[O2] 1.6MPI z fabrycznym LPG -różnice do montowanej w serwis

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    Co ciekawe producent wylicza spalanie o okolo 28% wyzsze niz Pb + rozpalka o ktorej nie wspomina wprost, a zwykle wylicza sie najwyzej 20% wiecej LPG od Pb
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • patrykL
      Rider
      • 2009
      • 588

      #27
      Co ciekawe producent wylicza spalanie o okolo 28% wyzsze niz Pb + rozpalka o ktorej nie wspomina wprost, a zwykle wylicza sie najwyzej 20% wiecej LPG od Pb
      no to chyba jednak wole dokladana w aso, bo tam jest mowa o 20% i mozna jezdzic ponizej -10stC

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        no to chyba jednak wole dokladana w aso, bo tam jest mowa o 20% i mozna jezdzic ponizej -10stC
        20% to wynika z kalorycznosci, a moze realnie zeby to jezdzilo to musi byc wiecej

        A co to jest za problem ponizej -10'C. Mi gazownik przy - 24 tego roku dzialal normalnie na pelnej sekwencji
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Octavianos
          L&K
          • 2010
          • 1130

          #29
          Zamieszczone przez Maicroft
          no to chyba jednak wole dokladana w aso, bo tam jest mowa o 20% i mozna jezdzic ponizej -10stC
          20% to wynika z kalorycznosci, a moze realnie zeby to jezdzilo to musi byc wiecej

          A co to jest za problem ponizej -10'C. Mi gazownik przy - 24 tego roku dzialal normalnie na pelnej sekwencji
          W dodatku do instrukcji jest napisane, że instalacja nie uruchomi się poniżej -10 stopni, akurat jeździłem Octavią 1.6 LPG z gazem fabrycznym latem, więc nie miałem okazji tego sprawdzić. Ciekawe czy rzeczywiście jest tak ustawione, że się nie włączy zasilanie LPG? Niech wypowiedzą się użytkownicy z instalacją fabryczną...
          SIMPLY CLEVER
          Wiesz co dobre :-)

          Moja Maszyna
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

          Komentarz

          • patrykL
            Rider
            • 2009
            • 588

            #30
            nie wiem dlaczego, ale... strona 5

            Komentarz

            • kaskader
              Classic
              • 2011
              • 35

              #31
              Zamieszczone przez patrykL
              Szkoda, że nie kupiłem na początku 2011 r. z fabrycznym LPG
              do Kolegi Kaskader: czy masz wersje jak ta opisana w tej instrukcji: https://mediaportal.skoda-auto.com/r...upplement.pdf?
              No własnie nie tak do końca u mnie jest. Nie mam wskaznika ilosci gazu na tablicy rozdzielczej lecz jest przycisk przy lewarku zmiany biegow czyli jak w tradycyjnym montazu. Natomiast krociec do tankowania gazu jest pod pokrywka wlewu paliwa. Czyli zonk bo moze w moim aucie nie był zakladany gaz na linii montazowej lecz poza nia? W kazdym badz razie dzis na przegladzie technicznym diagnosta był pod wrażeniem calej instalacji, szczegolnie wchodzac pod auto i ogladajac wyprowadzenia przewodów z zbiornika LPG.
              [quote="Octavianos"]
              W dodatku do instrukcji jest napisane, że instalacja nie uruchomi się poniżej -10 stopni, akurat jeździłem Octavią 1.6 LPG z gazem fabrycznym latem, więc nie miałem okazji tego sprawdzić. Ciekawe czy rzeczywiście jest tak ustawione, że się nie włączy zasilanie LPG? Niech wypowiedzą się użytkownicy z instalacją fabryczną...
              Nie mam czasu czytac tej instrukcji ale zrobie to po weekendzie. Niestety cos prawdy w tym jest . Pisałem o moim problemie w rozpoczynajacym poscie. Dlatego Octavianos nie żaluj swojej instalacji. Widac wszystko ma swoje plusy i minusy. Przekonalem sie dzis w serwisie.Chwilowo był brak polaczenia online z jakas strona skody zeby wejsc w moje ustawienia gazu. Podobno jest inny program do tej niby fabrycznej instalacji. Coz sprawdzimy to na najblizszym przegladzie

              [ Dodano: Pią 24 Lut, 12 22:30 ]
              Zamieszczone przez sew1981
              kaskader, czemu ten kolektor z jednej strony jest brązowy? jakiś przedmuch chyba?
              Dziekuje. Ale ze mnie pier...ła bo wzialem to za upaprany silnik. Musze sie temu przyjrzec. Kolega leonn ma racje z tym syfem. U mnie na kilkuset metrowym odcinku drogi latem mocno sie kurzy dlatego myslem o jakies uszczelce pod maska. kiedys ktos o tym pisał na tym forum .Kupowałes te osłone pod silnik? Duzo pomogła? Ile to pi x drzwi kosztuje?

