Co ciekawe producent wylicza spalanie o okolo 28% wyzsze niz Pb + rozpalka o ktorej nie wspomina wprost, a zwykle wylicza sie najwyzej 20% wiecej LPG od Pb
[O2] 1.6MPI z fabrycznym LPG -różnice do montowanej w serwis
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Maicroftno to chyba jednak wole dokladana w aso, bo tam jest mowa o 20% i mozna jezdzic ponizej -10stC
A co to jest za problem ponizej -10'C. Mi gazownik przy - 24 tego roku dzialal normalnie na pelnej sekwencji
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patrykLSzkoda, że nie kupiłem na początku 2011 r. z fabrycznym LPG
[quote="Octavianos"]W dodatku do instrukcji jest napisane, że instalacja nie uruchomi się poniżej -10 stopni, akurat jeździłem Octavią 1.6 LPG z gazem fabrycznym latem, więc nie miałem okazji tego sprawdzić. Ciekawe czy rzeczywiście jest tak ustawione, że się nie włączy zasilanie LPG? Niech wypowiedzą się użytkownicy z instalacją fabryczną...
[ Dodano: Pią 24 Lut, 12 22:30 ]
Zamieszczone przez sew1981kaskader, czemu ten kolektor z jednej strony jest brązowy? jakiś przedmuch chyba?
Komentarz
-
-
Koledzy co może być z instalką LPG (Landi R. - montowane w nowym w ASO).
Otóż jak skończy się LPG to jest zamulenie i wyhamowanie silnikiem - brak mocy (ok.2-3sek.) i dopiero przełącza się na benzynę i już ma moc. To normalne, czy podlega regulacji?Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Jak dla mnie następny plus fabrycznej instalacji, wlew gazu obok wlewu benzyny. Nawet w instrukcji montażu LR, jest tak samo wlew lpg umieszczony. W zderzaku to kompletna pomyłka.
Chciałem żeby ASO wlew Lpg zamontowali w moim aucie jak na zdjęciach, nie zgodzili się, nawet za dopłatą, tłumacząc wytycznymi z LR. Ciekawe dlaczego jednak LR i fabryka montuje wlew lpg obok wlewu benzyny, a polskie ASO w zderzaku?
Zamieszczone przez patrykLstrona 179
Biopaliwo etanol E85 Dotyczy wyłącznie samochodów wyposażonych w silnik MultiFuel 1,6/75 kW.
Biopaliwo etanol E85 składa się w 85 % z bioetanolu i w 15 % z benzyny bezołowiowej zgodnie z normą (DIN) EN 228
Biopaliwo etanol E85 można mieszać z benzyną bezołowiową zgodną z normą (DIN) EN 228 w dowolnych proporcjach.
Informacja dotycząca środowiska
Przy stosowaniu biopaliwa etanol E85, emisja CO2 może spaść nawet o 5 %.
Informacja
● Ponieważ z bioetanolu uzyskuje się mniej energii, niż z benzyny bezołowiowej, przy stosowaniu biopaliwa etanol E85 zużycie paliwa może wzrosnąć nawet o 33 %.
OSTROŻNIE
● Już jedno zatankowanie biopaliwa etanol E85, które nie jest zgodne z normą, może prowadzić do uszkodzenia układu paliwowego silnika.
Życzę powodzenia ekologom, i zwolennikom biopaliwa. Ja bym nie skorzystał!
Zamieszczone przez sew1981jakiś przedmuch chyba?
Zamieszczone przez kaskaderW kazdym badz razie dzis na przegladzie technicznym diagnosta był pod wrażeniem calej instalacji, szczegolnie wchodzac pod auto i ogladajac wyprowadzenia przewodów z zbiornika LPG.
Zamieszczone przez kaskaderleonn ma racje z tym syfem. U mnie na kilkuset metrowym odcinku drogi latem mocno sie kurzy dlatego myslem o jakies uszczelce pod maska. kiedys ktos o tym pisał na tym forum .Kupowałes te osłone pod silnik? Duzo pomogła? Ile to pi x drzwi kosztuje?
Pod maskę, uszczelka z podszybia się nadaje, koszt 35zł w ASO, tu jest temat; http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...lnika&start=75
Pod silnik, w ASO nie kupuj, koszt około 240zł, widziałem fajną, na allegro za 47zł, albo tu;
Ale w lecie silnik bedzie ci się bardziej grzał, ja na lato tą dolną zdejmuję.
