1.6 FSI sprawdzenie stanu silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dlevlun
    Classic
    • 2013
    • 14

    #26
    Ostatecznie przedwczoraj kupiłem tą FSI. Coś tam jeszcze się udało utargować, a przede wszystkim parę rzeczy dostać/zrobić na koszt sprzedawcy oraz połączyć z dobrą odsprzedażą mojego poprzedniego pojazdu. Pewnie trochę ryzykuję co do spadku wartości (z pełną świadomością przynajmniej), ale poszukiwania innych aut nie przyniosły żadnych lepszych efektów, a tymczasem stan techniczny tego FSI okazał się bez zarzutu.

    Raz jeszcze dzięki za pomoc, a cegiełkę na utrzymanie forum już ze dwa tygodnie temu wysłałem paypalem.

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #27
      dlevlun, no to gratulacje . dużo zadowolenia z auta.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • patryk23
        L&K
        • 2011
        • 1105
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #28
        I Gitarrrra

        Komentarz

        • uniks
          Classic
          • 2011
          • 39

          #29
          Hejka,
          właśnie nadrabiam zaległości w czytaniu i również chciałem życzy wielu bezawaryjnych kilometrów.
          A jako użytkownik BLF mogę jak na razie wypowiadać się w samych pozytywach, jeżdżę głównie po mieście, spalanie w okolicach 9, z rzeczy nieeksploatacyjnych nie robiłem jeszcze nic (zresztą w linku ze stopki można sobie pooglądać). Leje, wsiadam i jadę. Mam już ją 3lata, przez ten czas zrobiłem jakieś 30kkm. Tankuje zawsze do pełna jakieś 50l co wystarcza na ~600km, tankując przy tym prawie zawsze 98 (nie wiem czy jest lepiej... ale jakoś stwierdziłem że tankując raz/dwa razy w miesiącu to różnica w cenie jest 15-30zl... więc chyba nie zbankrutuje, a w razie co nie będę sobie pluł w brodę że mogłem tankować 98). Ktoś już pisał że "klepie", co mogę potwierdzić, że na zimnym silniku jak opalam to słyszę to... a potem się chyba do tego przywyka

          ps.
          tak jeszcze dorzucę na odchodne, jako że komentarze odradzające zakup zawsze wywołują uśmiech na mej twarzy. Nie ma co tak z góry odradzać BLF czy innego benzynowego... bo jak już kolega diablo pisał, w każdym ale to w każdym może się coś zepsuć. A na prawdę w wolnossącej benzynie jest tego zdecydowanie mniej niż w dislu (wtryski, dwumasa, turbo, filtry cząstek i inne atrakcje nie wspominając o bxe i korbowodach czy panewkach). Wszystko zależy od tego do czego ten samochód ma służyć i jak będzie używany. Osobiście jeżdżę praktycznie cały czas po mieście, dwa razy w roku wakacje i raz na miesiąc wypad do teściów jakieś 80km. Przy czym jeżdżąc na co dzień robię odcinki max 5km, dlatego kupowałem z premedytacją wolnossącą benzynę, a ponieważ mam już jeden samochód na gaz to w drugim i tak nie chciałem go instalować. Dlatego BLF był bardzo dobrym wyborem. Jakbym robił trasy pewni bym szukał jakiegoś disla. A ponieważ w mojej ocenie disle nie nadają się kompletnie na jazdę max 5km, to go sobie całkowicie odpuściłem.
          Dla porównania czasem mam okazję pobujać się firmową avensis 2.2 w dislu, i przy moim stylu jazdy jeszcze mniej niz 15/100km nie miałem. EOT.
          Skoda Octavia II Elegance 1.6FSI (BLF)
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47274

