Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Xenony AFS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Xenony AFS

    A to dziady wstretne :evil:

  • #2
    [O2FL] Xenony AFS

    Witam,

    Wo O2 FL montowane są lampy ksenonowe z funkcją adaptacji świateł AFS. Czy lampy te posiadają poza skręcaniem się funkcje Tryb pozamiejski, Tryb deszczowy, Tryb miejski, Tryb autostradowy?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez paskuda
      Wo O2 FL montowane są lampy ksenonowe z funkcją adaptacji świateł AFS. Czy lampy te posiadają poza skręcaniem się funkcje Tryb pozamiejski, Tryb deszczowy, Tryb miejski, Tryb autostradowy
      nie, przynajmniej jeśli chodzi o 2010/2011 rok
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz


      • #4
        Witam. Jeżeli w O2 FL są ksenony z AFS to chyba powinnz miec te wsyzstkie bajery czy tylko superb je ma tak jak na filmiku

        Komentarz


        • #5
          obawiam się, że jest to kolejna pomyłka w cenniku. W O2FL nie ma nawet bi-xenonów, a co dopiero AFS.
          O2FL RS | S2 | F2

          Komentarz


          • #6
            hmmm, to już mnie zastanawia, czym to się tak naprawdę różni elektrycznie :diabelski_usmiech
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez tomek
              obawiam się, że jest to kolejna pomyłka w cenniku. W O2FL nie ma nawet bi-xenonów, a co dopiero AFS.

              Reflektory posiadają AFS czyli zgodnie z cennikiem niestety brak informacji jakie funkcje implementują

              Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-A.lbl
              Part No SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
              Component: AFS-Steuergeraet 0148
              Revision: 00H04000 Serial number:
              Coding: 1507354
              Shop #: WSC 73430 790 00061
              VCID: 346318E32B1F

              Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329 B
              Component: AFS-Lst.-Modul l 0005
              Coding: 00000023

              Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 329 B
              Component: AFS-Lst.-Modul r 0005
              Coding: 00000023

              Komentarz


              • #8
                A w Superbie z AFS jest tak:


                -------------------------------------------------------------------------------
                Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-V2.lbl
                Part No SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
                Component: AFS-Steuergeraet 0148
                Revision: 00H04000 Serial number:
                Coding: 1376839
                Shop #: WSC 33361 790 00062
                VCID: 3449D3DB57204E9

                Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329 B
                Component: AFS-Lst.-Modul l 0004
                Coding: 00000021

                Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 329 B
                Component: AFS-Lst.-Modul r 0004
                Coding: 00000021

                No fault code found.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz


                • #9
                  Rzekł bym bardzo podobne.

                  Komentarz


                  • #10
                    Troszkę inne kodowanie, ale wychodzi na to, że bi-ksenona nie ma, ale AFS ze wszystkimi swoimi trybami jest.

                    Komentarz


                    • #11
                      no to trzeba spróbować, czy superbowe pójdzie w Octavii...
                      fizycznie moduły są takie same, różnica jest w kodowaniu modułów lamp (raczej niekodowalne)... hmm wydaje mi się, że to nie zabangla, aczkolwiek jakby przełożyć moduły z lamp superbowych... już zakodowane...

                      [ Dodano: Sob 02 Cze, 12 23:23 ]
                      Ponoć można zauważyć w Superbie jak dojeżdzasz w nocy do gościa na czerwonym świetle, jak się snop światła rozszerza, szczególnie z większej prędkosci.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Enriquez
                        Ponoć można zauważyć w Superbie jak dojeżdzasz w nocy do gościa na czerwonym świetle, jak się snop światła rozszerza, szczególnie z większej prędkosci.
                        Widać to bardzo dokładnie, nawet jak nikogo przed nami nie ma. Tak samo efekt zwężania się snopu przy przekroczeniu 50 km/h jest widoczny. Przestawianie się na inne tryby przebiega o wiele mniej zauważalnie, właściwie to samego momentu przestawiania się nie widać bo powyżej 50 km/h snop światła już się głównie wydłuża.

                        Komentarz


                        • #13
                          spróbuję dziś przekodować, zobaczymy

                          [ Dodano: Nie 03 Cze, 12 12:18 ]
                          Próba była i niestety na razie się nie udało. Kodowanie przyjął bez problemu. Jednak brak sensorów kąta wychylenia na boki, co jest dziwne nieco. Być może dlatego, że nie jeździłem i zrobiłem basic settings na pochyłości, ale nie wiem. Może ktoś spróbuje?

