Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zima a OC2 1.2 TSI 105 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez iFi
    Ogrzewanie w TSI to tragedia... Wcześniej miałem 1.6 i tam było ciepło o wiele szybciej... no ale wiadomo swoje też palił

    Mnie poza ciągłym zimnem w samochodzie denerwuje, fakt, że jak nie jest jeszcze mocno dogrzany to włączenie nadmuchu na 3 bieg i temperatury na maksa powoduje spadek temperatury silnika na postoju i to taki zauważalny na wskaźnikach.

    Nic chyba na to nie poradzimy... Gdzieś czytałem że nowa wersja 1.4 TSI ma mieć jakiś zintegrowany kolektor wydechowy do szybszego nagrzewania się silnika...

    Ja jak na razie gromadzę akcesoria zimowe czyli:

    - nagrzewnica elektryczna już leży w szafie,
    - plany ogrzewany stołków już są
    Witam,

    Kolego jak się domyślam wymienioną przez Ciebie nagrzewnicę elektryczną będziesz montował w OII 1,4 TSI.
    Czy możesz zreferować jak przebiega proces montażu tej nagrzewnicy?
    Czy nagrzewnicę masz nową czy używkę?
    Jaki jest koszt nagrzewnicy?
    Czy sam będziesz montował tą nagrzewnicę czy masz już upatrzonego fachowca?
    W którym miejscu należy zamontować tą nagrzewnicę i jakie elementy jak mniemam kokpitu należy rozebrać?

    Komentarz


    • #27
      sezamek1, Tu masz tutorial:
      Forum - Octavia Club Polska
      Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
      Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

      Komentarz


      • #28
        W kwestii nagrzewania mogę porównać 2.0TFSI do 1.9TDi. Sprawdzone na tej samej trasie. W obu samochodach mam wskaźniki i zarówno olej jak i woda szybciej nabierają temperatury w tfsi. Im niższa temperatura na zewnątrz, tym różnica większa na korzyść tfsi.
        RS
        pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz


        • #29
          Ja mam porównanie 2.0 tdi cr skoda i 1.4 tsi golf....w skodzie silnik szybciej łapie temperaturę. Tak czy inaczej w tdi od lat w zime przysłaniam pół chłodnicy (w gorącej części) kartonem i jest nieźle. Zdarzyło mi sie, jadąc spokojnie w trasie na najwyższym biegu i grzejąc w środku, ze silnik tracił temperaturę....odkąd jest karton nic takiego nie ma miejsca ( oczywiście mowa o temperaturach -10-w dół). Wskazówka zawsze dochodzi do 90 i tak trzyma.


          Dzis jechałem zwykłym wolnossącym 1.6 .....nagrzewa sie błyskawicznie w porównaniu do TDI czy TSI

          pozdrawiam
          Octavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!

          SII FL 4x4 '14 2.0 TDI CFFB

          Komentarz


          • #30
            Jeśli chodzi o nagrzewanie z dzisiejszego dnia. Zmiany biegów przy 2.500 obr/min. Temperatura na zewnątrz -4,5°C. Dane z E-MFA.
            Po 2km temp. płynu chłodzącego 50°C a temp. oleju 35°C.
            Po 4,5km temp. płynu 70°C , oleju 56°C.
            Po 6km i 15minutach jazdy temp. płynu 80°C, oleju 70°C.
            Dalej temperatura płynu zostaje na poziomie 80°C a olej dochodzi do 80°C. Różnica wskazań między temperaturą płynu na desce rozdzielczej a na mfa wynosi średnio 10-13°C. Średnia różnica między temperaturą płynu a oleju jest u mnie 15°C. Tak więc przestrzegam przed mocnym piłowaniem auta, nawet jak temperatura płynu będzie na desce miała 90°C, bo faktycznie może wtedy mieć 75°C a olej 60°C.
            RS
            pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz


            • #31
              Tippo, kolega szwagier10 ma inne doświadczenia jak widać...
              też generalnie jestem zdania, że diesel się wolniej nagrzewa od benzyny, ale jak widać niekoniecznie tsi. Piszę o tdi pd vs tsi nowe.

              Komentarz


              • #32
                Na nagrzewanie się wnętrza nie narzekam. Po ok. 5km robi się przyjemnie ciepło. Zauważyłem taką ciekawostkę. Ze dwa razy zdarzyło się, że po ok 15, 20 km z kratek dmuchało letnim powietrzem, a pokrętło było ustawione maks na ciepło. Jednak wystarczyło cofnąć o "jeden ząbek" i dmuchało gorącym. Mieliście coś takiego?

