Zamieszczone przez OrsonTSI
Zima a OC2 1.2 TSI 105 KM
Zwiń
X
-
Zima a OC2 1.2 TSI 105 KM
Sorry,że zakładam nowy temat. O TSI z różnymi silnikami jest sporo, ale o 1.2 TSI 105 KM wręcz mało. Od miesiąca posiadam OC2 kombi 1.2 TSI 105 KM w manualu.
Przejechałem ok. 1500 km - auto jak mówią mechanicy się jeszcze układa.
Pytanie do posiadaczy OC2 1.2 TSI 105 KM - jakie są wasze odczucia po kilku dniach zimy -
- szybkość nagrzewania na mrozie tj. w ostatnie dni ( po ilu km łapie 90 stopni, w jakiej trasie)
- jak oceniacie nadmuch jak jest mróz - poniżej zera - czy spełnia Wasze oczekiwania
- ile wam palą te autlka Wam na mieście ( wiem że o tym już trochę było - mnie wychodzi średnio 7,5 z całego przebiegu, teraz po mieście spala 9,5-10, trasy ok. 40 km - średnio 5,6-5,9 ).
Najbardziej przeraża mnie szybkość nagrzewania silnika na mrozie - ok. 13 km jazdy.
W porównaniu do B5 1.9 TDI 90KM jakie miałem poprzednio - dłuuugo.
Sam nadmuch nie zachwyca mnie również - ten typ tak ma?
-
-
widać ktoś szczerze napisał o spalanju tsi po mieście. jak mi jeden użytkownik. fabii rs wciskal ze 1.4 tsi 180 hp pali mu po mieście w tej samej budzie co moja niewiele więcej niż mój 1.6tdi to zwatpilem w opinie z forum. co do. pytań autora. tsi 1.2 rozgrzewa się wolno. to jest potwierdzone przez użytkowników. wiadomo ze jak nie rozgrzane to nie dmucha ciepło. dpalanie zacne.
nie wiem czy jest dojrzewanie jak w moim dieslu. bo u mnie cieplo leci prawie od razu.. co xo. iekawostek nadal spalanie nie pdzekracza 7 l
Komentarz
-
-
Mam co prawda CAXA ale też uważam że się powoli zagrzewa. Dodam jeszcze że startując z zimnego silnika jak temp. silnika osiąga około tych 90 st to temp oleju ma dopiero jakieś 50 st. Oczywiście jazda spokojna bez kręcenia podczas przyspieszania powyżej 3k a potem podczas płynnej jazdy około 2k. Do póki nie osiągnie temp roboczej pali dużo więc jak ktoś robi krótkie odcinki (do 10-15 km) to trudno zejść ze spalaniem niżej jak 8-9l nawet w mało zakorkowanym mieście
Komentarz
-
-
Najbardziej przeraża mnie szybkość nagrzewania silnika na mrozie - ok. 13 km jazdy.
Zamieszczone przez eaglemirekjak temp. silnika osiąga około tych 90 st to temp oleju ma dopiero jakieś 50 st.
Komentarz
-
-
Ja mam 1,8TSI i w czasie mrozów dość długo się nagrzewa, a zalezy mi żeby szybko nagrzewało się wnętrze . I zastanawiam się czy na zimę nie zasłonić fragmentu chłodnicy ale z tego co wiem to są trzy chłodnice. Czy ktoś wie jak to zrobić, żeby zasłonić tylko chłodnicę od chłodzenia silnika ?? A może to nie ma znaczenia jeśli zasłonie jak leci...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jasiek81Ja mam 1,8TSI i w czasie mrozów dość długo się nagrzewa, a zalezy mi żeby szybko nagrzewało się wnętrze .
Jak dla mnie kazda benzyna sie nagrzewa szybciutko, pojezdzijcie tdi CR, to pogadamy
Jak nadal bedzie za wolno, zastosuj kroki jak wyzej mowilem, zaslanianie chlodnicy to juz ostatecznosc.
Zapomnailem o tym, ze seryjnie nie ma pelnej plyty pod silnikiem, wiec moze to tez warto sprawdzic, ja mam plena i to z dosc grubego tworzywa, moze dlatego nie narzekam na lapanie temp.