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                Moze im chodzilo o awaryjne uchomienie silnika na gazie, wtedy faktycznie nie powinien zapalac
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Rosomak
                  L&K
                  • 2011
                  • 1365
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Koledzy co może być z instalką LPG (Landi R. - montowane w nowym w ASO).
                  Otóż jak skończy się LPG to jest zamulenie i wyhamowanie silnikiem - brak mocy (ok.2-3sek.) i dopiero przełącza się na benzynę i już ma moc. To normalne, czy podlega regulacji?
                  Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                  http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                  Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                  Komentarz

                  • Walt
                    L&K
                    • 2011
                    • 1065
                    • Seat

                    #34
                    To normalne. Zawsze koniec gazu wiąże się ze spadkiem mocy.
                    SPOT Poznań ->

                    Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Ale nie da sie przestawic przelaczenia przy spadku cisnienia do jakiegos wyzszego niz 0 bar ??
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • obrus
                        Elegance
                        • 2011
                        • 783
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        U mnie nie ma spadku mocy. Po prostu przełącza się na gaz minimalnie szarpiąc autem, gdy mocno przyspieszam. Jeżeli jadę spokojnie, nic nie czuć, tylko piszczy sygnał

                        Komentarz

                        • renegat83
                          Drive
                          • 2010
                          • 82
                          • Octavia IV (NX3)

                          #37
                          U mnie też nie ma żadnego szarpania, tylko zaczyna wrednie piszczeć brzęczek. W zasadzie gdyby nie kontrolka to nie wiedziałbym kiedy się przełącza na LPG.

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2727
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Jak dla mnie następny plus fabrycznej instalacji, wlew gazu obok wlewu benzyny. Nawet w instrukcji montażu LR, jest tak samo wlew lpg umieszczony. W zderzaku to kompletna pomyłka.
                            Chciałem żeby ASO wlew Lpg zamontowali w moim aucie jak na zdjęciach, nie zgodzili się, nawet za dopłatą, tłumacząc wytycznymi z LR. Ciekawe dlaczego jednak LR i fabryka montuje wlew lpg obok wlewu benzyny, a polskie ASO w zderzaku?


                            Zamieszczone przez patrykL
                            strona 179
                            patrykL Dzięki.

                            Biopaliwo etanol E85 Dotyczy wyłącznie samochodów wyposażonych w silnik MultiFuel 1,6/75 kW.

                            Biopaliwo etanol E85 składa się w 85 % z bioetanolu i w 15 % z benzyny bezołowiowej zgodnie z normą (DIN) EN 228
                            Biopaliwo etanol E85 można mieszać z benzyną bezołowiową zgodną z normą (DIN) EN 228 w dowolnych proporcjach.

                            Informacja dotycząca środowiska
                            Przy stosowaniu biopaliwa etanol E85, emisja CO2 może spaść nawet o 5 %.
                            Informacja
                            ● Ponieważ z bioetanolu uzyskuje się mniej energii, niż z benzyny bezołowiowej, przy stosowaniu biopaliwa etanol E85 zużycie paliwa może wzrosnąć nawet o 33 %.

                            OSTROŻNIE
                            ● Już jedno zatankowanie biopaliwa etanol E85, które nie jest zgodne z normą, może prowadzić do uszkodzenia układu paliwowego silnika.

                            Życzę powodzenia ekologom, i zwolennikom biopaliwa. Ja bym nie skorzystał!

                            Zamieszczone przez sew1981
                            jakiś przedmuch chyba?
                            Też tak mi się wydaje.


                            Zamieszczone przez kaskader
                            W kazdym badz razie dzis na przegladzie technicznym diagnosta był pod wrażeniem calej instalacji, szczegolnie wchodzac pod auto i ogladajac wyprowadzenia przewodów z zbiornika LPG.
                            Jak byś mógł kiedyś jeszcze pstryknąć pare fotek tej instalacji co ją diagnosta chwalił, to wrzuć.
                            Zamieszczone przez kaskader
                            leonn ma racje z tym syfem. U mnie na kilkuset metrowym odcinku drogi latem mocno sie kurzy dlatego myslem o jakies uszczelce pod maska. kiedys ktos o tym pisał na tym forum .Kupowałes te osłone pod silnik? Duzo pomogła? Ile to pi x drzwi kosztuje?
                            Kurzem w lecie to się nie przejmuj, bo go wydmuchasz. Deszcz, śnieg i błoto, jak widać zachlapało ci całą komorę.
                            Pod maskę, uszczelka z podszybia się nadaje, koszt 35zł w ASO, tu jest temat; http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...lnika&start=75
                            Pod silnik, w ASO nie kupuj, koszt około 240zł, widziałem fajną, na allegro za 47zł, albo tu;

