwóch tygodniach nowa pompa padła identycznie. Męczyłem się z ASO do początku czerwca tego roku aby im udowodnić, że faktycznie padła...
- żarówki... hmm NB+ które założyłem na okres zimowy zaczynają odmawiać posłuszeństwa. Jedna z nich padła więc włożyłem tą co była włożona w fabryce i jeżdżę dalej
- rozrząd na razie milczy,
- ostatnio dopadł mnie problem falowania mocy podczas przyspieszania - obserwacje trwają
To chyba tyle, największe wady tego samochodu
- serwis, serwis i jeszcze raz serwis. Nie lubię tam jeździć bo mam lepsze zajęcia od stania na warsztacie prawie nowym samochodem. Tym bardziej irytuje mnie konieczność udowadniania wszystkiego niezbyt błyskotliwym ale za to bardzo wygadanym i często nieokrzesanym panom w krawatach :/
- reszta jest Ok i generalnie auto sprawdza się w tym do czego było kupione.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iFi- serwis, serwis i jeszcze raz serwis. Nie lubię tam jeździć bo mam lepsze zajęcia od stania na warsztacie prawie nowym samochodem. Tym bardziej irytuje mnie konieczność udowadniania wszystkiego niezbyt błyskotliwym ale za to bardzo wygadanym i często nieokrzesanym panom w krawatach :/Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
Komentarz