                A propos spalania 1.2 TSI. Autem jeżdżę od nowości od września tego roku. Dotąd przejechałem ok. 18500km Trasa 70%, miasto 30%. Średnie spalanie 5,88l PB95/100km (PALIWO Z BP)

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez AdFa
                  A propos spalania 1.2 TSI. Autem jeżdżę od nowości od września tego roku. Dotąd przejechałem ok. 18500km Trasa 70%, miasto 30%. Średnie spalanie 5,88l PB95/100km (PALIWO Z BP)
                  Jakie trasy robisz, przebieg 18 500 km w 4 miesiace to głownie długie trasy , tak wiec pytanie taki średni Twój wyjazd to jak się rozkłada - startujesz zapewne w mieście - ile km przez miasto się przebijasz, potem trasa - ile km z jaką średnią prędkością itd..
                  Jak zmieniasz biegi? 3-ka - 30 km, 4-ka - 40, 5-ka - 50, 6-ka - 60 czy inaczej, przy założeniu równomiernej jazdy. jaki masz styl jazddy?

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez mkulb
                    Jakie trasy robisz, przebieg 18 500 km w 4 miesiace to głownie długie trasy , tak wiec pytanie taki średni Twój wyjazd to jak się rozkłada - startujesz zapewne w mieście - ile km przez miasto się przebijasz, potem trasa - ile km z jaką średnią prędkością itd..
                    Jak zmieniasz biegi? 3-ka - 30 km, 4-ka - 40, 5-ka - 50, 6-ka - 60 czy inaczej, przy założeniu równomiernej jazdy. jaki masz styl jazddy?
                    6-ka - 60 o matko... ile macie wtedy obrotów?
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz


                    • #35
                      kolega podał zapewne wedle podpowiadacza... obrotów jest tyle co u Ciebie jeśli masz ręczną...

                      przyznam że zimą jeżdżę raczej o bieg w dół względem tego co podpowiada komputer... inaczej ciężko rozgrzać silnik. latem nie widzę niczego złego w toczeniu się ma 6 przy 60-70, chcę przyśpieszyć to redukje i jadę...

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez pandzik
                        Skończcie sie ośmieszać wyliczając uszczelki, maty pod maske i sterty dodatkowych oslon ... -10 to -10 bez względu na dołożone szmatki.
                        Nie prawda, osłony mają znaczący wpływ na szybkość nagrzewania się silnika jak i co chyba ważniejsze na szybkość stygnięcia co ma spory wpływ podczas pokonywania odcinków drogi w krótkich odstępach czasu (Jedziesz z 15 km, 30 min postoju i jedziesz dalej itp itd)
                        Nikt się nie ośmiesza pisząc o tym, za to Ty wydajesz się bardzo hmmm napastliwy ?
                        Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                        ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez iFi
                          kolega podał zapewne wedle podpowiadacza... obrotów jest tyle co u Ciebie jeśli masz ręczną...

                          przyznam że zimą jeżdżę raczej o bieg w dół względem tego co podpowiada komputer... inaczej ciężko rozgrzać silnik. latem nie widzę niczego złego w toczeniu się ma 6 przy 60-70, chcę przyśpieszyć to redukje i jadę...
                          u mnie podpowiadacz podpowiada ~75 dla 6 biegu...

                          Jak zmieniacie na 6 przy 60km/h to się nie ma co dziwić że się wolno rozgrzewa...
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez AdFa
                            Na nagrzewanie się wnętrza nie narzekam. Po ok. 5km robi się przyjemnie ciepło. Zauważyłem taką ciekawostkę. Ze dwa razy zdarzyło się, że po ok 15, 20 km z kratek dmuchało letnim powietrzem, a pokrętło było ustawione maks na ciepło. Jednak wystarczyło cofnąć o "jeden ząbek" i dmuchało gorącym. Mieliście coś takiego?
                            Takiego efektu nie zauważyłem. Natomiast już kilka razy miałem przypadek, że jadąc dłuższy czas miałem wrażenie obniżania temperatury w samochodzie (było już całkiem ciepło i nagle robi się chłodniej). Wystarczyło przekroczyć 3000 obrotów i robiło się zauważalnie cieplej. Tzn powietrze z nawiewów zaczynało lecieć cieplejsze, żeby ktoś nie pomyślał, że emocje... :wink:
                            Pisał Sebastian

