Hej.
W moim Oktawianie nie posiadam ESP, a jedynie ASR i inne mniej ważne trzyliterowe skróty na liście wyposażenia.
Jednak... dzisiaj podczas śnieżycy w Warszawie śmigałem nieco na letnich oponkach. Eksperymentalnie pojechałem na duży ośnieżony parking. Na nim chciałem zrobić test łosia i to wielokrotnie. Podczas nagłych manewrów czułem na kołach to specyficzne "chrumkanie" takie same jak przy działaniu ABSu, jednak nie hamowałem. Na desce nic nie błyskało.
Auta nie udało mi się wyprowadzić z trakcji. Wiecie w czym rzecz? Skąd to "chrumkanie"?
No to kompletnie nie rozumiem tego auta
Sprawdziłem w książce kody wyposażenia i nie widnieje tam ESP, nawet nie mam wyłącznika ESP, a jedynie ASR.
Nawet ostatecznie zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. Rozpędziłem się do 40 km/h i dałem na luz. Skręciłem gwałtownie kierą o 180 stopni. Też pojawiało się chrumkanie )) Auto jechało stabilnie jak po niteczce.
No to kompletnie nie rozumiem tego auta
Sprawdziłem w książce kody wyposażenia i nie widnieje tam ESP, nawet nie mam wyłącznika ESP, a jedynie ASR.
Nawet ostatecznie zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. Rozpędziłem się do 40 km/h i dałem na luz. Skręciłem gwałtownie kierą o 180 stopni. Też pojawiało się chrumkanie )) Auto jechało stabilnie jak po niteczce.
u mnie na wyłączniku tez nie pisze esp off tylko asr off ale z tego co mi sie wydaję nowe auta wychodzące z fabryki muszą mieć w dzisiejszych czasach esp
u mnie na wyłączniku tez nie pisze esp off tylko asr off ale z tego co mi sie wydaję nowe auta wychodzące z fabryki muszą mieć w dzisiejszych czasach esp
Ten przepis dotyczy nowych modeli, które otrzymały świadectwo homologacji po 1 listopada 2011 roku. Modele, które na rynek weszły przed tym okresem będą musiały mieć seryjne esp od 2014 roku.
ASR - to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). W fazie przyspieszenia pojazdu jeśli jakieś koło (lub kilka kół) ma tendencje do poślizgu, układ za pośrednictwem swojego kalkulatora optymalizuje poślizg opon.
w związku ze śliską nawierzchnią też odczułem działanie tego systemu (np. gdy ruszałem spod świateł), dlatego stawiam na ASR (mnie paliła się kontrolka)
o ile mi wiadomo wszystkie O2 FL są wyposażone w ESP i tyle
Od jakiegoś konkretnego rocznika, czy od początku istnienia O2 FL? Pytam, bo jak zamawiałem swoją O2 FL w wersji podstawowej, to ESP było dostępne za dopłatą w pakiecie "elektronicznych pomocników" typu HHC, których nie potrzebowałem i których nie zamówiłem.
zamawiałem swoją O2 FL w wersji podstawowej, to ESP było dostępne za dopłatą w pakiecie "elektronicznych pomocników" typu HHC, których nie potrzebowałem i których nie
bardzo dziwne, mój ojciec ma jedną z pierwszych O2 FL w Polsce, w dodatku w najbiedniejszej wersji i ma w standardzie ESP, wtedy też, był to jeden z atutów O2, że wprowadzają ten standard jeszcze przed wprowadzeniem przepisów odnośnie obowiązkowego wyposażenia nowych samochodów.
dla mnie dziwne jest to co mówisz, kiedy zamawiałeś\odbierałeś?
[ Dodano: Wto 30 Paź, 12 09:09 ]
ok, widzę, że Twoja to 2011\2012, nie śledziłem cenników, ale z tego co mówisz, jeśli tak jest, to wygląda na to, że to kolejna oszczędność w stosunku do starszych samochodów
np. ojca mint wyglada tak jak mój jeżeli chodzi o środek, min. plastiki z tyłu, które później były już gorsze...
czyżby później wycofali się ze standardowego ESP :?: :!:
[ Dodano: Wto 30 Paź, 12 09:11 ]
w tej chwili widzę, że ESP jest standardowym wyposażeniem.
[ Dodano: Wto 30 Paź, 12 09:13 ] aaaaaale, kolego, jeśli kupowałeś auto w Czechach, to może mieć ono zupełnie inną specyfikację niż w Polsce, ot i wszystko.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
W moim Oktawianie nie posiadam ESP, a jedynie ASR i inne mniej ważne trzyliterowe skróty na liście wyposażenia.
od momentu kiedy ESP jest "obowiązkowe" to nie ma możliwość jego wyłączenia, ma działać cały czas i tyle dlatego na przycisku masz tylko ASR OFF, którego wyłączenia czasami pomaga z wygrzebaniu się z błota itp. w octavi to chyba od 2008 roku wprowadzili na wyposażenie seryjne.
Sprawa z ESP w Octaviach II i Tour II wygladała nastepująco:
- O II z przed liftu - ESP by,ł ale za dopłatą.
- O II FL (od 2009r.) - ESP w standardzie w każdej jednej wersji wyposazenia.
- O Tour II - ESP brak, nawet za dopłatą.
Problem w tym wątku wynika natomiast z czegoś innego. Mianowicie, autor w tytule wątku pisze, o O Tour II (która ESP mieć nie mogła nawet za dopłatą), a w profilu ma O II FL (która ESP miała w standarcie) 8)
Tak wiecm oze niech auto watku sprecyzuje, o jakie auto mu chodzi !!
Tu kolego się mylisz Ja mam ESP można było za dopłatą zamówić.
Niestety ten przycisk z samochodzikiem to tylko wyłączenie ASR. I tu mam pytanie do osób bardziej ogarniętych w temacie. Czy da się jakoś wyłączyć ESP ( zmienić kodowanie czy dorobić dodatkowy przycisk - widziałem w jakiejś O2 ze gość miał 2 przyciski osobno ASR i ESP). Czy pozostaje mi wyjmowanie bezpiecznika?
chrumkanie można różnie zinterpretować, skoro auto wpada w poślizg i jedno z kół zostanie przyhamowane to własnie będzie taki a nie inny odgłos, podobny odgłos do tego jak sie włącza abs.
Hej. Profil jest już zaktualizowany. Tak, chodzi o nowego Tura, kupionego w tym roku.
Tury mają opcję z ESP, - mój kumpel posiada. I on zamiast wyłącznika ASR ma wyłącznik ESP.
Może ktoś z Was z Wawy ma VAGa żeby to sprawdzić? O ile VAGiem da się to zweryfikować... Nie znam się...
Komentarz