A ja myślałem że tylko 2 rury wsadzali do turbo a tu prawie wszystkie tak miały A co do dziwnego dźwięku to na pewno w końcowym?Mi w starym aucie brzęczał katalizator jak się troszkę gazu dodało a winnym znowu po mocniejszym przygazowaniu jakieś siano wychodziło z rury
1.6 FSI sprawdzenie stanu silnika
Zwiń
X
-
1.6 FSI sprawdzenie stanu silnika
Witam, i być może dołączę na dłużej do grona użytkowników, bo właśnie trafiła mi się możliwość zakupu Octavii 1.6 FSI z 2008 roku (po cenie niezbyt niskiej, ale za to z w miarę bezpiecznego źródła).
Przeczytałem tu sporo wątków na temat tej wersji, np.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19828 (i podane tam dalsze)
i wynika z nich, że silnik może być mniej trwały niż np. MPI (rozważane auto ma ok.130kkm przejechane). Jeśli dobrze zrozumiałem, to specyfika silnika FSI może powodować m.in. dość wczesne zużywanie się gniazd zaworów i okolic. Niektórzy twierdzą, że ryzyko zależy czy używano benzyny 98 czy 95, ale opinie jak widzę są w tej sprawie podzielone, a poza tym nie sądzę, żebym mógł sprawdzić co było lane do baku.
Mam w związku z tym pytanie, czy ktoś wie, na ile takie niebezpieczeństwo da się sprawdzić podczas sprawdzenia auta przed kupnem? I ew. o sprawdzenie konkretnie jakich parametrów prosić?
Gdyby ktoś miał doświadczenia z użytkowaniem tego silnika tak przez min. 100-150kkm, to bardzo proszę o uwagi.
Pozdrawiam,
PS. Widzę też dobre opinie o warsztacie w Krakowie na ul.Biskupińskiej, jeśli ktoś wie czy to dobre miejsce na sprawdzenie auta, to też będę wdzięczny za podpowiedź.
-
-
Zamieszczone przez dlevlunWitam, i być może dołączę na dłużej do grona użytkowników, bo właśnie trafiła mi się możliwość zakupu Octavii 1.6 FSI z 2008 roku (po cenie niezbyt niskiej, ale za to z w miarę bezpiecznego źródła).
coś mi to pachnie że jakiś Twój znajomy lub coś w tym stylu pozbywa się auta z mniej chodliwym silnikiem i szuka jelonka...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
@leszekmw
Dzięki za odzew, właśnie do tego sprowadza się mój problem, tzn. "czy warto się w to w ogóle pakować"..., ale też z drugiej strony nie stracić fajnej okazji, bo dokładnie to sytuacja jest taka, że poprzedniego właściciela nie znam, zostawił on auto w rozliczeniu kupując w salonie innej marki (azjatyckiej) nowy samochód. Tam natomiast mam zajmującego się sprzedażą używanych aut dobrego znajomego, więc na 90% procent nie obawiam się chęci wciśnięcia mi czegoś na siłę. Na tyle na ile udało mu się sprawdzić auto jest OK, parę drobiazgów w właśnie wymieniają, żeby do fajnego stanu doprowadzić, i jak ja nie będę chciał to normalnie wystawią "na plac".
Pełną historię serwisowania ma z 1-szych 3 lat, a z ostatnich 2 już nie (było obsługiwane już nie w ASO).
Natomiast ten mój znajomy nie ma pewności jak się ma sprawa z tym opisywanym szeroko nagarem, nie mają specjalisty od takich silników u siebie, sam nie jest w tym biegły, i mówi mi o tym wprost. Dlatego właśnie zdecydowałem się napisać i poszukać wskazówek co tego czy i jak się to da sprawdzić. Kolega nie będzie mi robił problemu ze sprawdzeniem - tylko pytanie co sprawdzać i na jakie objawy być wyczulonym.
Chciałem też popytać użytkowników 1.6 FSI jak to widzą - bo np. w wątku
pojawiają się głosy, że w tych końcowych latach montowania FSI (a mówimy o 2008, kombi elegance - ale to ostatnie chyba bez znaczenia) już nie było tak źle, a i paliwa surowsze normy spełniały. No i czy to prawda z dłuższej perspektywy z sensownością używania paliwa 98, i to nawet jeszcze w jakiejś uszlachetnionej wersji - bo z lektury forum też widzę mieszane opinie w tej sprawie.
PS. Mam nadzieję, że dobrze wybrałem dział forum - ew. proszę o sugestie, do którego innego to wrzucić bo zahacza i o naprawy, i o porady zakupowe...
[Edit 2013-09-17: wcześniej pomyliłem nazwę wersji wyposażeniowej, poprawione]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaKwestia polowania na jelenia. . .
no orzeł720 też wziął niemało jak pamiętam...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Dziękuję za podpowiedzi, po wstępnym przejrzeniu ogłoszeń na wersję Elegance z 2008 myślałem, że te 28-29 tys to nie tak źle, ale za Waszą radą tym bardziej spokojnie podejdę do tematu.