                            Ale w lecie silnik bedzie ci się bardziej grzał, ja na lato tą dolną zdejmuję.
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • patrykL
                              Rider
                              • 2009
                              • 588

                              #39
                              U mnie też nie ma żadnego szarpania, tylko zaczyna wrednie piszczeć brzęczek. W zasadzie gdyby nie kontrolka to nie wiedziałbym kiedy się przełącza na LPG
                              potwierdzam

                              Po prostu przełącza się na gaz minimalnie szarpiąc autem, gdy mocno przyspieszam
                              chyba na benzyne?

                              patrykL Dzięki
                              nie ma za co, sluze pomoca

                              [ Dodano: Sob 25 Lut, 12 15:58 ]
                              Jak dla mnie następny plus fabrycznej instalacji, wlew gazu obok wlewu benzyny
                              wedlug mnie to zaden plus, wrecz odwrotnie, a to dlatego, ze trzeba wozic ze soba jakies przejsciowki, zeby moc zatankowac, bezsens

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                patrykL, Nie wiem czy tam jest na tyle miejsca, ale od biedy mozna zalozyc lekko podciete cale gniazdo i klapka sie zamknie, tylko wtedy benzyne bedzie trudniej nalac.

                                Przeciez u nas juz jest x procent bio czegos w paliwie, bo na stacjach wisi taka kartka nawet.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • patrykL
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 588

                                  #41
                                  Nie wiem czy tam jest na tyle miejsca, ale od biedy mozna zalozyc lekko podciete cale gniazdo i klapka sie zamknie, tylko wtedy benzyne bedzie trudniej nalac
                                  no jesli tak, to brzmi to juz bardziej zachecajaco :wink:

                                  Komentarz

                                  • obrus
                                    Elegance
                                    • 2011
                                    • 783
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez patrykL
                                    [
                                    Po prostu przełącza się na gaz minimalnie szarpiąc autem, gdy mocno przyspieszam
                                    chyba na benzyne?
                                    Oczywiście, że na benzynę. Przepraszam za zamieszanie.

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2727
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez patrykL
                                      Cytat:
                                      Jak dla mnie następny plus fabrycznej instalacji, wlew gazu obok wlewu benzyny



                                      wedlug mnie to zaden plus, wrecz odwrotnie, a to dlatego, ze trzeba wozic ze soba jakies przejsciowki, zeby moc zatankowac, bezsens
                                      Według mnie to wielki plus. Bezsens to babranie się z ubłoconym lub zamarzniętym wlewem gazu w zderzaku.
                                      Od lat mam w megance wlew gazu pod klapką,(zresztą Renault rabrycznie robi miejsce na wlew lpg pod klapką, obok wlewu benzyny) a redukcje mam w schowku i nie widzę w tym żadnego problemu.
                                      To jedyne rozsądne rozwiązanie tankowania gazu, zwłaszcza jeśli sam musisz tankować lpg.

                                      [ Dodano: Sob 25 Lut, 12 19:01 ]
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Nie wiem czy tam jest na tyle miejsca, ale od biedy mozna zalozyc lekko podciete cale gniazdo i klapka sie zamknie, tylko wtedy benzyne bedzie trudniej nalac.
                                      Nie ma tam na tyle miejsca, żeby wszystko pomieścić. Żeby odkręcić korek benzyny, trzeba redukcje gazu wykręcić, nie ma innej opcji. Musi być jak w instrukcji, i jednej i drugiej.

                                      [ Dodano: Sob 25 Lut, 12 19:10 ]
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Przeciez u nas juz jest x procent bio czegos w paliwie, bo na stacjach wisi taka kartka nawet.
                                      LPG 1000razy zdrowsze dla silnika, niż BIO :evil:

                                      Komentarz

                                      • Octavianos
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1130

                                        #44
                                        I tańsze jak na razie :-)
                                        SIMPLY CLEVER
                                        Wiesz co dobre :-)

                                        Moja Maszyna
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                        Komentarz

                                        • kaskader
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 35

                                          #45
                                          Zamieszczone przez leonn
                                          Kurzem w lecie to się nie przejmuj, bo go wydmuchasz. Deszcz, śnieg i błoto, jak widać zachlapało ci całą komorę.
                                          Pod maskę, uszczelka z podszybia się nadaje, koszt 35zł w ASO, tu jest temat; http://forum.octaviaclub....ilnika&start=75
                                          Pod silnik, w ASO nie kupuj, koszt około 240zł, widziałem fajną, na allegro za 47zł, albo tu;