Komentarz
-
-
U mnie też nie ma żadnego szarpania, tylko zaczyna wrednie piszczeć brzęczek. W zasadzie gdyby nie kontrolka to nie wiedziałbym kiedy się przełącza na LPG
Po prostu przełącza się na gaz minimalnie szarpiąc autem, gdy mocno przyspieszam
patrykL Dzięki
[ Dodano: Sob 25 Lut, 12 15:58 ]
Jak dla mnie następny plus fabrycznej instalacji, wlew gazu obok wlewu benzyny
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patrykLCytat:
Jak dla mnie następny plus fabrycznej instalacji, wlew gazu obok wlewu benzyny
wedlug mnie to zaden plus, wrecz odwrotnie, a to dlatego, ze trzeba wozic ze soba jakies przejsciowki, zeby moc zatankowac, bezsens
Od lat mam w megance wlew gazu pod klapką,(zresztą Renault rabrycznie robi miejsce na wlew lpg pod klapką, obok wlewu benzyny) a redukcje mam w schowku i nie widzę w tym żadnego problemu.
To jedyne rozsądne rozwiązanie tankowania gazu, zwłaszcza jeśli sam musisz tankować lpg.
[ Dodano: Sob 25 Lut, 12 19:01 ]
Zamieszczone przez MaicroftNie wiem czy tam jest na tyle miejsca, ale od biedy mozna zalozyc lekko podciete cale gniazdo i klapka sie zamknie, tylko wtedy benzyne bedzie trudniej nalac.
[ Dodano: Sob 25 Lut, 12 19:10 ]
Zamieszczone przez MaicroftPrzeciez u nas juz jest x procent bio czegos w paliwie, bo na stacjach wisi taka kartka nawet.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnKurzem w lecie to się nie przejmuj, bo go wydmuchasz. Deszcz, śnieg i błoto, jak widać zachlapało ci całą komorę.
Pod maskę, uszczelka z podszybia się nadaje, koszt 35zł w ASO, tu jest temat; http://forum.octaviaclub....ilnika&start=75
Pod silnik, w ASO nie kupuj, koszt około 240zł, widziałem fajną, na allegro za 47zł, albo tu;
Ale w lecie silnik bedzie ci się bardziej grzał, ja na lato tą dolną zdejmuję.
Dołączam wiecej zdjęć mej instalacji LPG. Są pokazane wyprowadzenia przewodow z zbiornika ale nie wiem czy jest czym sie podniecać .Ujęcia takie sobie bo nie robione na kanale.
Komentarz
-
-
W instrukcji montażu instalacji lpg LR, wlew gazu jest tak montowany. Więc też inaczej, niż przełącznik Lpg.
Widząc jak wygląda twoje podwozie, to sama uszczelka maski wiele nie zmieni.
Fabrycznie montują do benzyny te krutkie. Ze względu na chłodzenie misy olejowej.
Mówiąc o pełnej osłonie, miałem na myśli tą drugą;
Komentarz
-
-
A ja nie chcę być złośliwy ale dziwne wydaje mi się przechodzenie na gaz przez większość osób i uważam po prostu, że źle to robicie. Przecież najlepiej zrobić tak, że jedziemy np. na 3-cim biegu, puszczamy gaz i wtedy wciskamy przycisk na kontrolce gazu, uprzednio musimy oczywiście nagrzać silnik do założonej temperatury. I co się dzieje jak tak zrobimy? Nie ma nawet minimalnego szarpnięcia. Auto płynnie przełącza się na gaz. A więc przy starcie z parkingu, w tym wypadku auto miało instalkę wyłączoną.
Jeśli natomiast gaz mamy stale włączony (migająca kontrolka na centralce z przyciskiem) to najczęściej zdarza się tak, że nie możemy wpłynąć bezpośrednio na moment przełączania PB-LPG, bo po pierwsze najpierw silnik musi zostać rozgrzany do założonej temperatury, a po drugie auto przejdzie na zasilanie LPG często w trakcie mocnego przyśpieszania lub po prostu w czasie ruszania spod świateł. Gdy mamy wciśnięty pedał przyśpieszenia i auto przechodzi na LPG to w 90% przypadków odczuwamy szarpnięcie. Moim zdaniem to normalne.
I ostatnia sprawa to taka, że często wyśmiewana przez wiele osób metoda wyłączania instalacji przed całkowitym zatrzymaniem i parkowaniem ma sens. Załączamy na chwilę wtryskiwacze benzynowe to jedno, a poza tym po kolejnym odpaleniu instalację mamy wyłączoną i stosujemy metodę manualną włączania LPG jak opisałem na samy początku mojego wywodu . Nie ma żadnego szarpania itp."coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez niezalA ja nie chcę być złośliwy ale dziwne wydaje mi się przechodzenie na gaz przez większość osób i uważam po prostu, że źle to robicie. Przecież najlepiej zrobić tak, że jedziemy np. na 3-cim biegu, puszczamy gaz i wtedy wciskamy przycisk na kontrolce gazu, uprzednio musimy oczywiście nagrzać silnik do założonej temperatury. I co się dzieje jak tak zrobimy? Nie ma nawet minimalnego szarpnięcia. Auto płynnie przełącza się na gaz. A więc przy starcie z parkingu, w tym wypadku auto miało instalkę wyłączoną.
Komentarz
-
Komentarz