Edit 2013-09-16 16:29:
Naprzód muszę chociaż wstępnie ustalić, czy ten konkretny egzemplarz silnika FSI w ogóle powinienem brać pod uwagę, a wtedy dopiero przygotuję się za Waszą radą solidnie do rozmowy o cenie i ew. będę robić jakieś kosztowniejsze techniczne przeglądy "przedzakupowe". Dlatego jeszcze raz prośba o informacje techniczne, o których pisałem powyżej.
A tymczasem dla porównania rozpoznam jak duży kredyt by mi groził w przypadku nowego Rapida
Komentarz
-
-
Jako użytkownik takowego silnika myślę ,że mam prawo się wypowiadać.
1. Jak to BLF a raczej tak ( rozrząd przejął 1.4 tsi) to na wejściu czy nie klepie na 1 odpaleniu jak ,diesel, przez chwile.
2 średnie spalanie rzeczywiste jest 7,5 8 zależy jak deptasz. Co do zaworów i gniazd to zobaczysz jak rozbierzesz głowice... Na tą chwile można tylko np. JET CLEAN TRONIC . U mnie poprawił troche parametry ale bez przesady ,że był zasyfiony .
3.Na przestrzeni 25 000 (rozrzad - bo klepał) hamulce, filtry. olel . Jak pewniak od znajomego i spokój z rozrzadem to w bogatej wersji myśle ,ze warto .... Ale może się nie znam :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patryk231. Jak to BLF a raczej tak ( rozrząd przejął 1.4 tsi) to na wejściu czy nie klepie na 1 odpaleniu jak ,diesel, przez chwile.
Zamieszczone przez patryk232 średnie spalanie rzeczywiste jest 7,5 8 zależy jak deptasz. Co do zaworów i gniazd to zobaczysz jak rozbierzesz głowice... Na tą chwile można tylko np. JET CLEAN TRONIC . U mnie poprawił troche parametry ale bez przesady ,że był zasyfiony.
Zamieszczone przez patryk233.Na przestrzeni 25 000 (rozrzad - bo klepał) hamulce, filtry. olel . Jak pewniak od znajomego i spokój z rozrzadem to w bogatej wersji myśle ,ze warto .... Ale może się nie znam :P
Komentarz
-
-
Naprzód muszę chociaż wstępnie ustalić, czy ten konkretny egzemplarz silnika FSI w ogóle powinienem brać pod uwagę,
a ten egzemplarz ani specjalnie wypasiony jak za taką cena , ani specjalnie pewny , bo w sumie co ten Twój znajomy może pewnego powiedzieć jak nie znana jest nawet przeszłość serwisowa , nie znany nikomu jest poprzedni właściciel.
dlevlun, być może to jakiś dobry znajomy pracuje w tym serwisie ale pamiętaj że przede wszystkim jego zadaniem jest dobrze sprzedać auto które wziął w rozliczeniu , a co tu dużo deliberować , 1,6fsi to taki lekki zbuk którego nikt za bardzo mu nie kupi , na którego szuka się kogoś komu sie go wepcha . w końcu ten silnik to żadne ajwaj do którego się nawet gazu ni wsadzi..chyba że zrobi jakąś naprawdę dobrą ofertę to wtedy można sie zacząć zastanawiać. pamiętaj ze to auto za 2-3 lata pewnie będziesz chciał zmienić i dopiero wtedy możesz go za pół darmo oddawać komuś.
generalnie , według mnie oczywiście , odpuść , będziesz miał mniej problemów i spał spokojniej.
zadzwoń do swojego ubezpieczyciela i niech Ci policzy od jakiej wartości takiego auta liczą autocsco.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwzadzwoń do swojego ubezpieczyciela i niech Ci policzy od jakiej wartości takiego auta liczą autocsco.
Ja Fsi bym odpuścił....bo jak juz pisalem zobacz na allegro jak długo się te autka sprzedaja......a jak za 2-3 lata spadną ceny 1,4Tsi(autka używane) itp to z Fsi ze sprzedaża moze być róznie
Komentarz
-
-
@leszekmw
Wycena z Eurotaxu to 26 tysięcy - masz jakieś sugestie co w takim układzie musiałaby oznaczać "naprawdę dobra oferta"?
