Szkoda. Miałem nadzieje że są takie kratki do O1 w których jest fabrycznie otwór pod jakąś lampkę.
Automat - wymiana oleju
Zwiń
X
-
Automat - wymiana oleju
Witam wszystkich! Ostatnio zostałem posiadaczem Octavii II w automacie. Skodzinka ma 207 tys. przejechane i zastanawiam się co z olejem w skrzyni... Wymieniać czy nie? Znajomy mechanik stwierdził, że skoro nic się nie dzieje to po cholerę tam grzebać... :shock: Ale mnie męczy to jednak i nie daje spać po nocach... :? Jak się zapatrujecie na coś takiego? A jeśli wymiana to statyczne czy dynamiczna?
Octavia jest z 2007 roku, skrzynia zwykła (tzn. nie DSG tylko zwykły tiptronic)
Pozdrawiam!!! apa
-
-
Zamieszczone przez kinikovnajomy mechanik stwierdził, że skoro nic się nie dzieje to po cholerę tam grzebać...
ELSA rzekomo twierdzi ze tego sie nie wymienia, ale co ciekawe kazdy producent skrzyn mowi, ze jak najbardziej olej nalezy wymieniac wraz z filtrem i uszczelka miski.
Skrzynia 09G bo chyba taka tam siedzi ma 7l oleju, wymiana statyczna wymaga wymiany 3l oleju. Przy dynamicznej mozna przelac wiecej oleju. Jak nie wiadomo czy i kiedy bylo cos zmieniane, warto przeplukac skrzynie wykonujac wymiane dynamiczna.
Tu ladnie pokazane jak wymienic.
Tak wyglada zestaw serwisowy:
ASO:
Uszczelka 09G 321 370 - 188zl
Filtr 09G 325 429 - 190zl
Olej G 055 025 A2 ATF - 113zl/l
W zamienniku:
Uszczelka Mayle - 35zl
Filtr Mayle - od 70zl
Olej Ravenol - 35zl/1l
Na allegro sa zestawy filtr + uszczelka + nakretki - od 100zl - trzeba dobrze dopytac bo wyglada tak, jakby do TDI i FSI bylo to samo, a TDI w O2 byly z DSG a nie tipem, tam miska i filtr sa zupelnie inne.Załączone pliki
Komentarz
-
-
jasne, ze wymieniać !
i nie słuchać bajarzy, którzy będą wieszczyć że lepiej nie ruszać, bo nowy olej wypłucze jakieś osady itp. itd. :lol:
swego czasu zakupiłem mercedesa w210 - z przebiegiem 350 kkm i podejrzeniem, ze olej w skrzyni jest od nowości (to był jeszcze ten okres "błędów i wypaczeń", gdzie m.in. MB nie zalecał wymiany oleju w skrzyni - później się z tego wycofali)... oczywiście spotkałem się radami "nie wymieniaj, bo skrzynia się posypie" - i co ? i nic, było tylko lepiej a ja miałem nowy olej w skrzyni (a poprzedni był faktycznie od nowości, bo filtr oleju miał datę produkcji auta)
aha - i ciężko będzie Ci znaleźć serwis który zrobi dynamiczną wymianę :roll:
wszędzie (nawet w serwisach skrzyń biegów) krzywią się strasznie i jęczą jak słyszą o wymianie dynamicznej - dla nich to niezapłacona robota i będą Cie zniechęcać gawędami o ogromnej ilości oleju którą będziesz musiał zużyć :wink:
można pójść w półśrodek - zrobić wymianę statyczną, odrobinę pojeździć - i zrobić druga wymianę statyczną... to wprawdzie nie to samo co jedna porządna, dynamiczna - ale zawsze trochę bardziej rozrzedzisz ten stary olej :szeroki_usmiech
niestety, czasy kiedy konwertery były wyposażone w korki spustowe odeszły już w przeszłość i raczej nie wrócą :|Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Hm.. Wszystko fajno tylko wydaje mi się zbyt skomplikowana ta wymiana, żeby zrobić to samemu... Tym bardziej pierwszy raz :cry: Dzięki, że mnie utwierdziliście żeby wymienić oliwę...
Odnośnie warsztatu to w tym też jest problem.. Znacie jakiegoś "zaufanego" czarodzieja, który podjąłby się tego? W kujawsko-pomorskim oczywiście najlepiej... Znalazłem dziś w necie kogoś takiego -- > http://www.automatskrzynia.pl/index.html
Miał ktoś z nimi do czynienia?
[ Dodano: Sro 14 Maj, 14 20:37 ]
Zamieszczone przez MaicroftZamieszczone przez kinikovnajomy mechanik stwierdził, że skoro nic się nie dzieje to po cholerę tam grzebać...
ELSA rzekomo twierdzi ze tego sie nie wymienia, ale co ciekawe kazdy producent skrzyn mowi, ze jak najbardziej olej nalezy wymieniac wraz z filtrem i uszczelka miski.
Skrzynia 09G bo chyba taka tam siedzi ma 7l oleju, wymiana statyczna wymaga wymiany 3l oleju. Przy dynamicznej mozna przelac wiecej oleju. Jak nie wiadomo czy i kiedy bylo cos zmieniane, warto przeplukac skrzynie wykonujac wymiane dynamiczna.
Tu ladnie pokazane jak wymienic.
Tak wyglada zestaw serwisowy:
ASO:
Uszczelka 09G 321 370 - 188zl
Filtr 09G 325 429 - 190zl
Olej G 055 025 A2 ATF - 113zl/l
W zamienniku:
Uszczelka Mayle - 35zl
Filtr Mayle - od 70zl
Olej Ravenol - 35zl/1l
Na allegro sa zestawy filtr + uszczelka + nakretki - od 100zl - trzeba dobrze dopytac bo wyglada tak, jakby do TDI i FSI bylo to samo, a TDI w O2 byly z DSG a nie tipem, tam miska i filtr sa zupelnie inne.
Odświeżam temat... Jednak muszę się tym sam zająć, tylko że jest jakaś instrukcja wymiany oleju w jez. polskim? Wszystko przetłumaczyłem z grubsza, ale mam kilka wątpliwości a kilka zdań jest trochę ciężka do zrozumienia.
Nie chcę popełnić błędu jakiegoś bo linka holownicza posłuży to targnięcia się na siebię
Pozdrawiam!
Komentarz
-
Komentarz