Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Poziom G12

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Poziom G12

    piramida, popieram kolegę! najważniejsze to świadomy zakup, zarówno co do możliwości jak i segmentu, marki auta.
    Sebastian J.

  • #2
    Poziom G12

    Troszkę zbaraniałem
    10 września jak jechałem na chorw . było jeszcze baaaardzo ciepło , i robiłem tak aby przed wyjazdem było MAX G12 przy rozgrzanym na maxa silniku - trwało to 2 dni ale ustawiłem super , na trasie w chorw pokazywało równo max . Ale do rzeczy auto teraz stało 3 dni w garażu ok 2 stopnie , dźwigam machę sprawdzam olej , patrze na zbiorniczek - a tam ciut poniżej min ! czy to normalne ? ja wiem że ciecz sie kurczy i rozszerza - ale tak dużo ? - dodam tylko że po rozgrzaniu jest 3/4 między min i max - też tak macie ? mam dolać aby było max przy tych temperaturach ?? może jest jakiś szablon dolewek ??

    Komentarz


    • #3
      gruto, według wszelkich prawideł przy zimnym silniku powinieneś mieć między min i max, a przy silniku rozgrzanym poziom może trochę przekroczyć max. Więc IMO powinieneś dolać. Tylko sprawdź czy masz zalany G12 (czerwony) czy G12+ (fioletowy).
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road
      My O2FL

      Komentarz


      • #4
        Bez znaczenia jaki byl G12, obecnie w sprzedazy jest G13 :lol: Tamte podobno VW wycofalo
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Maicroft, to jeszcze zostaje pytanie czy można mieszać G12 z G13 czy 12 trzeba spuścić i zalać na świeżo 13
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road
          My O2FL

          Komentarz


          • #6
            rafiki, zimny i zimny hmm - nie chce mi się wierzyć , aby poziom był jednakowy przy 0 i np -10 ale ok .

            Komentarz


            • #7
              Poziom na zimnym silniku nie powinno być poniżej min. także dolej. Z tego co wiem G12 nie można mieszać z G13 tak samo jak kiedyś G11 z G12. Możesz sprawdzić temp. zamarzania płynu jak będzie niska to można przy okazji przerzucić się na G13.

              Komentarz


              • #8
                po przeczytaniu wątku powiem tak - jak był tytuł tego programu, prowadzonego przez gwiazdę tefałenu, niejaką Drzyzgę :lol: :lol: :lol:
                Diesel Service Śmietana
                43-210 Kobiór
                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                uwaga
                nie robimy pompowtryskiwaczy

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez rafiki
                  Maicroft, to jeszcze zostaje pytanie czy można mieszać G12 z G13 czy 12 trzeba spuścić i zalać na świeżo 13
                  jeśli nie można mieszać ! - musi być w sprzedaży na dolewki !?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez gruto
                    jeśli nie można mieszać ! - musi być w sprzedaży na dolewki !?
                    I jest, można kupić koncentrat lub gotowy płyn produkowany przez K2 czy Febi.

                    Komentarz


                    • #11
                      gruto, można mieszać g12, g12+ i g13

                      są na dolewki

                      z tym nie ma problemu
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz


                      • #12
                        LUKI, mam właśnie otwartą książkę pana Etzolda "Sam naprawiam samochód: Skoda Octavia" i tu cytat:
                        W starszysch modelach samochodów Skoda Octavia może być stosowany niebieskozielony środek chroniący przed zamarzaniem G11. Do tych układów wolno dolewać wyłącznie mieszaninę środka G11 i wody. W układzie chłodzenia innych samochodów może znajdować się czerwony środek G12. Od X 2002 stosuje się fioletowy środek chroniący przed zamarzaniem G12 Plus. Także w tym przypadku należy stosować każdorazowo do uzupełniania środek o takim samym kolorze. Do czerwonego środka chroniący przed zamarzaniem wolno dolewać wyłącznie środek fioletowy.
                        W związku z powyższym:
                        1. Można mieszać G12 i G12+
                        2. Czy można mieszać je z G13?

                        Twierdzisz, że można, tylko na jakiej podstawie? Informacje podane przez VW?
                        رافال
                        Spoty
                        Cause freedom is a lonely road
                        My O2FL

                        Komentarz


                        • #13
                          kiedyś - nie wiem, czy młodzież pamięta te czasy - twierdzono, że nie można mieszać olejów silnikowych różnych marek (bo będzie KABUM straszne i nieuniknione!) :lol:

                          (i nie mam tu na myśli mieszania np. syntetyka z mineralnym)
                          Diesel Service Śmietana
                          43-210 Kobiór
                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                          uwaga
                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                          Komentarz


                          • #14
                            A G12++ :lol: Nie dajmy sie zwariowac.

                            Kazdy nastepny od zawsze w ASO byl sprzedawany jako uzupelniacz nizszej wersji.

