Festyn.
[O2] Modyfikacja fitra pyłków w O2 - O2FL
Zwiń
X
-
[O2] Modyfikacja fitra pyłków w O2 - O2FL
Tak .....smród smród i jeszcze raz smród - oczywiście przy climatronicu gdy klima włącza się i wyłącza jak osiągnie ustawioną temperaturę - wtedy co jakiś czas "bucha" szmatą , intensywniej przy skrętach zakrętach ..... .
Ileż to można ozonować ...spokój tylko po zabiegu na góra 5 dni ....
Jako że ASO ma nas w dupie , a ja nerwy ostatnie , niunia za 80 kawałków , a tu wali jak z murzyńskiej chaty ,obciach jak nie wiem , postanowiłem przysiąść i pomyśleć jak w tej bajce "pomysłowy dobromir" . Hmm raczej mam zdolności manualne ,i nie boję się pracy , zatem trwało to tylko 5 godzin,5 papierosów , jedno pivko :lol: - postanowiłem coś wymyślić ....haha .....ponownie mając nadzieję że może teraz będzie to strzał może nie w dziesiątkę , no może ósemkę :roll: - ale coś wymodziłem ..... - teraz po kolei .
Na początku ukłony do kolegi Innova - postanowiłem wypróbować polecaną przez niego piankę do plastiku, monitorów itp. - na bazie alkoholu izopropylowego , oczywiście skonsultowałem to z moją żoną ,(jest farmaceutą chemikiem ) i potwierdza iż jest obojętny dla większości powszechnie używanych tworzyw sztucznych i aluminium - nie szkodzi im , nie odbarwia , nie skraca żywotności , nie jest szkodliwy dla organizmu ludzkiego ,70% roztwór stosowany jest jako płyn antyseptyczny - a co za tym idzie - wybija wszystko na swojej drodze ,czyli wiemy o co chodzi - ale co najważniejsze nie jest żrący jak pianki do odkażania klimatyzacji , także nie ma sensu przepłacać gdyż pianka taka kosztuje 9,90 ( ja kupiłem w tesco )
reasumując to działa - fajny przyjemny zapach , nie drażniący , po godzinie neutralny bez zbytniego wietrzenia auta ...... jak to alkohol - wyparował .
Oczywiście zapodałem 2 razy na parownik , z włączeniem dmuchawy aż poleciały drobiny przez wyloty kratek , bez obawy że będe miał jakieś odbarwienia .
Teraz filtr .... minusem jest to że raczej preferowany jest ten w obudowie plastikowej , ponieważ na bazie jego szkieletu zostanie doklejony dodatkowy filtr - flizelina - , który jest wykorzystywany w systemie kuchennym , a dokładniej okapy kuchenne .... , dokładniej ......pomysł podsunął znowu kolega Innova który zastosował jeśli pamiętam pończochę na kratce wlotu powietrza która wstępnie wyłapuje ten cały syf , twierdził iż filty i tak przepuszczają coś nie coś - ja postanowiłem pójść krok dalej i zintegrować to z filtrem pyłków , ze względu na trudności z dojściem do owego wlotu powietrza .... wygląda to tak :
wbrew pozorom , tak oklejony wchodzi w swoje miejsce całkiem nie źle ...
do zrobienia takiej postaci potrzebny jest "klej kropelka " który w ułamku sekund robi z tego wszystkiego całość mianowicie - smarujemy ramkę kładziemy na flizelinę - i finito ! 10 sec i trzyma . Ja dodatkowo postanowiłem wywinąć tą flizelinę na boki filtra , aby ta je dodatkowo doszczelniła do feralnej obudowy gdzie czmycha nam kurz .... - wygląda to tak :
w zbliżeniu tak :
Powiem tak : wygląda to nie źle , no co .....to tyle - jak co pytać , no i od dnia 6.05.2012 zaczynam liczyć dni świeżego wyziewu z AC .... :roll:
[ Dodano: Sob 05 Maj, 12 23:02 ]
aaaa zapomniałem - opory powietrza z tym związane .....znikome wbrew pozorom , całkiem ok
-
-
Przed sezonem robię pełny serwis klimy (przy przeglądzie) i nigdy mi nic nie śmierdzi.
W zeszłym roku śmierdziało szmatą, ale po serwisie klimy (uzupełnienie czynnika + czyszczenie + wymiana filtra) natychmiast przestało i cały rok był spokój.
