Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] octavia II przed FL 1.9tdi 105KM czy 2.0tdi 140KM???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] octavia II przed FL 1.9tdi 105KM czy 2.0tdi 140KM???

    Ja mam tak:

  • #2
    [O2] octavia II przed FL 1.9tdi 105KM czy 2.0tdi 140KM???

    Witajcie Szkodnikomaniacy,
    pomozcie mi odpowiedziec na pytanie zawarte w temcie postu. Chcialbym sie dowiedziec jak funkcjonuja te dwie jednostki na codzien. Prosze o Wasze spostrzezenia i uwagi.
    Ponadto interesuje mnie tez zawieszenie tego samochodu, jakie zmiany zaszly w porownaniu z o1

    Komentarz


    • #3
      robbox6, w 1.9 BXE od kiedyś tam są padające panewki (patrz wielki wątek na forum). W 2.0 BKD sporadycznie padające głowice, a cześciej turbiny wymagają regeneracji. Różnica taka, że panewki robiło wielu, a na kilkaset sztuk BKD były może 2 przypadki problemów z głowicą.

      Logicznym jest, że przy spokojnej jeździe 1.9 to oszczędność. Przy bardziej dynamicznej jeździe lub na autostradzie pewnie to się wyrówna dzięki większej mocy 2.0. Patrz wątki o spalaniu na forum.

      1.9 po chiptuningu dostaje około 140 KM, 2.0 po chiptuningu około 170-180 KM.

      W tylnym zawieszeniu O2 ma wielowahacz zamiast belki skrętnej znanej z O1. Podobno lepiej się prowadzi. Ale IMO nie jest to jakaś kolosalna różnica.
      Ja tu tylko sprzątam...

      Komentarz


      • #4
        ....2.0 TDI uznałbym za lepszy wybór:

        1. skrzynia 6G i mocniejsza (02Q/MQ350 zamiast 0A4/MQ250), zakładam że mocniejsze półosie bo flansza 107 mm vs 100 mm
        2. lepsze zawieszenie, tj co do konstrukcji takie same ale inna charakterystyka inne zwrotnice i średnica amortyzatora (55 mm vs 50 mm),
        3. lepsze hamulce 288 vs 280 i niewspółmiernie niższe koszty przejścia na 312,
        4. lepsza podatność na modyfikacje, tj samym remapem wartości dla których w 1.9 trzaby iść w zmiany mechaniczne, szerszy wał korbowy, inne korby, a jak na grubo to i GTB1756/2260 spokojnie się da zaaplikować....

        ....a co do bez czy tam awaryjności to stawiam hipotezę, że porównywalnie......silniki maja swoje bolączki a to panewki czy głowice a to szklanki czy klapy gaszace...etc

        zaiweszenia do O1 nie porównuję, bo moje doświadczenia z 1.6 BFQ moga zachaczac o ogon rozkładu..... :szeroki_usmiech
        >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

        Komentarz


        • #5
          Ja jeżdzę 2.0 TDI i nie narzekam, nalatane mam 205tysi. i oprocz dwumasy i klapy gaszącej nic nie robilem, choć z drugiej strony wczoraj jak byłem na serwisie klimy to w warsztacie stał VW Touran z takim samym silnikiem i przebiegiem 170 tysi. i z góry silnika nie zostalo nic, co dziwne nie zerwał się pasek, a górę przytarło i rozwaliło wałki,także nie ma reguły na trwalość tej jednostki.

          Komentarz


          • #6
            zadariusz1, ale to nie jest ten sam silnik który masz u siebie
            różni sie kilkoma szczegółami choć podzespoły pasuja
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz


            • #7
              Ja mam 2.0 TDi (BKD) w A3 8P.
              Fura ma 100 tys km nalatane.. ori... procz padnietej klapy gaszacej... nie dam zlego slowa powiedziec na ten silnik.
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X