octaviars1, kup fabkeI + swap silnika na 1.8T + dołożenie LPG , będzie oszczędnie a jak trzeba to i frajda z jazdy :szeroki_usmiech
OII 1.4TSI DSG i OII 1.8TSI DSG w kupie... czyli razem
Zwiń
X
-
OII 1.4TSI DSG i OII 1.8TSI DSG w kupie... czyli razem
Witam,
Jak już to czytacie to znaczy, że się zebrałem w sobie i napisałem. Pomyślałem bowiem, że rzadko kto z forum ma możliwość posiadania dwóch podobnych aut z nieco innym wyposażeniem, innymi silnikami, ale takimi samymi skrzyniami biegów. No i postanowiłem napisać porównanie, analizę czy coś w tym stylu na temat tych dwóch aut. Może komuś się przyda podczas zakupu, choć jak wiemy hatchbacki odchodzą do lamusa.
No to zaczynam:
OII 1.4 TSI DSG kupiona X.2009r. w Inter-Auto.
Konfiguracja: Ambiente plus:
- radio Swing i sterowanie w kierownicy - szkoda pieniędzy,
- skórzane fotele - wygląda bardzo dobrze, jak kogoś stać... u nas wybrała żona i każdego dnia się z tego cieszy. Ja bym nie wziął,
- koło zapasowe - nie przydało się, ale jest i dobrze,
- maxi-dot - ładny gadżet.
Brak: podgrzewanych foteli lub webasto - duuuuży błąd!!.
Do dzisiaj przebieg 55 tys. km. Jeździ na oleju Shell Helix z wymianą co 15 tys. km. Dlaczego? Przez przypadek. Niedokładnie przeczytałem opis na butli oleju. Przebiegi roczne auta nie są imponujące tak więc lepiej, że jest przeglądane raz do roku. Od początku eksploatacji zużył 1 litr oleju tzn. zużył tak od 0 do przebiegu około 20 tys. km. Potem nic nie zużywał. Cały czas wozi się pełna butelka zapasu w bagażniku.
Awarie: żadnych.
Usterki:
- od nowości auto ma kierownicę lekko skręconą w lewo - auto jeździ poprawnie, ale jest to denerwujące - raz poprawiłem, ale trochę za mało,
- świergoczący wiatrak wentylacji przyczyna: zapchany liśćmi filtr kabinowy - wymieniony na mój koszt - nie wchodzi w zakres gwarancji,
- smród z klimatyzacji po około 2.5 roku - samodzielne czyszczenie filtra kabinowego oraz przewodów pianką: pomogło - na razie nie śmierdzi,
- przepalone obie żarówki pozycji z przodu - wymiana samodzielna,
- leciutka szkoda parkingowa - próg i tylne prawe drzwi - naprawa z AC w Sinclan-bis,
- wymiana żarówek H7 na mocniejsze - ale te padły po 6 miesiącach i auto jeździ od 2 lat na żarówkach fabrycznych,
- 1 raz rozładowany akumulator - pozostała włączona mata podgrzewająca siedzenia,
- woda we wnęce koła zapasowego - tylko raz - przyczyną byłą niedomknięta klapa bagażnika - sprawdziłem, że alarm i Maxi-dot pokazują "zamknięte", ale klapa jest tylko "domknięta"
- wycieraczki wymienione 1 raz.
Usterki przewidywane:
- coś mi się nie podoba praca DSG - mało płynna na niskich biegach, błędów nie ma - sprawdziłem, ale to może być sprzęgło,
- zdarza się głośne krótkotrwałe uruchamianie silnika - zgłoszę problem przy przeglądzie 60 tys. km.
Eksploatacja: głównie codziennie po Warszawie około 40km - jedna osoba. Co kilka tygodni trasa 700km. Raz przejazd do Niemiec. Spalanie ogólne wg komputera: miasto 7.6 l/100km, trasa 5.5 l/100km - jestem zadowolony. Wyciszenie auta przyzwoite. Auto słabo nagrzewa się zimą. Klima OK. Przyspieszenia dobre.