W tym roku robiłem przegląd auta pod koniec marca i przy okazji zrobiłem serwis klimy (czynności jak wyżej). Nawet nie zaczeło śmierdzieć szmatką - bez użycia pończoch, rajstop i szpilek
Komentarz
-
-
W tym roku robiłem przegląd auta pod koniec marca i przy okazji zrobiłem serwis klimy (czynności jak wyżej). Nawet nie zaczeło śmierdzieć szmatką - bez użycia pończoch, rajstop i szpilek
podtrzymania temp. to momentami bylo czuc ten specyficzny wilgotny zapach klimy.
Miale zawsze wrazenie ,ze miedzy cyklami dzialania sprezarki nastepowalo rozpuszczenie ''zamrozonego''parownika i pojawial sie ten wilgotny zapach.O klime dbalem i nie byla zapuszczona.
W moim aktualnym wozidle ten efekt nie wystepuje. Zawsze stosuje metode wylaczenia klimy na 2-3 minuty przed wylaczeniem silnika w celu przesuszenia parownika.
A i moim zdaniem nic tu nie pomoga zadne czary mary typu plaki,ozony,ultradzwieki.
Wydaje mi sie ,ze jest to problem konstrukcyjny.
Ja po prostu uchylalem delikatnie okno i czujnik klimy rejestrowal zmiane temperatury i sprezarka dzialala czesciej,co skutkowala wyeliminowaniem tego zapachu.
p.s. bardzo dobrze rozumiem kolege gruto.Jak ktos jest wyczulony na zapachy to mozna sie
wkurzyc.Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekMiale zawsze wrazenie ,ze miedzy cyklami dzialania sprezarki nastepowalo rozpuszczenie ''zamrozonego''parownika i pojawial sie ten wilgotny zapach.O klime dbalem i nie byla zapuszczona.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekJa po prostu uchylalem delikatnie okno i czujnik klimy rejestrowal zmiane temperatury i sprezarka dzialala czesciejRespect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
fan, jesteś w błędzie.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zwolinfan, jesteś w błędzie.
skoro sprężarka jest na tym samym pasku co alternator to jak niby miałaby tylko spradycznie się kręcić?
działa cały czas, a w czynniku jest specjalny olej który ja smarujeprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez zwolinfan, jesteś w błędzie.
skoro sprężarka jest na tym samym pasku co alternator to jak niby miałaby tylko spradycznie się kręcić?
działa cały czas, a w czynniku jest specjalny olej który ja smaruje
Komentarz
-
-
Jak jesteśmy przy klimie to zapytam właścicieli 1.4 tsi. U Was po włączeniu klimy też czuć spadek osiągów i podczas dodawania gazu słychać jakby jeczenie? Nie wiem czy jechać do ASO czy TTTMBudowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fanZamieszczone przez gebekJa po prostu uchylalem delikatnie okno i czujnik klimy rejestrowal zmiane temperatury i sprezarka dzialala czesciej
przez elektrozawor.
W sumie zle sie wyrazilem,co nie zmienia faktu zbyt rzadkich faz chlodzenia...moim zdaniem,co powoduje powstawanie efektu ''mokrej szmaty'' :diabelski_usmiechTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micho_mJak jesteśmy przy klimie to zapytam właścicieli 1.4 tsi. U Was po włączeniu klimy też czuć spadek osiągów i podczas dodawania gazu słychać jakby jeczenie? Nie wiem czy jechać do ASO czy TTTM
Komentarz
-
-
Turbina "sapie" a u mnie po włączeniu klimy jak np w korku podjezdzam i co chwile sprzęgło, gaz to słychać takie jakby jeczenie, wycie.Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micho_mpodczas dodawania gazu słychać jakby jeczenie
... w sumie jakbym miał się czegoś innego spodziewać...
Czekam aż ta sprężarka padnie kiedyś, no ale już 4 rok idzie a ta mimo to się trzyma i zepsuć się nie chce.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Żeby sprężarka pracowała cały czas w układzie musiałby być bajpas, żeby zawracać czynnik w momentach gdy jest chłodzenie niepotrzebne - tak jest w normalnych układach chłodniczych. Nie wydaje mi się żeby w takim układzie był, więc tak jak ktoś wcześniej pisał koło napędzające cały czas się kreci, a sprężarka jest załączana od czasu do czasu przez sprzęgło elektromagnetyczne.
