Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik 2.0 FSI 150KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Silnik 2.0 FSI 150KM

    Prezes52, ale tych antenek krótkich jest kilka rodzai :wink:
    Te które tutaj zachwalamy, są naprawdę gites

    [ Dodano: Pią 19 Kwi, 13 14:35 ]
    ... i tak całekiem przy okazji
    mrfazi, nie bądź leń, przewiń sobie ciutkę, kliknij na te allegro i zerknij co i za ile :P

  • #2
    Silnik 2.0 FSI 150KM

    Proszę o opinię o tym silniku (2.0 FSI 150KM) nie zasłyszane od babci, kuzyna, kumpla ale z doświadczeń, czy jest to silnik skazany na porażkę w długoletniej eksploatacji, czy ma jakiś zwiększony apetyt na olej, współpracę ze skrzynią biegów i jej trwałość. Chcę się przesiąść z Octavki I TDI na O2 w benzynie i interesował by mnie właśnie ten silnik. W razie czego wskazać jaki silnik benzynowy jest sprawdzony i najmniej podatny na awarie (wliczając osprzęt) dzięki za odpowiedzi.

    Komentarz


    • #3
      Sam jeżdzę skodą z takim silnikiem i powiem Ci , że nie miałem z nim jakichkolwiek problemów. Czytałem , że te silniki w początkowym okresie produkcji miały problemy z osadzającym sie nagarem na gniazdach zaworowych, nie wiem u mnie wszystko cchodzi jak trzeba , ma niezłego buta i szybko sie wkręca- leję caly czas PB98. Sam sprzedaję Octavię z takim motorem , jesli jesteś zainteresowany daj znac -ogłoszenie jest w dziale "sprzedam"
      -------------------------------------------------------
      moja pierwsza octa http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33459

      Komentarz


      • #4
        Narazie wyczytuję wszystko co się da i nie są to jakieś zachwycające rzeczy niestety mija era robienia czegoś porządnego gdyż się nie opłaca

        Komentarz


        • #5
          cycu70, jest zasadniczy minus - fsi nie zagazujesz, a jak jeździsz tdi, to zaboli Cię to po kieszeni. i bodajże do tego engina zalecane jest nawet paliwo 98. Poprawcie jeśli się mylę. Na Twoim miejscu wziąłbym 1.6 mpi plus lpg, wiadomo, że będzie mułowatszy, ale za to tańszy sporo w jeździe, a od 90 konnego alh które masz teraz za mocno nie będzie odstawał pod względem dynamiki. Chyba, że Twoją ideą jest mocna benzyna i kosztów spalania nie liczysz aż tak, to wtedy w ogóle bym się nie zastanawiał tylko szukał 1.8 tsi 160 koni, dużo sprawniejszy motor niż 2.0 fsi.

          Komentarz


          • #6
            Właśnie na liczniku pojawiło się 100 tyś. Do tej pory bezproblemowo. Oleju potrzebuje ilości śladowe 0,5-07L na 15 tyś. Jeździ się tym bardzo przyjemnie, elastycznie, a i depnąć można. Tankuję PB 95, bardzo sporadycznie 98. A że nie nadaje się do gazu... cóż ja osobiście nie po to go kupiłem żeby gazować. Skrzynia - no normalnie chodzi, precyzyjnie. Nie wiem też na ile 'sprawniejszy' jest 1.8 TSI, nie mam porównania nie jeździłem. Natomiast w stosunku do 1.4 TSI różnica jest, przy FSI nie muszę tak dużo wachlować biegami :wink:
            Podsumowując, jak do tej pory jestem bardzo zadowolony

            pozdr
            SCOUT 2.0 FSI (BVX)

            Komentarz


            • #7
              od siebie mogę dodać również pozytywną opinię na temat tego motorku, tyle tylko że u mnie siedzi to w VW Passat- służbowa bestia to nie ma lekko, na zegarze 200 kkm, co padło do tej pory jeżeli chodzi o motor to cewki zapłonowe oraz sprężarka klimy. Poza tym zalewam to ciągle 98, olej wymieniam co 20 kkm i nie mam żadnej najmniejszej dolewki oleju od wymiany do wymiany. Zimą co prawda znikał mi płyn chłodzący lecz jak sama nastało tak samo znikło. Porównując dynamikę 2.0 FSI do 1.8 TSI - u mnie akurat Superb to jednak przepaść jest i to spora, mocniej czuć w superbie kopnięcie w plecy. Wiec jeżeli kupowałbym i miał do wyboru 2.0 FSI lub 1.8 TSI - wybrałbym bez zastanawiania się 1.8 TSI :szeroki_usmiech
              była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez sew1981
                Chyba, że Twoją ideą jest mocna benzyna i kosztów spalania nie liczysz aż tak, to wtedy w ogóle bym się nie zastanawiał tylko szukał 1.8 tsi 160 koni, dużo sprawniejszy motor niż 2.0 fsi.
                Tak, tyle ze ma turbo, o ktore trzeba dbac i ktore moze byc kosztowne. Ja tam wolalbym 2.0