                            Tu chodzi o to, ze nowszego plynu nie powinno mieszac sie ze starszym, a to wynika stad ze najczesciej starszego plynu nie mozna juz kupic.

                            Znalazione na forum passata:



                            Mixing coolants Release date: 20-Jun-2008

                            Discontinuation and mixing of coolants.

                            Technical background
                            The coolants G11, G12 and G12+ have been replaced by an improved version.
                            The new coolant G12++ will be introduced on all engines.

                            Production change
                            No change.

                            Measure
                            Check which coolant the vehicle has.

                            The attached table shows which coolant can be added to the standard coolant.


                            Legend:
                            G11 green-blue
                            G12 red
                            G12+ and G12++ purple


                            Legend:
                            Mischungen von Kühlmittelns = coolants mixtures
                            Erstbefüllung/Serienbefüllung = standard coolant
                            mischbar mit ... = can be mised with ...
                            braune Farbe = brown colour
                            So können Sie Restbestände aufbrauchen - how to use up remaining stocks
                            Rot: Darf nicht gemischt werden! Grün: darf gemischt werden! = Red: must not be mixed! Green: can be mixed


                            This allows you to use up your stocks.
                            Red: must not be mixed. Green: can be mixed.
                            When mixing G11 with G12+ or G12++ the coolant becomes brown. This is normal.


                            Z powyzszej tabelki wynika ze G12 w O2 juz nie moglo fizycznie byc :lol:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              To ja mam podobny problem jak robi się zimno. Latem 0 problemu a teraz auto stoi pod blokiem w garażu temp do +5 i na zimnym ilniku trochę ponad połowę między min a max i po paru dniach odpalam rano auto i zaczyna krzyczeć że mam płyn poniżej min.I albo po chwili go gasze i zapalam ponownie i czasami pomaga a czasami musze odpowietrzyć zbiorniczek i wtedy płyn wraca do stany między min a max. Dodam że to wszystko na zimnym silniku. czy to normalne??
                              Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                              Komentarz


                              • #16
                                Na zimnym trzeba nalac na max i tyle. A jak piszczy mimo stanu min-max to trzeba oczyscic prety czujnika w zbiorniku.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  po odkręceniu korka zobacze te pręty?
                                  Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    picia136, tak - weź długi patyczek i poczyścisz

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      picia 136. A jak się odpowietrza układ w OII?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Na zimnym trzeba nalac na max i tyle
                                        ?? ...??!!

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          gruto, do max znacznika MIN na zimnym. Nie ma stresu, to nie olej, jak przelejesz to się nic wielkiego nie stanie.

                                          W płynach chłodniczych IMO jest zasada, że można mieszać o ile kolory zgodne. Ja tam mieszam G12++ z G13 i zero problemów.

                                          Nie bardzo rozumiem tą tabelkę, nie można mieszać G11 z G12+, ale G12+ z G11 już tak? Chyba takie mieszanie to odwrotność jedno do drugiego.

                                          Też mam ciekawą przypadłość, w obu autach jeżdzących na G13, G12++ czy coś podobnego, na dolewki Febi albo Hepu czy cośtam, przez całe lato spokój, nie dolewam ani grama. W zimie odkąd temp spada poniżej 5C konieczne są regularne dolewki, a im zimniej tym bardziej znika i więcej trzeba dolewać. Już sam nie wiem, czy drobne nieszczelności głowic, czy układów chłodzenia, czy on się po prostu kurczy.

                                          Ps. Koncentrat na nasze warunki rozrabia się mniej więcej 50/50 z wodą demineralizowaną, ale to już na opakowaniu napisali.
                                          Ja tu tylko sprzątam...

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Puchacz, no co ty !!!!!! :diabelski_usmiech wreszcie ktoś potwierdził to - o co mi chodziło !!

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Puchacz
                                              czy on się po prostu kurczy.
                                              że się kurczy to normalna rzecz, ale skoro musisz regularnie dolewać to chyba coś jeszcze jest na rzeczy.
                                              رافال
                                              Spoty
                                              Cause freedom is a lonely road
                                              My O2FL

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                wg mnie nie ma nieszczelności , tylko sie tak dużo kurczy i tyle . Trzeba będzie wyczaić przy której minimalnej temperaturze kurczliwość spada , dolać do min - i tak ma być , potem tylko kontrola latem , czy nie przegięta pała .

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  CARSED Mińsk Mazowiecki twierdzi, że dostali wytyczne z centrali odnośnie prawidłowej ilości płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Wg nich należy "olać" oznakowania MIN MAX i uzupełniać płyn na zimnym silniku do poziomu zgrzewu. Czyli tak jak to jest w wielu autach innych marek np citroen, opel itd.
                                                  Dodam też, że ja tak mam już od roku i nic mi już nie piszczy. Ubytków również nie odnotowałem.
                                                  O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                                                  Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X