                            Komentarz


                            • #39
                              Pisałem już w innym wątku o nagrzewaniu i spalaniu 1.4 TSI w mieście, na krótkich odcinkach - 7km. Otóż, przede wszystkim tak jak napisał Ant, w 1.4 podobnie jak 2.0, nie ma co się sugerować temp. cieczy chłodzącej na desce, 90stopni na desce oznacza 75stopni odczytywane VCDSem, temp. oleju jest z natury 10-15stopni niższa. U mnie spalanie na dystansie 7km, rano, bez korków, nie przekraczając 90km/h potrafi spaść poniżej 7l/100km (bez grzałki elektrycznej), około litra więcej z włączoną grzałką PTC. Przed zamontowaniem grzałki PTC, ogrzanie wnętrza auta na tym dystansie przy temp. zewn. poniżej -10st. było praktycznie niemożliwe (potrafiły zamarznąć mi zamki w środku drzwi). Z grzałką, lekko ciepłe powietrze leci praktycznie zaraz (powiedzmy po 1km). Wystarcza do rozmrożenia/odparowania przedniej szyby. Teraz chwila o osłonach pod silnikiem, izomacie i zasłanianiu chłodnicy. Osłonę pod silnikiem mam od nowości, izomatę maski dołożyłem, i raczej nie wpływa na nagrzewanie silnika, ale z pewnością wpływa na jego chłodzenie (śnieg/szron na masce topnieje dużo później i nie na całej powierzchni jak to miało miejsce przed jej montażem). Wreszcie chłodnica, zważywszy na to, że na dystansach kilku km. w jeździe miejskiej, przy temp. poniżej -10st., temp. cieczy chłodzącej rzadko przekracza 80st.(realna, nie ta odczytywana z tablicy zegarów) co za tym idzie, termostat jest jedynie uchylony, chłodnica jest praktycznie letnia, dlatego też zasłoniłem ją praktycznie całą. Tylko i wyłącznie po to, aby jak najmniej lodowatego powietrza docierało do komory silnika. W kartonie, którym zasłoniłem całą chłodnicę, zrobiłem oczywiście klapki, które w razie wyjazdu w trasę mogę zawsze otworzyć tak, aby mniej więcej połowa chłodnicy miała przepływ. Podsumowując, chcesz mieć zimą ciepło w 1.2 lub 1.4 TSI, zamontuj grzałkę PTC, pod warunkiem posiadania mocnego alternatora

                              Uważam, że poważnym minusem naszych aut, jest włączenie nagrzewnicy w małym obwodzie chłodzenia bez zaworu blokującego przepływ przez nagrzewnicę. Dlatego też, w duże mrozy, włączenie nadmuchu z dużą siłą, potrafi wychłodzić silnik poprzez nagrzewnicę. Tak na prawdę potencjometr od regulacji temp. (przynajmniej w Climaticu), steruje pracą klapki odsłaniającej nagrzewnicę. Czyli bez względu na to czy potrzebujesz ogrzewania w danym momencie, czy nie i tak zimna ciecz płynie przez nagrzewnicę, wydłużając proces nagrzewania silnika.
                              Pozdrawiam,
                              Andys

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                widać ktoś szczerze napisał o spalanju tsi po mieście. jak mi jeden użytkownik. fabii rs wciskal ze 1.4 tsi 180 hp pali mu po mieście w tej samej budzie co moja niewiele więcej niż mój 1.6tdi to zwatpilem w opinie z forum.
                                Domyślam się, że mnie przywołałeś, więc pokaż proszę gdzie ja takie coś napisałem?
                                Proponowałem Ci już spotkanie i testy spalania, sprawa nadal aktualna.

                                Średnia! różnica z miasta, trasy, autostrady nie będzie większa niż 2 l.
                                W trasie może być nawet mniej w mieście nie wiem, bo niewiele po nim jeżdżę.

                                To teraz pokaż gdzie pisałem, że w MIEŚCIE pali RS niewiele więcej niż 1.6 TDI ?!

                                Komentarz


                                • #41
                                  ja tez jestem skory do testów. W każdej chwili ci udowodnie ze ze zimnego startu zrobimy 10-12km po miescie i ja bede mial spalanie 6,5-7 0 a ty zamknieszprzynajmniej dyszke. na autostradzie rs-a ratuje 7 stopniowe dsg. niestety w mieście nie wpłynie ono na spalanie

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    xtremesystems, pokaż gdzie napisałem, że spali niewiele więcej w MIEŚCIE ?!!!

                                    W ogóle nie ratuje DSG7 na autostradzie: przełożenie 7 bieg: 0.795 także dość krótkie.