Zamieszczone przez mkulbteraz po mieście spala 9,5-10
Kruca, mnie nie chce wziac wiecej jak 10,5 i to na krotkich odc,a jak nagrzany to wiecej jak 9,5 po miescie tez nie wezmie.
Zamieszczone przez xtremesystemsnie wiem czy jest dojrzewanie jak w moim dieslu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkulbteraz po mieście spala 9,5-10
Kruca, mnie nie chce wziac wiecej jak 10,5 i to na krotkich odc,a jak nagrzany to wiecej jak 9,5 po miescie tez nie wezmie.
W pasku była skrzynia 5-ka, tu jest 6-ka i tu myślę że tkwi mój problem ze spalaniem po mieście. Piotrków to miasto gdzie ostatnio aut się namnożyło dużo co widać na parkingach i ulicach , dodatkowo krótkie odcinki między światłami, niezsynchronizowane.
Dziś bez gaszenia zrobiłem ok. 9 km - komp pokazał 10,5 spalanie, ale na te km złożyły się 5 x światła po min. 60 sekund , trzy ronda z korkami. Tż jak mawia koleżanka , która ma OC2 1.8 TSI 160 km, trzeba się nauczyć takim autkiem jeżdzić. Będę próbował.
Jak szybko biegi zmieniacie , przy jakich prędkościach?. To co sugeruje komp. są dla mnie za szybko i może jakbym zmieniał ze wskazaniami kompa byłoby mniej.
Co do osłony silnika, byłem w poniedziałek w serwie chlapacze p-t założyć i to się udało, ale nie udało się założyć dodatkowej pełnej osłony silnika od dołu - nie ma takiej ponoć części dla benzyniaka i osłona od diesla nie pasuje - prawie obciera w pewnym miejscu o wydech. Ma ktoś dodatkową osłonę?
1.2 TSI 105 Km jest 8V, a 1.4. TSI 16 V.
Na dynamikę nie narzekam.
Jakie są różnice realne - pytanie od laika, między 8V a 16V w TSI.
Komentarz
-
-
Ja jadę do pracy w jedną stronę ok. 10 km. W większości droga krajowa i tylko jedne światła w samym mieście (właściwie przedmieściu). Po ok. 5 - 6 km robi się ciepło w środku (ale bez przesady). Spalanie przy firmie wg kompa 8,6 l/100 km. Dziś u mnie było rano na dworze - 6. Samochód trzymam w garażu. Aha mam wyciszenie pod maską i pełną osłonę pod silnikiem (w polo TSI jest fabrycznie pełna). Generalnie wszystkie moje poprzednie auta nagrzewały się szybciej.Golf VII TDI Variant
Komentarz
-
-
Re: Zima a OC2 1.2 TSI 105 KM
Zamieszczone przez mkulbSorry,że zakładam nowy temat. O TSI z różnymi silnikami jest sporo, ale o 1.2 TSI 105 KM wręcz mało. Od miesiąca posiadam OC2 kombi 1.2 TSI 105 KM w manualu.
Przejechałem ok. 1500 km - auto jak mówią mechanicy się jeszcze układa.
Pytanie do posiadaczy OC2 1.2 TSI 105 KM - jakie są wasze odczucia po kilku dniach zimy -
- szybkość nagrzewania na mrozie tj. w ostatnie dni ( po ilu km łapie 90 stopni, w jakiej trasie)
- jak oceniacie nadmuch jak jest mróz - poniżej zera - czy spełnia Wasze oczekiwania
- ile wam palą te autlka Wam na mieście ( wiem że o tym już trochę było - mnie wychodzi średnio 7,5 z całego przebiegu, teraz po mieście spala 9,5-10, trasy ok. 40 km - średnio 5,6-5,9 ).
Najbardziej przeraża mnie szybkość nagrzewania silnika na mrozie - ok. 13 km jazdy.
W porównaniu do B5 1.9 TDI 90KM jakie miałem poprzednio - dłuuugo.
Sam nadmuch nie zachwyca mnie również - ten typ tak ma?