          Komentarz

          • arttu
            Drive
            • 2008
            • 84

            #30
            właśnie nadrabiam zaległości w czytaniu i również chciałem życzy wielu bezawaryjnych kilometrów.
            A jako użytkownik BLF mogę jak na razie wypowiadać się w samych pozytywach, jeżdżę głównie po mieście, spalanie w okolicach 9, z rzeczy nieeksploatacyjnych nie robiłem jeszcze nic (zresztą w linku ze stopki można sobie pooglądać). Leje, wsiadam i jadę. Mam już ją 3lata, przez ten czas zrobiłem jakieś 30kkm. Tankuje zawsze do pełna jakieś 50l co wystarcza na ~600km, tankując przy tym prawie zawsze 98 (nie wiem czy jest lepiej... ale jakoś stwierdziłem że tankując raz/dwa razy w miesiącu to różnica w cenie jest 15-30zl... więc chyba nie zbankrutuje, a w razie co nie będę sobie pluł w brodę że mogłem tankować 98). Ktoś już pisał że "klepie", co mogę potwierdzić, że na zimnym silniku jak opalam to słyszę to... a potem się chyba do tego przywyka
            Jako użytkownik tego silnika prze ostanie 3 lata (ok 30k km) podpisuje się pod wszystkim obiema rękami (prze moment to się nawet zastanowiłem czy to nie ja przypadkiem napisałem tego postu tylko nie pamiętam bo miałem chwilowe zaćmienie bo u mnie dokładnie jest tak samo )
            Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
            Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
            A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
            Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

            Komentarz

            • dlevlun
              Classic
              • 2013
              • 14

              #31
              Zamieszczone przez uniks
              Hejka,
              również chciałem życzy wielu bezawaryjnych kilometrów
              Dzięki!
              Po pół roku użytkowania wrażenia tylko pozytywne, żadne naprawy nie były potrzebne.

              Komentarz

              • diablo228
                Rider
                • 2013
                • 409
                • Octavia II (1Z3)
                • BVY 2.0 FSI 150 KM

                #32
                no widzisz a tak się bałeś :P mówiłem że to FSI to fajne silniki i bezproblemowe jak zwykłe 1.6
                Mastershine - Auto Detailing Studio

                Komentarz

                • misza_zabrze
                  L&K
                  • 2013
                  • 1371
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BLR 2.0 FSI 150 KM

                  #33
                  Witam , szczerze mowiac ja zaczynam krecic powoli nosem jesli chodzi o moja O2 2.0 FSI. Fakt faktem ze autko z drugiej reki i trzeba sie liczyc z usterkami.
                  Do tej pory musialem wymiec:
                  Lancuch+napinacz (pracowal jak diesel)
                  Termostat (elektroniczny) -> ciagle wlaczajace sie wentylatory do rozladowania aku.
                  OStatnio sprzeglo i DMF
                  i wygalda na to ze nastepnym krokiem jest wymiana skrzyni biegow ;/ . Jak narazie jeszcze sie nie poddaje i mam nadzieje ze jak sie ze wszystkim uporam to autko pojezdzi jeszcze z jakies 3-4 lata.
                  Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                  Obecnie -> Seicento 900+LPG
                  Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                  Bylo ->GOLF 3 1.8

                  Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                  Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                  Komentarz

                  • mikko1
                    Rider
                    • 2013
                    • 329
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #34
                    Witam wszystkich.

                    Po prawie 1,5 roku O2 z silnikiem 1.6 FSI (BLF) jedyne, co musiałem zrobić, to wymiana zaworu EGR i trzech cewek. Ponad to - świece, hamulce tylne, wentylator klimatyzacji i jeszcze jakieś naprawdę drobnostki.
                    Przebieg obecny ~240k KM, jednak niestety okazało się, że najprawdopodobniej pierwszy właściciel cofnął troszkę licznik i faktyczny przebieg to ok. 300k KM.
                    Jedyne, co mnie martwi, to bardzo nieregularne okresowe spadki mocy. I tu pytanie do Was, użytkowników silnika BLF - czy macie jakiś pomysł, co może powodować takie sytuacje? Niestety byłem już u trzech mechaników, jednak żaden nie ma pomysłu

                    Poza tym jestem zadowolony z tego silnika jak i samej Octavii, która jest prawdziwym spełnieniem marzeń

                    Pozdrawiam wszystkich
                    Moja "córeczka"
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

                    Komentarz

                    • patryk23
                      L&K
                      • 2011
                      • 1105
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #35
                      Ja skupiałbym się na wariatorze(nastawniku) ...

                      Komentarz

                      • mikko1
                        Rider
                        • 2013
                        • 329
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #36
                        Jeden z kolegów na forum o tym wspomniał... Czyli reasumując, jeśli dobrze rozumiem, trzeba zbierać 2k PLN (ASO) na nowy rozrząd...
                        Dziękuję serdecznie za odpowiedź i pozdrawiam.
                        Moja "córeczka"
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

                        Komentarz

                        Pracuję...