                                    Poniżej masz kilka ciekawych statystyk bardzo wiarygodnych, bo próba jest dość duża.
                                    Porównując 1.6 TDI do 1.4 TSI weź pod uwagę, że ludzie RS'ami się też nimi "bawią" i spalanie jest nieco większe z tego tytułu.
                                    Ja od kupna średnie mam 7,2 l. Z miasta nie korzystam, ale ze 180 KM owszem.

                                    A dokładnie przyjrzyj się 1.6 TDI vs 1.2 TSI, bo mają tą samą moc i tak naprawdę to je należy porównywać.

                                    1.4 TSI 180 KM: średnio: 7,9 l /100km
                                    Benzinverbrauch: Skoda - Fabia - Spritmonitor.de

                                    1.2 TSI 105 KM: średnio 6,7 l /100km
                                    Benzinverbrauch: Skoda - Fabia - Spritmonitor.de

                                    1.6 TDI 105 KM: średnio 5,24l /100km
                                    Dieselverbrauch: Skoda - Fabia - Spritmonitor.de

                                    1.6 TDI to naprawdę fajny silnik, ale biorąc pod uwagę różnicę w spalaniu i cenie zakupu,
                                    to wybór jest trudny i kontrowersyjny w porównaniu do 1.2 TSI.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      ponieważ tak zachwycasz sie sie spalaniem 1.4 tsi staram sie troche sprowadzić cie na ziemię. rs jest bardzo fajnym autem ale spalanie niskie i akceptowane bedzie miał tylko na drogach krajowych i ewentualnie autostradzie. a teoretycznie benzyna jest do miasta. a w mieście tam gdzie jest przeznaczenie tego auta pali jak smok. jesli 1.2 po mieście na zimno pali w okolicach 9 to dopiero ile pali 1.4.

                                      druga sprawa ze to nie jest zwykły 1.4 jak octavii który ma 122hp. tylko na maxa wysilone 180 wiec musi palic wiecej. a użytkownicy 1.4 octavii raportuja niraz 10/100po mieście


                                      trzecia sprawa ze zastanawiam się jaki przebieg wytrzyma tak wysilona jednostka. bo 180 hp to minimum 1.8 a zazwyczaj 2.0tsi maja .


                                      1.6tdi natomiast nie byl atrakcyjny przy zakupie. ale teraz sie staje. chipuja go na 130-140 hp i mozna bez problemu wywalic dpf. dodatkowo przy zabawie nie spali wiecej jak 9

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        ponieważ tak zachwycasz sie sie spalaniem 1.4 tsi
                                        Nadal czekam, pokaż go to palcem :lol:

                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        tam gdzie jest przeznaczenie tego auta pali jak smok.
                                        Oczywiście, lać trzeba wiadrami
                                        Na torze potrafi wypić 40l /100km :lol:

                                        W takim razie napisz konkretnie ile litrów więcej od 1.6 TDI 105 KM spali 1.4 TSI 180 KM w mieście średnio ??

                                        O tym wysileniu napisz tym którzy robią program na 210-215 KM

                                        Ja się nie zachwycam po pierwsze, tylko opieram na obiektywnych faktach, przytoczyłem Ci statystyki, ale rozumiem, że one też kłamią na niekorzyść.

                                        Nadal polecam porównywać 1.6 TDI do 1.2 TSI w takich dyskusjach.
                                        1.4 TSI można porównać jako ciekawostkę.

                                        A odezwałem się, bo wypisujesz BZDURY na mój temat, a tego nikt nie lubi 8)
                                        Z mojej strony EOT.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          xtremesystems, sporo gdybania...
                                          - 1.4TSI spali w najgorszym przypadku o 15% więcej niż 1.2TSI (porównanie Link.)
                                          - 1.4TSI 180KM wcale nie musi spalać więcej niż 1.4TSI 122KM (to tak jak w dieslach tej samej pojemności a różnej mocy, spalanie podawane przez producenta jest praktycznie takie samo a moc inna, w przypadku 1.4TSI mamy do obsłużenia kompresor, więc jest tam jakieś dodatkowe obciążenie dla silnika)
                                          - wytrzymałość 1.4TSI 180KM - tak naprawdę to nic nie wiemy... dodatkowo nie dla każdego bezawaryjne przebiegi 200tys i więcej są głównym wyznacznikiem wyboru silnika.
                                          - diesle w skodzie są drogie i nie zmieni tego możliwość zrobienia chipa oraz możliwość usunięcia dpf (ciekawe czy za to można dowód stracić?). Po prostu jak ktoś robi dużo km to mu się ten zakup zwróci i tyle.
                                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            tylko problem tu jest inny. zawsze mowilo się bena do miasta diesel na trase. a paradoksalnie miedzy tsi a nowymi tdi najmniejsza różnica jest na trasie. i użytkownicy tsi skarżą sie na to na co zawsze skarzyli sie dieslowcy - ze im sie dlugo nagrzewa. to jesli ni tdi do miasta i tsi tez nue. to co?
                                            przypominam ze o2 jest oststnia z mpi