                          -------------------------------------------------------------------------------
                          Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-V2.lbl
                          Part No SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
                          Component: AFS-Steuergeraet 0148
                          Revision: 00H04000 Serial number:
                          Coding: 1376839
                          Shop #: WSC 31414 079 00001
                          VCID: 3449D3DB57204E9

                          Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329 B
                          Component: AFS-Lst.-Modul l 0005
                          Coding: 00000021

                          Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 329 B
                          Component: AFS-Lst.-Modul r 0004
                          Coding: 00000021

                          2 Faults Found:
                          02629 - Sensor for Swivel Module Position; Left
                          014 - Defective - MIL ON
                          Freeze Frame:
                          Fault Status: 11101110
                          Fault Priority: 3
                          Fault Frequency: 1
                          Reset counter: 23
                          Mileage: 56449 km
                          Time Indication: 0
                          Date: 2016.14.17
                          Time: 11:50:36

                          Freeze Frame:
                          Voltage: 11.64 V
                          Speed: 0.0 km/h
                          ABS 1

                          02628 - Sensor for Swivel Module Position; Right
                          014 - Defective - MIL ON
                          Freeze Frame:
                          Fault Status: 11101110
                          Fault Priority: 3
                          Fault Frequency: 1
                          Reset counter: 23
                          Mileage: 56449 km
                          Time Indication: 0
                          Date: 2016.14.17
                          Time: 11:50:36

                          Freeze Frame:
                          Voltage: 11.64 V
                          Speed: 0.0 km/h
                          ABS 1
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Enriquez
                            spróbuję dziś przekodować, zobaczymy

                            [ Dodano: Nie 03 Cze, 12 12:18 ]
                            Próba była i niestety na razie się nie udało. Kodowanie przyjął bez problemu. Jednak brak sensorów kąta wychylenia na boki, co jest dziwne nieco. Być może dlatego, że nie jeździłem i zrobiłem basic settings na pochyłości, ale nie wiem. Może ktoś spróbuje?

                            Enriquez zamierzam się pobawić z tym kodowaniem u mnie. Daj proszę tylko znać, czy po zmianie kodowania na to z Superba i pojawieniu się błędów, udało Ci się bezboleśnie wrócić do starych ustawień i czy wszystko działa jak należy.
                            Próbowałeś robić basic settings jeszcze raz, we właściwych warunkach?
                            Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                            Komentarz


                            • #15
                              Zakodowałem, wykonałem nastawę i nie mam błędów.
                              Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu pojawiają się takie same błędy jak u Ciebie Marcin.

                              Komentarz


                              • #16
                                Kodowanie przyjął z powrotem bez problemu. Na razie nie używam octy, więc nie mam okazji sie pobawić.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • #17
                                  ged, u mnie to samo... Dodatkowo po zakodowaniu światła "łypią" na max w prawo...
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ciekaw jestem, dlaczego tak się dzieje.
                                    Muszę dorwać jakieś lampy z Superba i podłączyć na chwilę :diabelski_usmiech

                                    [ Dodano: Wto 05 Cze, 12 22:05 ]
                                    Trzeba by jeszcze sprawdzić kodowania z innych znanych samochodów z AFS, w szczególności z Golfa 6.
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Enriquez
                                      Kodowanie przyjął z powrotem bez problemu. Na razie nie używam octy, więc nie mam okazji sie pobawić.
                                      Chyba jednak sobie daruje kodowanie. Poczytalem troche o xenonach hella na ktorych sa robione swiatla w skodach i wychodzi na to, ze w O2 i S2 sa dwa rozne mechanizmy. W O2 Zastosowana jest technologia VARILIS, ktora zapewnia skretnosc xenonow, a w S2 VARILIS jest wzbogacony o sysytem VarioX, czyli specjalna przeslone, ktora jest odpowiedzialna za ksztaltowanie snopu swiatla.
                                      Nie mam 100% pewnosci, ze tej przeslony VarioX nie ma w O2, ale na zdrowy rozsadek tak wlasnie jest, bo przeciez w zadnej wersji O2, nigdzie na swiecie nie ma xenonow adaptacyjnych, wiec byloby to tylko zbedne generowanie kosztow.
                                      Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez gieu
                                        Nie mam 100% pewnosci, ze tej przeslony VarioX nie ma w O2
                                        Trzeba by bebechy z zenona S2 przekładać, soczewki, przesłony, sterowniki, silniczki ... czyli spore dłubanko. Wszystko zależy od konkstrukcji lampy wewnątrz. Jak pkty montażowe nie będą pasowały to byłby to mega ulep

