Automat - wymiana oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Raffer2k16
    Classic
    • 2016
    • 4

    Automat - wymiana oleju

    Szkoda. Miałem nadzieje że są takie kratki do O1 w których jest fabrycznie otwór pod jakąś lampkę.
  • kinikov
    Classic
    • 2013
    • 15

    #2
    Automat - wymiana oleju

    Witam wszystkich! Ostatnio zostałem posiadaczem Octavii II w automacie. Skodzinka ma 207 tys. przejechane i zastanawiam się co z olejem w skrzyni... Wymieniać czy nie? Znajomy mechanik stwierdził, że skoro nic się nie dzieje to po cholerę tam grzebać... :shock: Ale mnie męczy to jednak i nie daje spać po nocach... :? Jak się zapatrujecie na coś takiego? A jeśli wymiana to statyczne czy dynamiczna?


    Octavia jest z 2007 roku, skrzynia zwykła (tzn. nie DSG tylko zwykły tiptronic)

    Pozdrawiam!!! apa

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zamieszczone przez kinikov
      najomy mechanik stwierdził, że skoro nic się nie dzieje to po cholerę tam grzebać...
      Podejscie kazdego mechanika, ktory slyszy o automatycznej skrzyni biegow - lepiej nie dotykac bo padnie :lol: To jest taki dupochron, bo najczesciej jak ktos chce wymieniac olej w skrzyni, to w momencie kiedy ona przestaje dzialac prawidlowo i po wymianie albo jej przejdzie albo zaliczy zgon i potem jest na mechanika ktory to wykonywal.

      ELSA rzekomo twierdzi ze tego sie nie wymienia, ale co ciekawe kazdy producent skrzyn mowi, ze jak najbardziej olej nalezy wymieniac wraz z filtrem i uszczelka miski.

      Skrzynia 09G bo chyba taka tam siedzi ma 7l oleju, wymiana statyczna wymaga wymiany 3l oleju. Przy dynamicznej mozna przelac wiecej oleju. Jak nie wiadomo czy i kiedy bylo cos zmieniane, warto przeplukac skrzynie wykonujac wymiane dynamiczna.

      Tu ladnie pokazane jak wymienic.



      Tak wyglada zestaw serwisowy:


      ASO:
      Uszczelka 09G 321 370 - 188zl
      Filtr 09G 325 429 - 190zl
      Olej G 055 025 A2 ATF - 113zl/l

      W zamienniku:
      Uszczelka Mayle - 35zl
      Filtr Mayle - od 70zl
      Olej Ravenol - 35zl/1l

      Na allegro sa zestawy filtr + uszczelka + nakretki - od 100zl - trzeba dobrze dopytac bo wyglada tak, jakby do TDI i FSI bylo to samo, a TDI w O2 byly z DSG a nie tipem, tam miska i filtr sa zupelnie inne.
      Załączone pliki
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • mattyah4x4
        Rider
        • 2013
        • 664

        #4
        jasne, ze wymieniać !

        i nie słuchać bajarzy, którzy będą wieszczyć że lepiej nie ruszać, bo nowy olej wypłucze jakieś osady itp. itd. :lol:

        swego czasu zakupiłem mercedesa w210 - z przebiegiem 350 kkm i podejrzeniem, ze olej w skrzyni jest od nowości (to był jeszcze ten okres "błędów i wypaczeń", gdzie m.in. MB nie zalecał wymiany oleju w skrzyni - później się z tego wycofali)... oczywiście spotkałem się radami "nie wymieniaj, bo skrzynia się posypie" - i co ? i nic, było tylko lepiej a ja miałem nowy olej w skrzyni (a poprzedni był faktycznie od nowości, bo filtr oleju miał datę produkcji auta)

