[O2] gumy stabilizatora przedniego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zielony81
    Drive
    • 2008
    • 63

    [O2] gumy stabilizatora przedniego

    Zamieszczone przez SS
    Zamieszczone przez rafiki
    i nic nie dzieje się przypadkowo :roll:
    czyżby przebywanie z siostrą owocowało :shock:
    :diabelski_usmiech
    Uniden Pro 520XL + President Missouri
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    [O2] gumy stabilizatora przedniego

    Czy to jest organoleptycznie sprawdzone, że gumy/obejmy stabilizatora przedniego
    są sprasowane/zgrzane z drążkiem stabilizatora?!
    z ETKI tak wynika, i nie występują numery gum i obejm osobno.
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • fernando
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1890

      #3
      Zamieszczone przez krzynol
      Czy to jest organoleptycznie sprawdzone, że gumy/obejmy stabilizatora przedniego
      są sprasowane/zgrzane z drążkiem stabilizatora?!
      z ETKI tak wynika, i nie występują numery gum i obejm osobno.
      Dokładnie rzecz biorąc, problem polega na tym, że obejmy są sprasowane same w sobie, czyli niejako "zamykają" gumę stabilizatora i sam stabilizator w swoim wnętrzu (tak rano nie umiem tego dobrze wytłumaczyć :P ).
      Niemniej jednak da się rozwiercić te obejmy, włożyć nową gumę i skręcić z powrotem

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        to skąd wziąć nową gumę?
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • fernando
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1890

          #5
          krzynol, tego nie wiem, ale szukaj, to czegoś dobierzesz, może od jakiejś innej skody albo audi, w sumie wystarczy, żeby się wymiar zewnętrzny i wewnętrzny zgadzal. Albo kup sobie komplet od kogos, kto zmieniał na grubsze

          Komentarz

          • gadula007
            L&K
            • 2009
            • 1085
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Krzysiu, podaj proszę nr z ETKI.
            Paczę na aledrogo i tam używki są w cenie 50-100zł. Może coś wybierzemy z tego.

            Komentarz

            • fernando
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1890

              #7
              Ja mam od swojego stabilizator z gumami po przebiegu niespełna 120kkm, jakby ktoś z Was potrzebował...

              Komentarz

              • gadula007
                L&K
                • 2009
                • 1085
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                krzynol,
                znalazłem taki wątek na naszym forum


                a w nim taki link do samych tulei:
                Kup teraz: Tuleje poliuretanowe zawieszenia Powerflex. Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem Powerflex - lidera wśród producentów tulei z poliuretanu

                Komentarz

                • fernando
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1890

                  #9
                  gadula007, nie wiem, czy Ci będą pasowały poliuretany, jest to jednak dość duże utwardzenie względem zwykłych, fabrycznych gum, Piramida postanowił wyrzucić nawet takie i wrócić do seryjnych...

                  Komentarz

                  • gadula007
                    L&K
                    • 2009
                    • 1085
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    fernando, spoko, dzięki. Już mam twardo po wymianie amorków na lekko twardsze i gum tulei wahacza pełnych od A2 lub Cupry.

                    Napisz jeszcze proszę jak wymienić stabilizator bez obejm. Wszędzie występują jako komplet. Nie ma problemów z przeszczepieniem?

                    Komentarz

                    • fernando
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1890

                      #11
                      Zamieszczone przez gadula007
                      Już mam twardo po wymianie amorków na lekko twardsze i gum tulei wahacza pełnych od A2 lub Cupry.
                      Wygląda na to, ze poza większą twardością, zdarza się, że z tych okolic dochodzą nieprzyjemne dźwięki.

                      Zamieszczone przez gadula007
                      Napisz jeszcze proszę jak wymienić stabilizator bez obejm. Wszędzie występują jako komplet. Nie ma problemów z przeszczepieniem?
                      Jeśli chodzi o opis, to sprawa jest bardzo prosta - obejma jest dwuczęściowa, a pod spodem (od zewnętrznej strony patrząc) jest jeszcze nakrętka. Wszystko to jest razem sprasowane, dlatego trzeba delikatnie rozwiercić wiertłem o dużej średnicy, a jeszcze lepiej sfrezować, jak ktoś może. U mnie wszystko hula bez problemów, a zrobiłem właśnie tak, jak piszę (zresztą było to w instrukcji stabilizatorów H&R, które miały inne gumy - wiadomo, inna średnica stabilizatora - ale przyszły bez obejm). Jak coś, to jutro mogę wkleić jakiś materiał zdjęciowy i może nawet znajdę gdzieś filmik...

                      Komentarz

                      • gadula007
                        L&K
                        • 2009
                        • 1085
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #12
                        fernando,
                        ak na razie nic więcej nie wiem. Każdy słyszy, że puka, ale czy to stabilizator??? Nikt nie daje pewności.
                        Trudność wymiany mnie powala, potem jeszcze zbieżność - za drogo.
                        Dziś wpuszczono trochę sprayu silikonowego - zobaczymy co dalej.
                        Jeśli to nie pomoże to rozmontujemy łączniki stabilizatorów.
                        Jeśli dalej będzie pukać, to znaczyć będzie, że to nie stabilizator.

                        A tak na marginesie to ja mam 23,6mm średnicy stabilizatora.
                        Czy sam robiłeś wymianę stabilizatora, czy w jakimś warsztacie?
                        Czy bez podnośnika i zdjęcia "wózka" to można wymienić?

                        Komentarz

                        • fernando
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1890

                          #13
                          Zamieszczone przez gadula007
                          Każdy słyszy, że puka, ale czy to stabilizator???
                          Na to to i ja nie potrafię odpowiedzieć, ale w temacie staram się pomóc, bo "nie taki diabeł straszny..."

                          Zamieszczone przez gadula007
                          Trudność wymiany mnie powala, potem jeszcze zbieżność - za drogo.
                          Nie jest tak supertrudno, mogę podesłać Ci trochę materiałów instruktażowych :wink:
                          Zamieszczone przez gadula007
                          A tak na marginesie to ja mam 23,6mm średnicy stabilizatora.
                          To, o ile nie zależy Ci na możliwościach terenowych, nie polecam montowania cieńszego stabilizatora...

                          Zamieszczone przez gadula007
                          Czy sam robiłeś wymianę stabilizatora, czy w jakimś warsztacie?
                          W Warsztacie, nie mam do tego możliwości (potrzeba podnośnika samochodowego lub kanału i podnośnika do skrzyni).
                          Zamieszczone przez gadula007
                          Czy bez podnośnika i zdjęcia "wózka" to można wymienić?
                          Bez podnośnika jest bardzo ciężko, a wózka (jeśli chodzi o sanki czy też łoże silnika) nie zdejmuje się, tylko delikatnie opuszcza...

                          Komentarz

                          Pracuję...