1.4 TSI vs. 1.8TSI: silnik 1.4TSI jest głośniejszy przy mocnym depnięciu i wchodzi na wyższe obroty. 1.8TSI ma "głębię" mocy, lepiej brzmi i jest cichszy.
OII 1.8 TSI DSG kupiona w VII.2012 w Inter-Auto.
Konfiguracja: Ambiente plus:
- podgrzewane fotele - i bardzo dobrze!!,
sportowe fotele i kierownica 3-ramienna - warto i wygląda bardzo dobrze,
- koło zapasowe - nie przydało się, ale jest i dobrze,
- maxi-dot - ładny gadżet.
No i kurde żałuję, że w 2009 r. nie kupiłem od razu dwóch Octavii tylko zachciało mi się bawić w Citroeny C5. Kosztowny, baaardzo kosztowny błąd.
Usterki:
- od nowości auto ma kierownicę lekko skręconą w lewo – auto jeździ poprawnie, ale jest to denerwujące - do poprawy mam nadzieję na gwarancji.
Przebieg 3 tys. km. Eksploatacja: głównie w trasie, jedna do czterech osób na pokładzie. Spalanie ogólne od nowości wg komputera: 5.7 l/100km - jestem zadowolony. Zużycie oleju jakieś jest widoczne na bagnecie. 1 litr oleju Platinum (long drive) w zapasie.
Silnik 1.8 TSI DSG: silnik cichy i mocny. Z jakiś czas przejdzie tuning do 200KM. Zużycie w trasie i w mieście - zadowalające. Zdecydowanie lepsze jest połączenie 1.8TSI z DSG niż 1.4TSI z DSG. Przy 1.8TSI nie ma burczenia na małych prędkościach obrotowych jak to występuje w 1.4TSI. W 1.8TSI DSG nie dopuszcza do jazdy z prędkością obrotową silnika niższą niż 1400 obr/min czyli jazdy bez turbiny. 1.8TSI DSG lepiej redukuje biegi i pozostawia nam cały czas jakąś moc pod nogą. Przy 1.4TSI DSG spuszcza nisko obroty na stosunkowo wysokim biegu.
Ogólnie: spasowanie 1.8TSI z DSG jest dużo lepsze niż 1.4TSI z DSG.
No to na razie wystarczy tego bajkopisarstwa... :lol:
-
-
Re: OII 1.4TSI DSG i OII 1.8TSI DSG w kupie... czyli razem
Zamieszczone przez karpecik........
Ogólnie: spasowanie 1.8TSI z DSG jest dużo lepsze niż 1.4TSI z DSG.
No to na razie wystarczy tego bajkopisarstwa... :lol:
wymień Swinga na Columbusa wtedy docenisz i te sterowania z kierownicy i Maxi-Doty i zapewnie te dodatkowe głosniki kóre pewnie dostałeś do Swinga a o których nie wiesz. ;-)
generalnie dobra podstawa do modów.kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Re: OII 1.4TSI DSG i OII 1.8TSI DSG w kupie... czyli razem
wymień Swinga na Columbusa wtedy docenisz i te sterowania z kierownicy i Maxi-Doty i zapewnie te dodatkowe głosniki kóre pewnie dostałeś do Swinga a o których nie wiesz. ;-)
generalnie dobra podstawa do modów.[/quote]
Co masz na myśli pisząc o tych głośnikach? Dodatkowe 4 głośniki za które płaci się extra? No to wtedy wie się, że są.