                                          Ale w lecie silnik bedzie ci się bardziej grzał, ja na lato tą dolną zdejmuję.
                                          Tą dolną osłonę -plastikową miałem fabrycznie założoną.To już wiem dlaczego latem włacza się czasem wentylator mimo ze nie stoję w korkach np jazda nocą (wiec prawie zero ruchu ulicznego) latem miastem Sopot-Gdańsk, 20 km temp. ok 18C i pod koniec trasy slyszę wentylator. W Aso powiedzieli ze to normalne.Dla mnie jednak nie bardzo choć temp silnika jest w normie. Moze na lato zdejme te oslonę na probe. Silnik brudny więc chyba już tylko ta uszczelka pod klapę coś pomoże.
                                          Dołączam wiecej zdjęć mej instalacji LPG. Są pokazane wyprowadzenia przewodow z zbiornika ale nie wiem czy jest czym sie podniecać .Ujęcia takie sobie bo nie robione na kanale.
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • Octavianos
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1130

                                            #46
                                            a nie chciałeś zaprezentować swego auta w dziale Nasze Auta? Z chęcią je poznamy :-)
                                            SIMPLY CLEVER
                                            Wiesz co dobre :-)

                                            Moja Maszyna
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                            Komentarz

                                            • patrykL
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 588

                                              #47
                                              Tą dolną osłonę -plastikową miałem fabrycznie założoną
                                              dobrze rozumiem, ze teraz nie montuja dolnych oslon pod silnik?

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2727
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #48
                                                W instrukcji montażu instalacji lpg LR, wlew gazu jest tak montowany. Więc też inaczej, niż przełącznik Lpg.

                                                Widząc jak wygląda twoje podwozie, to sama uszczelka maski wiele nie zmieni.
                                                Fabrycznie montują do benzyny te krutkie. Ze względu na chłodzenie misy olejowej.


                                                Mówiąc o pełnej osłonie, miałem na myśli tą drugą;
                                                Załączone pliki

                                                Komentarz

                                                • niezal
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 283
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #49
                                                  A ja nie chcę być złośliwy ale dziwne wydaje mi się przechodzenie na gaz przez większość osób i uważam po prostu, że źle to robicie. Przecież najlepiej zrobić tak, że jedziemy np. na 3-cim biegu, puszczamy gaz i wtedy wciskamy przycisk na kontrolce gazu, uprzednio musimy oczywiście nagrzać silnik do założonej temperatury. I co się dzieje jak tak zrobimy? Nie ma nawet minimalnego szarpnięcia. Auto płynnie przełącza się na gaz. A więc przy starcie z parkingu, w tym wypadku auto miało instalkę wyłączoną.

                                                  Jeśli natomiast gaz mamy stale włączony (migająca kontrolka na centralce z przyciskiem) to najczęściej zdarza się tak, że nie możemy wpłynąć bezpośrednio na moment przełączania PB-LPG, bo po pierwsze najpierw silnik musi zostać rozgrzany do założonej temperatury, a po drugie auto przejdzie na zasilanie LPG często w trakcie mocnego przyśpieszania lub po prostu w czasie ruszania spod świateł. Gdy mamy wciśnięty pedał przyśpieszenia i auto przechodzi na LPG to w 90% przypadków odczuwamy szarpnięcie. Moim zdaniem to normalne.

                                                  I ostatnia sprawa to taka, że często wyśmiewana przez wiele osób metoda wyłączania instalacji przed całkowitym zatrzymaniem i parkowaniem ma sens. Załączamy na chwilę wtryskiwacze benzynowe to jedno, a poza tym po kolejnym odpaleniu instalację mamy wyłączoną i stosujemy metodę manualną włączania LPG jak opisałem na samy początku mojego wywodu . Nie ma żadnego szarpania itp.
                                                  "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                                  O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                                  O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                                  Komentarz

                                                  • obrus
                                                    Elegance
                                                    • 2011
                                                    • 783
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez niezal
                                                    A ja nie chcę być złośliwy ale dziwne wydaje mi się przechodzenie na gaz przez większość osób i uważam po prostu, że źle to robicie. Przecież najlepiej zrobić tak, że jedziemy np. na 3-cim biegu, puszczamy gaz i wtedy wciskamy przycisk na kontrolce gazu, uprzednio musimy oczywiście nagrzać silnik do założonej temperatury. I co się dzieje jak tak zrobimy? Nie ma nawet minimalnego szarpnięcia. Auto płynnie przełącza się na gaz. A więc przy starcie z parkingu, w tym wypadku auto miało instalkę wyłączoną.
                                                    Przecież jest odpowiednia opcja, by przełączało się na gaz przy zdjęciu nogi z gazu i przy odpowiedniej temperaturze/czasie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...