                Komentarz


                • #9
                  t271828, a słyszałeś kiedyś o problemach z turbinami w 1.8 tsi, albo w ogóle w turbo benzynach?
                  turbiny w benzynach nie pracują pod takim obciążeniem jak w turbodieslu (w tdi) i nie padają w zasadzie. A to że nie można katować na zimnym silniku autka, to chyba nie jest aż taki problem.
                  2.0 wcale nie sądze, że jest zły, ale 1.8 wygrywa tym, że ma większy moment i dynamikę, bo na papierze z fabryki mocą (konie) się w zasadzie nie różnią. W rzeczywistości benzyna bez turba ledwo pewnie trzyma serie - czyli te 150 koni, a 1.8 turbo zawsze dodatkowo ma jakiś "gratis" od fabryki (czyli te 10-15 koni więcej). Wystarczy spojrzeć na bryki i wykresy kolegów z klubu. A jak komuś mało, może spokojnie samym softem zrobić to na ponad 200 koni. I 1.8 tsi przy tych atrybutach więcej od 2.0 fsi nie spali, a może nawet ciut mniej. :P

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeżdżę O2 2.0 FSI od 2007 roku (auto salonowe). Silnik to typowy wolnossący motor. Bardzo fajnie się zbiera ale dopiero od ok. 3-3,5 tys obrotów. Wtedy do 6 tys obrotów (albo nawet i więcej) kręci jak szalony. W dolnym zakresie obrotów jest trochę ospały ale za to oszczędny (jak na swoją pojemność). Na autostradzie przy prędkościach 130-140 km/h spala ok. 7,2 l/100km (pełne obciążenie wakacyjne + 4 osoby) - obroty w okolicy 3,5 tys. W zeszłym roku na bardzo długich trasach testowałem prędkości na tempomacie: przy 100 km/h średnie zużycie spada do ok. 6,2 l/100km. Z kolei powyżej 140 km/h w zakresie zużycia paliwa "sky is the limit". Silnik ma bardzo fajne (jak dla mnie) gardłowe/lekko ochrypłe brzmienie. To pewnie efekt bezpośredniego wtrysku. Auto bardzo sprawnie rozpędza się nawet przy wyższych prędkościach. W Niemczech testowałem V-max (bez problemu doszło do 215 km/h). Do 180 km/h auto prowadzi się pewnie ale powyżej zaczyna "myszkować" po jezdni. Dotychczas nie miałem żadnych problemów z samym silnikiem. Niestety ostatnio pad zaliczyła klima (oryginał Valeo) i w zasadzie mam całą nową (wymieniona sprężarka i chłodnica). W zeszłym roku padło łożysko w tylnym kole. Oleju pomiędzy wymianami praktycznie nie dolewam (a wymiany mam co 30kkm).
                    Jeśli następnym autem będzie skoda - to raczej 2.0 TFSI
                    O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                    Komentarz


                    • #11
                      Bardzo fajny silnik. Wystarczajaco mocny i elestyczny. 150 KM i pory moment sprawia, że O II z tym silnikiem jedzie sie baaaardzo przyjemnie. Wyprzedzanie na zakorkowanych drogach nie stanowi absolutie żadnego problemu. W połaczeniu z 6-cio biegową skrzynią również dośc ekonomiczny. Przy spokojnej jeździe na trasie (do 120 km/h) spalanie kształtuje sie na poziomi 7,1-7,2 l/100km. Przy ostrzejszej jeźdize w trasie jest to juz 7,8 l/00km - czyli do zaakceptowania. Silnik jest praktycznie bezawayjny i nie sprawia problemów.
                      Czarny Elegance