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              tylko problem tu jest inny. zawsze mowilo się bena do miasta diesel na trase. a paradoksalnie miedzy tsi a nowymi tdi najmniejsza różnica jest na trasie.
                                              tak zawsze było, na trasie różnica między dieslem a benzyną zawsze była minimalna, oczywiście o ile trasa to nie autostrada.

                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              ... i użytkownicy tsi skarżą sie na to na co zawsze skarzyli sie dieslowcy - ze im sie dlugo nagrzewa. to jesli ni tdi do miasta i tsi tez nue. to co?
                                              nie wiem czy czas nagrzewania to dobre kryterium wyboru silnika do miasta ;-)
                                              ewentualnie zawsze można założyć: podgrzewane fotele i/lub elektryczne grzałki i/lub webasto?

                                              PS Moje 1.8TSI rozgrzewa się w mieście podobnie do poprzedniego silnika benzynowego 1.4 87KM. W sumie paliły podobnie, więc ma to sens.
                                              Na trasie 1.8TSI nie wytraca tak bardzo ciepła jak 1.4.
                                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                TDI w octavii niestety jest bardzo drogi w porównaniu z ekwiwalentem benzynowym... Jeśli do tego doliczysz koszt czipa i usunięcia DPF plus sraka na każdym przeglądzie czy w końcu jakoś się ktoś nie skapnie to ja dziękuję...

                                                Nowa O3 ma mieć jednostki TSI ze zintegrowanym kolektorem wydechowym więc ma się nagrzewać szybciej...

                                                A tak poza tym to te porównania są o kant tyłka rozbić... Jedyne co chciał bym zobaczyć to taki test, że Koledzy się spotykają i robią dwie trasy...

                                                Najpierw prowadzi 1.6 TDI a 1.4 TSI ma się za nim trzymać, a później odwrotnie i porównanie wyników

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez mkulb
                                                  Zamieszczone przez AdFa
                                                  A propos spalania 1.2 TSI. Autem jeżdżę od nowości od września tego roku. Dotąd przejechałem ok. 18500km Trasa 70%, miasto 30%. Średnie spalanie 5,88l PB95/100km (PALIWO Z BP)
                                                  Jakie trasy robisz, przebieg 18 500 km w 4 miesiace to głownie długie trasy , tak wiec pytanie taki średni Twój wyjazd to jak się rozkłada - startujesz zapewne w mieście - ile km przez miasto się przebijasz, potem trasa - ile km z jaką średnią prędkością itd..

                                                  Startuje z Warszawy. Generalnie z rana wyjeżdżam, kiedy korki są na trasach wjazdowych, a ja płynnie wydostaje się ze stolicy. Wyjazdy mam różne. Jednego dnia 100km krajową "7" na Gdańsk, innego Autostrada A2 do Poznania. Generalnie w każdym kierunku Polski. W Warszawie staram się jechać głównymi drogami, płynnie. Widzę co się dzieje przede mną i dostosowuje prędkość tak, aby nie stać na światłach. Trasa-jeżdżę prędkościami dozwolonymi maksymalnymi, czy to DK, czy ekspresówka i czy autostrada. Często hamuje silnikiem.


                                                  Jak zmieniasz biegi? 3-ka - 30 km, 4-ka - 40, 5-ka - 50, 6-ka - 60 czy inaczej, przy założeniu równomiernej jazdy. jaki masz styl jazddy?
                                                  Nie zawsze sugeruje się ekonomizerem. Mam starą zasadę na pierwszych trzech, czterech biegach-płynnie i w miarę szybko rozpędzam się do ok 2500 obr/min i wrzucam kolejny bieg. Na biegach piątym i szóstym sugeruje się "ekonomizerem" w postaci strzałek

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez AdFa
                                                    pierwszych trzech, czterech biegach-płynnie i w miarę szybko rozpędzam się do ok 2500 obr/min
                                                    Niewiele się to różni w takim razie wobec tego co pokazują strzałki...

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X