Pytanie jest również czy w tym układzie jest silnik krokowy, który sterowałby ilością czynnika podawana do parownika - prawdę mówiąc nie sądzę, ponieważ takie rozwiązanie jest bardzo kosztowne. W związku z tym wydaje mi się, że w układzie jest tylko zwykły zawór ekspansyjny. To są moje przypuszczenia, ale jakby ktoś miał schemat instalacji chłodniczej to mógłbym go dokładnie rozgryźć i powiedzieć jak to pracuje.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piocielŻeby sprężarka pracowała cały czas w układzie musiałby być bajpas, żeby zawracać czynnik w momentach gdy jest chłodzenie niepotrzebne - tak jest w normalnych układach chłodniczych.
Załączanie sprężarki od czasu do czasu to raczej domena układów z A/C, tam zawsze (kiedyś jeździłem Escortem 90KM) chciałem trafiać na moment wyprzedzania z chwilą gdy sprężarka akurat nie pracuje lub też "nawigator" mi wyłączał A/C z chwilą wyprzedzania.
W zakresie serwisu, pianek, szpilek i pończoch to w moim pojeździe zagościły wszystkie te elementy w zeszłym roku a zanim to nastąpiło to było odgrzybianie w ASO oraz środek do czyszczenia klimy w aerozolu. Te ostatnie okazały się zupełnie chybionym środkiem zaradczym biorąc pod uwagę fakt, iż powstanie tego charakterystycznego smrodu (który od razu skojarzyłem ze ścierą woźnej z podstawówki) jest konsekwencją wilgoci i brudu/kurzu/pyłu. Przedostawaniu się brudu sprzyja konstrukcja mocowania filtra przeciwpyłkowego i samo jego wykonanie. Po dwóch czyszczeniach (takich solidnych dawkach pianki) pianką problem został rozwiązany w moim O2 i nie pojawił się w te upalne dni. Filtr powietrza to węglowa VIKA (AutoQuality) za 17PLN jak dobrze pamiętam, cały czas ten sam od zeszłego czerwca mniej więcej. Kluczowe w Vice jest to, na co od początku wskazywałem: potrzeba sztywnej ramki którą dopiero można okleić pianką (tu jest to już zrobione w cenie). Wkład węglowy stanowi szczelniejszą powierzchnię z punktu widzenia przepuszczalności kurzu i tylko to jest jego wartością dodaną w tym przypadku. Osobiście uważam iż po oczyszczeniu bałaganu pianką to filtr pełni kluczową rolę a w zasadzie jego zdolność do wyłapywania drobin kurzu i pyłu jak i szczelność (tu Gruto wypatrzył duże przerwy rzędu kilku mm pomiędzy filtrem a ścianą do której powinien szczelnie przylegać - na suchego liścia czy drobnego kwiatka starczy). Klimę traktuję jak normalny element pojazdu i nie jest objęta żadną specjalną troską (nad turbiną też się nie rozczulam), po prostu zatrzymuje pojazd i wysiadam.
Pończocha: (sławna już i nawet koledzy zrzutki chcieli dla mnie zrobić) to dobry filtr wstępny na drobne liście i kwiaty niektórych drzew które w O2 bez problemu wpadają do przewodu zasysającego powietrze do kabiny. Z chwilą gdy takie elementy przedostaną się przez źle ułożony lub dopasowany filtr to w zasadzie wieki smrodu są zakontraktowane na czas potrzebny naturze na rozłożenie tego śmiecia w komorze parownika. Do tego kowal2002 wskazywał na mało trafnie zaprojektowany odpływ z komory parownika który takimi drobiazgami może łatwo zostać zatkany. Jak komuś się to przytrafiło to już mało komfortowa sytuacja.
no a szpilki to już nic związanego z klimą, po prostu drugi kierowca ma tendencję do zmiany obuwia na czas jazdy. W moim odczuciu mało skuteczna metoda, pomimo jej zastosowania wciąż mam szansę zaobserwować wiele "ciekawych" sytuacji na drodze.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, z tego co wiem, to rolka kręci się cały czas, ale sama de facto sprężarka jest załączana przez sprzęgło elektromagnetyczne. Tak było we wszystkich samochodach, którymi do tej pory jeździłem, ale zajrzę pod maskę, żeby się upewnić, czy głupot nie opowiadam.
Dość łatwo można to sprawdzić obserwując spalanie chwilowe, które cyklicznie wzrasta w rytm załączanie sprężarki.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Koledzy, a jest temat na forum gdzie opisana jest "krok po kroku" wymiana filtra kabinowego w O2FL lub O2Tour???Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
Komentarz