piramida, popieram kolegę! najważniejsze to świadomy zakup, zarówno co do możliwości jak i segmentu, marki auta.
Poziom G12
Zwiń
X
-
Poziom G12
Troszkę zbaraniałem
10 września jak jechałem na chorw . było jeszcze baaaardzo ciepło , i robiłem tak aby przed wyjazdem było MAX G12 przy rozgrzanym na maxa silniku - trwało to 2 dni ale ustawiłem super , na trasie w chorw pokazywało równo max . Ale do rzeczy auto teraz stało 3 dni w garażu ok 2 stopnie , dźwigam machę sprawdzam olej , patrze na zbiorniczek - a tam ciut poniżej min ! czy to normalne ? ja wiem że ciecz sie kurczy i rozszerza - ale tak dużo ? - dodam tylko że po rozgrzaniu jest 3/4 między min i max - też tak macie ? mam dolać aby było max przy tych temperaturach ?? może jest jakiś szablon dolewek ??
-
-
gruto, można mieszać g12, g12+ i g13
są na dolewki
z tym nie ma problemukliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
LUKI, mam właśnie otwartą książkę pana Etzolda "Sam naprawiam samochód: Skoda Octavia" i tu cytat:
W starszysch modelach samochodów Skoda Octavia może być stosowany niebieskozielony środek chroniący przed zamarzaniem G11. Do tych układów wolno dolewać wyłącznie mieszaninę środka G11 i wody. W układzie chłodzenia innych samochodów może znajdować się czerwony środek G12. Od X 2002 stosuje się fioletowy środek chroniący przed zamarzaniem G12 Plus. Także w tym przypadku należy stosować każdorazowo do uzupełniania środek o takim samym kolorze. Do czerwonego środka chroniący przed zamarzaniem wolno dolewać wyłącznie środek fioletowy.
1. Można mieszać G12 i G12+
2. Czy można mieszać je z G13?
Twierdzisz, że można, tylko na jakiej podstawie? Informacje podane przez VW?
Komentarz
-
-
kiedyś - nie wiem, czy młodzież pamięta te czasy - twierdzono, że nie można mieszać olejów silnikowych różnych marek (bo będzie KABUM straszne i nieuniknione!) :lol:
(i nie mam tu na myśli mieszania np. syntetyka z mineralnym)Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
A G12++ :lol: Nie dajmy sie zwariowac.
Kazdy nastepny od zawsze w ASO byl sprzedawany jako uzupelniacz nizszej wersji.
Tu chodzi o to, ze nowszego plynu nie powinno mieszac sie ze starszym, a to wynika stad ze najczesciej starszego plynu nie mozna juz kupic.
Znalazione na forum passata:
Mixing coolants Release date: 20-Jun-2008
Discontinuation and mixing of coolants.
Technical background
The coolants G11, G12 and G12+ have been replaced by an improved version.
The new coolant G12++ will be introduced on all engines.
Production change
No change.
Measure
Check which coolant the vehicle has.
The attached table shows which coolant can be added to the standard coolant.
Legend:
G11 green-blue
G12 red
G12+ and G12++ purple
Legend:
Mischungen von Kühlmittelns = coolants mixtures
Erstbefüllung/Serienbefüllung = standard coolant
mischbar mit ... = can be mised with ...
braune Farbe = brown colour
So können Sie Restbestände aufbrauchen - how to use up remaining stocks
Rot: Darf nicht gemischt werden! Grün: darf gemischt werden! = Red: must not be mixed! Green: can be mixed
This allows you to use up your stocks.
Red: must not be mixed. Green: can be mixed.
When mixing G11 with G12+ or G12++ the coolant becomes brown. This is normal.
Z powyzszej tabelki wynika ze G12 w O2 juz nie moglo fizycznie byc :lol:
Komentarz
-
-
To ja mam podobny problem jak robi się zimno. Latem 0 problemu a teraz auto stoi pod blokiem w garażu temp do +5 i na zimnym ilniku trochę ponad połowę między min a max i po paru dniach odpalam rano auto i zaczyna krzyczeć że mam płyn poniżej min.I albo po chwili go gasze i zapalam ponownie i czasami pomaga a czasami musze odpowietrzyć zbiorniczek i wtedy płyn wraca do stany między min a max. Dodam że to wszystko na zimnym silniku. czy to normalne??Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka
Komentarz
-
-
gruto, do max znacznika MIN na zimnym. Nie ma stresu, to nie olej, jak przelejesz to się nic wielkiego nie stanie.
W płynach chłodniczych IMO jest zasada, że można mieszać o ile kolory zgodne. Ja tam mieszam G12++ z G13 i zero problemów.
Nie bardzo rozumiem tą tabelkę, nie można mieszać G11 z G12+, ale G12+ z G11 już tak? Chyba takie mieszanie to odwrotność jedno do drugiego.
Też mam ciekawą przypadłość, w obu autach jeżdzących na G13, G12++ czy coś podobnego, na dolewki Febi albo Hepu czy cośtam, przez całe lato spokój, nie dolewam ani grama. W zimie odkąd temp spada poniżej 5C konieczne są regularne dolewki, a im zimniej tym bardziej znika i więcej trzeba dolewać. Już sam nie wiem, czy drobne nieszczelności głowic, czy układów chłodzenia, czy on się po prostu kurczy.
Ps. Koncentrat na nasze warunki rozrabia się mniej więcej 50/50 z wodą demineralizowaną, ale to już na opakowaniu napisali.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
CARSED Mińsk Mazowiecki twierdzi, że dostali wytyczne z centrali odnośnie prawidłowej ilości płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Wg nich należy "olać" oznakowania MIN MAX i uzupełniać płyn na zimnym silniku do poziomu zgrzewu. Czyli tak jak to jest w wielu autach innych marek np citroen, opel itd.
Dodam też, że ja tak mam już od roku i nic mi już nie piszczy. Ubytków również nie odnotowałem.O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/
Komentarz
-
Komentarz