Auto XII 2009r czyli już 5 lat jeżdżone. Na zegarach 63tys km. Olej Shell wymieniany co 15tys km. Paliwo najczęściej tankowane na stacjach Shella.
1.4TSI Jakie macie przebiegi?
Zwiń
X
-
toomasz, mogą znać ale jak ja kupowałem samochód to dogadałem się z gościem żeby dał mi wszystkie koszty napraw i tam było coś takiego jak: "125,84 zł - Okresowo zaświeca się kontrolka EPC - aktualizacja oprogramowania;Uzup ośw zew (pmc)" a więc poprzedni właściciel zapłacił ~126 zł. za w sumie nie tylko ubg. softu. A więc wychodzi na to że jednak jest to odpłatne (takie jest tylko moje odczucie). Zapomniałem dodać że naprawy były robione wyłącznie w ASO.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
crom.de - nie mam pojęcia szczerze powiem. Mam flash Disc Skody datowany na 10.2013 i tam już obydwie nowe wersje softu 9xxx są.
Skoro ktoś tu ma auto z 2011 z wersją softu 9059 to można sie spodziewac że takowa aktualizacja wyszła już jakis czas temu. Z doświadczenia wiem ze ASO nie aktualizuje komponentów jesli niema ku temu jakichś wskazań albo TPI bo bym te aktualizację miał (mam auto z 12.2010) a regularnie raz na rok jeździłem na przeglądy i takowej mi nie zaaplikowali.
Swoja droga nie zgłaszałem też problemów.
Kolejna przyczyną że nie robia aktualizacji na przegladach standardowo może też być limit czasu - niestety operacja aktualizacji VASEM czy ODISEM chwilę trwa, przykładowo silnik - ok. 20minut, radio Bolero - 50 minut a przecież każdy wie, że ASO na przeglądzie ma kupę roboty przy samochodzie :P :P :P :diabelski_usmiech a jeszcze jak by sie coś przy aktualizacji nie powiodło to juz wogóle katastrofa :wink:
Komentarz
-
-
Ja mam wersję softu 8654. Jak byłem na przeglądzie po 30 000 km, to na pewno miałem uaktualnianą wersję, choć ze starą nie zauważyłem żadnych problemów. Po prostu ASO zrobiło to jako standardową procedurę i nie było to doliczone dodatkowo do ceny przeglądu.
Może ktoś wie jakie zmiany kryły się pod kolejnymi numerami softów i czy warto uaktualniać dalej oprogramowanie.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
właśnie przekroczyłem 150 000. Jak na razie (odpukać) jeździ się gładko, oby tak dalej. 2 razy wymieniane świece (po 70 i 140 tys km) poza tym kolcki z przodu i jakieś gumy amortyzatorów z tyłu. No i 2 spalone żarówki. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana tarcz i klocków z tyłu. I tyle, pomijając koszty przeglądów okresowych.
Spalenie szacuję średnio na około 6 l/100.
Komentarz
-
-
Rocznik 2009 08
Stan licznika: 53tys
Olej wymieniam co 10tys albo co roku Shell 5W30
Wymiany: świece przy 50tys, klocki będę wymieniał zaraz, 2x żarówki przód
Auto jak nowe, co chwia ktoś się pyta czy nie sprzedaje
[ Dodano: Sob 24 Paź, 15 12:19 ]
Zamieszczone przez Malya ja mam 176300 - 1.4 TSI 122 KM
Poruszam się od stycznia 2010
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Malya ja mam 176300 - 1.4 TSI 122 KM
Poruszam się od stycznia 2010
Wygląda obiecująco dla tego silnika i chyba najwyższy w tym wątku przebieg...
[ Dodano: Nie 06 Gru, 15 20:12 ]
Mój z 2009roku, obecnie 98 tys km, jadą głównie miejska, olej 0w40 (Fuchs, Millers) wymiana co roku i max 10 tys km. Rozrządu nie slychac. Wymieniona niedawno pompa wody bo halasowala. Mam nadzieję przejeździe jeszcze min 35-40 tys km ;-)
[ Dodano: Nie 06 Gru, 15 20:17 ]
Zamieszczone przez krzysiek83wprRocznik 2009 08
Stan licznika: 53tys
Olej wymieniam co 10tys albo co roku Shell 5W30
Wymiany: świece przy 50tys, klocki będę wymieniał zaraz, 2x żarówki przód
Auto jak nowe, co chwia ktoś się pyta czy nie sprzedajeAuto 6 lat i tak mały przebieg jest w cenie.... Ja też robie małe przebiegi rocznie i gdybym kupił auto nowe z salonu to po 10 latach użytkowania miałby przebieg nie większy niż 80 tys km ;-) Sprzedając takie auto nikt by mi nie uwierzył że to oryginał przebieg ;-)
Moja o2 ma obecnie 98 tys km ale kupilem ją jak miała chyba 85 tys km...strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Ja powoli dojezdzam do 94000 km. Auto z 2011 r. Robie rocznie od 20000 do 30000 km. Serwis w trybie co 15 tys. km lub raz w roku.
