Czynnik układu klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dagmarastremel
    Classic
    • 2011
    • 37

    Czynnik układu klimatyzacji

    Ja nie piję alkoholu :cry:
    moje aukcje allegro :
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2832058
  • marcink_1
    Rider
    • 2010
    • 312

    #2
    Czynnik układu klimatyzacji

    Witam.
    Jutro wybieram się na przegląd klimatyzacji po 3,5 roku i chciałbym się dowiedzieć ile czynnika w układzie klimatyzacji powinno być w octavii II FL 1,4 TSI.
    Z góry dziękuję za szybką konkretną odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Marcin.

    Komentarz

    • shado
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 5315
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Dokładnie tyle ile jest napisane na naklejce pod maską (będzie coś ala R134s 750g czy jakoś tak).
      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

      Komentarz

      • gusiak11
        L&K
        • 2013
        • 1362
        • Ford

        #4
        ja kiedys słyszałem ze ucieka tego czynnika około 10% na rok
        http://carsdetailing.blogspot.com/

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          marcink_1, czynnika jest 525 ± 25 gram. W mojej po 3 latach było 725gram. Zresztą na nalepce na przednim pasie pod maską masz info.

          [ Dodano: Wto 30 Kwi, 13 06:17 ]
          Zamieszczone przez gusiak11
          ja kiedys słyszałem ze ucieka tego czynnika około 10% na rok
          W szczelnej klimie tyle nie ucieka. Przynajmniej u siebie po dwóch latach ubytku niezaobserwowalem.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • shado
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 5315
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez AdamB
            marcink_1, czynnika jest 525 ± 25 gram. W mojej po 3 latach było 725gram. Zresztą na nalepce na przednim pasie pod maską masz info.
            czyli po 3 latach było o 200g więcej niż powinno być?
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              #7
              Zamieszczone przez shado
              Zamieszczone przez AdamB
              marcink_1, czynnika jest 525 ± 25 gram. W mojej po 3 latach było 725gram. Zresztą na nalepce na przednim pasie pod maską masz info.
              czyli po 3 latach było o 200g więcej niż powinno być?
              Bo to była tak szczelna instalacja, że aż zasysała do środka od innych.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                shado, Fabrycznie było tyle nabite. Od tego czasu dwa razy wymieniałem czynnik i po nabiciu 550 gram tyle samo odzyskiwał.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • mirus1967
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 143
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  U mnie po 2,5 roku uzytkowania auta klima sie wylaczala,bylem dzis na przegladzie klimy i brak czynnika.Po nabiciu czynnika 750 gram klima chlodzi jak powinna.Brakowalo 350gram czynnika :shock:.Uklad podobno szczelny,wiec gdzie podzial sie czynnik.Najlepsze jest to ze na nalepce pisze jak byk ze wchodzi 525 gram czynnika. :evil:
                  mirus67

                  Komentarz

                  • czto
                    Rider
                    • 2010
                    • 546
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Koledzy, jak to jest z wymianą czynnika chłodzącego? Spotkałem się z dwoma szkołami:
                    1. wymiana czynnika co 2 lata,
                    2. wymiana czynnika gdy drastycznie spadła jego ilość w układzie.

                    Nawiązując do pkt 2, czy czynnik uzupełniamy czy wymieniany?

                    Dzięki
                    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                    2009 Renault Clio MTV 1.4
                    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                    Komentarz

                    • TomekRs
                      RS
                      • 2011
                      • 1670

                      #11
                      Slyszalem, ze nie powinno sie nabijac wiecej niz jest napisane bo mozna caly uklad uszkodzic. U mnie tez w rok ubylo czynnika a uklad szczelny.

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        #12
                        Zamieszczone przez czto
                        Koledzy, jak to jest z wymianą czynnika chłodzącego? Spotkałem się z dwoma szkołami:
                        1. wymiana czynnika co 2 lata,
                        2. wymiana czynnika gdy drastycznie spadła jego ilość w układzie.

                        Nawiązując do pkt 2, czy czynnik uzupełniamy czy wymieniany?