Nagrzewanie się słabe, niestety im silnik wydajniejszy tym ogrzewanie gorsze. Straty cieplne w tych silnikach są dużo niższe niż w innych Pb, stąd nagrzewa się kiepsko. Być może gdyby go nieco cisnąć od zimnego nagrzał by się szybciej, ale szkoda motoru.
Póki co jestem bardzo zadowolony, wnerwia mnie nieco parowanie szyby tylnej i spryskiwacze reflektorów które żłopią płyn jak Niemcy piwsko na october fest
Spalanie w dużej mierze zależy od stylu jazdy, trzeba nauczyć się tym silnikiem jeździć.Octavia II FL 1.2 TSI Elegance
,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''
Komentarz
-
-
1.4 tsi CAXA , spalanie średnie od nowości 7,9 litra , teraz przy mrozach oscyluje ciągle przy 9 litrach na setke , jazda spokojna bez wariactw , jezdze do pracy 15 km w jedną strone , nagrzewa sie tragicznie wolno , własciwie jak juz dojezdzam do pracy to dopiero zaczyna byc cieplo w aucie , gdybym mógł to bym zalozyl webasto silnika , ale nie mam pojecia co i z czym sie je , dlatego narazie sie męczę , marznę niesamowicie w tym aucie.Napisane za pomocą batonika KitKat
Komentarz
-
-
Ogrzewanie w TSI to tragedia... Wcześniej miałem 1.6 i tam było ciepło o wiele szybciej... no ale wiadomo swoje też palił
Mnie poza ciągłym zimnem w samochodzie denerwuje, fakt, że jak nie jest jeszcze mocno dogrzany to włączenie nadmuchu na 3 bieg i temperatury na maksa powoduje spadek temperatury silnika na postoju i to taki zauważalny na wskaźnikach.
Nic chyba na to nie poradzimy... Gdzieś czytałem że nowa wersja 1.4 TSI ma mieć jakiś zintegrowany kolektor wydechowy do szybszego nagrzewania się silnika...
Ja jak na razie gromadzę akcesoria zimowe czyli:
- nagrzewnica elektryczna już leży w szafie,
- plany ogrzewany stołków już są
Komentarz
-
-
Re: Zima a OC2 1.2 TSI 105 KM
[quote="Pepcio"]
Mam OII FL 1.2 TSi, przejechane póki co 3700 km, średnie spalanie z kompa (TRIB 2) 6,4 teraz gdy mrozy podskoczyło z 6,2 . Trzy ostatnie tankowania 6,3 l / 6,6 l i ostatnie wczoraj z mrozów 6,9 ale sporo krótkich odcinków.
Nagrzewanie się słabe, niestety im silnik wydajniejszy tym ogrzewanie gorsze. Straty cieplne w tych silnikach są dużo niższe niż w innych Pb, stąd nagrzewa się kiepsko. Być może gdyby go nieco cisnąć od zimnego nagrzał by się szybciej, ale szkoda motoru.
Póki co jestem bardzo zadowolony, wnerwia mnie nieco parowanie szyby tylnej i spryskiwacze reflektorów które żłopią płyn jak Niemcy piwsko na october festSpalanie w dużej mierze zależy od stylu jazdy, trzeba nauczyć się tym silnikiem jeździć.[/quote]
Jeśli możesz, prośba o wskazówki jak jeżdzisz -jaki styl, jak zmieniasz biegi ( wedlug kompa, obrotów, prędkości, kiedy ) ?
Nie opanowałem jeszcze tego jak moim 1.2 TSI ekonomicznie pomykać- wskazówki mile widziane.
Syn pokazywał mi ostatnio stronę do nauki interraktywnej jak skodą tsi biegi zmieniać. Jak odnajdę - dorzucę do posta. Kiepsko mi szło..za późna zmiana biegu na wyższy i być może tu problem mój leży.
Komentarz
-
-
xtremesystems, "natomiast cieple powietrze dmucha po 1-2 km"
to ciepłe powietrze to można różnie interpretować. Ja mam też tdi i to "ciepłe powietrze" przy -10 na dworze to oznacza, że zaczyna poprostu coś letniego lecieć i stopniowo się nagrzewa, coraz lepiej i lepiej. Nie ma tam od razu nie wiadomo jakiej temperatury przecież. Ale z tego co piszą o tsi, to faktycznie tdi lepiej się grzeje.