A co do wciskania mi auta przez kolegę, to raczej nie, bo sam mnie wysłał do swojej koleżanki pracującej w salonie Skody, żebym sobie zobaczył czy nie wolę wziąć na kredyt np. nowego Rapida (ten spaceback mi się naprawdę podoba!) i mocno mnie u niej zaprotegował, żeby zrobiła dobrą ofertę. Minus takiego rozwiązania to kredyt na karku + odsetki, no i słaby silnik i skromniutkie wyposażenie, na które mógłbym sobie pozwolić (a to już by było auto na dłużej...). Plusy: nowe auto, gwarancja, oszczędny (podobno) 1.2TSI 85KM. Oprócz tego nowego Roomstera 1.2 TSI 85KM też nie wykluczam, po używanych się rozglądam (ale przyznaję, że jeździć po Polsce za autem ze względu na pracę i inne obowiązki nie dam rady - więc nie liczę zbytnio na cuda). Więc ten FSI to tylko jedna z opcji.
@piotrek_os
Masz rację, biorę to pod uwagę i też kalkuluję w całościowych kilkuletnich kosztach auta. Ale jakby się dobrze sprawował, to nawet 4-5 lat mógłbym nim pojeździć i wtedy gorsza cena odsprzedaży by mi wielkiej różnicy nie robiła za wtedy już i tak niezbyt wiele warte auto. Nie robię więcej niż 10-12 tys km rocznie spokojnej jazdy, więc myślę, że to realne żeby mi znośnie pojeździł te 4-5 lat. Dlatego właśnie zbieram cenne opinie użytkowników silnika FSI, bo moje wątpliwości dotyczą jego niezawodności. Dopiero gdy uznam, że jest w dobrym stanie technicznym, to będę decydował czy cena nie jest przesadzona, ew. starał się ją negocjować.
PS. Dyskusja (dla mnie niesamowicie pomocna) niebezpiecznie zbacza poza ramy działu "Serwis + eksploatacja"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dlevlun@leszekmw
Wycena z Eurotaxu to 26 tysięcy - masz jakieś sugestie co w takim układzie musiałaby oznaczać "naprawdę dobra oferta"?
ta octavia była gdzieś malowana , rozbita kiedyś ?O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwta octavia była gdzieś malowana , rozbita kiedyś ?
Raz jeszcze dziękuję za sugestie co do ceny i możliwej sporej utraty wartości, spokojnie negocjuję, przeglądy i diagnostykę w Skodzie robię, a równocześnie badam inne opcje - nic na wariata
Komentarz
-
-
@leszekmw
Jasne - teraz przez weekend sprawdzanie od strony technicznej. Jak będzie OK to potem targowanie ceny, więc pewnie nie wcześniej niż w połowie przyszłego tygodnia dam znać.
@diablo228
Jeśli kupię to na pewno sprawdzę czy w 1.6 też tak będzie. Nie wiem jak u Ciebie, ale to auto na które patrzę ma na wlewie napisane "min. 95". A w ogóle to dużo już ma Twój silnik zrobione km (i lat)? I jak się ogólnie sprawuje? Pojemność u Ciebie większa, ale technologia chyba ta sama.
Komentarz
-
-
umnie chyba na klapce pisze 98 by lać, sprawdzę dokładnie i Ci napisze, auto było serwisowane cały czas w de w aso zakupiłem nie dawno od kolegi Octavie , z wymienionych części nie eksploatacyjnych to cewka przy 140 tyś a reszta to tylko oleje i filtry no i klocki z tarczami, teraz mam 155 tyś, auto jest z 2007. Auto jak zakupiłem było po przeglądzie w aso i nic nie musiałem wymieniać, czeka mnie powoli rozrząd bo jeszcze nie był wymieniany, ponoć przy 180 tyś sie wymienia, Ja na silnik nie narzekam auto nie jest mułowate, spalanie - za 100 zł PB 98 robię około 230km z róznym stylem jazdy ale zazwyczaj jest podobny i trasy te same, po przesiadce z diesla brakuje troszkę turbinki :P ale nie jest źle, wolał bym 1.8 lub 2.0 już z turbinką ale jak ma się okazję zakupić auto z pewnej ręki i z bogatym wyposażeniem to trzeba brać, ja się nie spotkałem narazie by ktoś narzekał lub miał duży kłopot z silnikami fsi, o nagarze czytałem ale to tak jak z dieslem jak ma coś paść to padnie. Jeśli auto okaże się warte zakupu i cena będzie oki to brać chyba że chcesz na LPG przerobić to będzie trudno bo ceny narazie wysokie 1.6 mpi nie brałem nawet pod uwagę bo to toczydło jest dla mnie a nie auto. ale wiadomo że kupując auto bierze sie pod uwagę różne aspekty.Wszystko zależy jak trafisz z autem jak będzie oki to tylko się leje i jeździ :P przejechałem już z 5tyś i jestem zadowolony i z Octavi i spalania, oby było tak dalej.Jedyną niespodzianką jaka mnie spotkała to wymiana chłodnicy klimy z powodu nieszczelności przy plastykowym kurku ale to już patent vw i w całej grupie problem występuje lub występował bo zazwyczaj kończy się to wymianą chłodnicy na nową i nowszą.Mastershine - Auto Detailing Studio
Komentarz
-
Komentarz