                      Komentarz


                      • #12
                        Moim zdaniem bardzo fajny motor - wystarczająco elastyczny, fajnie współpracuje z 6-biegową skrzynią, przy spokojnej jeździe oszczędny, ale przy szaleństwach, jak to przy benzynie, wir w baku
                        Przez 3 lata jak jeździłem na tym silniku, nie miałem z nim najmniejszych problemów, zero dolewek oleju itd
                        Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                        Komentarz


                        • #13
                          El Zygmunto, a jak ma się motorek ten w relacji do 1.8 tsi który teraz posiadasz w passku? :wink:

                          Komentarz


                          • #14
                            mój wuj ma paska , teraz około 1ootyś i jeździ dalej , dość przyjemny do jazdy jak ktoś nie lubi sobie przycisnąć , spalanie średnie po warszawie 10,7 .
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez sew1981
                              El Zygmunto, a jak ma się motorek ten w relacji do 1.8 tsi który teraz posiadasz w passku? :wink:
                              ameryki nie odkryję... lepiej się zbiera z niższych obrotów, więc i mniej się namacham lewarkiem... ale to oczywiście kwestia turbiny
                              Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                              Komentarz


                              • #16
                                El Zygmunto, no właśnie. Wiem że ten temat nie jest porównawczym, ale chyba zatem lepiej za tę samą w zasadzie kasę kupić 1.8 tsi :wink: oczywiście mam na myśli te same roczniki aut. Bo 1.8 tsi bodajże do OII pakują od 2006(7)? 2.0 fsi był wcześniej dostępny

                                Komentarz


                                • #17
                                  sew1981, 1.8 tsi w O2 był chyba dostępny dopiero od 2008 (końcówka produkcji przedlifta)
                                  1.8 tsi zastąpił 2.0 fsi
                                  Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez El Zygmunto
                                    sew1981, 1.8 tsi w O2 był chyba dostępny dopiero od 2008 (końcówka produkcji przedlifta)
                                    Dokładnie i to chyba nawet dopiero od koncówki 2008 r.
                                    Czarny Elegance

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Big, nie, rok wcześniej. od 2007 1.8 tsi były w OII już dostępne z tego co widzę.
                                      np:
                                      OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle oraz części samochodowe. Ogłoszenia motoryzacyjne.

                                      [ Dodano: Pią 03 Sie, 12 12:43 ]
                                      a tak na marginesie te silniki 1.8 tsi przed liftem ("bzb") są generalnie bardziej chwalone niż te nowsze 1.8 tsi ("cdaa"). Nie wiem czym się różnią, ale z takimi opiniami się spotkałem parokrotnie. :wink:

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        BZB ma normę emisji spalin EUR4 a CDAA EUR 5. Wymusiło to na producencie szereg drobnych "ekologicznych " zmian.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          sew1981, jak odbierałem swoją O II w lipcu 2007 r. 1.8 TSI jeszcze nie był dostępny.
                                          Czarny Elegance

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Big, możliwe, ta z ogłoszenia jest z końca 2007. Może dodatkowo też tak być, że na innych rynkach np. w DE były szybciej niż w PL.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Powiem wam panowie, że da sie zagazowac FSI sam tak zrobiłem. Zapłaciłem 4400zł za instalację BRC i jestem naprawde zadowolony silni pracuje ta samo na gazie i na 98 lecz na 10 wtryskan gazu 1 jest 98 troszkie drożej to wychodzi ale i ta się zwraca. Pzdr :wink:
                                              O.S.T.R. - tylko dla dorosłych...

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez ziolo_19
                                                Powiem wam panowie, że da sie zagazowac FSI sam tak zrobiłem. Zapłaciłem 4400zł za instalację BRC i jestem naprawde zadowolony silni pracuje ta samo na gazie i na 98 lecz na 10 wtryskan gazu 1 jest 98 troszkie drożej to wychodzi ale i ta się zwraca. Pzdr :wink:
                                                tzn. ile Ci pali benzyny przecietnie na 100km?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  ciężko to dokładnie powiedziec ale ok 40 zł na cały bak gazu.

                                                  [ Dodano: Pią 28 Gru, 12 20:51 ]
                                                  szczeże powiedziawszy ostatnio zalałem gazu za 90 zł i 98 za 30 zł i mniej wiecej tak spalił ale testuje 2 zbiornik także jeszcze pewnie jakieś modyfikacje wprowadze
                                                  O.S.T.R. - tylko dla dorosłych...

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X