                        Dzięki
                        1. ja teraz zrobiłem po dwóch latach
                        2. nie uzupełniamy, tylko koleś podłącza maszynkę, spuszcza czynnik z układu i następnie uzupełnia do oporu


                        czto u nas siedzi 525g
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • czto
                          Rider
                          • 2010
                          • 546
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          luki dzięki za info
                          Ja też w tym roku wymieniłem czynnik. Zastanawiałem się tylko, czy aby dobrze zrobiłem.
                          2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                          2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                          2009 Renault Clio MTV 1.4
                          2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                          2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                          Komentarz

                          • shado
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 5315
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            na pewno źle zrobiłeś :diabelski_usmiech
                            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                            Komentarz

                            • mirek_p11
                              RS
                              • 2010
                              • 6630
                              • Volkswagen
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              a olej też Wam wymienili? Ostatnio miałem serwis klimy i dowiedziałem się, że co dwa latka powinno się wymienić olej i czynnik a co 3-4 latka dodatkowo filtr osuszacza.

                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                              Fotki
                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                              Fotki

                              Komentarz

                              • LUKI
                                RS
                                • 2005
                                • 5776

                                #16
                                Zamieszczone przez mirek_p11
                                a olej też Wam wymienili?

                                naturalmente
                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz

                                • andrzej111
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1391

                                  #17
                                  mirek_p11, a to olej razem z czynnikiem nie jest wymieniany?
                                  W sensie że niema możliwości żeby uzupełnić sam czynnik?
                                  Takie wieści zapodał mi "specjalista" od klimy
                                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    andrzej111, zobacz tu

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • cartel1
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 249

                                      #19
                                      Zamieszczone przez andrzej111
                                      mirek_p11, a to olej razem z czynnikiem nie jest wymieniany?
                                      W sensie że niema możliwości żeby uzupełnić sam czynnik?
                                      Takie wieści zapodał mi "specjalista" od klimy
                                      Jest taka możliwość, ale powinno się nabijać klime razem z olejem, którego nośnikiem jest R134a. Swoją drogą koszt takiego serwisu jest bardzo kosztowny biorąc pod uwagę koszt materiałów, np 20 g oleju to ok 2 zł ( litr kosztuje ok 120 zł ), plus dobicie np. 200 g czynnika to 6 zł ( zakłady specjalizujące się w klimach płacą ok 24-25 zł netto/kg ), sama robocizna za 10-15 min to lekko 100 zł
                                      [center:a5df0a9dad]

                                      [/center:a5df0a9dad]

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8030
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        Ciekawe co ile będziemy wymieniać czynnik w klimie , kiedy w obiegu będzie tylko ten nowy i kilka razy droższy.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • cartel1
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 249

                                          #21
                                          W sumie cena nie wzrośnie znacznie, wyżej napisałem dlaczego. Jeżeli obecnie płacimy ok 150 zł za serwis, biorąc pod uwagę np. po 2 latach dobicie czynnika na poziomie 200 g, to cena wzrośnie o 20, max 30zł.
                                          [center:a5df0a9dad]

                                          [/center:a5df0a9dad]

                                          Komentarz

                                          • Marek358
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 82

                                            #22
                                            Pytanie do doświadczonych z klimą - po dwóch latach eksploatacji sprawdzić poziom czynnika czy lepiej "nie ruszać"? Póki co działa...

                                            Komentarz

                                            • gusiak11
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1362
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Marek358
                                              po dwóch latach eksploatacji sprawdzić poziom czynnika czy lepiej "nie ruszać"? Póki co działa...
                                              Ja bym nie ruszał do póki działa chłodzi to używać i nie grzebać (to jest moje zdanie)
                                              http://carsdetailing.blogspot.com/

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                #24
                                                a co tam jest do ruszania...dwie nakrętki?

                                                podłączą w serwisie AC dwa przewody i po robocie
                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • Marek358
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 82

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez LUKI
                                                  a co tam jest do ruszania...dwie nakrętki?

                                                  podłączą w serwisie AC dwa przewody i po robocie
                                                  Typowo chyba badają przy tym szczelność, mam rację? A to zwykle test ciśnieniowy...
                                                  Mam jakąś obsesję, że klima to delikatny układ...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...