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez gieu
                                          w S2 VARILIS jest wzbogacony o sysytem VarioX, czyli specjalna przeslone, ktora jest odpowiedzialna za ksztaltowanie snopu swiatla.
                                          Do końca wiedzy w tym temacie nie mam, więc to co piszę to moje przemyślenia poparte obserwacją. Nie wiem czy czytałeś na stronach helli konkretnie o światłach stosowanych w S2 i O2 czy ogólnie o technologiach stosowanych w xenonach/bixenonach i światłach adaptacyjnych. Z tego co mi wiadomo to specjalna przesłona kształtująca snop światła jest np. w nowym Touaregu.
                                          W S2 wydaje mi się, że snop światła zmieniany jest poprzez wychylenie soczewki xenonu (tak jak podczas skrętu). Na dowód tego zawsze jak światła są w trybie deszczowym to po wyłączeniu silnika soczewka zostaje w tym trybie i zawsze jest pochylona w dół i skręcona w lewo w mniej więcej połowę skali. Dopiero jak się znowu włączy zapłon soczewka wraca do trybu standardowego. Tak samo podczas jazdy moment zmiany wiązki światła jest widoczny jako przesuwanie się soczewki jak podczas skręcania (ale oczywiście w mniejszym zakresie) a nie jako nagła zmiana kształtu wiązki światła (gdyby była tam jakaś przesłona to działoby się to o wiele szybciej).

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Mam gdzieś w firmie uszkodzonego ksenona z SII, spróbuję zajrzeć jak to wygląda, ale podejrzewam, że jest tak jak pisze kolega rowerek ( tzn. nie ma tam w stosunku do OIIFL nic więcej poza przesłoną i elektromagnesem od "biksenonu" )...
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              kowal 2002, ja ma uszkodzony ksenon prawy od OIIFL, można by to jakoś porównać. Kurcze, będę w domu dopiero w sobotę to spróbuję to rozebrać i może jakieś zdjęcia zrobię.

                                              Albo zrobimy inaczej - jeżeli masz reflektor z SII to ja spakuję swoją lampę i wyślę do Ciebie. Potraktujemy te dwa reflektory jak szczury doświadczalne. Z mojego i tak nic nie będzie więc się przysłuży nauce.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                ged, no ja swojego rozwalić nie mogę, bo ma jedynie złamane górne mocowanie, więc teoretycznie jako awaryjny zamiennik jeszcze się nadaje ( inaczej już bym go rozłożył na części pierwsze ).
                                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Nigdy nie widziałem jak adaptacja świateł do warunków pogodowych/prędkości działa w Superbie, ale np. w nowych Passatach na 100% nie odbywa się to przez ruch soczewką, tylko przez obrót specjalnego cylindra/bębna (wcześniej nazwałem go przesłoną). W tym pdfie: Pagina non trovata - Off Quattro na 8 stronie można zobaczyć o co mi chodzi.
                                                  Na obrazku podpisanym VARIOX między źródłem światła, a soczewką widać ten bęben. Gdyby ktoś rozbierał xenony z O2 FL i dostrzegł coś takiego, to będziemy bliscy sukcesu
                                                  Gdyby ktoś rozbierał Xenony z Superba i tam tego bębna nie będzie, to będzie to znak, że adaptacja wykonywana jest tylko przez ruch soczewki i cały czas będzie nadzieja, że da się to aktywować w O2FL. Jeżeli natomiast bęben w S2 jest, a w O2 nie, to o adaptacji możemy zapomniec :-(

                                                  [ Dodano: Sro 06 Cze, 12 23:31 ]
                                                  Rowerek, kowal 2002

                                                  poniżej jest zdjęcie bebechów xenonów z O2FL (lewy, na maxa skręcony w prawo). Widać na nim palnik i 'stałą przesłonę'. Nic więcej :-( Zobaczcie jak to wygląda w S2. Po podłączeniu VCDS w sterowników xenonów (55) można wejść w tryb testowy i zrobić test skrętu.

                                                  Btw. jednak się skusiłem i zrobiłem testowe kodowanie. Jest identycznie jak u kowal - błędy + xeny na maxa skręcone w prawo.
                                                  Zapodałem też kodowanie z Golfa R (1479708) - błędy takie same, światła nie uciekają w prawo.
                                                  Załączone pliki
                                                  Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X