Ja mam tak:
[O2] octavia II przed FL 1.9tdi 105KM czy 2.0tdi 140KM???
Zwiń
X
-
[O2] octavia II przed FL 1.9tdi 105KM czy 2.0tdi 140KM???
Witajcie Szkodnikomaniacy,
pomozcie mi odpowiedziec na pytanie zawarte w temcie postu. Chcialbym sie dowiedziec jak funkcjonuja te dwie jednostki na codzien. Prosze o Wasze spostrzezenia i uwagi.
Ponadto interesuje mnie tez zawieszenie tego samochodu, jakie zmiany zaszly w porownaniu z o1
-
-
robbox6, w 1.9 BXE od kiedyś tam są padające panewki (patrz wielki wątek na forum). W 2.0 BKD sporadycznie padające głowice, a cześciej turbiny wymagają regeneracji. Różnica taka, że panewki robiło wielu, a na kilkaset sztuk BKD były może 2 przypadki problemów z głowicą.
Logicznym jest, że przy spokojnej jeździe 1.9 to oszczędność. Przy bardziej dynamicznej jeździe lub na autostradzie pewnie to się wyrówna dzięki większej mocy 2.0. Patrz wątki o spalaniu na forum.
1.9 po chiptuningu dostaje około 140 KM, 2.0 po chiptuningu około 170-180 KM.
W tylnym zawieszeniu O2 ma wielowahacz zamiast belki skrętnej znanej z O1. Podobno lepiej się prowadzi. Ale IMO nie jest to jakaś kolosalna różnica.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
....2.0 TDI uznałbym za lepszy wybór:
1. skrzynia 6G i mocniejsza (02Q/MQ350 zamiast 0A4/MQ250), zakładam że mocniejsze półosie bo flansza 107 mm vs 100 mm
2. lepsze zawieszenie, tj co do konstrukcji takie same ale inna charakterystyka inne zwrotnice i średnica amortyzatora (55 mm vs 50 mm),
3. lepsze hamulce 288 vs 280 i niewspółmiernie niższe koszty przejścia na 312,
4. lepsza podatność na modyfikacje, tj samym remapem wartości dla których w 1.9 trzaby iść w zmiany mechaniczne, szerszy wał korbowy, inne korby, a jak na grubo to i GTB1756/2260 spokojnie się da zaaplikować....
....a co do bez czy tam awaryjności to stawiam hipotezę, że porównywalnie......silniki maja swoje bolączki a to panewki czy głowice a to szklanki czy klapy gaszace...etc
zaiweszenia do O1 nie porównuję, bo moje doświadczenia z 1.6 BFQ moga zachaczac o ogon rozkładu..... :szeroki_usmiech>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
Ja jeżdzę 2.0 TDI i nie narzekam, nalatane mam 205tysi. i oprocz dwumasy i klapy gaszącej nic nie robilem, choć z drugiej strony wczoraj jak byłem na serwisie klimy to w warsztacie stał VW Touran z takim samym silnikiem i przebiegiem 170 tysi. i z góry silnika nie zostalo nic, co dziwne nie zerwał się pasek, a górę przytarło i rozwaliło wałki,także nie ma reguły na trwalość tej jednostki.
Komentarz
-
Komentarz