Komentarz
-
-
Ceed1, miałem na mysli to ze columbus gra lepiej i że wtedy lepiej słychać te 4 dodatkowe głosniki (z tyłu).kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Re: OII 1.4TSI DSG i OII 1.8TSI DSG w kupie... czyli razem
Zamieszczone przez karpecikdot 1.4tsi:Spalanie ogólne wg komputera: miasto 7.6 l/100km, trasa 5.5 l/100km
dot 1.8tsi:Spalanie ogólne od nowości wg komputera: 5.7 l/100km
No to na razie wystarczy tego bajkopisarstwa... :lol:
Tak samo ogolne spalanie 5,7ltr/100km w 1.8tsi tez troche niewiarygodne.Tak jak sam napisales : bajkopisarstwo.Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108Karpecik, jakies nowosci z ujezdzania dwoch O2?
[ Dodano: Sob 02 Lut, 13 09:56 ]
Zamieszczone przez fanZamieszczone przez karpecikdot 1.4tsi:Spalanie ogólne wg komputera: miasto 7.6 l/100km, trasa 5.5 l/100km
dot 1.8tsi:Spalanie ogólne od nowości wg komputera: 5.7 l/100km
No to na razie wystarczy tego bajkopisarstwa... :lol:
Tak samo ogolne spalanie 5,7ltr/100km w 1.8tsi tez troche niewiarygodne.Tak jak sam napisales : bajkopisarstwo.
Mówisz mało te 5.5 l/100km? I jazda nudna? A jeździj szybciej. Budżet potrzebuje twoich pieniędzy i za paliwo i za mandaty.
Komentarz
-
-
Kolego te 5,7 l/100 km w 1.8 TSI z DSG to nawet w laboratoryjnych warunkach nijak wychodzi Jeżdżę tym samym autem od dwóch lat to wiem coś na ten temat. Przy jeździe 90 km/h z włączonym tempomatem spalanie wychodzi 6,7 l na trasie pod warunkiem że się dużo nie hamuje i nie przyspiesza Jeśli faktycznie masz 5,7 to pytanie zasadnicze po co Ci te 160 kucy bo przy normalnej jeździe - czytaj dynamicznej - to wychodzi co najmniej 9 l/100 km? Nie lepiej było wziąć 1.6 MPI w gazie? A sorry tam chyba nie ma opcji DSG
Jak któryś z przedmówców napisał - jak dla mnie również bajkopisarstwo
Komentarz
-
-
goncjusz, 5.7l/100km to miałem ostatnio na trasie Kłodzko - Wrocław, po prostu przy 1 pasmowej drodze z autami po horyzont i rodziną w aucie dałem sobie spokój z wyprzedzaniem. 6.3l/100 mam standardowo na trasie w weekend z prędkościami 60 w terenie zabudowanym i 110 poza. Ogólnie dla 1.8TSI można zdroworozsądkowo przyjąć 6.0l/100km na trasie 10.0 l/100km w mieście.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108Zamieszczone przez karpecikMówisz mało te 5.5 l/100km? I jazda nudna? A jeździj szybciej. Budżet potrzebuje twoich pieniędzy i za paliwo i za mandaty.
uwazam tak samoPozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
goncjusz. 6,7 przy 90 w trasie to sorry ale Ty chyba jeździć nie umiesz. Zorr ja Ci wierzę, ponieważ wiem ile potrafi spalić 1,4 przy jeździe zgodnie z przepisami ( albo 10-15 szybciej ). Powiem tyle - bardzo mało. W tych silnikach jest ukryty jeden podstawowy sekret. Jak hamujesz silnikiem to jedziesz w "nieskończoność" a prędkość bardzo wolno maleje. Wtedy spalanie leci w dół na łeb na szyję. I co by tu ktoś sią nie mądrzył to takie są fakty. Przy pałowaniu wszystkie wyniki spalania razy 2 ( przynajmniej ).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108Zamieszczone przez karpecikMówisz mało te 5.5 l/100km? I jazda nudna? A jeździj szybciej. Budżet potrzebuje twoich pieniędzy i za paliwo i za mandaty.
uwazam tak samoPozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Komentarz