        aha - i ciężko będzie Ci znaleźć serwis który zrobi dynamiczną wymianę :roll:
        wszędzie (nawet w serwisach skrzyń biegów) krzywią się strasznie i jęczą jak słyszą o wymianie dynamicznej - dla nich to niezapłacona robota i będą Cie zniechęcać gawędami o ogromnej ilości oleju którą będziesz musiał zużyć :wink:

        można pójść w półśrodek - zrobić wymianę statyczną, odrobinę pojeździć - i zrobić druga wymianę statyczną... to wprawdzie nie to samo co jedna porządna, dynamiczna - ale zawsze trochę bardziej rozrzedzisz ten stary olej :szeroki_usmiech

        niestety, czasy kiedy konwertery były wyposażone w korki spustowe odeszły już w przeszłość i raczej nie wrócą :|
        Diesel Service Śmietana
        43-210 Kobiór
        ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

        uwaga
        nie robimy pompowtryskiwaczy

        Komentarz

        • kinikov
          Classic
          • 2013
          • 15

          #5
          Hm.. Wszystko fajno tylko wydaje mi się zbyt skomplikowana ta wymiana, żeby zrobić to samemu... Tym bardziej pierwszy raz :cry: Dzięki, że mnie utwierdziliście żeby wymienić oliwę...

          Odnośnie warsztatu to w tym też jest problem.. Znacie jakiegoś "zaufanego" czarodzieja, który podjąłby się tego? W kujawsko-pomorskim oczywiście najlepiej... Znalazłem dziś w necie kogoś takiego -- > http://www.automatskrzynia.pl/index.html

          Miał ktoś z nimi do czynienia?

          [ Dodano: Sro 14 Maj, 14 20:37 ]
          Zamieszczone przez Maicroft
          Zamieszczone przez kinikov
          najomy mechanik stwierdził, że skoro nic się nie dzieje to po cholerę tam grzebać...
          Podejscie kazdego mechanika, ktory slyszy o automatycznej skrzyni biegow - lepiej nie dotykac bo padnie :lol: To jest taki dupochron, bo najczesciej jak ktos chce wymieniac olej w skrzyni, to w momencie kiedy ona przestaje dzialac prawidlowo i po wymianie albo jej przejdzie albo zaliczy zgon i potem jest na mechanika ktory to wykonywal.

          ELSA rzekomo twierdzi ze tego sie nie wymienia, ale co ciekawe kazdy producent skrzyn mowi, ze jak najbardziej olej nalezy wymieniac wraz z filtrem i uszczelka miski.

          Skrzynia 09G bo chyba taka tam siedzi ma 7l oleju, wymiana statyczna wymaga wymiany 3l oleju. Przy dynamicznej mozna przelac wiecej oleju. Jak nie wiadomo czy i kiedy bylo cos zmieniane, warto przeplukac skrzynie wykonujac wymiane dynamiczna.

          Tu ladnie pokazane jak wymienic.



          Tak wyglada zestaw serwisowy:


          ASO:
          Uszczelka 09G 321 370 - 188zl
          Filtr 09G 325 429 - 190zl
          Olej G 055 025 A2 ATF - 113zl/l

          W zamienniku:
          Uszczelka Mayle - 35zl
          Filtr Mayle - od 70zl
          Olej Ravenol - 35zl/1l

          Na allegro sa zestawy filtr + uszczelka + nakretki - od 100zl - trzeba dobrze dopytac bo wyglada tak, jakby do TDI i FSI bylo to samo, a TDI w O2 byly z DSG a nie tipem, tam miska i filtr sa zupelnie inne.

          Odświeżam temat... Jednak muszę się tym sam zająć, tylko że jest jakaś instrukcja wymiany oleju w jez. polskim? Wszystko przetłumaczyłem z grubsza, ale mam kilka wątpliwości a kilka zdań jest trochę ciężka do zrozumienia.

          Nie chcę popełnić błędu jakiegoś bo linka holownicza posłuży to targnięcia się na siebię

          Pozdrawiam!

          Komentarz

          Pracuję...