Lancuch czasami sie odzywa podczas startu.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez uli07Ja powoli dojezdzam do 94000 km. Auto z 2011 r. Robie rocznie od 20000 do 30000 km. Serwis w trybie co 15 tys. km lub raz w roku.
Lancuch czasami sie odzywa podczas startu.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Bylo roznie: Castrol 5w30, potem Fuchs 0w30 teraz Lazerway 0w30.
[ Dodano: Wto 22 Gru, 15 14:57 ]
Nie chce zakladac kolejnego watku. Stad pytanie tutaj.
Czy i ile oleju zuzywa Wam 1.4 TSI Caxa lub pochodne? Ostatnio zauwazylem, ze po dluzszej jezdzie autostradowej (max 140 km/h) ubylo troche na bagnecie. Do wymiany mam jeszcze 3000 km - czyli jakies 2 miesiace.
Moze im starszy olej tym szybciej sie "meczy :-)". Po wymianie nie widze zuzycia tak szybko jak pod koniec . Generalnie w tym interwale dolalem mu juz 200 ml.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Auto jak nowe, co chwia ktoś się pyta czy nie sprzedaje[/quote] Nie dziwie się
Auto 6 lat i tak mały przebieg jest w cenie.... Ja też robie małe przebiegi rocznie i gdybym kupił auto nowe z salonu to po 10 latach użytkowania miałby przebieg nie większy niż 80 tys km ;-) Sprzedając takie auto nikt by mi nie uwierzył że to oryginał przebieg ;-)
Moja o2 ma obecnie 98 tys km ale kupilem ją jak miała chyba 85 tys km...[/quote]
Zasadniczo wczoraj przybyła pierwsza rysa bo nie uważałem przy wkładaniu siatek do bagażnika : ), aktualnie "dobijam" do 60tys.
Osobiście lubię kupować nowe auta niższej klasy niż wyższej a stare (np 8-10 letnie BMW5 z cofniętym licznikiem na 199tys. w ten samej cenie). A jeżeli już zdarzało mi się kupować używane to zawsze szukałem tak aby było nie starsze niż 4-6lat i z przelotem nie większym niż 50-100tys i nigdy jeszcze nie wkopałem się z takim zakupem.
Co do zużycia oleju (nie jestem specjalistą od olejów - moja zasada to zmiana częsta a bez wydziwania odnośnie samego oleju - stąd leje Shela bo jest w dobrej cenie a na opakowaniu ma normy spełniopne VW) wlewam zawsze do pełna (3.6l) i zazwyczaj nie dolewam, po roku na bagnecie jest jakieś 85-90% poziomu. Więc można powiedzieć, że między wymianami (ok 8-10tys km) zużywa jakieś 0,2-0,3l.
Komentarz
-
-
krzysiek83wpr, ja mam podobnie jak Ty. Moje roczne przebiegi to max 7-8tys km. Auto z 2009 roku i przebieg obecnie 97tys km ale kupilem jak było 85tys km.
Olej też wymieniam co roku i też nie kombinuje bo zalewam taki sam jak poprzedni właściciel auta, tj. albo Fuchs albo Millers (0w40).
Auto też w bdb stanie i doinwestowane ale to za sprawą poprzedniego (pierwszego) właściciela. Nie kupilem go tanio i może trochę przeplacilem ale jak na razie nie żałuje.
Pewnie zrobię jeszcze może ok 25-30 tys km i będę chciał sprzedać.
Też uważam że trzeba szukać auta w miarę młodego i z pewnym niskim przebiegiem, nawet lekko przeplacajac. Wg marką i model nie jest tak ważny jak jego stan i pewną przeszłość.
Jest to moja drugą octavia ale wiem że przy ponownym kupnie auta nie będę się zamykał nawet na włoskie i francuskie albo koreańskie.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
Komentarz