U mnie też jest ok, tylko trochę trwa zanim wskazówka się róży z 50 stopni, jak się ruszy to już w miarę sprawnie idzie ku 90 (to też przez to, że egr jest out). Diesel jest z zasady technicznej silnikiem "sprawniejszym" pod względem spalania, więc w sumie nie ma co się dziwić tym sprawom temperaturowym.
Komentarz
-
-
Panowie, to że nasz silniki ( mam tu na myśli rodzinę silników TSI) rozgrzewają się wolno świadczy tylko i wyłącznie o bardzo dużej sprawności tych jednostek a co za tym idzie bardzo małych stratach cieplnych - i tutaj raczej bym się z tego cieszył a nie robił problem, że sie powoli rozgrzewają. Apropo różnych atrap i zaślepek to nic nie daje, tym nie da się oszukać czujników i termostatu. Zauważcie jedno że już po kilkunastu sekundach od uruchomienia silnik pracuje na biegu jałowym na obrotach standardowych a nie podwyższonych co przekłada się na obniżenie spalania.
Komentarz
-
-
Znacznie szybciej odczuwalne ciepełko pojawia się w autku, gdy zamiast nadmuchu na szybę usawię nawiew na wnętrze i nogi. O dziwo przednia szyba nie paruje, oczywiście musi być czysta. Co do spalania, to przy trasie ponad 30 km - tyle mam do pracy w czasie większych mrozów spalanie wzrasta o max 0,4 l na 100 km.
Komentarz
-
-
OctaviaFLKrak, sugerujesz że diesel, który się nagrzewa szybciej niż tsi jest silnikiem mniej sprawnym pod względem spalania?
Nowoczesne medium, porządkuje świat i dostarcza angażujące informacje, rozrywkę i usługi w czasie rzeczywistym. Przewodnik Polaków w wirtualnym świecie.
wcale nie powiedziałbym, że jak wolniej się nagrzewa = że silnik jest sprawniejszy. Bo rozumiem, że zimne ogrzewanie w tsi jest wynikiem wolnego nagrzewania się jednostki napędowej. Obroty spadające po niedługim czasie mogą według mnie być ustawione w ecu tsi czasowo a nie temperaturowo, ale może się mylę.A jeśli temperaturowo, to może oznacza, że bardzo nisko są ustawione poprostu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981OctaviaFLKrak, sugerujesz że diesel, który się nagrzewa szybciej niż tsi
A 2.0 tdi CR ktorym jezdze w t5 , bez fabrycznego dogrzewacza spalinowego (Webasto tylko wlanczane po uruchomieniu zaplonu automatycznie ponizej 5C na zewnatrz) byloby tam naprawde cienko. Chyba mylicie obecnosc cieplego powietrza w kabinie, dzieki elektrycznej grzalce, z nagrzewaniem sie motoru.
TSI nagrzewa sie zdecydowanie szybciej niz tdi (jezdze jeszcze TDI PD BKC a wczesniej mialem ATD), ale i tak wolniej niz zwykla benzynowka.
Zamieszczone przez OctaviaFLKrakPanowie, to że nasz silniki ( mam tu na myśli rodzinę silników TSI) rozgrzewają się wolno świadczy tylko i wyłącznie o bardzo dużej sprawności tych jednostek a co za tym idzie bardzo małych stratach cieplnych - i tutaj raczej bym się z tego cieszył a nie robił problem, że sie powoli rozgrzewają.
Zamieszczone przez OctaviaFLKrakApropo różnych atrap i zaślepek to nic nie daje, tym nie da się oszukać czujników i termostatu.
Bron Boze cokolwiek oszukiwac, ale mrozne powietrze przeplywa przez chlodnice, szczegolnie jak sie szybciej jedzie i chlodzi blok silnika, zaslepka ma temu przeciwdzialac, jak ktos sie leka przegrzania, to np. w t5 daje styropian lub tekturke za chlodnice, wtedy jakby co termostat sie otwiera i chlodnica dziala jak nalezy.
Komentarz
-
Komentarz